قوانین مهاجرتی کشور آلمان برای آوردن همسر، فرزندان و والدین متقاضی به این کشور

0

شهروندان کشورهایی که به صورت قانونی در کشور آلمان اقامت دارند، به دنبال راهی هستند تا سایر اعضای خانواده را هم با خود همراه کنند. اداره مهاجرت کشور آلمان برای حمایت از کنار هم بودن خانواده‌ها، ویزای ویژه‌ای تحت عنوان ویزای همراه آلمان را معرفی کرده است. در صورتی که یک شهروند از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا بخواهد بخواهد به اعضای خانواده، همسر یا بستگان خود در آلمان ملحق شود، یکی از شرایط مورد نیاز، اثبات تمکن مالی است. از سویی دیگر، اتباع کشورهای ثالث هم ملزم به اخذ ویزای پیوست به خانواده هستند؛ ویزایی یک ویزای طولانی مدت است و بعدها می‌تواند به مجوز اقامت تبدیل شود.

دریافت ویزای همراه آلمان دارای شرایط خاصی است که باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید و می‌خواهید اعضای خانواده را به عنوان همراه به آلمان دعوت کنید، پیش از انجام کارهای مهاجرت می‌توانید با کارشناسان هرمس اپلای تماس گیرید. با هرمس اپلای در تمامی مراحل برای اخذ ویزای همراه، از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند می‌شوید. وکلای مهاجرتی با قوانین و شرایط به‌روز مهاجرت به آلمان آشنا هستند. به همین دلیل نیز ریسک باطل شدن ویزای همراه به حداقل ممکن می‌رسد.

ویزای همراه آلمان، شامل ویزای حین کار تا ویزای ازدواج می‌شود

به طور کلی روش‌های مختلفی برای مهاجرت اتباع خارجی به همراه خانواده در آلمان وجود دارد.

انواع ویزای همراه آلمان به شرح زیر هستند:

⦁    ویزای همراه در طول زمان کار در کشور آلمان
⦁    ویزای همراه حین تحصیل
⦁    ویزای همراه به منظور سرمایه‌گذاری در آلمان
⦁    ویزای همراه به منظور ازدواج در آلمان

متقاضیان اخذ ویزای همراه باید تفاوت این ویزا با ویزای گاردین را بدانند

به طور کلی باید گفت که اقامت طولانی‌مدت در کشور آلمان با اعضای خانواده، با اخذ ویزای همراه یا ویزای پیوست یعنی Germany Family Reunion Visa امکان‌پذیر است. ویزای همراه شامل همسر و فرزندان ( به شرط اینکه بیشتر از 21 سال داشته باشند) می‌شود.

با این ویزا همراهان متقاضی می‌توانند به سادگی در کشور آلمان کار یا تحصیل کنند. اما در طرف مقابل ویزایی تحت عنوان ویزای گاردین وجود دارد که باید تفاوت آن با ویزای همراه را بدانید. ویزای گاردین صرفا با هدف اینکه والدین بتوانند به همراه فرزندان خود باشند، ارائه شده و فرصت هر نوع تحصیل یا اشتغال را از آن‌ها سلب می‌کند. توجه داشته باشید که این ویزا نمی‌تواند باعث اقامت دائم متقاضیان شود و دارندگان ویزای گاردین باید بعد از به پایان رسیدن مدت تحصیل فرزند دانش‌آموز خود، به سرعت کشور آلمان را ترک کنند.

کدام افراد، واجد شرایط دریافت ویزای همراه کشور آلمان هستند؟

برای اینکه افراد بتوانند ویزای ملی الحاق خانواده که شامل ویزای ازدواج، ویزای نامزدی، ویزای همسر یا اعضای خانواده است را دریافت کنند، باید حتما از بستگان فردی باشند که مقیم آلمان است. البته ناگفته نماند که مهم‌ترین ملاک برای اخذ اقامت کشور آلمان این است که متقاضی بتواند از نظر مالی، از بستگان خود حمایت کند. در ادامه این بخش در قسمت‌هایی مجزا، افرادی که می‌توانند برای ویزای همراه کشور آلمان درخواست بدهند را به شما معرفی می‌کنیم.

اسپانسر همسر
آن دسته از شهروندانی که به صورت قانونی در کشور آلمان اقامت دارند، می‌توانند حامی‌مالی یا اسپانسر همسر یا شریک ثبت شده خود در این کشور شوند. در ادامه شرایط اخذ ویزای پیوست به همسر آلمان که تحت عنوان ویزای پارتنر آلمان شناخته می‌شود را بررسی می‌کنیم.

از جمله شرایط اخذ ویزای پارتنر آلمان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
⦁    داشتن مجوز سکونت که شامل اجازه اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا و کارت آبی این اتحادیه می‌شود
⦁    فرد باید بتواند شریک یا همسر خود را از نظر مالی تامین کند که به این منظور باید بالای 18 سال سن داشته باشد و به زبان آلمانی نیز تسلط خوبی داشته باشد

والدین مقیم آلمان می‌توانند به راحتی برای الحاق فرزندان خود درخواست دهند
شرایط ویزای مذکور با توجه به سن کودکان متغیر است. برای کودکان زیر سن قانونی، اگر هر دوی والدین در کشور آلمان زندگی می‌کنند، می‌توانند برای آوردن فرزند خود درخواست بدهند. از طرفی دیگر سرپرستان مجرد تنها در شرایطی که حق حضانت کودک را داشته باشند، مجاز به آوردن فرزند زیر سن قانونی خود به آلمان هستند.

در ادامه سایر حالت‌های الحاق فرزند به خانواده را بررسی می‌کنیم:

⦁    والدین برای همراه کردن فرزند بزرگسال خود تنها در شرایطی می‌توانند درخواست دهند که فرزند آن‌ها ازدواج نکرده باشد
⦁    والدین کودکان صغیر که به شکل قانونی در کشور آلمان اقامت دارند، در صورتی که حق مراقبت و حضانت کودک را داشته باشند، می‌توانند برای دریافت ویزای همراه این کشور درخواست دهند. از سوی دیگر، اتباع کشورهای ثالث مقیم آلمان، می‌توانند برای جلوگیری از برخی مشکلات خاص، ویزای والدین آلمان را دریافت کنند
⦁    اگر شما تنها فرزند خانواده باشید که تواننایی حمایت والدین را دارد، یعنی تک فرزند باشید یا فرزندان دیگر توانایی مالی کافی نداشته باشند، می‌توانید برای گرفتن اقامت برای پدر و مادر در آلمان از طریق ویزای همراهی به فرزند مقیم آلمان اقدامات لازم را انجام دهید
سایر اعضای خانواده می‌توانند برای همراهی با خویشاوندان خود در آلمان، درخواست دهند

در خصوص اخذ ویزای همراه آلمان باید بدانید که سایر اعضای خانواده هم می‌توانند برای ملحق شدن به خویشاوندان خود در کشور آلمان درخواست بدهند. در صورتی که خواهر، برادر، عمه، عمو، خواهر/برادرزاده، پدربزرگ یا مادربزرگی در آلمان دارید، می‌توانید درخواستی برای پیوستن به آن‌ها ارسال کنید. به طور معمول اخذ این دسته از ویزاها سخت‌تر است و عمدتا با هدف جلوگیری از بروز بعضی از مشکلات صادر می‌شود.

ویزای همراه

لزوم ارائه مدارک به سفارت یا کنسولگری آلمان برای اخذ ویزای همراه

شما برای اخذ ویزای همراه آلمان باید مدارک خود را به یکی از سفارت‌ها یا کنسولگری‌های کشور آلمان ارائه کنید. یکی از مهم‌ترین مدارک برای ارائه درخواست ویزای همراه، پاسپورت است. پاسپورت اصولا باید سه ماه بیشتر از مدت اقامت درخواست شده اعتبار داشته و به هیچ عنوان قدیمی‌‌تر از 10 سال نباشد.

از دیگر مدارک ضروری برای اخذ ویزای همراه آلمان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
⦁    ارائه دو فرم درخواست که با اطلاعاتی صادقانه و صحیح پر شده باشد
⦁    دو فرم اطلاع‌رسانی برای توضیحات تکمیلی
⦁    همراه داشتن دو عدد عکس بیومتریک
⦁    رزرو سفر
⦁    بیمه سلامت مسافرتی کشور آلمان
⦁    ارائه مدارکی دال بر رعایت میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای همراه
⦁    دعوت‌نامه‌ای که از سوی یکی از اعضای خانواده که در آلمان اقامت دارد، باید ارسال شود
⦁    ارائه مدرکی که نشان می‌دهد فرد ساکن آلمان فضای کافی در منزل خود برای سکونت متقاضی دارد
⦁    همراه داشتن گواهی ازدواج
⦁    برای فرزندان شناسنامه، اثبات ملیت کودک و حضانت والدین مقیم کشور آلمان

تحویل مدارک به سفارت کشور آلمان

به خاطر داشته باشید که تمامی‌مدارک باید به آلمانی یا انگلیسی به سفارت ارائه شوند. در صورتی که مدارک به زبان کشور شما صاد شده است، باید هر یک از آن‌ها را به همراه ترجمه‌ای که تایید شده و دارای اعتبار قانونی است، ارائه کنید.
بعد از مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری و تحویل مدارک به سفارت آلمان، همه مدارک متقاضی از جمله پاسپورت تا تعیین تکلیف نتیجه نهایی نزد سفارت باقی خواهد ماند. بنابراین اگر می‌خواهید در این بازه زمانی سفری به خارج از کشور داشته باشید، نباید زمان دقیق مصاحبه را تعیین کنید. زیرا در این صورت برای پس گرفتن پاسپورتتان باید نوبت جدیدی برای مصاحبه تعیین کنید.

germany

صدور ویزای همراه آلمان از چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد

با توجه به شرایطی که پرونده مهاجرت کلاینت‌ها دارد، پردازش ویزای همراه می‌تواند بین چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد. در نتیجه مراقبت باشید که زمان مصاحبه را به موقع تعیین کرده باشید. کشور مبدا و موقعیت زمانی ثبت درخواست ویزای پیوست و تعداد متقاضیان از عوامل موثر بر زمان صدور ویزای همراه کشور آلمان هستند.

اعتبار ویزای پیوست آلمان، یک ساله است

اعتبار ویزای همراه کشور آلمان، ۱۲ ماه است. در زمان درخواست برای اجازه اقامت در این کشور، می‌توانید ویزای پیوست مجدد خانواده را ظرف مدت سه ماه بعد از ورود خود به این کشور، تمدید کنید. در صورتی هم که می‌خواهید که بیش از یک سال در آلمان زندگی کنید، لازم است که پیش از انقضای تاریخ ویزای فعلی خود، برای تمدید آن درخواست بدهید.

بعد از پنج سال اقامت قانونی در کشور آلمان، ممکن است بتوانید که در صورت داشتن شرایط خاص (مانند قبولی در آزمون‌های زبان)، برای اقامت دائم درخواست خود را ارائه دهید. اگر دارنده ویزا در طول اقامت بعدی خود در آلمان یا طی فرآیند درخواست، مرتکب هر نوع تقلب شده باشد، به احتمال فراوان، ویزای او باطل شود. با این وجود، اخراج افراد به کشورهای مبدا تنها در مواردی نادر رخ می‌دهد. چرا که این رویدادها در مقایسه با روند کلی مهاجرت در بین کشورهای اتحادیه اروپا، به‌ندرت اتفاق می‌افتند.

شرایط تحصیل و کار همراه متقاضی در آلمان چگونه است؟

در رابطه با اجازه کار و تحصیل همراه در کشور آلمان باید گفت که مطابق قوانین مهاجرتی آلمان، هر شخص بزرگسالی که ویزای همراه به این کشور می‌آید و ساکن می‌شود، باید مجوز کار و تحصیل داشته باشد. با این وجود شرایطی وجود دارد که همراهان متقاضیان باید به آن‌ها توجه کنند.

شرایط کار و تحصیل همراهان متقاضی به شرح زیر است:
⦁    همراه باید مدرک اقامتی داشته باشد که به او مجوز خوداشتغالی می‌دهد
⦁    همراه باید کارت آبی اتحادیه اروپا را همراه خود داشته باشد
⦁    محقق یا فردی با مهارت بالا در زمینه شغلی یا تحصیلی باشد
سرمایه‌گذاری در کشور آلمان، روشی برای اخذ ویزای همراه است

یکی از روش‌های مناسب برای مهاجرت به کشور آلمان، سرمایه‌گذاری در این کشور است. سرمایه‌گذاری در آلمان با روش‌های مختلفی مانند ثبت شرکت یا خرید ملک و خرید سهام امکان‌پذیر است. اما آیا از طریق روش سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توان برای همسر و فرزندان، تقاضای ویزای همراه داد؟ آیا در این حالت همسر یا فررندان اجازه کار دارند؟ شرایط تحصیل در این حالت چگونه است؟

ویزای همراه سرمایه‌گذاری در آلمان تنها به همسر و فرزندان زیر 18 سال ارائه می‌شود

ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در کشور آلمان تنها برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ارائه می‌شود.‌ فرزندان شما در این شرایط به راحتی می‌توانند در کشور آلمان و یا سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا یا شنگن به رایگان تحصیل کنند.

از این طریق بعد از گذشت چند سال هم به فرد سرمایه‌گذار و هم به همسر و فرزندان او، اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آلمانی اعطا می‌شود. در این شرایط امکانات رفاهی، درمانی و بهداشتی در تمامی‌کشور‌های حوزه شنگن با نگاه شهروندی اروپا به متقاضی اعطا می‌شود. لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای همراه باید متقاضی تمامی‌مدارک مورد نیاز را ارائه دهد.
از مهم ترین مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁    ترجمه سند ازدواج به زبان آلمانی
⦁    ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی

یکی از انواع ویزای همراه آلمان، ویزای هنرمندان است

ویزای هنرمندان آلمان جزو ویزاهای فری‌لنسر طبقه‌بندی می‌شود. این ویزا که در حقیقت یک ویزای 3 ماهه است به افراد اجازه می‌دهد تا برای خوداشتغالی به آلمان سفر کرده و اقامت این کشور را دریافت کنند.

در این ویزا شخص تنها مجاز به زندگی در شهر برلین است و می‌تواند این ویزا را تا مدت 3 سال تمدید نموده و بعد از آن با ارائه تمکن و درآمد مکفی آن را به اقامت دائم تبدیل کند. همانند سایر ویزای همراه آلمان در این ویزا نیز متقاضی بعد از ورود به خاک آلمان می‌تواند برای الحاق همسر با ارائه و اثبات مدارک اقدامات لازم را انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.