معرفی برندهای برتر در زمینه دستگاه‌های ذخیره سازی

0

استوریج‌ها قلب تپنده کسب‌وکارهای امروزی هستند، زیرا میزبان اطلاعات حساس و مهمی هستند که سازمان‌ها و شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف تجاری یا گسترش فعالیت‌ها، نیاز مبرمی به آن‌ها دارند. خوشبختانه شرکت‌های شناخته شده یا کمتر شناخته شده قدرتمندی در این زمینه به فعالیت اشتغال دارند که محصولات مختلفی را به بازار عرضه می‌کنند. در این مقاله با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

شرکت‌های بزرگی مثل HPE، دل، کیونپ، سینولوژی و غیره در این زمینه به شکل جدی فعالیت می‌کنند که نه تنها محصولات با کیفیتی به بازار عرضه می‌کنند، بلکه راه‌حل‌های نرم‌افزار محور قدرتمندی همراه با محصولات خود در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند تا به بهترین شکل از استوریج‌ها استفاده کنند.

اینکه از چه راهکاری می‌خواهید برای ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده کنید و برای این راهکار چه امکاناتی لازم دارید، مشخص‌کننده قیمت استوریج است. نکته‌ای که در فروش استوریج و دستگاه ذخیره ساز مهم است داشتن گارانتی معتبر و اصلی برای استوریج است. توجه کنید که قیمت دستگاه استوریج بدون گارانتی کمتر از زمانی است که گارانتی دارد و صد البته گارانتی باید معتبر و اصیل باشد. فالنیک، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد.

استوریج hp

HPE از جمله شرکت‌های بزرگی است که استوریج‌های مختلفی را به بازار عرضه می‌کند. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هوشمند HPE با ارائه عملکردهای نرم‌افزارمحور به سازمان‌های کوچک و بزرگ اجازه می‌دهند، متناسب با نیاز کاری از این محصولات استفاده کنند. این راه‌حل‌ها عملکرد، کاهش ریسک و مقیاس‌پذیری را به بهترین شکل ارائه می‌دهند. به‌طور کلی، استوریج‌های HPE را می‌توان به سه گروه ذخیره‌سازی فایل، شبکه ذخیره‌سازی و انکلوژر ذخیره‌سازی تقسیم کرد.

ذخیره‌سازی فایل، راه‌حل‌های مدرن ذخیره‌سازی فایل HPE برای پاسخ‌گویی به نیازهای سازمان‌هایی هستند که نیازمند یک NAS هستند که عملکرد مبتنی بر فایل ارائه می‌کند. شبکه ذخیره‌سازی در ارتباط با محصولات شبکه ذخیره سازی HPE مانند سوئیچ چند سرویسی، سوئیچ کانال فیبر و غیره هستند. انکلوژر ذخیره‌سازی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای رو به رشد کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط طراحی شده است.

معرفی hpe به عنوان برند معروف استوریج و ذخیره سازی

استوریج QNAP

کیونپ یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت استوریج‌ها است. شرکتی که محصولات آن در بازار ایران با استقبال خوبی روبرو شده و نمایندگی‌های فعالی دارد. کیونپ (QNAP) در زمینه ارائه راه‌حل‌های جامع در زمینه توسعه نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری و مدیریت فضای ذخیره‌سازی و طراحی استوریج‌های اقتصادی و کلاس سازمانی به فعالیت اشتغال دارد. کیونپ با تمرکز بر ساخت استوریج‌های حرفه‌‌ای و ابرمحور توانسته است انقلابی در زمینه ساخت این محصولات به وجود آورد، به‌طوری که اکنون در زمینه توسعه استوریج ابری (Cloud NAS) از شرکت‌های پیشگام در این زمینه شناخته می‌شود.

استوریج ابرمحور این شرکت بر مبنای مدل اشتراکی کار می‌کند و انواع مختلفی از سرویس‌ها را ارائه می‌دهد. اگر با محصولات عرضه شده توسط این شرکت آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که استوریج‌های کیونپ فراتر از یک ذخیره‌ساز ساده هستند و به کاربران اجازه می‌دهند از استوریج‌های این شرکت در ارتباط با مجازی‌سازی و استقرار ماشین‌های مجازی و پیاده‌سازی ابرهای درون سازمانی استفاده کنند. علاوه بر این، استوریج‌های کلاس سازمانی کیونپ در زمینه مدیریت کلان‌ها، محاسبات لبه و یکپارچه‌سازی داده‌ها به همراه نرم‌افزارهای ارائه شده توسط این شرکت، سرویس‌های ارزشمندی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند.

استوریج dell emc

مقیاس‌پذیری، هوشمندی و یکپارچه‌سازی سازمانی و ابرمحو را باید از خصایص شاخص استوریج‌های شرکت دل بر شمرد. استوریج‌هایی که به سازمان‌ها اجازه می‌دهند، بارهای کاری حیاتی خود را از هسته تا لبه تا فضای ابرمحور توزیع کنند، قطعی و عدم دسترسی به سرویس‌ها را کاهش دهند و به بهترین شکل از استوریج در ارتباط با تکثیر پیشرفته و فشرده‌سازی داده‌ها استفاده کنند. آمارها نشان می‌دهند، اگر استوریج‌های dell emc به درستی مدیریت کنند، به میزان 46 درصد عملکرد تیم‌های فناوری اطلاعات را بهبود می‌بخشند. به طور معمول، استوریج‌های شرکت دل، قادر به مدیریت و بهینه‌سازی بارهای کاری مختلف هستند و قادر به کش کردن داده‌های پر استفاده هستند. علاوه بر این، پرس و جوهای تحلیلی را تا 34 درصد سریع‌تر اجرا کنید، تاخیر را تا 22 درصد کاهش می‌دهند و عملکرد برنامه را تا 30 درصد بهبود می‌بخشد. این استوریج‌ها یک رابط مدیریت کارآمد در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند.

بررسی dell emc، برند مطرح در حوزه ذخیره سازی

استوریج وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال – western digital یک تولید‌کننده بزرگ تجهیزات ذخیره‌سازی جانبی مثل هارددیسک‌ها و استوریج‌ها است که در دهه 70 میلادی تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سن خوزه، کالیفرنیا قرار دارد. WDC در زمینه طراحی، توسعه، تولید انبوه هارد دیسک‌ها (HDD)، حافظه‌های فلش NAND و SSDها مشهور است. علاوه بر این، در زمینه تولید تجهیزات ذخیره‌سازی تمام فلش، هارددیسکی، هیبریدی و پلت‌فرم‌های ذخیره‌سازی سازمانی به فعالیت اشتغال دارد.

شرکت وسترن دیجیتال محصولات خود را در زیرمجموعه نام‌های مختلفی مثل Western Digital، G-Technology، SanDisk و WD به فروش می‌رساند. همچنین، محصولات ذخیره‌سازی داده‌های سازمانی این شرکت با نام تجاری Western Digital فروخته می‌شوند. هارد دیسک‌های شخصی، درایوهای فلش و کارت‌های حافظه این شرکت که با برندهای G-Technology، SanDisk و WD به بازار عرضه می‌شوند، ایده‌آل‌ترین گزینه برای استقرار در استوریج‌ها هستند. شرکت وسترن دیجیتال در طول تاریخ خود پیشگام در زمینه تولید کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی داده‌ها و انواع مختلف هارد دیسک‌ها بوده است. پس از خرید Hitachi Global Storage Technologies (HGST) در سال 2012 و SanDisk در سال 2016، شرکت Western Digital به فهرست 500 شرکت برتر مجله فورچن وارد شد.

استوریج سینولوژی

داده‌ها، قلب تپنده دنیای امروز هستند و در همه صنایع به اشکال مختلف تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. سینولوژی – synology یکی دیگر از شرکت‌های قدیمی و به نام در زمینه تولید استوریج‌ها است. سینولوژی به‌طور اختصاصی به هر کسب‌وکاری این امکان را می‌دهد تا به داده‌های خود به ساده‌ترین شکل از هر مکانی دسترسی داشته باشد.

استوریج‌‌های این شرکت با پشتیبانی از هارددیسک‌ها و حافظه‌های فلش به شرکت‌ها اجازه می‌دهند بر مبنای نیازهای کاری و بودجه‌ای که در اختیار دارند، گزینه مناسب را خریداری کنند. از ویژگی‌های شاخصی که استوریج‌های سینولوژی ارائه می‌کنند باید به ذخیره و اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق اینترنت یا شبکه محلی، تنظیمات امنیتی کارآمد، مدیریت و نظارت جامع بر فایل‌ها از طریق یک داشبورد وب‌محور، انتقال فایل‌ها از طریق FTP، همگام‌سازی فایل‌ها با Cloud Station، اشتراک‌گذاری ظرفیت ذخیره‌سازی در قالب iSCSI LUN، پشتیبان‌گیری از فایل‌های کامپیوترها و سرورها، ارائه نرم‌افزارهای اختصاصی برای مدیریت تصاویر شخصی، میزبانی وب‌سایت‌ها، پشتیبانی از دوربین‌های آی‌پی، ارائه نرم‌افزارهای کاربردی، پیاده‌سازی سرور چاپ و غیره اشاره کرد.

استوریج Orico

اوریکو یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات است که محصولات و ابزارهای جانبی مختلفی روانه بازار می‌کنند. خوشبختانه، محصولات این شرکت در بازار ایران وجود دارند و عملکرد خوبی دارند. این شرکت در زمینه تولید استوریج‌ها نیز به فعالیت اشتغال دارد. به‌طور مثال، یکی از استوریج‌های معروف این شرکت ذخیره‌ساز شبکه ORICO OS800 است که ویژگی‌های فنی جالبی دارد که اطلاع در مورد آن‌ها خالی از لطف نیست.

این استوریج به سه پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، دو پورت RJ45، یک پورت HDMI، یک پورت PS2، دو پورت صوتی، پشتیبانی از هارددیسک‌ها و حافظه‌های حالت جامد 2.5 و 3.5 اینچی، قابلیت نصب 8 دیسک درایو، پشتیبانی از 12 ترابایت فضای ذخیره‌سازی، قابلیت نصب در رک‌سرورها با اشغال یک یونیت، پشتیبانی از مدار مجتمع گرافیکی Integrated Intel(R) HD Graphics 610، دو فن برای خنک کردن استوریج و غیره اشاره کرد.

استوریج ASUSTOR

ASUSTOR Inc در سال 2011 با سرمایه‌گذاری مستقیم ASUSTeK Computer Inc و به عنوان یکی از شرکت‌های اقماری این شرکت تاسیس شد. نام تجاری ASUSTOR برگرفته از دو واژه «ASUS» و «Storage» است. ASUSTOR یک شرکت پیشرو در زمینه ارائه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری خصوصی (ذخیره‌سازی متصل به شبکه) و نظارت تصویری (ضبط کننده ویدئوی شبکه) است که در زمینه طراحی و توسعه سفت‌افزار، سخت‌افزار و برنامه‌های کاربردی به فعالیت اشتغال دارد.

این شرکت در طول یک دهه گذشته، توانسته است با ارائه مجموعه‌ای کامل از محصولات کاربردی در زمینه ذخیره‌سازی به نیازهای سازمان‌های کوچک و بزرگ پاسخ دهد. به‌طور مثال، محصول AS6202T با پشتیبانی از فناوری SSD Caching، دو پورت 2.5 گیگابیت که قادر به ارائه حداکثر سرعت 5 گیگابیت در ثانیه در حالت تجمیعی هستند، دو پورت M.2 NVMe SSD برای کش‌سازی سریع، پشتیبانی توسط پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای سلرون اینتل، چهار گیگابایت حافظه DDR4 با باس 2400 و پشتیبانی از فناوری Wake on LAN و Wake on WAN قادر است به نیازهای شرکت‌ها به خوبی پاسخ دهد.

استوریجTerraMaster

TerraMaster Technology یک شرکت چینی است که در زمینه تولید نرم‌افزارهای کامپیوتری، ذخیره‌ساز متصل به شبکه (NAS) و ذخیره‌ساز متصل مستقیم (DAS) به فعالیت اشتغال دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر شنژن، گوانگدونگ، چین است. این شرکت در زمینه تولید استوریج‌های تجاری با شرکت‌های سینولوژی و کیونپ در رقابت است. شرکت‌هایی که در زمینه ساخت ذخیره‌سازهای متصل به شبکه صاحب تخصص هستند.

محصولات TerraMaster در بیش از 40 کشور به فروش می‌رسند. به‌طور کلی، این شرکت در زمینه فضای ذخیره‌سازی ابری مخصوص کاربران خانگی و تجاری، ذخیره‌سازهای موردنیاز کسب و کارهای کوچک و متوسط، سرورهای ذخیره‌سازی شبکه سازمانی، استوریج‌های سوهو خانگی با قابلیت پشتیبانی از فناوری رید و ذخیره‌ساز‌های ایده‌آل قابل استفاده در امور تدوین فیلم به فعالیت اشتغال دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.