بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۴ را بشناسید!

0

این روزها دیجیتال مارکتینگ به بخشی جدا نشدنی از اقدامات لازم برای رشد کسب و کارها تبدیل شده است. به همین دلیل در طی سال‌های اخیر ابزارهای بی‌شماری روی کار آمدند تا به فعالان این حوزه یاری برسانند. هر کدام از این ابزارها متناسب با نیاز کاربران در بخشی از حوزه بازاریابی دیجیتال طراحی شده‌اند و ساختار مشخصی دارند.

آشنایی با بهترین ابزارهای رایج به شما کمک می‌کند که فعالیت‌ها و وظایف کاری خود را به نحو احسن به سرانجام برسانید. در این مطلب قصد داریم بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال جاری را معرفی کنیم و جزئیات هر یک را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

هدف دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیش از بررسی انواع ابزارهای پرکاربرد در این عرصه، ابتدا باید با هدف اصلی خدمات دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. به طور کلی به مجموعه‌ای از اصول بازاریابی که برای رشد برند در فضای آنلاین استفاده می‌شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که تمام پیامک‌ها یا ایمیل‌های تبلیغاتی یکی از جلوه‌های دیجیتال مارکتینگ هستند. از سوی دیگر امروزه وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، راه تبلیغات و رشد برند را هموارتر ساخته‌اند.

جهت ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال و سود بردن از آن باید با ابزارهای مختلف این حوزه آشنا شوید. در حال حاضر تعداد بی‌شماری از این ابزارها در قالب سایت یا اپلیکیشن وجود دارند. با این حال تعداد کمی از آن‌ها توسط متخصصان خبره این حوزه استفاده می‌شوند.

هدف از دیجیتال مارکتینگ

مزایای استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ

شاید از خود بپرسید که فایده استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست. با توجه به محبوبیت بالای این ابزارها، بدیهی است که استفاده از آن‌ها مزایای خوبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. بدون استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، امکان طراحی استراتژی‌های تبلیغاتی برای جذب و حفظ مشتریان وجود ندارد! به همین دلیل ضروری است که نسبت به امکانات این ابزارها و مزایایی که در اختیار ما می‌گذارند، آگاه باشیم. در لیست زیر مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزارها را ذکر می‌کنیم:

  • امکان انتخاب بهترین کلمات کلیدی جهت بهبود سئوی سایت
  • بررسی سلامت سایت و رفع ایرادات آن
  • تولید و انتشار محتوای متنی و بصری
  • امکان بررسی فعالیت رقبا
  • تحلیل و سنجش رفتار مخاطبان جهت شناخت بهتر آن‌ها به کمک ابزارهای مختلف
  • بررسی آمار هزینه‌ها
  • مدیریت پروژه‌ها
  • ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان
  • امکان تبلیغ در پلتفرم‌های پرمخاطب

مزایای استفاده از ابزار های دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای مناسب برای سئو

برای بررسی ابزارهای کاربردی در دیجیتال مارکتینگ، باید آن‌ها بر اساس کارکردی که دارند دسته‌بندی کنیم. با توجه به این که بسیاری از فعالیت‌های دیجیتال مارکترها در بستر گوگل و در جهت رشد وب‌سایت‌ها صورت می‌گیرد، باید با ابزارهای مناسب سئو آشنا شویم.

سئو یا SEO به معنی اقداماتی است که در جهت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. در واقع این اقدامات رتبه سایت را در بین رقبا بالاتر می‌برند و اعتماد کاربران را جلب می‌کنند. امروزه خدمات سئو حرفه ای سایت به کمک کارشناسان برجسته و با استفاده از جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ صورت می‌گیرد. در ادامه بهترین ابزارهای مناسب بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را بررسی می‌کنیم.

ابزار های سئو

MOZ

ماز یاMoz یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بهبود وضعیت سئوی سایت است. برای مثال می‌توان با این ابزار به جستجوی کلمات کلیدی پرداخت. این کلمات در محتوای متنی سایت استفاده می‌شوند و سایت را در دسترس مخاطبان بالقوه قرار می‌دهند. از دیگر خدمات ماز می‌توان به ردیابی پروفایل بک‌لینک، ایجاد لینک و موارد دیگر اشاره کرد. بعضی از خدمات این سیستم به شکل رایگان و برخی دیگر با خرید اشتراک در اختیار افراد قرار می‌گیرند. این پلفترم دسته‌بندی کلیدواژه‌ها را اولویت‌بندی می‌کند تا در نهایت محتوای سایت به بهترین شکل در لیست موتورهای جستجو قرار بگیرد.

Ahrefs

پلتفرم Ahrefs یکی از پیشروترین ابزار برای بهینه‌سازی سئوی وب‌سایت است که طیف گسترده‌ای از امکانات را پوشش می‌دهد. به کمک اچرفز می‌توانید تمام رقبا و بک‌لینک‌های سایت را تحلیل و تعداد دامنه‌هایی که به شما لینک داده‌اند را مشاهده کنید. این پلتفرم مشکلات سایت را به شما گزارش می‌دهد و شرایطی را جهت بهبود تجربه کاربری به وجود می‌آورد. با توجه به حضور طولانی مدت Ahrefs در این حوزه، به قطعیت می‌توان گفت که به کمک آن سایت به رتبه بهتری دست پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که مدتیست به واسطه تحریم ایران، کاربرد آن در کشورمان کاهش یافته است.

SEMrush

سمراش (Semrush) که یکی از رقیب‌های جدی ماز محسوب می‌شود، مجموعه‌ای از امکانات لازم برای بهبود سئو سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خدمات این سیستم پیشرفته شامل ابزارهای تحلیل سایت، تحقیق کلمه کلیدی، تحلیل عملکرد رقبا، بررسی دامنه و موارد دیگر می‌شود. البته استفاده از این پلتفرم نیازمند پرداخت اشتراک ماهانه است.

Google Trend

گوگل ترند یکی از محبوب‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در جهان است که به وسیله آن می‌توان کوئری‌های پرکاربرد در زبان‌ها یا مکان‌های مختلف را شناسایی کرد. جهت استفاده از این ابزار تنها باید کلمات کلیدی را در آن جستجو کرده و نمودار محبوبیت آن در طی زمان‌های مختلف را مشاهده کنید. این سرویس به کارشناسان سئو کمک می‌کند که کلمات کلیدی را با دقت بیشتری انتخاب کنند.

KeywordTool

اهمیت انتخاب کلمات کلیدی مناسب سبب شده است که ابزارهای زیادی برای تحلیل و بررسی آن‌ها به وجود بیاید. KeywordTool سرویسی همه‌کاره است که با استفاده از Google Autocomplete تعداد زیادی کلمات کلیدی مرتبط تولید می‌کند. نوشتن محتوا با استفاده از این ابزار سبب بهینه شدن صفحه در موتورهای جستجو شده و در نهایت موجب جذب مخاطب علاقه‌مند می‌شود.

گوگل آنالیتیکس

شاید بتوان گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را برترین ابزار تحلیلی عملکرد وب‌سایت دانست که منابع ترافیک و رفتار بازدیدکنندگان را بررسی می‌کند. این پلتفرم مجموعه گزارش‌ها و تحلیل‌های دقیقی را به صاحبان وب‌سایت ارائه می‌دهد. به کمک این ابزار کارشناس سئو می‌تواند رفتار مخاطبان را بررسی کند و از آن در جهت بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل بهره ببرد. نتیجه استفاده درست از گوگل آنالیتیکس بهبود عملکرد سایت، بالا رفتن رتبه آن در میان رقبا و افزایش نرخ تبدیل است.

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) یکی از برترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. این ابزار رایگان به متخصصان سئو و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ امکان تحلیل عملکرد وب‌سایت را می‌دهد. سرچ کنسول حضور وب‌سایت را در بین نتایج جستجو رصد می‌کند و مشکلات آن را گزارش می‌دهد. کنسول جستجوی گوگل علاوه بر بررسی رتبه، خطاهای کروال کردن و مشکلات موجود در صفحات را بررسی می‌کند و در نهایت می‌تواند سبب بهبود وضعیت سئوی سایت بشود.

معرفی ابزارهای مدیریت پروژه

ابزارهای مدیریت پروژه از ابتدایی‌ترین امکانات ضروری برای فعالیت در عرصه بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند. در واقع مدیریت پروژه‌های تبلیغاتی برندها، بدون کمک این ابزارها غیرممکن به نظر می‌رسد. این سرویس‌های محبوب وظایف هر بخشی از تیم دیجیتال مارکتینگ را مشخص می‌کنند و نقشه راه را برای هر فرد روشن می‌سازند. استفاده از این ابزارها برای تیم‌های نسبتا بزرگ ضروری است. در ادامه با محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت پروژه در ایران آشنا می‌شویم.

Trello

ترلو یکی از محبوب‌ترین ابزار مدیریت پروژه در جهان است که رابط کاربری بسیار خوبی دارد. در نرم‌افزار ترلو می‌توان از امکاناتی مثل کارت، برد و لیست‌های متفاوت جهت مشخص ساختن وظایف هر فرد استفاده کرد. با استفاده از ابزار Power-Up می‌توان سایر ابزارهای کاربردی مثل تقویم یا گوگل درایو را با این فضا ادغام کرد. ترلو دارای قابلیت استفاده به شکل رایگان است؛ با این حال می‌توان با خرید اشتراک، از امکانات بیشتری برخوردار شد. این پلتفرم اپلیکیشن مناسب تلفن همراه دارد و می‌توان در این فضا فایل‌های مختلف را آپلود کرد.

Asana

از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محبوب در حوزه مدیریت پروژه می‌توان به آسانا اشاره کرد. این پلتفرم امکان زمان‌بندی دقیق و اولویت‌بندی پروژه‌ها را به افراد می‌دهد. آسانا تنها حضور ۱۵ کاربر را به شکل رایگان می‌پذیرد و برای اضافه کردن عضو جدید باید اشتراک تهیه کنید. امکان فعال کردن نوتیفیکیشن، لینک شدن به حساب کاربری دیگر و بررسی روند پیشرفت پروژه در این فضا وجود دارد.

تسکولو

تسکولو به نوعی رقیب ایرانی ترلو محسوب می‌شود؛ چرا که امکانات اولیه آن‌ها نسبتا مشابه یکدیگر است. این پلتفرم امکان برقراری تماس ویدئویی بین اعضای تیم را فراهم می‌کند. امکانات نسخه رایگان محدود است و برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر می‌توان اشتراک ماهانه یا سالانه را خریداری کرد. هر دو نسخه رایگان و اشتراکی از زبان‌های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کنند. این برنامه دارای اپلیکیشن‌های مناسب برای سیستم عامل اندروید و iOS است.

میزیتو

میزیتو دیگر نرم‌افزار ایرانی برای مدیریت پروژه است که رابط کاربری بسیار خوبی دارد. استفاده از این برنامه به شکل رایگان تنها برای ۵ کاربر مجاز است. با خرید اشتراک می‌توان تعداد نفرات را افزایش داد و امکاناتی بیشتری در اختیار داشت.

ابزارهای مناسب برای تست سرعت سایت

طبق تحقیقات انجام شده، کاربران اینترنت دوست دارند اطلاعات را با بالاترین سرعت دریافت کنند. بنابراین بالا بردن سرعت لود سایت می‌تواند تاثیر مثبتی بر بهبود تجربه کاربری داشته باشد. به علاوه این که مدت زمان باز شدن سایت می‌تواند نرخ تبدیل را به طرز چشمگیری افزایش دهد؛ یعنی افراد بیشتری به مخاطبان دائمی سایت شما تبدیل می‌شوند.

به همین دلیل ضروری است که به طور منظم سرعت وب سایت را مورد سنجش قرار دهید. به کمک تیم‌های حرفه‌ای خدمات طراحی سایت در یزد می‌توانید از سرعت آپلود سایت و بالا رفتن نرخ تبدیل مطمئن باشید. در ادامه بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تست سرعت سایت را بررسی می‌کنیم.

ابزار های مناسب برای تست سرعت سایت

Gtmetrix

جی‌تی‌متریکس (gtmetrix) یکی از معروف‌ترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ با هدف سنجش سرعت سایت است که محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. با استفاده از این سایت می‌توان از سرعت بارگذاری قسمت‌های مختلف هر صفحه یا وضعیت کل وبسایت گزارش کاملی دریافت کرد. در حالت رایگان می‌توان تا سه وبسایت را به پروفایل خود اضافه کرد و تا سقف ۲۰ بار در روز از آن‌ها گزارش گرفت.

Pingdom

سایت پینگ‌دام فضایی مشابه به جی‌تی‌متریکس دارد. با این حال از تعداد سرورهای کمتری برخوردار بوده و گزارش‌های ارائه شده توسط آن ساده‌تر هستند. مزیت این سایت رایگان بودن آن است؛ یعنی می‌توان به شکل نامحدود از آن گزارش دریافت کرد.

Pagespeed insights

ابزار Pagespeed insights یکی از سایت‌هاییست که برای بررسی سرعت و تجربه کاربری، توسط گوگل معرفی شده است. این ابزار نکات مهمی را در نظر می‌گیرد؛ اما تمرکز اصلی آن بر روی سرعت و روند بارگذاری بخش‌های مختلف است. استفاده از امکانات این ابزار کاملا رایگان بوده و محدودیت خاصی شامل حال آن نمی‌شود.

ابزارهای تبلیغات PPC

یکی از ترفندهای مهم در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای PPC یا تبلیغات کلیکی است. در این روش تبلیغاتی، در مقابل میزان بازدهی تبلیغات، هزینه پرداخت می‌کنید؛ یعنی تنها به ازای میزان کاربرانی که از طریق این تبلیغ از سایت بازدید کرده‌اند. این مزیت سبب شده است که تبلیغات کلیکی به عنوان پربازده‌ترین رویکرد مارکتینگ دیجیتال شناخته شوند. در ادامه بهترین ابزارهای تبلیغات کلیکی را معرفی می‌کنیم.

Google ads

گوگل ادز بزرگترین و کارآمدترین سرویس PPC در دنیا است و نسبت به سایر ابزارها بازدهی بیشتری دارد. با استفاده از خدمات گوگل ادز تبلیغات دقیق و جذاب در نتایج جستجوی کاربران زیادی به نمایش در می‌آیند و ترافیک سایت را بالا می‌برند. هزینه تبلیغات توسط این ابزار بسته به کمپین و سایت هدف متغیر است.

AdRoll

اد رول عضو دیگری از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند برای یافتن کمپین‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار با ردیابی رفتار کاربران و با استفاده از داده‌های مختلف، تبلیغات را به شکل هدفمند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. استراتژی‌های AdRoll شامل قرار دادن کوکی‌ها و پیکسل‌ها در مرورگر یا دستگاه‌های کاربران با هدف ارائه تبلیغات مرتبط است. به همین دلیل استفاده دقیق از این سیستم می‌تواند تا حد خوبی موثر واقع شود.

ابزارهای مناسب برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

دنیای امروز به گونه‌ای است که شبکه‌های اجتماعی تاثیر چشمگیری در زندگی افراد دارند. به همین دلیل بخش اعظمی از مدیریت استراتژی‌ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ به دنیای این شبکه‌ها مربوط می‌شود. کارشناس بازاریابی دیجیتال باید از ابزارهای مختلفی برای مدیریت این شبکه‌ها استفاده کند. در ادامه کاربردی‌ترین ابزارها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

Sprout Social

Sprout Social پلتفرم محبوبی برای مدیریت فعالیت‌ها در شبکه اجتماعی است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد که تقویم محتوایی خود را تنظیم کنند. از سوی دیگر قابلیت زمان‌بندی انتشار محتوا و منتشر کردن آن در چند پلتفرم را امکان‌پذیر می‌سازد. یکی از قابلیت‌های این پلتفرم Smart Inbox است که از طریق آن می‌توان به پیام‌های ارسالی در تمام شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشت. این ابزار محتواهای برتر و کمپین‌های تبلیغاتی محبوب را مشخص می‌کند.

Buffer

ابزار Buffer به کاربران امکان تنظیم کردن زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد. با این پلتفرم می‌توان شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری مثل اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و پینترست را مدیریت کرد.

IFTTT

پلتفرم IFTTT شبکه‌های اجتماعی مختلف را به یکدیگر متصل می‌سازد! برای مثال با انتشار یک محتوا در اینستاگرام، همزمان پستی با همان مضمون در توییتر منتشر می‌شود. همسان‌سازی شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود برند نمایی حرفه‌ای داشته باشد و اعتماد مخاطب را به خود جلب کند.

ابزارهای کوتاه‌کننده لینک

لینک‌های طولانی زیبایی صفحه را برهم می‌زنند و تجربه کاربری نامناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک، آدرس‌های طولانی را به شکل کوتاه تبدیل کرده و حتی آمار کلیک را برای شما تهیه می‌کنند. از محبوب‌ترین گزینه‌ها در ایران می‌توان به yun اشاره کرد؛ این سرویس ایرانی، کاملا رایگان است. لینک‌های کوتاه شده در یون با قابلیت رمزگذاری، تغییر آدرس و تعیین تاریخ انقضا در اختیار شما قرار می‌گیرند.

ابزارهای تخصصی ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های قدیمی و پربازده بازاریابی اینترنتی است که در طی زمان دچار تغییرات بنیادینی شده است. محتوایی که در ایمیل‌های تبلیغاتی منتشر می‌شوند باید جذاب باشند و نظر مخاطب را به خود جلب کنند. از سوی دیگر شناسایی مخاطب و ارسال ایمیل به شکل دوره‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی به وجود آمده‌اند تا کارشناسان بازاریابی دیجیتال را در این مسیر همراهی کنند. برخی از محبوب‌ترین ابزارها برای اجرای تکنیک‌های ایمیل مارکتینگ را بررسی می‌کنیم.

Mailchimp

میل چیمپ یکی از معروف‌ترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی است که با استفاده از آن می‌توان مخاطبان را بر اساس رفتارشان مورد نظر گرفت. در چنین شرایطی می‌توان تبلیغات کسب و کار را برای گروه هدف فرستاد. این نرم‌افزار به دو شکل رایگان و اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

SendGrid

این ابزار مجموعه کامل از امکانات برای ایمیل مارکتینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. SendGrid به شکلی طراحی شده که همه کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. این ابزار دارای قابلیت کدنویسی و Drag & Drop‌ است و گزارش‌هایی را در مورد تحلیل ایمیل ارائه می‌دهد.

پاکت

پاکت یک سرویس ایرانی ایمیل مارکتینگ است که قالب‌های آماده مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویرایشگر Drag & Drop‌، گزارش دهی و تست A/B از امکانات قابل توجه این ابزار هستند.

میل چی

میل چی نیز یک ابزار فارسی برای طراحی ایمیل است. این سرویس تا ۵۰۰۰ ایمیل یا ۵۰۰ کاربر رایگان است و برای استفاده بیشتر باید اشتراک آن را تهیه کنید. میل چی رابط کاربری خوبی دارد و می‌توان گزارش‌های دقیقی از نتیجه فعالیت‌های ایمیل مارکتینگ دریافت کرد.

ابزارهای کاربردی در دیجیتال مارکتینگ

ابزار ساخت نظرسنجی در سایت

می‌دانید که یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی، دریافت بازخورد از مخاطبان و بررسی آن‌ها است. یکی از راه‌های آسان و سریع، طراحی فرم‌های نظرسنجی جهت تعامل بیشتر با کاربران سایت است. از این رو قصد داریم دو مورد از بهترین ابزارهای فرم‌ساز را معرفی کنیم.

Google Forms

این سرویس کاملا رایگان یکی از بهترین امکانات گوگل برای ساخت فرم‌های ساده یا چند مرحله‌ای است. با استفاده این ابزار می‌توانید به مشخصات کاربران دسترسی داشته باشید و اطلاعات را اعتبارسنجی کنید.

پرس‌لاین

پرس‌لاین یک ابزار ایرانی است که به کاربران امکان ساخت نظرسنجی‌ها و پرسش‌نامه‌های تعاملی را می‌دهد. این سرویس رابط کاربری خوبی دارد و طراحی هر نوع فرم نظرسنجی با آن بسیار راحت است. ساخت یک فرم در این سایت به شکل رایگان است، اما برای تولید نظرسنجی‌های بیشتر باید اشتراک آن را خریداری کنید.

ابزارهای پشتیبانی وب‌سایت

ایجاد فضای پشتیبانی و برقراری امکان چت آنلاین از آن دسته مواردی است که اعتماد مشتریان را جلب می‌کند و در نهایت نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. بنابراین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مختلفی طراحی شده‌اند تا اقدامات این بخش از استراتژی جذب مخاطب به راحتی شکل بگیرد. سرویس‌های چت آنلاین زیادی وجود دارند که با سرعت‌بخشی به این فرآیند، رضایت مخاطبان را جلب می‌کند. در ادامه برخی از سرویس‌های پرکاربرد در زمینه پشتیبانی را معرفی می‌کنیم.

رایچت

رایچت ابزاری ایرانی است که وظیفه پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان را بر عهده دارد. با استفاده از این سرویس می‌توانید پیام‌های هوشمندی را برای کاربران تنظیم کنید. امکان استفاده از پیام‌های آماده، پاسخگویی از ربات تلگرام و تبادل گفتگو بین اپراتورها وجود دارد. بسته به امکانات مختلف سرویس‌ها، اشتراک این ابزار دارای قیمت‌های متفاوتی است.

گفتینو

گفتینو دیگر سرویس ایرانی پاسخگویی و پشتیبانی است که امکان چت آنلاین در بستر وب‌سایت را فراهم می‌سازد. ویژگی متفاوت این پلتفرم نسبت به رقبا این است که امکان ارسال پیام صوتی را نیز دارد.

انتخاب بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

حالا که با بسیاری از کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم، حتما از خود می‌پرسید که باید از کدام ابزار استفاده کرد. واقعیت این است که نمی‌توان به این سوال‌ پاسخی قطعی داد! زیرا راه‌حل آن به شرایط هر فرد و همچنین وضعیت کسب و کار بستگی دارد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ برند خود را به یک تیم ماهر بسپارید. به این ترتیب می‌توانید در مدت زمان اندکی، شاهد رشد و پیشرفت برند خود باشید. البته باید در انتخاب تیم مورد نظر دقت بسیار بالایی به خرج بدهید.

جهت تعیین استراتژی و نقشه راه بیزینس می‌توانید با گروه مشاوره و آموزش مدیریت اقیانوس آبی همکاری کنید. این گروه از ادغام سه شرکت معتبر (مازاریت – کاسب یار – بلولرندینگ) به وجود آمده است و به کارآفرینان کمک می‌کند تا برند خود را در حوزه‌های مختلف توسعه دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنا شدن با دوره‌ها یا خدمات مجموعه می‌توانید با کارشناسان این گروه در ارتباط باشید.

کلام آخر

امروزه در جهت تسهیل فرآیند دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای زیادی طراحی می‌شوند و در اختیار متخصصین قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی انتخاب میان گزینه‌های مختلف بسیار سخت و پیچیده است. در نتیجه باید از میان این همه ابزار، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

در این مطلب مهم‎‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را معرفی کردیم و درباره هر کدام توضیحاتی را ارائه دادیم. جهت آشنایی بیشتر با اصول بازاریابی در فضای آنلاین و طراحی استراتژی‌های تبلیغات می‌توانید با متخصصین تیم اقیانوس آبی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.