چگونه کابل شبکه و پچ کورد شبکه خرید کنی

0

تقریبا برای تمام کسانی که در حوزه شبکه و آی تی فعالیت می‌کنند همیشه این پرسش مطرح است که چگونه می‌توانند یک کابل شبکه یا پچ کورد شبکه مناسب تهیه کنند:

برای خرید کابل شبکه باید چه نکاتی را مورد توجه قراردهیم؟

کابل شبکه اورجینال و کپی را چگونه از یکدیگر تشخیص دهیم؟

آیا تست فلوک در کابل‌های شبکه ضروری است؟

تولید کننده کابل شبکه و پچ کورد چه شرکت‌هایی هستند؟

 

نکات کلیدی خرید کابل شبکه و پچ کورد

تیم فنی تجهیزات شبکه وستا سعی بر این دارد که در این مقاله به طور کامل همه نکات مهم برای خرید کابل شبکه و پچ کورد را برای شما ذکر نماید.

در این روزها تقریبا چه در خانه باشید یا محل کا، برای اینکه بتوانید اینترنت پرسرعتی داشته باشید یا بتوانید تجهیزات شبکه خود را با بالاترین کیفیت به یکدیگر متصل کنید نیازمند کابل شبکه ای با کیفیت و با اصالتی می باشید. معمولا برای سرعت تا ۱ گیگ بر ثانیه از سری کابل CAT6 استفاده می‌کنند که پاسخگوی کاربران خانگی و ادارات کوچک می باشد، ولی اگر نیاز به سرعت بالاتری هستید کابل CAT7 و CAT8 تا ۱۰۰ گیگ بر ثانیه هم به شما سرعت می‌دهند.

 

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای تجهیز خود انتخاب کنید باید یک سری نکات را قبل از خرید رعایت کنید:

 

کابل شبکه UTP یا SFTP: کابل شبکه UTP بدون روکش شیلد و فویل می باشد و در جاهایی که کابل برق در کنار آن رد نشده مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورتیکه شیلد و فویل در کابل SFTP نقش بسزایی در کاهش اثرات الکترومغناطیسی و نویز در تبادل داده‌ها بر روی سیگنال‌ها دارند که این امر باعث می‌شود اثرات ناشی از وجود کابل برق خنثی شود.

کابل شبکه Indoor یا Outdoor: روکش کابل‌های شبکه Indoor از جنس PVC می‌باشد که این روکش مناسب برای داخل ساختمان، داخل سینی کابل، داکت و ترانک می باشد و نور مستقیم آفتاب باعث پوسیده شده آن می شود. در صورتیکه کابل‌های Outdoor دارای روکش PE یا پلی اتیلن هستند. روکش پلی اتیلن از انعطاف کمتری برخوردار هست و برای بین دو ساختمان استفاده می‌شود در برابر نور خورشید مقاوم می باشند.

 

کابل شبکه اورجینال و کپی را چگونه از یکدیگر تشخیص دهیم؟

امروزه بخاطر شرایط سخت ورود کالا به کشور کابل اورجینال به ندرت پیدا می شود. راه چاره چیست؟ بسیاری از برندهای موجود در بازار یا چینی هستند (البته چینی هم به ندرت پیدا می شود) یا ایرانی.

 

دارا بودن تست فلوک:

تست فلوک چیست؟ تست فلوک در حقیقت به ما نشان می‌دهد این کابلی که ما قصد خرید آن را داریم اصلا کابل شبکه هست یا نیست؟ و آیا سرعت مد نظر ما را تامین می‌کند یا خیر؟ و همچنین معیاری برای کیفیت کابل شبکه می‌باشد. در حقیقت اگر کابل کپی یا دارای کیفیت پایینی باشد فقط از روی همین برگه تست فلوک است که می توان به این نکته پی برد. ظاهر کابل خیلی کمک زیادی برای تشخیص کیفیت و اصالت کالا نخواهد کرد. یکی از پارامتر‌های مهم برای تشخیص این موضوع عدد هدروم در گزارش تست فلوک کابل شبکه می باشد.

 

هدروم چیست؟ »هدروم«، اصطلاحی است که در صنعت کابل‌سازی، برای توصیف میزان کیفیت یک کابلی به کار می‌رود. تصویر زیر بر اساس دسی‌بل(dB) بیان ‌شده است و نشان ‌دهنده‌ی »اختلاف بین استاندارد آزمایش انتخاب ‌شده و اندازه‌گیری« است.

 

تولیدکننده کابل شبکه و برندهای موجود در ایران چه شرکت‌هایی هستند؟

شاید همیشه این سوال را از خودتان پرسیده باشد که اصلا باید از چه برند و تولیدکننده ای کابل تهیه کرد.

 

تولید کننده‌های مطرح کابل شبکه و پچ کورد بیشتر کشورهای فرانسه، آلمان و آمریکا می‌باشند که البته بیشتر تولیدات‌شان داخل چین انجام می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین و در دسترس‌ترین‌شان لگراند و نگزنس می‌باشند و سالهاست در این حوزه فعالیت دارند. البته برند هایی چون بلدن، لئونی، اشنایدر و بسیاری از برندهای دیگر نیز هستند.

 

بعد از قضیه تحریم‌ها بسیاری از تولید کنندگان داخل نیز به فکر تولید کابل شبکه افتادند و توانستند خود را به روز کنند و تولیدات خود را در این زمینه با بازار عرضه کنند. که از اولین و قدیمی ترین آنها می توان به شهید قندی، مس رفسنجان، کابل کرمان و بسیاری از برند های دیگر اشاره کرد.

 

البته شرکت سپهر فیدار هوشمند نیز یکی از اولین تولید کننده‌های پچ کورد شبکه و پچ کورد فیبرنوری می‌باشد که محصولات خود را در وبسایت وستا برای فروش گذاشته است. (برای سفارش انواع پچ کورد، کابل شبکه و دیگر تجهیزات اکتیو و پسیو می‌توانید به سایت فروشگاه وستا مراجعه کنید.)

 

جمع بندی:

هنگام خرید کابل شبکه اول از هر چیزی تست فلوک کابل را از فروشنده بخواهید، سلامت فیزیکی کالا و گارانتی آن را چک کنید. اگر برند خاصی مدنظرتون هست با نمایندگی مورد نظر تماس بگیرید. نوع کابل از لحاظ دسته بندی CAT6 یا CAT7 ایندور و اتدور رو حتما چک کنید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.