آیا بروکر آلپاری بهترین انتخاب برای شروع فعالیت در فارکس است؟

0

بروکرهای فارکس با ارائه پلتفرم و محیط‌های معاملاتی، امکان ارتباط بازار و معامله‌گر را فراهم می‌کنند. معامله‌گر پس از ثبت‌نام و افتتاح حساب معاملاتی، به محیط معاملاتی دسترسی داشته و می‌تواند سفارشات خود را ثبت کند. بر این اساس تمامی فعالیت معاملاتی و تراکنش‌های مالی معامله‌گر در محیطی انجام می‌شود که توسط بروکر در اختیار وی قرار داده شده است و به‌همین دلیل انتخاب بروکر از مهمترین موضوعاتی است که هر معامله‌گر باید به دقت مورد بررسی قرار دهد.

توجه به ویژگی‌ها و نقاط قوت بروکر، می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در فرایند معاملاتی برای معامله‌گر داشته باشد به‌علاوه اگر بروکر امکاناتی متناسب با منطقه جغرافیایی معامله‌گر ارائه دهد بسیار مورد توجه خواهد بود. طبیعتاً یکی از ویژگی‌هایی که معامله‌گر مد‌نظر قرار می‌دهد زبان‌هایی است که توسط بروکر پشتیبانی می‌شود.

بروکرهای بسیاری به این امر مهم توجه کرده و ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند تا معامله‌گران در هر منطقه جغرافیایی بتوانند به فرصت‌های سودآور موجود در بازار دسترسی داشته و از آنها بهره‌مند شوند. تعداد معامله‌گران ایرانی فعال در بازار فارکس، باعث شده بروکرها به این منطقه جغرافیایی توجه داشته و امکاناتی با توجه به شرایط و زبان این منطقه به فعالان بازار ارائه دهند. از جمله این بروکرها می‌توان به بروکر آلپاری اشاره کرد.

پشتیبانی به زبان فارسی و دسترسی به سایت فارسی، از جمله امکاناتی است که آلپاری برای ایرانیان فراهم کرده و کاربران می‌توانند به‌راحتی به امکانات سایت این بروکر دسترسی داشته باشند. در ادامه با دو ویژگی‌های عمومی مورد توجه معامله‌گران برای انتخاب یک بروکر، آشنا می‌شویم.

حساب‌های معاملاتی متنوع

انتخاب بروکر و افتتاح حساب معاملاتی از جمله موضوعات مهم برای هر معامله‌گری است. هر معامله‌گر با توجه به سطح مهارت و تجربه خود از فعالیت در بازار فارکس، به‌دنبال بروکری است که حداکثر خواست‌ها و نیازهای وی را برآورده کند.

تنوع حساب‌های معاملاتی از ویژگی‌هایی است که می‌توان برای یک بروکر در نظر گرفت. بروکرها برای رفع نیازها و ترجیحات معامله‌گران حساب‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. این حساب‌ها در بین بروکرهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به تعدادی از رایج‌ترین انواع حساب‌های معاملاتی اشاره می‌کنیم.

  • حساب استاندارد: از رایج‌ترین انواع حساب معاملاتی است که توسط بروکرهای فارکس ارائه می‌شود. برای این حساب حداقل سرمایه مشخصی تعیین شده است که بسته به بروکر می‌تواند تغییر کند. با افتتاح حساب استاندارد معامله‌گر به یک پلتفرم معاملاتی استاندارد و عملکردهای اساسی دسترسی دارد.
  • Mini Account: این حساب برای افرادی طراحی شده که سرمایه کمی در دست دارند یا تمایل ندارند سرمایه بالایی را وارد بازار معاملاتی کنند. با استفاده از این حساب این گروه از سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند از فرصت‌های بازار بهره‌مند شوند. حداقل سپرده اولیه در این حساب در مقایسه با حساب استاندارد کمتر است و به تبع آن اندازه معاملات نیز در این حساب کوچکتر خواهد بود.
  • حساب VIP: بروکرها برای مشتریانی که حجم معاملاتی بالایی دارند و سرمایه بیشتری را در بروکر سپرده‌گذاری می‌کنند، امکاناتی ویژه در نظر می‌گیرند. برای حساب VIP معمولاً ویژگی‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود. اسپرد کمتر، اهرم بالاتر، پشتیبانی اختصاصی، ابزارهای معاملاتی انحصاری، از جمله امکانات خاصی است که در حساب VIP تعریف می‌شود.
  • حساب اسلامی: با توجه به تعداد بسیار زیاد فعالان بازار فارکس که از اصول اسلامی تبعیت می‌کنند، بروکرها به تعریف حسابی اقدام کردند که مطابق با اصول اسلامی باشد. از ویژگی‌های حساب‌های اسلامی عدم اعمال سوآپ در معاملاتی که بیشتر از یک روز معاملاتی نگه‌داشته می‌شود.

علاوه‌بر این حساب‌ها، بروکرها امکانی برای معامله‌گران فراهم کرده‌اند که بتوانند با ریسک پایین بتوانند فعالیت در بازار واقعی را تجربه کنند. این امکان با عنوان حساب آزمایشی (دمو) به کاربر ارائه می‌شود. در حساب‌های آزمایشی کاربران تازه‌کار می‌توانند به کسب تجربه و ارتقا مهارت خود اقدام کنند و به‌علاوه‌ برای معامله‌گران حرفه‌ای نیز امکانی فراهم می‌شود تا بتوانند بدون تحمل ریسک بالا، استراتژی‌های جدید معاملاتی خود را آزمون کرده و نقاط ضعف را بیابند و آنها را اصلاح کنند.

هزینه‌های معاملاتی

هدف هر معامله‌گر از فعالیت در بازار‌های مالی، کسب سود و رسیدن به درآمد بیشتر است. به‌همین دلیل هر عاملی که بر سودآوری فعالیت موثر باشد به‌شدت مورد توجه قرار دارد. هزینه‌های معاملاتی از جمله عوامل تاثیرگذار بر روند درآمدی معامله‌گر هستند و طبیعتاً معامله‌گران در جستجوی راهی برای کاهش این هزینه‌های هستند. در ادامه با انواع هزینه‌هایی آشنا می‌شویم که طی فرایند معاملاتی به معامله‌گر تحمیل می‌شود.

اسپرد و کمیسیون از معمول‌ترین هزینه‌های معاملاتی هستند که برای تراکنش‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. اسپرد اختلاف مبلغ خرید و مبلغ فروش است که زمان انجام معامله محاسبه شده و از حساب کسر می‌شود. این مبلغ در بروکرهای مختلف و بسته به نوع نماد قابل معامله می‌تواند متفاوت باشد.

کمیسیون هزینه دیگری است که روی معاملات انجام شده تحمیل می‌شود. این مبلغ می‌تواند ثابت در نظر گرفته شود و یا بر اساس درصدی از حجم معاملات محاسبه می‌شود.

به‌علاوه معامله‌گران ممکن است برای استفاده از خدماتی خاص در بروکر مستلزم پرداخت هزینه هستند، اما در کنار تمام این هزینه‌ها، بروکر برای تشویق معامله‌گران به انجام معاملات بیشتر و جذب کاربران تازه، طرح‌های تشویقی و تخفیف در هزینه‌ها را ارائه می‌دهند.

انتخاب بروکر معتبر که از یک طرف مجوز‌های قانونی لازم برای انجام فعالیت خود را داشته و از طرف دیگر امکانات متنوع را در اختیار معامله‌گران قرار دهد، از دغدغه‌های هر معامله‌گری است. هر فعال بازار مالی با توجه به تجربه و مهارت خود در بازار نیازهای معاملاتی خود را شناسایی کرده و در بروکرها به دنبال ابزارهایی برای رفع این نیازها ست.

بروکرها نیز با توجه به بازار و شناسایی نیازهای مختلف معامله‌گران، امکانات و ابزار‌های متنوعی برای پوشش این نیاز بازار ارائه می‌دهند. به‌علاوه‌ بروکرها برای تشویق کاربران به افزایش حجم و همین‌طور جذب مشتریان بیشتر برای افتتاح حساب طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های متنوعی را پیشنهاد می‌دهند.

از آنجا که هزینه‌های معاملاتی از جمله نکات مورد توجه معامله‌گران بوده و سود‌آوری فعالیت‌های مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، طرح‌های تخفیف در هزینه بسیار مورد توجه کاربران است. برخی از طرح‌های پیشنهادی روی حساب‌های مختلف معاملاتی در نظر گرفت شده و هر حساب می‌تواند ویژگی منحصر به فرد خود را داشته باشد. به‌همین دلیل تنوع حساب‌های معاملاتی و طرح‌های کاهش هزینه توسط بروکر بسیار مورد توجه معامله‌گر بوده و می‌تواند تصمیم‌گیری کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله به بررسی دو ویژگی رایج مورد توجه معامله‌گران پرداختیم.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.