تفاوت ماینر آبی و بادی چیست؟

0

ماینر دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توانید رمزارزهای متفاوتی ازجمله بیت کوین را استخراج‌کنید و با توجه به این مسئله که این روزها رمزارزها به یک موضوع مهم برای کسب درآمد تبدیل‌شده‌اند، خرید ماینر نیز به‌شدت موردتوجه قرارگرفته است. این دستگاه‌ها ویژگی‌های مثبتی دارند و به شما کمک می‌کنند با استخراج رمزارزها به سود مناسبی دست پیدا کنید. اما برای استفاده از آن‌ها باید به برخی از امکانات دسترسی داشته باشید که یکی از آن‌ها دستگاه‌های خنک‌کننده است. زیرا درصورتی‌که این دستگاه‌ها داغ شوند، خطر آتش‌سوزی وجود دارد. دستگاه‌های خنک‌کننده به دو دسته آبی و بادی تقسیم می‌شوند که در ادامه اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دستگاه‌های خنک‌کننده آبی

یکی از دستگاه‌های خنک‌کننده‌ای که در برخی از ماینر ها وجود دارد، دستگاه‌های خنک‌کننده آبی است. زمانی که شما برای خرید ماینر با دستگاه‌های خنک‌کننده آبی اقدام می‌کنید، باید بدانید که یک رادیاتور در این دستگاه وجود دارد که از طریق لوله‌هایی که در آن تعبیه‌شده است، مایعی را به سمت کارت گرافیک و قطعات دیگر می‌فرستد. این مایع به خوبی گرما را جذب می‌کند و درنتیجه دمای دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

ساخت دستگاه‌های خنک‌کننده خلاقانه مدل آبی

زمانی که این سیستم برای اولین بار به‌کاربرده شد، به‌شدت موردتوجه قرار گرفت. زیرا این سیستم‌ها عملکرد بسیار بالایی در خنک کردن دارند. همین امر باعث شد که تولیدکنندگان به روش‌های خلاقانه متوسل شوند تا بتوانند عملکرد آن را بهینه‌تر کنند. همین امر باعث شده است که دستگاه‌های خنک‌کننده آبی با خلاقیت‌های چشمگیری به بازار روانه شوند و هرچقدر شما برای خرید مدل‌های جدیدتر اقدام کنید، به همان اندازه می‌توانید از خلاقیت بیشتری در این محصولات بهره‌مند شوید.

دستگاه‌های خنک‌کننده بادی

یکی دیگر از مدل‌های که برای خنک کردن فضای داخلی ماینرها به‌کار می‌رود، دستگاه‌های خنک‌کننده بادی یا همان فن‌هاست. فن‌ها از اولین روش‌هایی بودند که برای خنک کردن به‌کاربرده می‌شدند. این فن‌ها با ایجاد جریان هوا، از گرم شدن بیش‌ازاندازه قطعات داخلی جلوگیری می‌کردند. یکی از مشکلاتی که فن‌ها داشتند، تولید صدای زیاد بود. همین امر باعث شد تولیدکنندگان روش‌هایی را به‌کار ببرند که تولید صدا را به حداقل برسانند و با آپدیت این محصولات، ویژگی‌های فن‌ها نیز ارتقا یافت و تولید صدای آن‌ها به حداقل رسید.

تفاوت‌های دستگاه‌های خنک‌کننده آبی و بادی

اکنون بهتر است نگاهی به تفاوت این دو خنک‌کننده داشته باشیم. بهتر است بدانید دستگاه‌های آبی با توجه به این موضوع که مبتنی بر مایع خنک‌کننده هستند، در مقایسه با دستگاه‌های بادی، سرعت بیشتری در خنک کردن ماینرها دارند و همین امر باعث می‌شود که این محصولات دیرتر خراب شوند و زمان بیشتری مورداستفاده قرار گیرند. دستگاه‌های بادی سروصدای بیشتری را در مقایسه با دستگاه‌های آبی تولید می‌کنند و این مسئله برای کسانی که به‌صورت تخصصی به استخراج رمزارز می‌پردازند اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم در مورد سیستم‌های خنک‌کننده آبی و بادی

اکنون‌که به تفاوت سیستم‌های خنک‌کننده آبی و بادی پی برده‌اید، بهتر است به یک موضوع مهم اشاره‌کنیم. سیستم‌های خنک‌کننده آبی معمولی برای ماینرهای صنعتی گزینه بهتری هستند. زیرا با توجه به ویژگی‌هایی که این سیستم‌ها دارند، زمانی که حتی برای مدت طولانی مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به خنک شدن ماینرها کمک کنند. از طرف دیگر، سیستم‌های خنک‌کننده بادی برای ماینرهایی مفید هستند که برای مصارف خانگی کاربرد دارند. با توجه به این مسئله که فن‌ها در اغلب موارد با حداکثر توان خودکار نمی‌کنند، می‌توانند پاسخگوی نیازهای خانگی باشند.

بهتر است بدانید توجه به این تفاوت‌ها بسیار مهم است و به‌طور مستقیم بر تجربه خرید شما اثر می‌گذارد. شما در خرید این محصول باید به ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن توجه زیادی داشته باشید. بهتر است محصول خود را از جدیدترین محصولات بازار تهیه کنید و برای خرید به سراغ برندهای معتبر بروید. این مسئله می‌تواند به شما اطمینان دهید در حال خرید محصولی هستید که کمترین مشکل را دارد و برای مدت طولانی قابل‌استفاده است. درصورتی‌که در این زمینه تجربه کافی ندارید، بهتر است با کارشناسان مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد ماینر ها به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع سیستم‌های خنک‌کننده آبی و بادی در دستگاه‌های ماینر در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید دستگاه‌های آبی مبتنی بر مایع خنک‌کننده عمل می‌کنند و دستگاه‌های بادی از فن استفاده می‌کنند. دستگاه‌های آبی برای مصارف صنعتی گزینه مناسبی هستند و دستگاه‌های بادی برای مصارف خانگی پیشنهاد می‌شوند. اگر به دنبال پلتفرم مناسبی برای کسب اطلاعات در حوزه ماینرها یا حوزه‌های دیگر ازجمله کسب‌وکار، دیجیتال مارکتینگ، سبک زندگی و غیره هستید، می‌توانید به تیبا بلاگ مراجعه کنید. در این بلاگ، مطالب جدید و به‌روز به‌صورت روزانه قرار داده می‌شوند و اطلاعات شمارا افزایش می‌دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.