انواع درب اتوماتیک شیشه ای (بررسی و خرید)

0

درب اتوماتیک شیشه‌ ای یکی از انواع درب‌های مدرن است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و در مکان‌های مختلفی شاهد استفاده از آن هستیم. این نوع درب برای انواع ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و… قابل استفاده است. زیبایی ظاهری، سهولت در استفاده و امنیت بالا از جمله دلایلی هستند که باعث افزایش تقاضا برای خرید این درب می‌شوند.

درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای ارزان در (https://arzandor.com/automatic-door/) انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را خواهند داشت. ما در این مطلب تصمیم داریم انواع درب اتوماتیک شیشه ای را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس همراه ما باشید!

درب اتوماتیک شیشه‌ای ریلی

پرکاربردترین انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ ای، درب‌های ریلی هستند. این درب‌ها در راستای محور افقی و به سمت چپ یا راست باز و بسته خواهند شد. درب‌های ریلی فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند و به دو صورت یک لنگه، دو لنگه، سه لنگه و چهار لنگه در بازار موجود هستند. همچنین شما می‌توانید این درب‌ها را در دو مدل با فریم و بدون فریم سفارش دهید.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای تلسکوپی

باز و بسته شدن این نوع درب دقیقا مشابه درب اتوماتیک ریلی و در راستای محور افقی است، ولی این نوع درب اتوماتیک بازشوی بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد. معمولاً در مکان‌های پر رفت و آمد و بسیار شلوغ که درب اتوماتیک مدام باز و بسته می‎شود، درب‌های شیشه‌ای تلسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درب شیشه‌ای تلسکوپی در انواع 3 لت و 6 لت طراحی می‌شود. نوع 3 لت آن دارای 2 پنل شیشه‌ای متحرک است که روی یک پنل شیشه‌ای ثابت قرار گرفته‌اند و در یک سمت باز و بسته خواهند شد. اما نوع 6 لت دارای 2 پنل ثابت و 4 پنل متحرک است که به طرفین باز و بسته می‌شوند.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای مدل سوئینگ

درب سوئینگ یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای به شمار می‌رود. این نوع درب فاقد لت‌های شیشه‌ای بوده و برای حرکت کردن از یک جک مخصوص استفاده می‌کند. شما می‌توانید این نوع درب را مطابق با عرض ورودی مکان موردنظرتان به صورت یک لنگه یا دو لنگه سفارش دهید. درب‌های یک لنگه امکان حرکت به سمت چپ و راست را خواهند داشت. درب‌های سوئینگ دو لنگه هم به شما امکان می‌دهند یکی از لنگه‌ها را برای باز شدن و یکی را برای بسته شدن انتخاب کنید یا اینکه آن را طوری تنظیم کنید که هر دو درب به صورت همزمان باز و بسته شوند.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای کرو یا قوسی

این نوع درب عملکردی شبیه به درب‌های کشویی و ریلی دارد، اما ظاهر آن کمی خمیده و گرد مانند است. ریل‌های این نوع درب خم شده‌اند و برای ساختمان‌هایی که حالت منحنی و قوسی داشته باشند، انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

درب‌های کرو به صورت 2 لت و 4 لت طراحی شده‌اند. نوع 4 لت آن‌ها دارای 2 پنل ثابت و 2 پنل متحرک است که پنل‌های متحرک کاملاً در پشت پنل‌های ثابت جای خواهند گرفت. درب‌های کرو از نظر ظاهری بسیار خاص و جذاب هستند و می‌توانند نمایی متفاوت به مکان مورد نظر شما ببخشند.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای ریولوینگ یا گردان

این نوع درب که به عنوان درب چرخشی نیز شناخته می‌شود، یکی از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای لاکچری و بسیار لوکس به شمار می‌رود. از این درب معمولا برای مکان‌هایی مثل هتل‌ها و مراکز خرید بسیار بزرگ و مهم استفاده خواهد شد. عملکرد این نوع درب به دلیل ماهیت چرخشی بودن به گونه‌ای است که در یک لحظه بخشی از ان باز و بخشی دیگر بسته خواهد بود.

این نوع درب از چندین باله برخوردار است و تعداد این باله‌ها باید مطابق با میزان تردد افراد در مکان مورد نظر مشخص شود. برای مثال، در هتل‌ها که معمولاً افراد چمدان و وسایل زیادی به همراه دارند، باید تعداد باله‌ها کمتر باشد.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای تاشو یا فولدینگ

درب‌های تاشو برای باز و بسته شدن به فضای بسیار کمی نیاز دارند؛ این نوع درب‌ها برای مکان‌هایی که ورودی آن‌ها عرض کمی دارد، بسیار کاربردی خواهند بود. این نوع درب‌ها را معمولاً در مراکز پر رفت و آمد با فضای ورودی محدود، مثل داروخانه‌ها مشاهده می‌کنید.

در صورت نصب این نوع درب در مکان‌های مورد نظر، تنها 10 الی 15 درصد از فضای ورودی توسط درب اشغال شده و مابقی فضا برای رفت و آمد قابل استفاده خواهد بود. یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از این نوع درب این است که در مواقع اضطراری می‌توان با کمی فشار، درب را باز کرد. همچنین این نوع درب در رنگ‌های مختلفی قابل سفارش بوده و نسبت به انواع دیگر، قیمت مناسب‌تری دارد.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای فریم لس

درب‌های شیشه‌ای فریم لس یا همان بدون فریم، به درب‌هایی گفته می‌شود که فاقد فریم آلومینیومی هستند. این درب‌ها را به کمک نوعی ابزار مخصوص، به غلتک متحرک اپراتور وصل می‌کنند تا از بالا و پایین مهار شده و فشار چندانی به شیشه درب وارد نشود. شما می‌توانید هر کدام از انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را به صورت فریم لس سفارش دهید. البته توجه داشته باشید که چنین درب‌هایی برای مراکز پر رفت و آمد مناسب نیستند؛ چرا که امکان برخورد افراد با لبه درب وجود دارد.

به عبارت دیگر باید گفت این نوع درب‌ها برای مراکزی که جنبه زیبایی آن‌ها اهمیت زیادی دارد، کاملاً مناسب هستند. برای مثال می‌توان به لابی ساختمان‌های مسکونی یا شرکت‌ها و دفاتر کار اشاره کرد.

سخن  آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع درب اتوماتیک شیشه ای آشنا کرده و ویژگی هر یک را توضیح دهیم. همانطور که متوجه شدید، تمام این درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از کاربرد و مزایای خاص خود برخوردارند و شما می‌توانید مطابق با نیاز و خواسته خود، هر کدام را خریداری کنید.

به عنوان نکته پایانی به شما توصیه می‌کنیم که خرید این درب‌ها را از مراکز معتبر و قابل اعتمادی مثل ارزان در انجام دهید. ارزان در یکی از بهترین ارائه دهندگان انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای است و به دلیل با کیفیت بودن محصولات، ارائه خدمات پس از فروش و مقرون به صرفه بودن انواع درب شیشه‌ای، توانسته رضایت افراد زیادی را به خود جلب کند. از همین رو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید این محصولات به شمار رود.

امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشند!

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.