دیجیتال مارکتینگ در ایران

0

تا به حال به این فکر کرده اید که صاحب یک کسب و کار به چه چیزی فکر می کند؟ قطعا جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش جزو اهداف بزرگ او خواهند بود. اما برای دستیابی به این موارد باید تجارت خود را وارد دنیای اینترنت کنند. فضایی که بشدت رقابتی بوده و بیش از بازارهای سنتی راه هایی برای افزایش مشتری وجود دارد. قطعا به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید تا جایگاه خود را حفظ کرده یا آن را بهتر کنید. اما چرا به آن نیاز دارید و چطور می توانید بازاریابی دیجیتال برای خود انجام دهید؟ بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

چرا به بازاریابی اینترنتی در ایران نیاز داریم؟

دنیای دیجیتال، به خصوص در بخش مارکتینگ، به سرعت نور در حال تغییر است. شبکه های اجتماعی مختلف، وب سایت هایی با کدنویسی و طراحی خلاقانه، کسب و کارهای موفق و ناموفق، پاندمی و… همگی بخشی از این دنیا هستند. پلتفرم های مختلف دست به دست هم می دهند تا شما محصول یا خدمت رسانی خود را ارائه کنید. باید این واقعیت را قبول کنیم که ما دیگر بازرگانی در جاده ابریشم نیستیم که محصول خود را کشور به کشور بچرخانیم و برایش مشتری پیدا کنیم.

حالا ما دنیای دیجیتال و اینترنت را در اختیار داریم و اگر بازاریابی درستی داشته باشیم، خدمات و محصولات خود را می توانیم در مدت زمان کوتاهی به کل ایران معرفی کنیم. اما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا به دیجیتال مارکتینگ در ایران نیاز داریم؟

ایران در حال گذر از جامعه ای سنتی به سمت جامعه ای مدرن است. این مدرنیته را می توان در بخش بازار و تجارت آن نیز به خوبی حس کرد. حالا کسب و کارهای زیادی به وجود آمده اند تا در همان بستر اینترنت نیازهای روزانه شما را به طور کامل برطرف کننند.

گرسنه اید؟ از روی عکس رستوران ها غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. لیست خرید بنویسید و آن را اینترنتی سفارش دهید. حتی نیازهایی مثل خرید لوازم خانگی و… را نیز با یک کلیک ساده انجام دهید.

بازاریابی اینترنتی در ایران

این ها را جملگی مدیون دنیای پویا و جذاب اینترنت هستیم. بازارهای ایرانی سرشار از تاجران و صاحبان برندهایی است که هنوز در بخش سنتی کار می کنند. گذار آنها از بازار سنتی و ورودشان به بخش اینترنتی و تجارت الکترونیک، مستلزم استفاده از خدمات بازاریابی اینترنتی در ایران است.

به همین دلیل لازم است که کم کم با این دنیا آشنا شوند. اگر شما هم قصد پیشرفت در دنیای دیجیتال را دارید یا صاحب کسب و کار و خدماتی هستید که کمتر شناخته شده است، از همین الان به فکر کمک گرفتن از دیجیتال مارکتینگ باشید.

روش های گسترده ای برای بازاریابی دیجیتال در ایران وجود دارد. می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود هر کدام را که می خواهید استفاده کرده و به نتایج خوبی در کوتاه مدت و بلند مدت دست پیدا کنید.

 

کدام روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران مناسب است؟

اگرچه استفاده از بازاریابی اینترنتی در ایران اجتناب ناپذیر است، اما سوال اصلی این است که چطور می توان روش مناسبی پیدا کرد و آیا روشی هست که برای همه جواب دهد؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که چیزی حدود 20 روش برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد که هر کدام از آن ها را می توانید به موازات دیگری استفاده کنید. گاهی برای برخی از کسب و کارها لازم است همه را با هم انجام داد.

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران

متداول ترین روش ها مربوط به استفاده از:

  1. سئو
  2. طراحی سایت
  3. استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ به خصوص اینستاگرام

و… است. استفاده از ایمیل های تبلیغاتی، تولید محتوای نوشتاری، صوتی و ویدئویی، در کنار روش های بالا قرار گرفته و بازاریابی قدرتمندی را ایجاد می کنند.

اما اصلی ترین نکته ای که وجود دارد این است که باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم.

  1. از کدام روش بازاریابی باید استفاده کنیم؟
  2. برای کسب و کار ما چند روش جوابگو است؟
  3. میزان بودجه ای که برای بازاریابی دیجیتال صرف می کنیم باید چقدر باشد؟
  4. میزان بازدهی دیجیتال مارکتینگ در طولانی مدت و در کوتاه مدت چقدر است؟

اگر بخواهیم به عنوان یک فرد غیر متخصص به دنبال پاسخ این سوالات باشیم، باید اول با دیجیتال مارکتینگ، شاخه های مختلف آن و نحوه کار آن آشنا شویم. به جرات می توان گفت که این کار سالیان سال زمان لازم دارد.

برای هر شاخه یک متخصص وجود دارد. محتوا نویسان، افراد مسلط به سئو، افراد توانمند در زمینه تبلیغات گوگل، طراحی سایت، استفاده از روش های جدید مارکتینگ، استفاده از شبکه های اجتماعی و… هر کدام یک مهارت جداگانه بوده و متخصص خاص خود را دارد.

چرا از دیگران کمک نگیریم؟ در بازارهای ایران به دلیل پیشرفت های زیادی که در زمینه کسب و کارهای آنلاین رخ داده است، رقابت بر سر پیشرفت های کاری هم به همان میزان افزایش پیدا کرده است. مهم ترین و اصلی ترین مورد هم رسیدن به صفحه اول گوگل و دیده شدن در آن است. بنابراین نمی توان انتظار داشت همه صاحبان کسب و کارها درگیر یادگیری در مورد دیجیتال مارکتینگ باشند.

به خصوص که این حوزه بشدت پیچیده بوده و نیازمند تخصص بالایی است. پس چه بهتر که از کسانی کمک بگیریم که در این زمینه تخصص کافی دارند. کجا مثلا؟ آژانس های دیجیتال مارکتینگ بزرگی در ایران وجود دارد که می توانید روی کمک حساب شده و حرفه ای آنها حساب کنید.

 

چطور باید از بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار در ایران استفاده کنیم؟

همان طور که در بخش بالا توضیح دادیم، بهترین روش برای بازاریابی اینترنتی در ایران، کمک گرفتن از شرکت ها و آژانس های دیجیتال مارکتینگی است که به صورت تخصصی روی زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند.

نیروی متخصص از ابزارهای حرفه ای برای بررسی دقیق کسب و کار شما استفاده می کند. در بعضی از پروژه ها رقابت بالا است و دستیابی به یک جایگاه درست و حسابی نیازمند هزینه زیادی است.

وقتی کار خود را به شرکت های حرفه ای می سپارید، مطمئن هستید که هزینه صرف شده شما در مدت زمان معینی با سود دهی مناسب به شما باز می گردد. در آخر شما یک کسب و کار در حال پیشرفت و در حال سوددهی دارید و مشتریان خود را نیز پیدا کرده اید.

اما در این مسیر بهترین کسی که می تواند کنارتان باشد، شرکت دارکوب است. شرکت دارکوب یک شرکت فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ با سابقه 20 ساله است. دارکوب از همان مراحل طراحی سایت و بازاریابی آنلاین کنار شما است تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

شرکت دارکوب، رسیدن به صفحات اول گوگل و فتح قله های موفقیت را به کمک ابزارهای پیشرفته و نیروی کار متخصص بسیار ساده تر می کند. این مجموعه به شما کمک می کند درآمد خود را افزایش داده و کاربران خود را با تبلیغات درست و دیجیتال مارکتینگ حرفه ای، به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

 

سخن آخر

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در ایران سالیان زیادی است که به رشد و کمال خوبی رسیده است. به لطف وجود شرکت های مثل دارکوب که آن را معرفی کردیم، کسب و کارهای زیادی از دنیای سنتی خود بیرون آمده و وارد بازارهای بزرگ ایران و حتی خارجی شده اند. شرکت دارکوب با ارائه خدمات حرفه ای بازاریابی اینترنتی نقش پررنگی در بهبود کسب و کارهای مختلف ایفا می کند.

تجربه و کارایی تیم دارکوب دست به دست هم داده اند تا بازاریابی دیجیتال در ایران شیوه نوینی به خود گرفته و حامی تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. فرقی ندارد که کسب و کار شما نوپا است یا این که یک کسب و کاری بزرگ است، این شرکت همیشه در کنار شما است تا به خوبی مسیر ورود به دنیای دیجیتال را طی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.