تفاوت های گوگل ادز با سئو در چیست؟

0

همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای جذب مشتریان بیشتر راهکارهای تبلیغاتی مختلفی را استفاده کرده اند. معمولا برای کسب و کارهای آنلاین هر گونه تبلیغی جوابگو نیست و بهتر است شیوه های بهتر و کاربردی تری انتخاب شود. چطوراست تبلیغ در گوگل ادز را برای کسب و کار آنلاین خود انتخاب کنید. این سیستم تبلیغاتی یک شیوه تبلیغاتی موثر و کارآمد را پیش روی شما قرار می دهد. کاربران زیادی در سراسر دنیا روزانه چندین بار از سایت های مختلف بازدید می کنند با تمام این تفاصیل اگر بتوانید بهترین و کارآمدترین تبلیغ را انجام دهید قطعا به نتیجه مورد انتظار خواهید رسید.

 

آیا استفاده از گوگل ادز موثر است؟

حال به مهمترین سوال کاربران می پردازیم که آیا استفاده از تبلیغات گوگل ادز موثر است؟ تاثیر مثبت این شیوه ی تبلیغاتی کاملا وابسته به تنظیم، راه اندازی و مدیریت صحیح تبلیغات است. اما تاثیر گذار بودن یک تبلیغ به عواملی از قبیل تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن درست مشتریان هدف، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت، تنظیم نمودن هزینه درست برای کلمات، نوشتن یک تبلیغ جذاب و هدفمند و سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران وابسته است. تمام این موارد بر روی تاثیر گذار بودن تبلیغ تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

ویژگی های گوگل ادز کدامند؟

مهمترین ویژگی های گوگل ادز شامل موارد زیر است:

  • فرقی نمی کند که کسب و کار شما چند سال قدمت دارد چون شما به راحتی می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود از همان ابتدای کسب و کار استفاده کنید.
  • تبلیغات در گوگل می تواند باعث ترافیک بالا در سایت هدف شود.
  • برای منطقه زمانی خاص می تواند تبلیغ خاص را درج کند.
  • برای اینکه سایت شما در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد نیازی به سئو ندارد. البته داشتن سئو می تواند به قرار گیری سایت در جستجوی ابتدایی کمک کند.
  • هر کسب و کاری باید بر اساس فعالیت خود تبلیغات مرتبط تعریف کند.
  • بودجه بندی برای هر تبلیغی نیاز به روز و ساعت خاصی ندارید و در هر ساعت و زمانی امکان پذیر است.
  • در گوگل ادز می توان زمان بندی مشاهده تبلیغ برای کاربران را فعال کرد.
  • باید بر اساس هر کلیک هزینه آن را پرداخت کنید.
  • یکی از سریع ترین روش های ممکن برای به دست آوردن مشتریان بالقوه و افزایش فروش، گوگل ادز است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟

سوالی که بیشتر کاربران با آن مواجه هستند این است که هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است و آیا امکان شارژ حساب تبلیغات گوگل وجود دارد؟ شما قبل از اینکه بخواهید تبلیغات را در گوگل ادز انجام دهید باید حساب خود را شارژ کنید. اما این امکان برای ایرانیان وجود ندارد که هزینه تبلیغات را مستقیما با کارت ایرانی پرداخت کنند. در چنین شرایطی یا باید حساب بانکی خارج از کشور داشته باشند و یا اینکه از شرکت های تبلیغاتی که در زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

همانطور که در توضیحات قبلی هم گفتیم هزینه تبلیغات در گوگل بر اساس کلیک محاسبه می شود. تبلیغ کسب و‌کار شما بر اساس کلمه کلیدی که کاربر جستجو می کند نمایش داده می شود. زمانی که یک کاربر کلمه کلیدی شما را در گوگل سرچ می کند تبلیغ سایت شما نمایش داده می شود. اگر کاربر روی آن کلیک کند و وارد سایت شود باید مبلغ مشخصی را به گوگل بپردازد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که قیمت کلمات کلیدی با هم تفاوت دارد و در نتیجه قیمت نهایی تبلیغ هم متفاوت خواهد بود. قیمت گذاری کلمات توسط گوگل انجام نمی شود. در واقع گوگل نقشی در تعیین قیمت کلمات کلیدی ندارد. شما و رقبایتان تعیین کننده قیمت کلمات کلیدی هستید.

به طور مثال چندین نفر برای یک کلمه کلیدی مانند تور اسپانیا قیمت هایی را به گوگل می دهند. ممکن است فردی یک دلار پیشنهاد کند و فرد دیگری دو یا بیشتر پیشنهاد کند. در حقیقت شما و رقبایتان با ایجاد بازار رقابتی قیمت کلمات را تعیین می کنید. یکی دیگر از شاخص های تعیین قیمت امتیاز کیفی است که گوگل به ازای هر کلمه کلیدی به شما می دهد.

اگر تبلیغ شما موفق به کسب امتیاز ده به بالا شد گوگل آن را با هزینه کمتر در صفحه اول جستجو قرار می دهد.

اگر کیفیت کار شما بالا شد هزینه ی کمتری را هم پرداخت خواهید کرد. مثلا زمانی که شما هزینه کمی را برای یک کلمه کلیدی پیشنهاد می کنید اما رقیبتان دو برابر شما را پیشنهاد می کند در اینجا اگر تبلیغ شما بتواند امتیاز کنترل کیفی بالایی بگیرد در ننیجه هزینه های شما هم کمتر خواهد بود.

بهترین پیشنهاد این است که برای شروع حداقل هزینه را برای تبلیغات کنار بگذارید. اطلاعات تمامی رقبا و اینکه چه مقدار هزینه را صرف تبلیغات می کنند نزد گوگل محرمانه باقی می ماند و به هیچ کاربر یا رقیبی نمایش داده نمی شود.

تفاوت بین سئو و گوگل ادز در چیست؟

به کار گیری اصول سئو و استفاده از گوگل ادز هر دو به منظور بالا بردن سطح فروش، افزایش ترافیک سایت، برند سازی و … انجام می شود. با این حال این دو سرویس تفاوت های متعددی با هم دارند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

· یکی از تفاوت بارز سئو و گوگل ادز در سرعت آن است. برای سئو کردن سایت و قرار دادن آن در نتایج برتر گوگل به چند ماه زمان نیاز دارید در حالی که با تبلیغات در گوگل و پرداخت هزینه به راحتی می توانید در نتایج برتر گوگل قرار بیرید.

· سئو با هزینه بالاتر و ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات در گوگل همراه است.

· تفاوت در حجم ترافیک در سئو و گوگل ادز یکی دیگر تفاوت های عمده این دو سرویس هستند. ترافیک تبلیغات در گوگل تا زمانی بالاست که شما هزینه سرویس را شارژ کنید اما در سئو با بهبود سایت به صورت مداوم می توانید رتبه بالایی کسب کنید و با تقویت رتبه ترافیک ثابتی داشته باشید.

· سئو کردن سایت به دانش و تخصص نیاز دارد که در حالی که تبلیغات در گوگل به دانش فنی و تخصصی نیاز ندارد.

· تنوع کلمات کلیدی در تبلیغات گول بیشتر از سئو است. در سئو تنها باید روی چند کلمه اختصاصی کار کنید اما در گوگل دامنه انتخاب کلمات وسیع است.

· محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات در گوگل نسبت به سئو دقیق است.

· سئو تضمینی نیست اما تبلیغات در گوگل تضمین نیست. اطلاعات مارکتینگ در بلاگ ادوردز 20 .

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.