انواع چمن مصنوعی برای استفاده در اماکن مختلف

1

چمن مصنوعی یکی از پرکاربردترین کف‌پوش‌ها است که امروزه علاوه‌بر استفاده از آن در زمین‌های فوتبال، برای پوشاندن بخش‌های مختلفی از منازل نیز استفاده می‌شود. بسیاری از محوطه‌های ساختمانی به کمک استفاده از چمن‌های مصنوعی جذابیت بسیاری پیدا کرده‌اند.

این نوع کف‌پوش معمولا برای مناطقی که در آن امکان رویش چمن وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. استفاده از این روش برای محوطه‌های ساختمانی به عنوان یکی از کاربردهای جدید چمن مصنوعی حساب می‌شود.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که از انواع مختلف چمن‌های مصنوعی و نحوه خرید آن بی‌اطلاع هستید، توصیه ما این است که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در ادامه به برخی نکات مهم درخصوص معرفی و بررسی‌ کاربرد چمن رولی و تایلی اشاره‌ای خواهیم کرد و در پایان درباره قیمت چمن مصنوعی نکاتی ذکر خواهیم کرد.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی یک کف پوش بر پایه پلیمر است که اغلب سطح جامد دارد و اساسی‌‌ترین تفاوت آن با سایر چمن‌ها در مصنوعی بودن آن است. این محصول با توجه به شرایط آب‌ و هوایی برخی نقاط مختلف که در ان‌ها رویش گیاهان با مشکلات جدی مواجه شده، ساخته می‌شود.

چمن مصنوعی به میزان و نگهداری جزئی نیاز دارد و محافظت از آن به سختی چمن‌های طبیعی نیست. یکی از موضوعات مهم که قابل ‌توجه بسیاری از افراد قرار گرفته، فرآیند آسان و ساده نصب انواع چمن مصنوعی بر کف زمین است‌.

این متریال دوام بسیار بالایی دارد و در صورت عمل به مراقبت‌های جزئی برای نگهداری از آن، پایداری آن تا مدت زمان ۸ الی ۹ سال را نیز تجربه خواهید کرد. جنس اصلی به‌کار گرفته شده در این چمن، پلی اتیلن است که معمولا امکان تشخیص آن از چمن طبیعی در سطح متوسط قرار دارد.

بسیاری از فضاهای آموزشی همچون مدرسه‌ها، دانشگاه‌های تربیت بدنی، تالار، ویلا و باغ‌ها برای ایحاد ظرافت و حالت طبیعی در ظاهر محوطه از انواع چمن‌ مصنوعی استفاده می‌کنند. از دیگر کاربرد‌های چمن مصنوعی که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، پر کردن کف زمین گلف با این دسته از محصولات است.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و افراد می‌توانند مطابق نیاز خود و محوطه‌ای که قصد دارند برای نصب این چمن در نظر بگیرند، مدل‌های موجود از آن را انتخاب کنند. تقسیم‌بندی‌های این دسته از محصولات، باتوجه به فاکتور‌های مختلفی انجام می‌شود.

هر یک از انواع چمن مصنوعی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاملا اختصاصی هستند. برخی از مهم‌ترین انواع این نوع از کف‌پوش‌ها به شرح زیر است:

  • چمن مصنوعی رولی
  • چمن مصنوعی تایلی
  • چمن مصنوعی با استفاده از نخ نایلون
  • چمن مصنوعی پلی اتیلن
  • انواع چمن مصنوعی جنس پلی پروپیلن

در قسمت بالا به معرفی برخی از مهم‌ترین انواع چمن مصنوعی برای قرار دادن کف زمین های ورزشی و پرکردن فضای داخلی یا خارجی منزل اشاره کردیم. هر یک از کف‌پوش‌های ذکر شده کاربرد و ویژگی‌های منحصر به ‌فردی دارند. افراد می‌توانند با بررسی کیفیت چمن‌ها، مناسب‌ترین محصول را خریداری کنند.

چمن مصنوعی رولی

چمن‌های مصنوعی رولی یکی از مهم‌ترین انواع کف‌پوش‌های چمنی هستند که معمولا در ابعاد مختلفی تولید شده و فرآیند نصب آسان‌تری دارند. این دسته از محصولات با توجه به ابعاد زمین و سایز مورد نظر برش داده می‌شوند.

چمن مصنوعی رولی به کمک استفاده از کاتر به راحتی برش خورده و در محل مورد نظر نصب می‌شوند. بیشترین میزان کاربرد این چمن‌ها برای زمین‌های فوتبال یا زمین بازی کودکان است. برای ایجاد استحکام بیشتر و نصب اصولی این کف‌پوش از میخ و چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

در موارد دیگر، از این نوع چمن برای زیباسازی فضا‌های موجود در منزل همچون تراس و یا بالکن استفاده می‌شود. این محصولات در تراکم‌های متنوعی تولید می‌شوند و هر یک از آن‌ها برای محیط‌های مختلف قابل استفاده خواهد بود.

چمن مصنوعی تایلی

چمن مصنوعی تایلی از دیگر انواع چمن مصنوعی است‌ که‌ ظاهر جدید و فرم زیباتری نسبت به سایر انواع مشابه به خود را دارد. این چمن در ابعاد گوناگونی قابل تهیه بوده و سایزبندی آن معمولا به‌صورت 30 × 30، 25 × 25 و 20 × 20 می‌باشد.. این ویژگی کاربرد‌های این محصول را گسترش داده و همچنین بالا بودن میزان کیفیت آن، باعث شده است که‌ به یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌های کف‌پوش تبدیل شود.

این چمن‌ها در قطعه‌های کوچک و یک اندازه تولید می‌شوند و همانند نام خود حالت تایل دارند‌. برای نصب این دسته از چمن‌ها لازم است که هر قطعه آن به دیگری متصل شده و سپس محیط مورد نظر به کمک آن پوشانده شود. این محصول برای پرکردن فضای داخلی کف آسانسورهای ساختمان نیز گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

این چمن بر اساس‌ الگو و استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است و با بسیاری از سبک‌های مختلف سازگاری کافی دارد. در برخی موارد از قطعه‌های این چمن برای پر کردن بخش زیرین گلدان‌ها استفاده می‌شود.

این چمن برای اجرا در بخش روف گاردن یا اتاق بازی کودک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. گسترش کارایی این محصول بیشتر به جهت ابعاد استاندارد و نصب ساده آن است. سایزبندی این محصول به افراد این امکان را می‌دهد که در هر زمان چمن‌های مورد نظر خود را به نقاط دیگر منتقل کنند. همچنین استفاده به عنوان چمن مصنوعی بین سنگی، یکی از کاربردهای مناسب این چمن مصنوعی است که می‌تواند زیبایی محل زندگی یا کار شما را چندین برابر کند.

قیمت و خرید چمن مصنوعی

قیمت انواع چمن مصنوعی‌ باتوجه به فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود. میزان کیفیت و ابعاد در نظر گرفته شده برای تهیه این محصول از جمله‌ موارد بسیار مهم در تعیین هزینه این نوع از کف‌پوش‌ها خواهد بود.

از جمله مواردی که در کاهش یا افزایش قیمت انواع چمن مصنوعی‌ نقش مهمی را ایفا می‌کند، ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این نوع از محصولات است. در مواردی که حرکت یا انتقال چمن مصنوعی راحت‌تر انجام شود و فرآیند نصبی آن در شرایط آسان‌تری صورت گیرد، ممکن است با کاهش قیمت این دسته از محصولات روبه رو شویم.

به‌طور کلی چمن‌هایی که در ورزشگاه‌ها و فضای این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند، از کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند و قیمت بیشتری نیز دارند. تراکم و میزان ارتفاع زمین چمن از دیگر عوامل موثر بر قیمت این نوع از محصولات است.

توصیه می‌شود که افراد برای خرید انواع چمن مصنوعی، به میزان کیفیت و ماندگاری آن توجه کافی داشته باشند. خرید چمن مصنوعی با ضمانت، یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی در تهیه این محصولات خواهد بود.

خانه چمن یکی از مراکز معتبر و فعال در حوزه فروش چمن‌های مصنوعی است‌. افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این فروشگاه محصول مورد نیاز خود را با ابعاد و طراحی درخواستی تهیه کنند و از تنوع بی‌نظیر محصولات آن‌ها بازدید داشته باشند.

سخن پایانی

یکی از کف‌پوش‌های مناسب برای زمین‌های فوتبال و محوطه‌های منازل یا ساختمان‌ها، انواع چمن مصنوعی است‌. استفاده از چمن مصنوعی برای مناطقی که شرایط مناسب برای رشد و پرورش این چمن طبیعی را ندارند، بهترین گزینه‌ خواهد بود. این دسته از محصولات در انواع و اقسام متنوعی تولید می‌شوند که لازم است افراد با توجه به نیاز خود، برای تهیه آن‌ها اقدام کنند.

چمن مصنوعی رولی و تایلی دو نوع از کف‌پوش‌های چمنی باکیفیت هستند که معمولا برای کاربردهای مختلفی تهیه می‌شوند. قیمت این دسته از محصولات باتوجه به سایز و طراحی چمن‌ها تعیین خواهد شد. فروشگاه اینترنتی خانه چمن یکی از مراکز معتبر و فعال در حوزه فروش این دسته از محصولات هستند.

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت خانه چمن، انواعی از محصولات مربوط به چمن مصنوعی را مشاهده کرده و متناسب با سایز و ابعاد مورد نظر خود، آن را تعیین کنند. این فروشگاه برای تسهیل روند خرید، مشاوره‌های مربوط به تهیه این دسته از محصولات را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

5/5 - (3 امتیاز)
1 نظر
  1. آسا چمن | asachaman.ir می گوید

    ممنون از وبسایت خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.