گام به گام انجام پایان نامه مدیریت

0

رشته مدیریت یکی از رشته های محبوب در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می شود. دانشجویان زیادی با اراده بالا و داشتن روابط اجتماعی خوب، به این رشته تحصیلی وارد شده اند و در حال حاضر، قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند. پایان نامه مدیریت، آخرین مرحله ای است که باید برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خودتان انجام دهید. انجام پایان نامه مدیریت به صورت اصولی و باید به صورت گام به گام توسط دانشجو انجام شود.

دانشجویان زیادی به دلیل اینکه اطلاعات کافی در مورد مراحل انجام پایان نامه مدیریت ندارند، در حین انجام پایان نامه دچار مشکل می شوند. از این رو، بسیار مهم است که مراحل انجام پایان نامه به دانشجویان آموزش داده شوند.

انجام پایان نامه مدیریت

گام به گام انجام پایان نامه مدیریت توسط دانشجو

دانشجویانی که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و در یکی از گرایش های رشته مدیریت مانند مدیریت بیمه‌اي، مديريت دولتي، مديريت صنعتي و … تحصيل مي کنند، مي بايست از همان ابتداي ورود به دانشگاه اطلاعات خوبي در مورد نحوه انجام پایان نامه مدیریت کسب کنند. حال در ادامه این مقاله قصد داریم مراحل انجام پایان نامه مدیریت توسط دانشجو را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم.

قدم اول؛ انتخاب موضوع

در مرحله اول لازم است که دانشجو با مشورت استاد راهنما، موضوع پایان نامه مدیریت خود را تعیین کند. در این مرحله، لازم است که خلاء های موجود در تحقیقات قبلی و نیازهای جامعه بررسی شوند. چون رشته مدیریت، جامعه محور است؛ بسیار مهم است که در هنگام انتخاب موضوع، به نیاز جامعه نیز توجه داشته باشید.

در برخی از دانشگاه ها نیاز است که موضوع پایان نامه به غیر از اینکه به تایید استاد راهنما می رسد، به تایید دانشگاه نیز برسد. برای دریافت راهنمایی های بیشتری در این زمینه، بهتر است با استاد راهنمای خودتان صحبت کنید.

قدم دوم؛ نگارش پروپوزال مدیریت

پس از تعیین موضوع پایان نامه، باید شروع به نگارش پروپوزال کنید. پروپوزال پایان نامه حقوق باید به صورت اصولی نگارش شود و بر اساس استانداردهای دانشگاه باشد. پس اگر در مورد استانداردهای دانشگاه اطلاعات کافی ندارید، حتما با استاد راهنمای خودتان مشورت کنید.

در پروپوزال موضوعاتی مهمی در رابطه با پایان نامه مدیریت باید بیان شوند. دقت داشته باشید که هر موضوع یا هدفی که در پروپوزال قید شود، باید در حین انجام پایان نامه مدیریت، در نظر داشته باشید. اهداف، نوآوری ها، سوال ها و … از جمله موضوعاتی اند که باید در پروپوزال پایان نامه نگارش شوند.

گام به گام انجام پایان نامه مدیریت توسط دانشجو

قدم سوم؛ شروع انجام پایان نامه مدیریت با خواندن مطالعات پیشین

پس از اینکه پروپوزال به تایید استاد راهنما و دانشگاه رسید، نوبت به آن می رسد که مراحل انجام پایان نامه شروع شود. برای انجام پایان نامه و نگارش آن، باید مرحله به مرحله پیش بروید. قطعا پایان نامه شما نیاز به یک مقدمه دارد و باید در مورد تحقیق خودتان بیشتر در آن بخش توضیح دهید.

فصل دوم اکثر پایان نامه ها، مطالعات پیشین است. هر یک از انواع موضوعاتی که برای پایان نامه مدیریت انتخاب می شوند، یک پیشینه تحقیق دارند که در این پیشینه های تحقیق، خلاء هایی وجود دارند. باید مقالات مختلف در مورد آن تحقیق بررسی شوند و در نهایت، بر اساس خلاءها اهداف پایان نامه تعیین شوند.

مرحله مطالعه مطالعات پیشین، مرحله بسیار مهمی در حین انجام پایان نامه است. پس سعی کنید که برای خواندن مقالات قبلی وقت بیشتری صرف کنید و کمی حوصله به خرج دهید.

قدم چهارم؛ انجام تحقیق های مربوط به پایان نامه

پس از اینکه مطالعات قبلی مربوط به موضوع پایان نامه خود را مطالعه کردید، نوبت به آن رسیده که مراحل انجام تحقیق خود را انجام دهید. دقت داشته باشید که روش تحقیق شما باید در متن پایان نامه ذکر شود. بنابراین، با روش تحقیق مناسبی پیش بروید. اگر نیاز به ورود به جامعه برای انجام تحقیق دارید، حتما این کار را با دقت انجام دهید. داده ها را ثبت کنید و در نهایت در قالب جدول، توضیحات، نمودار و … در پایان نامه خودتان منتشر کنید.

قدم پنجم؛ نگارش فصل به فصل پایان نامه مدیریت

پس از انجام پایان نامه مدیریت و مراحل مربوط به اعتبارسنجی و موضوعات مختلف دیگر، بهتر است که شروع به نگارش فصل به فصل پایان نامه کنید. برخی از دانشجویان تمایل دارند که فصل به فصل پایان نامه را در همان ابتدا نگارش کنند؛ اما برخی از دانشجویان نیز با جمع آوری داده ها، علاقه مند هستند که در نهایت و در پایان فصل به فصل پایان نامه را نگارش کنند.

مراحل انجام پایان نامه مدیریت توسط دانشجو

قدم ششم؛ آماده شدن برای دفاع و دریافت زمان دفاع از استاد راهنما

 پس از اینکه تمامی فصل های مربوط به پایان نامه خود را نگارش کردید، نوبت به آن رسیده که برای جلسه دفاع آماده شوید. ابتدا باید با استاد راهنمای خودتان صحبت کنید و یک زمان برای جلسه دفاع از او بگیرید. سپس، می توانید با تکمیل فایل پاورپوینت خودتان و داشتن تسلط کامل بر روی پایان نامه، به مرحله دفاع وارد شوید.

قدم هفتم؛ شرکت در جلسه دفاع

روز جلسه دفاع یکی از روزهای مهم در طول دوران تحصیل شماست. باید در جلسه دفاع تسلط کافی روی موضوع داشته باشید. ابتدا یک فرصت 20 الی 30 دقیقه (معمولا) به شما داده می شود تا از پایان نامه خودتان دفاع کنید. سپس، داورها از شما سوال می پرسند و شما فرصت پاسخ دادن دارید. در همان جلسه دفاع، نمره پایان نامه مدیریت  مشخص می شود.

قدم هشتم؛ انجام اصلاحیه های پس از دفاع

پس از برگزاری جلسه دفاع ممکن است داورها و یا حتی اساتید راهنما اصلاحیه هایی را برای پایان نامه مدیریت شما تعیین کنند. برای اینکه در نهایت بتوانید فارغ از التحصیل شوید، باید حتما این اصلاحات را انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد مراحل انجام پایان نامه مدیریت صحبت کردیم. با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله، می توانید راحت تر مراحل انجام پایان نامه حقوق را انجام دهید. همچنین، در صورتی که نیاز به دریافت آموزش برای انجام پایان نامه مدیریت را دارید، می توانید از همراه پژوه کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.