مدت زمان ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟

0

هر جا که می‌روید، دوربین‌های مداربسته‌ای وجود دارند که همه وقایع را ثبت و ضبط می‌کنند. یکی از سوالاتی که برای مشتریان در زمان خرید دوربین مدار بسته به وجود می‌آید این است که مدت زمان ضبط دوربین مدار بسته چقدر است؟ پاسخ به این سوال به چند نکته بستگی دارد که در این مقاله در مورد آن توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید جواب این سوال که چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟ بدانید، می‌توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چه عواملی در تعیین مدت زمان ضبط دوربین مداربسته نقش دارند؟

برای تشخیص مدت زمان ضبط دوربین مداربسته، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بسته به مدت زمانی که از دوربین استفاده می‌کنید، ظرفیت ذخیره‌سازی شما و اینکه هر چند وقت یکبار فیلم خود را مرور می‌کنید، نیازهای شما متفاوت خواهد بود.

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته شما بستگی به اموالی دارد که از آن محافظت می‌کنید و اینکه آیا حادثه‌ای رخ داده است که برای اثبات آن به فیلم نیاز دارید یا خیر؟ اکثر کسب‌وکارها، فیلم‌های دوربین مداربسته خود را تا ۳۱ روز نگه‌می‌دارند، در حالی که سیستم‌های دوربین مداربسته خانگی ممکن است فیلم را تا ۱۴ روز ذخیره کنند.

فرمول زیر به شما کمک کند مدت زمان ضبط دوربین‌های امنیتی را محاسبه کرده و بتوانید مشخص کنید که آیا یک دوربین امنیتی یا سیستم با فضای ذخیره‌سازی داخلی می‌تواند نیاز شما را برای ذخیره‌سازی برآورده کند یا خیر؟

  • برای ضبط فیلم در HDD سیستم دوربین امنیتی NVR/DVR از فرمول زیر استفاده کنید:

روزهای ضبط = (فضای ذخیره‌سازی (گیگابایت) * ۱۰۲۴۲.۸)/ (سرعت بیت (کیلوبایت بر ثانیه) * ۳۶۰۰ * ۲۴ * دوربین ها)

  • برای ضبط ویدیوها در کارت SD یک دوربین IP مستقل از فرمول زیر استفاده کنید:

ساعت ضبط = فضای ذخیره‌سازی (گیگابایت) * ۱۰۲۴۲ * ۸/بیت (کیلوبایت بر ثانیه) /۳۶۰۰

حجم و تعداد هارد

فیلم‌های دوربین مداربسته اغلب به صورت دیجیتال ذخیره می‌شوند؛ بنابراین وضوح فیلم و ظرفیت ذخیره‌سازی دیجیتال محدود می‌شود. فیلم‌برداری با وضوح بالاتر، حافظه دیجیتال بیشتری را اشغال می‌کند و در مقایسه با رزولوشن‌های پایین‌تر، برای مدت زمان مشابه، فیلم به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد.

وقتی حافظه دوربین شما تمام شود، در اکثر سیستم‌ها، ابتدا قدیمی‌ترین فیلم را حذف می‌کنند؛ اما فراتر از الزامات فضای ذخیره‌سازی عملی، قوانینی نیز وجود دارد که بر ذخیره فیلم دوربین مدار بسته نظارت می‌کند.

مدت زمان استفاده از دوربین

مدت زمانی که فیلم خود را نگه می‌دارید، به نوع و کیفیت دوربین‌های مداربسته بستگی دارد. شما فقط باید تا زمانی که به هدف خود می‌رسید، فیلم را نگه دارید. اگر هدف دوربین‌های مداربسته شما جلوگیری از کلاهبرداری در دستگاه‌های خودپرداز است، باید فیلم را برای مدت زمانی که مشتریان برای دریافت صورت‌حساب بانکی و گزارش یک حادثه نیاز دارند، نگه دارید. پس از گذشت آن زمان، شما موظف هستید که فیلم را برای همیشه حذف کنید تا فضا اشغال نکند.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، نگه داشتن فیلم می‌تواند برای شما مفید باشد در صورتی‌که اتهاماتی علیه شما مطرح شود، فیلم‌های دوربین ممکن است شواهدی برای بی‌اعتبار کردن ادعاهای ساختگی ارائه دهد.

مدت زمان استفاده از دوربین مدار بسته

حافظه داخلی دوربین مداربسته

سیستم‌های نظارت تصویری کامل اغلب فیلم را روی یک ضبط کننده خارجی ذخیره می‌کنند. دوربین‌های مداربسته آنالوگ از DVR استفاده می‌کنند در حالی که دوربین‌های پروتکل اینترنت (IP) از ضبط کننده‌های ویدئوی شبکه (NVR) استفاده می‌کنند.

نوع فناوری ذخیره‌سازی شما بر مدت زمانی که می‌توانید فیلم‌های نظارتی را نگه دارید نیز تأثیر می‌گذارد. اکثر سیستم‌های دوربین مداربسته دارای حافظه داخلی ۶۰ گیگابایتی (GB) هستند. شما می‌توانید بین ۱.۸ تا ۳.۶ دقیقه ویدیو را در یک گیگابایت حافظه دیجیتال بر اساس وضوح تصویر ۲.۷ تا ۴K قرار دهید. بسته به تعداد دوربین‌هایی که در سیستم خود دارید، می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی کلی مناسب را انتخاب کنید.

تعداد فریم در ضبط

هر یک ثانیه تصویر زنده از 25 فریم تشکیل‌شده است. در تنظیم نحوه ضبط DVR ها یک ویژن تعداد فریمها را روی 15 فریم در هر ثانیه می‌گذارند. هرچقدر تعداد فریم‌ها بیشتر باشد فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

کیفیت دوربین

دوربین‌های هایک ویژن دارای کیفیت تصویرهای مختلفی مانندHD، FULL HD، 4K و … هستند. هرکدام از این‌ها در میزان فضایی که هارد اشغال می‌کند، تاثیر زیادی دارند.

آیا فیلم دوربین مدار بسته حذف‌شده قابل بازیابی است؟

تصاویر دوربین مدار بسته به دلایل زیادی ممکن است از بین بروند یا حذف شوند. شاید به‌طور تصادفی از طریق  درایو حذف یا گم شده باشد، یا اطلاعات و فیلم‌ها به دلیل خراب‌شدن دیسک ذخیره‌سازی یا آسیب فیزیکی در اثر آتش یا آب نابود شوند. در برخی از موارد شاید بتوانید فیلم از دست‌رفته را بازیابی کنید و در برخی از زمان‌ها، اطلاعات دوربین برای همیشه از بین می‌روند.

چگونه از دوربین مداربسته خود نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

چگونه از دوربین مداربسته خود نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

اگر چیزی در دوربین مداربسته خود دارید که باید آن را به عنوان مدرک یا مرجع نگه دارید، باید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار معمولا به نوع دوربین و کیفیت آن بستگی دارد. از طرف دیگر، برخی از سیستم‌ها به شما امکان می‌دهند فیلم را به عنوان اولویت علامت‌گذاری کنید تا به طور خودکار رونویسی نشود.

مدت زمان ضبط دوربین مداربسته به میزان فضای ضبط در دسترس بستگی دارد. به طور معمول، کسب و کارها حداقل یک ماه فیلم دوربین امنیتی ذخیره می‌کنند، در حالی که صاحبان خانه تمایل دارند حداقل تا 14 روز فیلم را نگهداری می‌کنند. هزینه‌ای که شما برای خرید دوربین می‌کند، نوع کیفیت و مدل آن، تعداد فریم‌های دوربین، حافظه داخلی و مدت زمان استفاده از آن می‌تواند در این قضیه تاثیرگذار باشد.

در نهایت این را بگوییم که برای تعیین مدت زمان ضبط دوربین مداربسته هیچ قاعده و قانون مشخصی وجود ندارد و این زمان می تواند از یک روز تا چندین ماه باشد.

آیا تجربه استفاده از دوربین مداربسته برای محل کار یا منزلتان را داشته‌اید؟ شما تا چندروز فیلم‌های دوربین را نگه‌داری می‌کنید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

5/5 - (7 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.