فرق بین تلویزیون شهری و ویدئو وال چیست؟

0

نقش تبلیغات در رشد و پیشرفت کسب‌وکارها، معرفی برند به مخاطبان، جذب مشتری و افزایش فروش محصولات و خدمات را نمی‌توان نادیده گرفت. در گذشته از بیلبورد، پوستر، بروشور، تراکت و غیره به‌عنوان تبلیغات محیطی استفاده می‌شد، اما امروزه ابزارهای تبلیغاتی مدرن و پیشرفته‌تری مانند تلویزیون شهری (Urban Tv) و دیوار ویدئویی یا ویدئو وال (Video Wall) از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار هستند و به دلیل تأثیر مثبت در صنعت تبلیغات، بازدهی و کارایی بیشتر، جنبه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی، طرفداران بسیار زیادی دارند. با دانستن فرق بین تلویزیون شهری و Video Wall، بهتر می‌توان تصمیم گرفت که کدام محصول برای خرید گزینهٔ مناسب‌تری است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های بین این دو محصول بپردازیم.


آشنایی با مهم‌ترین تفاوت‌های بین تلویزیون شهری و دیوار ویدئویی

تلویزیون شهری (Urban Tv) و دیوار ویدئویی (Video Wall) به‌عنوان سیستم‌های نمایشی دیجیتال و دو محصول پرکاربرد و مدرن تبلیغاتی، عضو خانوادهٔ صنعت تصویر هستند و استفاده از آن‌ها تأثیر بسیار زیادی در بهبود کسب‌وکارها و برندسازی آن‌ها دارد. اگر برای خرید هر یک از این دو محصول تردید دارید و نمی‌دانید خرید کدام یک از آن‌ها برای تبلیغ کسب‌وکار شما مناسب‌تر است‌، این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید‌. در ادامه با مهم‌ترین تفاوت‌های بین تلویزیون شهری و Vido Wall آشنا خواهید شد:

  • تفاوت در قیمت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین تلویزیون شهری و ویدئو وال، تفاوت در قیمت این دو نوع سیستم نمایشی دیجیتال است. قیمت تلویزیون‌های شهری ارزان‌تر و مناسب‌تر است. قیمت نهایی نمایشگرهای Video Wall به مراتب بالاتر از قیمت نهایی نمایشگرهای ال‌ای‌دی تلویزیون‌های شهری است.

  • تفاوت در صفحه نمایش

ویدئو وال از چند پنل تشکیل شده‌است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، یک پنل یا صفحه نمایش بزرگ را ایجاد می‌کنند. بین هر پنل با پنل دیگر فاصله می‌افتد و میزان درز بیشتری دارند. زمانی که video wall در حالت نمایش تکی قرار می‌گیرد،‌ هر یک از پنل‌های کوچک بخشی از تصویر صفحه نمایش بزرگ LCD را به نمایش می‌گذارند. اما با قرار گرفتن در حالت مولتی، هر یک از پنل‌های ویدئووال به‌طور همزمان تصاویری مجزا را نشان می‌دهند. امکان شکستن صفحه نمایش ویدئووال زیاد است و اگر این اتفاق بیفتد، باید کل پنل بزرگ LCD تعویض شود. به‌عنوان مثال، تعویض یک پنل 42اینچی ویدئووال هزینهٔ زیادی به همراه دارد. اما مشکلات به وجود آمده در پنل‌های LED تلویزیون شهری با تعمیر یا تعویض فقط یکی از ماژول‌های ال‌ای‌دی برطرف می‌شود و نیازی به تعویض کامل صفحه نمایش نیست. با توجه به این‌که پنل‌های ال‌ای‌دی حاشیه ندارند، بین آن‌ها درزی مشاهده نمی‌شود و صفحه نمایش به‌صورت کاملاً یکپارچه است.

  • تفاوت در میزان نوردهی

میزان نوردهی و روشنایی تلویزیون‌های شهری نسبت‌به ویدئووال‌ها به مراتب بیشتر است. پنل‌های ال‌ای‌دی با ایجاد رنگ‌های روشن، تیره و زنده تصویری واضح را به نمایش می‌گذارند که حتی در نور زیاد هم به‌راحتی قابل مشاهده است. شدت پرتاب نور در تلویزیون‌ شهری outdoor، چیزی در حدود 4000 تا 8000 cd/m2 است، اما شدت پرتاب نور در video wall، بین 1000 تا 1800 cd/m2 است.

  • تفاوت در میزان عمرمفید کارکردی

عمر مفید کارکردی تلویزیون‌های شهری بیشتر از عمر مفید ویدئووال است. هر تلویزیون شهری تقریباً بین 80 هزار تا 100 هزار ساعت عمر مفید دارد. در حالی که عمر مفید هر ویودئو وال در حدود 50 هزار ساعت است.

  • تفاوت در میزان مصرف برق

هم تلویزیون‌های شهری و هم ویدئووال‌ها هر یک در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اما به‌طورکلی ابعاد و اندازهٔ تلویزیون‌های شهری بزرگ‌تر از Video Wall است. بزرگ بودن ابعاد تلویزیون‌های شهری باعث شده‌است که مصرف برق در این محصولات مقداری بیشتر باشد و در زمان کار کردن حرارت تولید کنند. در داخل تمام ویدئووال‌ها  یک سیستم خنک‌کنندهٔ داخلی تعبیه شده‌است و مانع از ایجاد حرارت و افزایش میزان مصرف برق در این نمایشگرهای دیجیتال می‌شود.

  • تفاوت در تراکم پیکسلی

تراکم پیکسلی video wall بین 10 هزار تا 65 هزار پیکسل در مترمربع است و نسبت‌به تراکم پبکسلی تلویزیون شهری بیشتر است. به همین دلیل کیفیت، وضوح و رزولوشن تصاویر در ویدئووال بیشتر از تلویزیون‌های شهری است. بنابراین برای نمایش پاورپوینت، برگزاری جلسات و به‌طورکلی نمایش از فاصلهٔ نزدیک کاربرد بیشتری دارند. Video wall را می‌توان به کامپیوتر، لپ‌تاپ، موبایل و دوربین نیز وصل کرد.  کیفیت تصویر تلویزیون‌های شهری برای مشاهده از دور مناسب است.

  • تفاوت در کاربرد

تلویزیون شهری در دو نوع indoor و outdoor ساخته می‌شوند. انواع indoor برای نصب در محیط‌های بسته و سرپوشیده و انواع outdoor برای نصب در معابر شهری کاربرد دارند. اما Video Wall فقط برای نصب در محیط‌های داخلی و بسته مانند ارگان‌ها، سازمان‌ها، اتاق کنترل، اتاق فرمان، استودیوهای بخش تلویزیونی، مراکز نظارتی، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه‌آهن، پایانه‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، کنسرت‌ها، استادیوم‌های ورزشی، بانک‌ها، دفاتر بورس، صرافی‌ها و غیره کاربرد دارند.

  • تفاوت در زاویه دید

برای مشاهدهٔ تصاویر تلویزیون شهری indoor یا outdoor با کیفیت بالا، بیننده حتماً نباید در مقابل نمایشگر قرار بگیرد و به‌طور مستقیم به تصویر نگاه کند‌. درواقع با متمایل شدن به راست یا چپ، کیفیت تصاویر پایین نمی‌آمد. به دلیل برخورداری از زاویه دید 140 درجه، مخاطبان از هر سمت که به تلویزیون‌های شهری نگاه کنند، تصویر درست و واضحی را مشاهده خواهند کرد. در حالی که سیستم نمایشی Video Wall به‌گونه‌ای است که دید وسیعی ندارد و  ببینده فقط تا زاویه دید 60 درجه تصویری شفاف و باکیفیت را می‌بیند.

جمع‌بندی؛ خرید تلویزیون شهری و ویدئووال از مجموعهٔ ای اس آی لایت

حال که با تفاوت‌های بین تلویزیون شهری و ویدئو‌وال آشنا شدید، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که با توجه به نوع کسب‌وکار و نیاز شما، خرید کدام یک از این دو محصول مناسب‌تر است. برای خرید این محصولات، همواره سعی کنید به دنبال یک مجموعهٔ معتبر و قابل‌اطمینان باشید. یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر که انواع مختلف تلویزیون‌های شهری و ویدئووال‌ها را از بهترین برندهای دنیا وارد می‌کند و این محصولات را با مناسب‌ترین قیمت و حاشیهٔ سود پایین به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، مجموعه ای اس آی لایت نام دارد. این مجموعه واردکنندهٔ جلب‌رضایت مشتریان را اولویت کار خود قرار داده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با کارشناسان ماهر، به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.