شکایت مهمانان از بوم گردی‌ها بیشتر برای چه مشکلاتی است؟

0

 

قطعاً پس از یک تجربه بوم گردی، ویژگی‌های خوب و بدی در ذهن میهمانان باقی می‌ماند. به عنوان مثال، غذاهای خوش آب و رنگ به عنوان ویژگی خوب و سرمای زیاد محیط اقامتگاه به عنوان ویژگی بد در ذهن باقی می‌ماند. از این رو، بسیاری از میهمانان نسبت به برخی از ویژگی‌های بد، با عنوان مشکل، شکایت می‌کنند.

به نظر شما، تجربه اقامت در بوم گردی‌ها، چه ویژگی‌های منفی‌ای دارد؟ چگونه می‌توان این ویژگی‌ها را بررسی کرد؟ در ادامه به چند نمونه از شکایات مهمانان نسبت به اقامت در بوم گردی‌ها می‌پردازیم.

تفاوت اقامت در بوم گردی و زندگی شهرنشینی

قطعاً افراد که زندگی شهرنشینی دارند، در اقامت در بوم گردی‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند. از آن جایی که زندگی روستایی زمین تا آسمان با زندگی شهری تفاوت دارد، این مشکلات بیشتر به چشم می‌آید. بودن در دل طبیعت، دسترسی به برخی از امکانات را برای افراد سخت می‌کنند. گاهی ممکن است لوازم بهداشتی مورد نیاز به راحتی پیدا نشود. امکان خرید از پاساژهای معروف و مراکز تجاری در زندگی روستایی وجود ندارد. در زندگی روستایی، دام‌ها همنشین افراد هستند و بیشتر محصولات لبنیاتی به صورت ارگانیک تهیه می‌شود. پیدا کردن محصولات پاستوریزه و تنقلات شرکتی در این نوع زندگی سخت است.

تمام این موارد، تنها برخی از تفاوت‌های زندگی شهرنشینی با اقامت در بوم گردی‌ها است. با این تفاسیر، به نظر شما بیشترین شکایت میهمانان بوم گردی برای چه مشکلاتی است؟ آنها از چه موضوعاتی در اقامت خود ناراحت می‌شوند و شکایت می‌کنند؟

مشکلات اقامت در بوم گردی‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، اقامت در بوم گردی‌ها برای افرادی که در شهر زندگی می‌کنند، مشکلاتی دارد. البته، این مشکلات برای میزبانان مشکل به حساب نمی‌آید و آنها به نوع از زندگی عادت کردند.

وجود حشرات

وجود حشرات در اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از بیشترین شکایات میهمانان است. به هر حال، در دل طبیعت حیوانات زیادی زندگی می‌کنند که یکی از آنها حشرات هستند. در آپارتمان‌ها به دلیل استفاده از توری و پنجره‌های دو جداره، وجود این حشرات در داخل خانه غیرممکن می‌شود. ولی در بوم گردی‌ها، این امکانات وجود ندارد و اقامتگاه‌ها در تابستان پر از حشرات مخصوصاً مگس می‌شود. اگر نسبت به حشرات حساسیت دارید، حتماً با خود یک دافع حشرات ببرید تا آنها را از خود دور کنید.

لبنیات محلی

شاید برای شما، چنین موردی مشکل به حساب نیاید ولی بسیاری از میهمانان، نسبت به محصولات ارگانیک و محلی احساس خوبی ندارند و از وجود آنها شکایت می‌کنند. به هر حال، در زندگی شهرنشینی، همیشه از لبنیات پاستوریزه استفاده می‌کنیم و از این رو، به محصولات طبیعی عادت نداریم. معمولاً شیر تازه گاو که از آن دیگر لبنیات را نیز تهیه می‌کنند، کمی بو می‌دهد. ممکن است این بو کمی میهمانان را آزرده خاطر کند. هر چند که با یکبار امتحان کردن چنین محصولاتی، هرگز لب به محصولات پاستوریزه نمی‌زنند.

لبنیات و محصولات محلی

فضولات دام‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، دام‌ها در زندگی روستایی، همنشینمان هستند. اغلب در نزدیکی اقامتگاه‌های بوم گردی، یک طویله برای دام‌ها وجود دارد که دام‌ها در آنجا زندگی می‌کنند. هر چه فاصله این طویله نسبت به اقامتگاه نزدیک‌تر باشد، بوی دام‌ها و فضولات آنها، بیشتر وارد اقامتگاه می‌شود. از این رو، بسیاری از میهمانان نسبت به بوی فضولات دام‌ها شکایت می‌کنند و نسبت به آن اذیت می‌شوند. ولی در کل، باید بدانید که اگر می‌خواهید یک تجربه زندگی روستایی داشته باشید، باید چنین مواردی را هم تحمل کنید.

بوی کود

بوی کود نیز مربوط به همان فضولات دام‌ها می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، اقامتگاه‌های بوم گردی در دل طبیعت قرار دارند و افراد روستایی برای رسیدگی به این طبیعت، هر از چند گاهی، کود آنها را عوض می‌کنند. برخی، از فضولات حیوانات استفاده می‌کنند که بوی نسبتاً بدی دارد و ممکن است تا مدت‌ها، بوی آن شما را اذیت کند. برخی دیگر از روستاییان، از کمپوست‌های گیاهی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، تفاله چای، پوست میوه‌ها و… کمپوست‌های گیاهی با بوی خوب هستند که پس از مدتی در خاک به کود تبدیل می‌شوند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

در اقامتگاه‌ها معمولاً از پنکه به عنوان سیستم سرمایشی و از بخاری به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، معمولاً تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد می‌شوند. میهمانان شکایت می‌کنند که کاش به جای پنکه، کولری وجود داشت. اگر در فصول گرم یا سرد سال به اقامتگاه می‌روید، با خود لباس‌های مناسبی ببرید تا درگیر آب و هوای داخل اقامتگاه نشوید.

کرسی، سیستم گرمایشی بوم گردی

سرویس بهداشتی و حمام

معمولاً اقامتگاهای بوم گردی دارای یک حمام و سرویس بهداشتی در داخل حیاط هستند. به همین دلیل، عبور و مرور از داخل حیاط به سرویس بهداشتی و حمام کمی سخت است. مثلاً در زمستان یا شب‌های تاریک، رفتن به سرویس بهداشتی کاری دشوار می‌شود. میهمانان نسبت به چنین مشکلی هم شکایت می‌کنند. چرا که گاها کودکان نیز شب‌ها برای سرویس بهداشتی رفتن، می‌ترسند. به هر حال، زندگی روستایی چنین مشکلاتی را هم دارد و نمی‌توان انتظار امکانات بالای زندگی شهری را از آن داشت.

دسترسی به مرکز شهر

بسیاری از مسافران و میهمانان نسبت به دسترسی اقامتگاه به مرکز شهر شکایت می‌کنند. چرا که اقامتگاه‌ها در دل طبیعت هستند و دسترسی زیادی به مرکز شهر و مراکز خرید مرکز شهر ندارند. باید بگوییم که اگر به دنبال تفریحات مرکز شهر و خرید از مراکز تجاری معروف هستید، هتل‌های مرکز شهر را برای اقامت خود انتخاب کنید. آنها دقیقاً در مرکز شهر قرار دارند و دسترسی‌های خوبی نسبت به مراکز تفریحی به شما می‌دهند. تجربه اقامت در بوم گردی‌ها حال و هوای متفاوتی دارد و هیچ جایی برای دسترسی به مرکز شهر در این چنین اقامتی، خالی نیست.

چگونه می‌توان این مشکلات را رفع کرد؟

برخی از این مشکلات که میهمانان نسبت به شکایت می‌کنند، اصلی‌ترین ویژگی‌های زندگی روستایی است و نمی‌توان آن را از بین برد. به نظر شما، زمانی که در زندگی روستایی هم از محصولات پاستوریزه استفاده شود، دیگر چه تفاوتی میان تغذیه شهری و روستایی باقی می‌ماند؟ این مشکلات را باید به عنوان ویژگی‌های اصلی یک تجربه زندگی روستایی در نظر گرفت و خود را برای تجربه کردن آنها آماده کرد. به نظر، تجمل چند روزه چنین مشکلاتی، کار دشواری نیست و خاطره به یاد ماندنی برای شما می‌شود. جاباما می‌تواند در پیدا کردن یک اقامتگاه خوب و زیبا در شهرها و روستاهای مختلف به شما کمک کند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.