راهنمای جامع خرید بهترین مک بوک اپل

0

احتمالاً به تازگی تصمیم به خرید مک بوک گرفته‌اید و به دنبال بهترین مک بوک اپل هستید. اینکه کدام مدل در بین مک بوک‌های تولید شده توسط اپل مناسب شماست را در اینجا به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

خرید لپ تاپ و هر وسایل الکترونیکی دیگری نیاز به دقت به چند مشخصه مهم دارد؛ یعنی در ابتدا شما باید دو سوال مهم را از خودتان بپرسید.

  1. چه انتظاراتی از آن دارد؟ و برای چه کاری می‌خواهید از آن استفاده کنید.
  2. بودجه شما چقدر است؟

اگر به این سوال به صورت دقیق پاسخ دهید می‌توانید بهترین انتخاب را در بین مک بوک‌های موجود داشته باشید. البته این دو سوال فقط برای خرید مک بوک اختصاص ندارد و کلاً برای خرید هر وسیله الکترونیکی نظیر گوشی موبایل و یا اپل واچ و… باید این سوالات را از خود بپرسید.

به طور کلی لپ‌تاپ‌های اپل در دو دسته MacBook Pro و MacBook Air تولید و در بازار عرضه شده است. ما در ادامه بهترین مک بوک اپل عرضه شده که در بازار ایران نیز موجود هستند را به شما معرفی می‌کنیم. در نهایت این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام برای شما بهترین است.

خرید مک بوک اپل

  • مک بوک ایر 13 اینچی اپل مدل Apple MacBook Air 13 – MGND3

از ارزان‌ترین و بهترین مک بوک اپل می‌توان به مدل macbook air mgnd3 2020 اشاره کرد که همراه با تراشه اختصاصی M1 است و به همین دلیل بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتری دارد. البته این ارزانی دلیلی بر بی کیفیتی این محصول نیست؛ بلکه باید بگوییم کیفیت این محصول فوق العادس.

جنس بدنه این محصول آلومینیوم بوده است و وزنی حدود 1.29 کیلوگرم دارد همچنین ضخامت این لپ تاپ حدود 16 میلی‌متر است. این دو فاکتور باعث شده که شما بتوانید به سادگی این محصول را همه‌جا همراه خود داشته باشید وزن کم این محصول به گونه‌ای است که حتی شما متوجه حمل این دستگاه نمی‌شوید.

این مک بوک اپل دارای صفحه نمایشی ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن این لپ تاپ ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ از نوع LED و با فناوری IPS است و به دلیل استفاده از تراشه M1 به مک بوک ایر M1 نیز معروف شده. این تراشه در دو نسخه با گرافیک 7 یا 8 هسته‌ای درون مک بوک ایر به کار رفته که در هر دو نسخه، پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای و واحد پردازش عصبی 16 هسته‌ای دردسترس است.

به دلیل تراشه‌ی اختصاصی M1 بهینگی بسیار بیشتری در این مدل شاهد هستیم و باید بگوییم کوپرتینونشین‌ها مک بوک ایر را با سیستم خنک‌کننده‌ی پسیو (بدون فن) تولید می‌کنند.بهترین مک بوک اپل

  • Apple MacBook Pro 13 MYD82

از نظر طراحی و ساختار لپ‌تاپ 13 البته طراحی خوب و متعادل سری مک بوک همیشه زبانزد کاربران بوده است و به‌طورکلی نیازی به تغییر در آن احساس نمی‌شود، اما شاید شکل و شمایل جدید یا تغییرات کوچک می‌توانست کاربران را کمی مشتاق‌تر به خرید کند، اما نکته اصلی تغییریافته وجود پردازنده ساخت اپل به نام Apple M1 درون لپ‌تاپ است که باعث شده شاهد بهبود چندین برابری قدرت پردازش و عمر باتری باشیم، لپ‌تاپ 13 اینچی اپل مدل Apple MacBook Pro 13 MYD82 با ابعاد 304×212 میلیمتر و ضخامت تنها 15.6 میلیمتری خود جزو لپ‌تاپ‌های پرتابل محسوب می‌شود،

این مک بوک از صفحه نمایش 13 اینچی با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی و نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با وضوح 1600× 2560 پیکسل و حاشیه‌های نسبتاً باریک از دسته بهترین اولترابوک‌های بازار به شمار می‌آید. با بررسی و کار با این دستگاه متوجه می‌شوید که به نسبت نسل قبل خود تا 3 برابر سریع‌تر شده است همچنین این دستگاه یک پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای M1 دارد که این قطعه هم تا 5 برابر سریع‌تر است. همچنین نسبت به مدل قبلی خود 10 ساعت شارژ بیشتری را نگه می‌دارد.

این مک بوک از پرفروش‌ترین مک بوک‌های پرو است. این مک‌بوک در رم یکپارچه‌ی 8 یا 16 گیگابایتی و حافظه‌ی SSD در ظرفیت‌های 256، 512، 1024 یا 2048 گیگابایتی عرضه شده است. نقد و بررسی دقیق این محصول جذاب را می‌توانید در صفحه مک بوک Pro 13  به صورت دقیق بخوانید.

مک بوک ایر قوی‌تر است یا مک بوک پرو؟

در زمینه‌ی قدرت مک بوک ایر و مک بوک پرو با یکدیگر تفاوت فاحشی دارند. البته ناگفته نماند که مک بوک‌های سال 2022 (چه مک بوک پرو و چه ایر پردازنده‌ی مشابه دارند و قدرت پردازشی آن‌ها تا حدی مشابه یکدیگر است اما مک بوک پرو 2022 از نظر گرافیکی خیلی قوی‌تر و بهتر از مک بوک ایر است.

از آنجایی که اپل هیچ کدام از لپ تاپ‌های مدل AIR خود با پردازنده پرقدرت M1 Pro و M1 Max عرضه نمی‌کند باید بگوییم در حالت کلی مک بوک پرو لپ تاپ قوی‌تری نسبت‌به مک بوک ایر است. باز با این حال هم نمی‌توان منکر این شد که مک بوک ایر به لطف پردازنده‌ی M2 عملکرد بسیار قوی‌تری نسبت به اکثر لپ تاپ‌های ویندوزی دارد.

ایم مک بوک‌های سری ایر پردازش‌های عمومی را خیلی سریع‌تر انجام می‌دهند و مشکلی با باز کردن اپلیکیشن‌های سنگینی مثل فتوشاپ، پریمر، ایلوستریتور و… ندارد.

اگر به دنبال بهترین مک بوک اپل با بالاترین قابلیت‌ها و بیشترین امکانات هستید، باید به سراغ مک بوک‌های پروها 2021 و خصوصاً مدل 16inch بروید. در رابطه با این لپ تاپ باید به شما بگوییم که این لپ تاپ در قوی‌ترین کانفیگش از پردازنده‌ی M1 Max و ۶۴ گیگابایت رم استفاده کرده و این مسئله یعنی اینکه این مک بوک تمامی پردازش‌های سنگین را مثل آب خوردن انجام می‌دهد.

معرفی بهترین مک بوک های اپل | تصویر چند مورد از بهترین مک بوک ها

خرید آنلاین بهترین مک بوک

احتمالاً شما هم با دیدن قیمت‌های متفاوت بهترین مک بوک اپل در وب سایت‌های مختلف به دنبال یک فروشگاه با قیمت مناسب هستید. خوشبختانه باید بگوییم فروشگاه همراه سیب یک تجربه خرید بی‌نظیر را می‌تواند برای شما رقم بزنید. ارسال سریع در همان روز آن هم به صورت رایگان گوشه‌ای از مزایای خرید از همراه سیب است.

قیمت‌های رقابتی همراه سیب را می‌توانید در وب سایت ترب مشاهده کنید. (راستش را بخواهید ما برای اولین بار این فروشگاه را در ترب بین جستجوها دیدیم که به دلیل قیمت عالی در بین تمامی فروشگاه و هزاران محصول در صدر جدول قرار گرفته بود). همچنین می‌توانید از سال‌ها تجربه فروش این مجموعه به راحتی از طریق چت آنلاین استفاده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. قطعاً هیچ جایی به جز عرضه کننده مستقیم اپل نمی‌تواند بهترین و تضمینی‌ترین گارانتی فروش را به شما هدیه کند. برای بهره مندی از تمامی این موارد کافیست تا همراه سیب را سرچ کنید و یا بر روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.