با بهترین ذخیره سازهای تحت شبکه آشنا شوید

0

با بهترین ذخیره سازهای تحت شبکه آشنا شوید

استوریج‌ها را نباید رسانه‌های ذخیره‌سازی که ماهیت ایستا دارند، در نظر گرفت. آن‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک ابر شخصی، سرور چندرسانه‌ای و موارد مختلف را دارند. به همین دلیل، هنگامی که قصد گرفتن قیمت استوریج و خرید دارید، باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که هماهنگ با نیازهای‌تان هستند. با توجه به تنوع محصولات و برندهای مختلف فعال در این حوزه، انتخاب یک NAS (network-attached storage) ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. در این مقاله به سراغ بهترین استوریج‌های NAS رفته‌ایم که امکان استفاده از آن‌ها به عنوان یک سیستم ذخیره‌سازی ابری شخصی یا تجاری وجود دارد.

با بهترین ذخیره سازهای تحت شبکه آشنا شوید

از درایوهای NAS می‌توان برای پشتیبان‌گیری و ذخیره فایل‌های ویدیویی، موسیقی، اسناد، تصاویر و غیره استفاده کرد. حتی می‌توانید نرم‌افزارهایی روی آن‌ها نصب و در ارتباط با کارهایی مثل ضبط فیلم دوربین‌های امنیتی، دانلود فایل‌ها به صورت خودکار و حتی میزبانی وب‌سایت استفاده کنید. سینولوژی یکی از شناخته شده‌ترین، شرکت‌ها در زمینه ساخت استوریج‌ها است، اما انتخاب‌های عالی دیگری مثل کیونپ، وسترن دیجیتال، TerraMaster، Drobo، Netgear، Seagate یا Buffalo وجود دارند که هر یک محصولات خوبی تولید کرده‌اند. در ادامه به معرفی محصولات برتر در این زمینه می‌پردازیم.

استوریج HPE MSA 2060

استوریج HPE MSA 2060 یک راه‌حل ذخیره‌سازی کارآمد و قدرتمند با بالاترین عملکرد است. سرعت و قدرت ذخیره‌سازی بالای این استوریج به همراه بهترین الگوهای امنیتی ارائه می‌شود. HPE MSA 2060، قادر است تا 395 هزار ورودی و خروجی اطلاعات در یک ثانیه را پردازش کند. همین مسئله باعث شده در مقایسه با اسلاف خود به میزان 80 درصد سریع‌تر باشد. این استوریج رکمونت دو یونیت رک را اشغال می‌کند.

استوریج پرفروش hpe msa 2060

از ویژگی‌های این محصول باید به پشتیبانی از 917 ترابایت (SFF) تا 2127.84 ترابایت (LFF)، پشتیبانی از 12 درایو LFF و 24 درایو SFF که امکان استفاده از درایوهای SSD و HDD را فراهم می‌کند، امکان اضافه شدن تا حداکثر 9 انکولوژر، رابط‌های 10GbE و 10GBase-T، SAS 12Gb، FC 16Gb و غیره اشاره کرد.

استوریج Synology DS220j

استوریج‌ Synology DS220j، یکی از قدرتمند‌ترین استوریج‌های سینولوژی است که مجهز به دو سینی برای میزبانی دیسک‌ درایوها است. این محصول همچنین به دلیل سهولت در دسترسی و طول عمر بالا یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. توان پردازشی خوب، همراه با حافظه کافی باعث شده این استوریج در انجام کارهای ذخیره‌سازی عملکرد خوبی داشته باشد. کاربران می‌توانند از این استوریج به عنوان ابزاری برای همگام‌سازی فایل‌ها میان چند کامپیوتر و تبدیل آن به یک ابزار چندرسانه‌ای در خانه استفاده کنند.

استوریج QNAP TS-230

اگر به دنبال محصولی هستید که ویژگی‌های فنی بهتری نسبت به DS220j داشته باشد، استوریج QNAP TS-230 جایگزین مناسبی است. این محصول دو گیگابایت رم از نوع DDR4 دارد و اجرای انواع مختلف نرم‌افزارها را امکان پذیر می‌کند. TS-230 یک استوریج خوب با کاربری ساده است و امکان استفاده از آن در مصارف خانگی یا اداری کوچک نیز وجود دارد.

معرفی استوریج کیونپ ts 230

استوریج QNAP HS-264

این استوریج کوچک، اما گران‌قیمت ظاهری شبیه به روترهای رومیزی دارد و بیشتر به عنوان یک مرکز چندرسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. استوریج HS-264، یک ذخیره ساز بی صداست و می‌توان آن را کنار تلویزیون قرار داد و خروجی 4K را طریق HDMI دریافت کرد. عدم وجود کنترل از راه دور، نقطه ضعف این استوریج محسوب می‌شود.

استوریج QNAP TS-251B

ذخیره ساز QNAP TS-251B، یک انتخاب عالی برای کاربرانی است که قصد استفاده حرفه‌ای از استوریج‌ها را دارند. این استوریج به یک پردازنده قدرتمند و خروجی HDMI تجهیز شده تا بتواند مانند یک کامپیوتر کوچک قابل استفاده باشد. محصول فوق یک پخش‌کننده چندرسانه‌ای عالی است که توانایی اجرای نرم‌افزار آفیس را دارد.

استوریج Asustor Drivestor 2 Pro AS3302T

استوریج فوق برای کاربران خانگی و مشاغل کوچک طراحی شده است. مصرف‌کنندگانی که قصد پیاده‌سازی شبکه‌های LAN باتوان 2.5 گیگابیت را دارند، بدون مشکل قادر به استفاده از استوریج فوق هستند.

علاوه بر این، نگارش 4.0 سیستم عامل ADM روی این محصول تعبیه شده که قابلیت‌های کاربردی ارزشمندی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Asustor به کاربران اجازه می‌دهد، بتوانند برنامه‌های مختلفی روی این استوریج نصب کنند، اما قبل از نصب برنامه‌ها مطمئن شوید که به آن‌ها نیاز دارید.

استوریج TerraMaster F2-210

اگر به استوریجی نیاز دارید که تنها دو سینی برای میزبانی درایوها داشته باشد، TerraMaster F2-210 یک گزینه عالی است. این استوریج پیکربندی و کاربری ساده‌ای دارد و بدون صدا کار می‌کند. استوریج F2-210، قابلیت‌های خوبی که استوریج‌های گران‌قیمتی مثل سینولوژی ارائه می‌کنند، با قیمت پایین‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استوریج F2-210، برای کارهایی مثل فایل سرور، پشتیبان‌گیری و غیره گزینه بسیار خوبی است.

استوریج Synology DS420j

اگر به یک محصول حرفه‌ای نیاز دارید، DS420j یکی از گزینه‌های خوب بازار است و تعادل مناسبی میان قیمت و ویژگی‌های فنی ارائه می‌دهد. DS420j را باید نسخه توسعه یافته و جایگزین DS418j دانست. استوریج DS420j مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای است که توانایی اجرای همزمان برنامه‌های مختلف را دارد.

استوریج +DiskStation DS1621

استوریج +DiskStation DS1621، یک راه‌حل ذخیره‌سازی درکلاس سازمانی است و شش سینی برای میزبانی دیسک‌ها در اختیار دارد. در این استوریج می‌توان از سطوح مختلف رید برای محافظت از داده‌ها استفاده کرد. به دلیل قیمت بالا، استوریج +DiskStation DS1621،بیشتر مناسب سازمان‌هایی است که نیازمند یک راه‌حل ذخیره‌سازی کارآمد هستند. از ویژگی‌های فنی این محصول باید به پردازنده 64 بیتی چهار هسته‌ای AMD Ryzen V1500B با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، حافظه رم چهار گیگابایت DDR4، پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه از طریق یک یا دو اسلات حافظه، دو اسلات درایو M.2، پشتیبانی از هارد دیسک‌های 2.5 و 3.5 اینچی ساتا و M.2 2280 NVMe SSD، پشتیبانی از فناوری Hot Swappable Drive، چهار پورت LANیک گیگابیتی با قابلیت تجمیع و Failover، سه پورت 3.2 گیگابیتی، دو پورت eSATA و غیره اشاره کرد.

استوریج TerraMaster F5-422

اگر نیازمند استوریجی با عملکرد بالا برای شرکت خود هستید، اما توانایی خرید مدل‌های تولید شده توسط سینولوژی یا کیونپ را ندارید، استوریج F5-422 گزینه مناسبی است. F5-422 توانایی میزبانی از پنج دیسک را دارد و امکان استفاده از ریدهای مختلف را فراهم می‌کند. این استوریج، فاقد اسلات PCIe و پورت USB 3.2 Gen 2 است. اما هنوز هم به عنوان یک راه‌حل‌ کارآمد و هوشمندانه ذخیره‌سازی تحت شبکه قابل استفاده است. از ویژگی‌های این استوریج 10GbE LAN، توان پردازشی مناسب و همچنین قابلیت ارتقا رم به 12 گیگابایت و مجهز به نگارش 4.2 سیستم عامل TOS است.

استوریج WD My Cloud Home

اگر به استوریجی نیاز دارید که طراحی جذابی داشته باشد و فضای کمی را اشغال کند، My Cloud Home شرکت وسترن دیجیتال گزینه مناسبی است. WD My Cloud Home یک پلتفرم یکپارچه، قابل اطمینان و ساده برای استفاده راحت کاربران است. استوریج My Cloud Home با در اختیار گذاشتن فضای ذخیره‌سازی DLNA به کاربران اجازه می‌دهد تا یک ابر شخصی را پیاده‌سازی کنند.

استوریج Western Digital DL4100 NAS drive

اگر به دنبال استوریجی با ظرفیت ذخیره‌سازی و ویژگی‌های فنی مناسب هستید، ذخیره ساز DL4100 انتخاب خواهد بود. یکی از ویژگی‌های جالب توجه استوریج فوق، داشبورد وب‌محور آن است که اجازه می‌دهد به روش‌های مختلفی از اطلاعات روی دیسک‌ها یا فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین، در صورت شناسایی موارد مشکوک به خرابی تجهیزات، گزارشی برای شما ارسال می‌کند.

این دستگاه مجهز به چهار سینی برای میزبانی دیسک‌ها است، پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی، پشتیبانی از ظرفیت 8 تا 24 ترابایت، دو پورت اترنت گیگابیتی، دو پورت USB 3.0 و USB 2.0، LAN دوگانه؛ دو گیگابایت حافظه اصلی با قابلیت گسترش تا شش گیگابایت و کلاینت NTP از ویژگی‌های بارز استوریج DL4100 است.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.