تمام کارهایی که باید برای چاپ با کیفیت انجام بدهیم

0

اگر روی یک چاپگر با کیفیت سرمایه گذاری کرده اید، اما به نظر نمی رسد که قادر به بازتولید تصویر با کیفیت بالا روی کاغذ نیست، وسوسه انگیز است که تجهیزات را مقصر بدانید. با این حال، چاپگر همیشه منبع مشکل نیست.

قبل از اینکه با تکنسین خدمات تماس بگیرید، این وبلاگ را بخوانید تا ببینید آیا ممکن است چند تنظیم ساده به نتایج عالی که قول داده بودید

مهم ترین عامل چاپ با کیفیت تونر دستگاه کپی می باشد که توصیه ما مجموعه ساها پرینت و استفاده از تونر کونیکا ۶۲۲ می باشد.

چگونه کیفیت چاپ بهتری داشته باشیم
نیمه آناناس پر جنب و جوش نیمه آناناس کسل کننده

۱٫ مطمئن شوید که از بهترین رنگ های نرم افزار RGB در مقابل رنگ های CMYK استفاده می کنید

نرم افزاری که استفاده می کنید می تواند تفاوت ایجاد کند! اگر انتظار چاپ با کیفیت ناشر را دارید، اما از یک برنامه خواننده ساده استفاده می کنید، احتمالاً نتایج شما کوتاه خواهد بود.

ویژگی ها و تنظیمات برنامه نرم افزاری شما نیز می تواند بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه های نرم افزاری تصاویر را با فرمت قرمز-سبز-آبی (RGB) تولید می کنند و در این حالت به طور خودکار به چاپگر ارسال می کنند. با این حال، چاپگرها با استفاده از فرمت Cyan-Magenta-Yellow-Black (CMYK) تصاویر را روی کاغذ ایجاد می کنند. اگرچه RGB را می توان به CMYK تبدیل کرد، اما ممکن است تفاوت هایی را بین آنچه در مانیتور خود می بینید و آنچه چاپگر شما می تواند تکرار کند، مشاهده کنید.

۲٫ مانیتور خود را بررسی کنید
وقتی صحبت از این شد، مانیتور شما ممکن است مقصر دیگری باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا آنچه در مانیتور خود می بینید ممکن است با کار چاپ شما مطابقت نداشته باشد:

سن مانیتور شما
وضوح مانیتور شما
بازتاب نور فضای کار بر روی مانیتور شما (طبیعی در مقابل مصنوعی)
به طور کلی، شما نباید تفاوت های چشمگیری بین تصویر روی صفحه خود و آنچه روی کاغذ است مشاهده کنید. اما کمی تنوع اینجا و آنجا طبیعی است.

۳٫ زبان های چاپ خود را درک کنید
دو زبان رایج چاپ که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از زبان کنترل چاپگر (PCL) و زبان پست اسکریپت (PS). و باور کنید یا نه، این دو زبان می توانند به طور چشمگیری بر کیفیت چاپ هایی که چاپگر رنگی باکیفیت شما می تواند تولید کند تأثیر بگذارد.

PCL
کسب‌وکار شما احتمالاً از حداقل یک دستگاه چاپ استفاده می‌کند که PCL «صحبت می‌کند». PCL برای ایجاد بخش‌هایی از داده‌های چاپ شده (مانند قسمت‌های پر، زیر خط‌ها و فونت‌ها) به چاپگر شما متکی است. این زبان نکات مثبتی دارد. برای شروع، توسط سیستم عامل های مختلف پشتیبانی می شود و به یک چاپگر اجازه می دهد در تعدادی از محیط های اداری کار کند. همچنین به چاپگر شما اجازه می دهد تا سریعتر کار کند. اما نقطه ضعف این است که ممکن است از یک چاپ به چاپ دیگر تغییراتی را مشاهده کنید.

PS
PS کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا به طور بهینه برای استفاده با سیستم عامل های مکینتاش طراحی شده است. و بر خلاف PCL، PS مستقل از چاپگر عمل می کند – تمام داده های چاپ را بدون اینکه از چاپگر بخواهد قسمت های خاصی از داده های چاپ را تکمیل کند، تولید می کند. کارهای چاپ در PS کندتر از PCL تولید می شوند، اما چاپ هایی با کیفیت استثنایی ایجاد می کنند که از اولین نسخه تا آخرین نسخه یکسان هستند.

۴٫ سیستم عامل خود را بررسی کنید
به طور خلاصه، PCL با پلتفرم های مختلف به خوبی کار می کند، اما PS فقط برای سیستم عامل های مکینتاش بهینه شده است. اما راه های بیشتری وجود دارد که سیستم عامل شما می تواند بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، اگر مدتی است که سیستم عامل خود را به روز نکرده اید، می توانید متوجه شوید که کیفیت چاپ کاهش می یابد زیرا درایورها و زبان های مرتبط به سادگی نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

۵٫ در تنظیمات چاپ خود بگردید
منوی تنظیمات را برای چاپگر خود بیابید — این منو باید به شما امکان دهد کیفیت سند چاپ شده خود را تنظیم کنید.

اگر متوجه شدید که چاپگر شما روی چیزی مانند حالت پیش نویس یا اکو تنظیم شده است، کیفیت چاپ را قربانی صرفه جویی در جوهر یا تونر می کند. معمولی یا استاندارد اغلب گزینه پیش‌فرض است، اما اگر واقعاً به دنبال به حداکثر رساندن کیفیت هستید، باید تنظیماتی به نام «بهترین» یا «کیفیت بالا» وجود داشته باشد که جوهر بیشتری مصرف کند اما تصویر به‌طور قابل‌توجهی بهتر تولید کند.

فقط فراموش نکنید که پس از اتمام کار به گزینه پیش فرض برگردید!

۶٫ در انبار کاغذ خود تجدید نظر کنید
انتخاب کاغذ

استفاده از کاغذ سنگین‌تر نتایج متفاوتی نسبت به کاغذ با وزن استاندارد ایجاد می‌کند، که با استفاده از کاغذ عکس با کیفیت بالا نیز متفاوت خواهد بود. بسیاری از چاپگرها قادر به کار با انواع مختلف کاغذ هستند، اما کیفیت ممکن است از یکی به دیگری متفاوت باشد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که کاغذ و چاپگر دست به دست هم می دهند. چاپگرهای خاصی وجود دارند که برای ایجاد چاپ با کیفیت بالا فقط روی کاغذهای خاص بهینه شده اند. ابتدا مشخص کنید کدام کاغذ برای استفاده با چاپگر شما ایده آل است، سپس گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای پروژه شما مناسب است.

۷٫ با یک کارشناس چاپ مشورت کنید
اگر کیفیت چاپ به طور منظم برای کسب و کار شما مهم است، اما همچنین یک نقطه درد مکرر است، بهتر است با یک ارائه دهنده چاپ مدیریت شده مشورت کنید. اکثر ارائه دهندگان یک ارزیابی چاپی رایگان ارائه می دهند تا به شما در بهینه سازی محیط چاپ خود کمک کنند.

ما همچنین سؤالات مفصلی در مورد آنچه که می‌خواهید چاپگرهایتان برای شما انجام دهند و اینکه چه کارهایی خوب و نه چندان خوب کار می‌کنند، خواهیم پرسید.  هزینه‌های چاپ خود را در این فرآیند کاهش دهید.

معمولاً می توانیم  تا ۳۰٪ در هزینه چاپ صرفه جویی کنیم.

البته که مهمترین کار در چاپ دیجیتال اسفاده از دستگاه با کیفیت و تونر با کیفیت است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.