چالش های مهاجرت تحصیلی و کاری

0

امروزه افراد زیادی به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر برای دستیابی به اهداف خود یا بهبود شرایط زندگی‌شان هستند. عمدتاً با هدف تحصیل، داشتن شغل مناسب، کسب درآمد بیشتر یا بهره‌مندی از خدمات درمانی به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند. جالب است که جهان خارج از مرزها به قدری زیبا و متنوع است که بسیاری از افراد به فکر مهاجرت و آغاز یک زندگی جدید هستند. این افراد باید تمامی چالش‌های مهاجرت را مد نظر قرار بدهند تا در نهایت بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند. این چاش‌ها شامل انتخاب بهترین روش مهاجرت، بهترین کشور و مقصد مهاجرت می‌باشد. ما در ادامه این مطلب شما را با راه حل‌های مناسبی برای چالش‌هایتان آشنا خواهیم کرد.

ارسال مدارک و وسایل منزل برای مهاجرت با پست بین المللی به خارج

انواع روش‌های مهاجرت

ابتدایی ترین چالش‌های مهاجرت دانستن انواع روش‌های درخواست برای آن می‌باشد. هر کشور برای مهاجرتروش‌های مهاجرت متنوعی را دارد. این روش‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا در کمترین زمان ممکن، به اقامت در آن کشور دست یابند. موارد زیر انواع روش‎های مهاجرت می‌باشند.

  • مهاجرت از طریق شغل
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق ثبت اختراع
  • مهاجرت از طریق دعوت نامه کاری (جاب آفر)
  • مهاجرت از طریق استارتاپ
  • مهاجرت از طریق ویزای خوداشتغالی

هر کدام از این روش‌ها از جهت ارسال درخواست مهاجرت، مراحل آن و حتی ارسال و حمل وسایل به کشور مقصد تفاوت‌هایی دارند؛ شما باید با توجه به اهداف خود، بودجه و قوانین کشور مورد نظر، بهترین راه مهاجرت را در پیش بگیرید.

بهترین روش مهاجرت در سن کم

افراد کم سن و سال نسبت به بزرگسالان چالش‌های مهاجرت بیشتری را پیش روی خود دارند. از این رو بهتر است در ابتدا بهترین روش مهاجرت را انتخاب کنند. بورسیه مهاجرت تحصیلی بهترین و سریع‌ترین روش برای افراد با سن پایین است. این افراد با اقدامات لازم و ارسال مدارک تحصیلی به خارج می‌توانند در کمترین زمان نسبت به سایر روش‌ها اقدامات لازم برای مهاجرت خود را انجام دهند. بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی، انواع مختلفی از کمک‌های مالی هستند که بر اساس معیارها و فاکتورهای متنوع، از سوی نهادهای خصوصی و دولتی به دانشجویان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود. این امتیازات مالی با توجه به شایستگی‌ها و نیازهای مختلف افراد، به آن‌ها اختصاص می‌یابد. انواع بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی وجود دارند که هر یک با توجه به ویژگی‌ها و شرایط خاص خود، به دانشجویان و دانش‌آموزان ارائه می‌شوند. دقت داشته باشید که برای ارسال مدارک درخواست مهاجرت خود، بهترین روش دریافت مشاوره و استفاده از خدمات پست سریع خارجی است.

ارسال مدارک تحصیلی برای مهاجرت

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

افرادی که به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، ابتدا باید کشور مقصد را انتخاب نمایند. به عبارتی جهت مهاجرت، انتخاب بهترین کشور از چالش‎های اصلی مهاجرت به حساب می‌آید. با توجه به آمار اخیر منتشر شده توسط خبرگزاری US.News در ادامه می‌توانید لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت در سال 2023 را مشاهده نمایید.

  1. سوئیس
  2. آلمان
  3. کانادا
  4. آمریکا
  5. سوئد
  6. ژاپن
  7. استرالیا
  8. انگلیس
  9. فرانسه
  10. دانمارک

اکنون باید باتوجه به هدف، میزان سرمایه و سایر موارد، بهترین کشور را برای مهاجرت خود انتخاب نمایید.

بهترین روش مهاجرت افراد متخصص

افرادی که در رشته و حرفه‌ای تخصص دارند، به طور جدی با چالش‌های مهاجرت از جمله انتخاب بهترین روش مهاجرت رو‌به‎رو می‌شوند. به طور قطعی برای این افراد، مهاجرت از طریق جاب آفر و یا استارتاپ توصیه می‌شود. در ادامه این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

  • استارتاپ

از طریق ویزای استارتاپ، افراد کارآفرین قادرند در داخل کشور مقصد، فرصت شغلی مناسبی به وجود آورند و از این راه اقامت دائم خود را در کشور مقصد دریافت نمایند. این روش از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. برای استفاده از این امکان، کافیست یک ایده نوآورانه و کاربردی داشته باشید.

  • جاب آفر

جاب آفر یک نوع ویزا است که به افراد کارآفرین خارجی این امکان را می‌دهد تا با دعوت یک نیروی کار به کشور مقصد مهاجرت کنند و در طی مدت زمان معین به انجام کار در تخصص خود بپردازند. لازم به ذکر است که تمامی جاب آفرها معتبر نیستند و شرایط خاصی باید توسط کارفرما، متقاضی و شغل مورد انتخاب رعایت گردد تا اعتبار ویزا تضمین شود.

علاوه بر این، تا زمان اعتبار ویزا، افراد مهاجر می‌توانند خانواده‌شان را به عنوان همراه با خود به کشور مقصد بیاورند. این روش نسبت به دیگر روش‌های مهاجرت به دلیل اینکه افراد می‌توانند خانواده خود را بدون نگرانی به کشور مقصد بیاورند، از طرف علاقه‌مندان به مهاجرت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از چالش‌های مهاجرت همراه با خانواده ارسال و حمل وسایل منزل به خارج است که دو انتخاب پیش رو است؛ می‌توان در کشور مقصد به خرید وسایل منزل پرداخت و یا اثاتیه خود را از ایران به خارج منتقل کرد که بهترین گزینه برای انجام این کار فریت بار است.

حمل لوازم منزل به خارج با فریت بار

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

همانطور که می‌دانید معمولا افراد برای تغییر و تحول در زندگی خود به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند. از این رو قبل از هر چیزی از چالش‌های مهاجرت ، باید کشورهای مناسب را انتخاب نمایند.

به عنوان مثال کانادا کشوری در قاره آمریکا واقع شده است و هر ساله تعداد زیادی از ایرانی‌ها با موفقیت از طریق روش‌های گوناگون مهاجرتی، به ویژه از طریق ویزای کاری، اقامت در این کشور را فراهم می‌آورند. در حال حاضر، بیش از 400 هزار ایرانی به عنوان ساکنان دائمی در کانادا زندگی می‌کنند، که این وضعیت نشان‌دهنده محبوبیت و شرایط مساعد زندگی برای ایرانی‌ها در این کشور می‌باشد. یکی از عوامل اصلی جذب افراد به دریافت ویزای کاری از سوی کانادا، پذیرش فراگیر دولت این کشور از نیروهای متخصص و کارآمد است. در صورت مهاجرت به این کشور می‌توانید به سادگی از طریق فریت بار به کانادا وسایل شخصی و اثاثیه منزل خود را ارسال کنید.

آلمان، به عنوان دومین کشور در لیست بهترین‌های مهاجرت کاری، یک جایگاه ویژه دارد؛ یک کشور اقتصادی و صنعتی با گرایش به جذب نیروهای کار ماهر. از مزایای بارز کار در آلمان برای مهاجران می‌توان به امنیت بالای شغلی، سطح درآمد قابل قبول، نرخ بیکاری پایین، فرآیند آسان دریافت ویزای کار برای ایرانی‌ها و همچنین رفاه و امنیت بالا اشاره کرد. آلمان به عنوان یک مقصد محبوب برای ایرانی‌ها شناخته می‌شود و در حال حاضر بیش از 320 هزار ایرانی اقامت این کشور را دارند. برای انتقال وسایل خود به این کشور نیز می‎توانید فریت بار به آلمان داشته باشد.

جمع بندی

امروزه افراد زیادی به دلایل متعددی قصد مهاجرت دارند. در این صورت چالش‌های مهاجرت از جمله انتخاب کشور، هدف، روش مهاجرت و … پیش روی آن‌ها خواهد بود. به همین دلیل باید در ابتدا به خوبی هدف خود را از مهاجرت تعیین نمایند. تمامی این افراد می‌توانند در مراحل مختلف اقدامات مهاجرت به خارج از کشور از خدمات بهترین شرکت پست بین المللی بهره ببرند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.