بهترین راه های درمان جوش صورت – درمان سنتی، مدرن، خانگی

0

یکی از مسائلی که برای پوست ما مشکل ایجاد می کند، جوش های پوستی است.جوش ها به دلایلی مختلفی روی پوست ما ظاهر می شود.  آلودگی هوا، مشکلات هورمونی، استرس و …. عواملی هستند که باعث جوش پوستی می شوند. راه هایی برای از بین بردن جوش صورت وجود دارد که در این مقاله به بررسی این راهکارها می پردازیم.

دلایل جوش پوست صورت

جوش صورت دلایل مختلفی دارد. جوش های پوستی غالبا به خاطر بسته شدن منافذ پوستی و یا آلوده شدن منافذ پوست بوجود می آیند. دلایل بوجود آمدن جوش صورت عبارتند از:

  • ارثی
  • مشکلات هورمونی
  • رژیم غذایی نا مناسب
  • فشار
  • ورزش نکردن
  • استفاده از داروی خاصی
  • سیگار کشیدن
  • کثیف بودن پوست

راه های از بین بردن جوش صورت

برای از بین بردن جوش های صورت راه حل های مختلفی وجود دارد. انتخاب هر راه حل بستگی به نوع پوست هر کس و جوش های پوست دارد. البته بهترین راه برای از بین بردن همیشگی جوش ها گرفتن مشاوره از پزشک متخصص است.

راه های مختلف درمان جوش عبارتند از :

۱. درمان جوش به کمک دارو های شیمیای 

۲. درمان جوش صورت با استفاده از میکرودرم و هیدرودرم و دستگاه آر اف

۳. درمان به کمک تب سنتی و به کمک دارو های گیاهی  

۴. درمان با ماسک های خانگی

۵. استفاده از محصولات بهداشتی زیبایی 

در ابتدای کار توصیه میکنیم از محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو فروشگاه پوست زیبا دیدن فرمایید.

۱. از بین بردن جوش با دارو های شیمیایی

استفاده از قرص ها و دارو های شیمیایی یکی از معمولی ترین راه های از بین بردن جوش پوستی است. دارو های مؤثر در درمان جوش انواع مختلفی دارد. برای استفاده از این دارو ها حتما به این موضوع توجه کنید که با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید و طبق نظر پزشک دارو مصرف کنید.

چند نمونه از دارو های مؤثر برای درمان جوش های پوستی عبارتند ار:

آنتی بیوتیک ها

 آزیترومایسین

داکسی سایکلین

آموکسی سیلین

 رتینوئیدها

آنتی هیستامین ها

۲. استفاده از میکرودرم و هیدرودرم برای درمان جوش

امروزه روش ها و دستگاه های جدیدی برای مسائل آرایشی بهداشتی وجود دارد. برخی از این روش ها و دستگاه ها عبارتند از:

میکرودرم (Microneedling) 

دستگاهی مجهز به سوزن‌های کوچک، سطح پوست را تحریک می‌کنند. این تحریک باعث ترمیم زخم‌های ریز میشود و به دلیل افزایش تولید کلاژن، باعث جوان‌تر شدن پوست و کاهش اثر جوش‌های پوستی میشود.

هیدرودرم (Hydrodermabrasion) 

دستگاهی با نازل‌های آب، پوست را با فشار آب تمیز کرده و لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد. این روش همچنین باعث پاکسازی منافذ پوستی و کاهش جوش‌ها موجود میشود.

لیزر پرتو نوری 

برای استفاده از این روش با کمک ن.ر متمرکز شده مخصوصی پوست را لایه برداری میکند و برای بهتر شدن ظاهر پوست خیلی مفید است.

دستگاه آر اف فرکشنال  

دستگاه آر اف فرکشنال یک دستگاه جدید و پیشرفته است و برای درمان جوش های پوستی مفید است. این دستگاه برای تأثیر گذاری روی پوست از امواج رادیوفرکانسی استفاده می کند. استفاده از این دستگاه برای پوست می تواند باعث تقویت ساختار سلول های پوستی شود.

۳. درمان گیاهی جوش (‌استفاده از تب سنتی برای از بین بردن جوش)

غالبا جوش های پوستی به خاطر چرب بودن زیاد سطح پوست بوجود می آیند. بعضی از دارو های گیاهی می توانند به ما برای کم کردن چربی پوست کمک کنند. گیاهان دارویی که تب سنتی برای درمان و از بین بردن جوش صورت پیشنهاد می دهد عبارتند از:

گلاب برای از بین بردن جوش  

خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی گلاب باعث میشود که برای درمان جوش خیلی مفید باشد.

درمان جوش صورت با کاسنی  

کاسنی دارای طبع خنک است و برای درمان کبد چرب مفید است. اگر دارای کبد چرب باشیم، باعث جوش صورت و مشکلات پوستی می شود. با کمک گیاه کاسنی و درمان کبد چرب میتوان جوش صورت را از بین برد.

روغن درخت چای 

روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده قوی است و  می‌تواند برای درمان جوش‌ها موثر باشد.

ریحان 

ریحان دارای خاصیت ضدباکتری، ضدالتهاب و تسکینی است.

آلوئه‌ورا 

می توان از ژل آلوئه‌ورا برای درمان جوش صورت استفاده کرد. چون خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب دارد.و برای تسکین جوش ها گزینه مناسبی است.

زیره سبز 

برای استفاده از زیره سبز برای از بین بردن جوش های صورت، می توان مقداری از زیره سبز را با آب مخلوط کنیم و روی پوست خود بمالیم. این کار برای تسکین و خواباندن التهاب جوش ها مفید است.

نعناع 

می توان عصاره یا همان عرق نعنا ر ا به آرامی روی پوست خود بمالیم. این کار برای تسکین جوش ها مفید است و خاصیت ضد باکتری دارد.

نعناع علاوه بر اینکه خنک کننده است، دارای خاصیت ضدباکتری و تسکینی نیز می‌باشد. می‌توانید عصاره نعناع را به پوست صورت مالیده و بگذارید بماند.

روغن بادام 

برای از بین بردن جوش های صورت می توان  مقداری روغن درخت بادام را با دست‌های تمیز بر روی پوست مالیده و بگذاریم روی پوست بماند.

آب لیمو 

آبلیمو دارای خاصیت اسیدی است و حاوی ویتامین c است به همین دلیل باعث تنظیم ph پوست می شود و برای درمان جوش های صورت مفید است.

  

۴. استفاده از ماسک های خانگی برای از بین بردن جوش صورت

ماسک صورت زردچوبه 

برای درست کردن این ماسک نصف فنجان آرد برنج و ۲ قاشق چای خوری پودر ذردچوبه و روغن بادام را مخلوط می کنیم . و قدری به آن مخلوط آب اضافه می کنیم تا یک حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را روی پوست می مالیم و ۱۵ دقیقه می گذاریم بماند.

این ماسک زردچوبه برای ضد عفونی شدن و از بین رفتن التعاب پوست مفید است.

ماسک صورت خیار 

برای درست کردن ماسک خیار، یک خیار کوچک رنده شده را با یک فنجان بلغور جو دوسر مخلوط می کنیم تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را روی پوست جوش زده می مالیم و می گذاریم نیم ساعت بماند.

 

ماسک عسل 

ماسک عسل برای جوش صورت یکی از ساده ترین ماسک ها است که خواص ضد باکتری دارد و برای جوش های ملتهب و حتی زخم و سوختگی مفید است.

برای استفاده از عسل برای درمان جوش صورت باید عسل را روی پوست مالید و باید حداقل نیم ساعت بماند.

 

ماسک ماست برای پوست های چرب 

برای درست کردن ماسک ماست برای پوست چرب باید یک قاشق چای خوری آرد برنج را با مقداری ماست مخلوط کنیم وتا حالت خمیری پیدا کند و بعد بگذاریم یک ربع تا نبیست دقیقه روی پوست بماند.

 

ماسک سفیده تخم مرغ 

سفیده تخم مرغ نه تنها خاصیت ضد باکتری برای جوش ها دارد، بلکه باعث لیفت شدن پوست و جوان سازی پوست هم می شود. برای استفاده از سفیده تخم مرغ برای از بین بردن جوش ها باید سفیده را با یک قلمو مخصوص پوست روی صورت بمالیم و بگذاریم خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشوریم.

 

ماسک لیمو موز 

موز برای لایه برداری و کم کردن چربی پوست مفید است. استفاده از ماسک موز و لیمو برای از بین بردن سموم پوست و تغذیه پوست مفید است و باکتری هایی که باعث جوش زدن می شوند را از بین می برد.

برای تهیه ماسک موز لیمو نصف یک موز را له کرده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه می کنیم و می گداریم یک ربع تا بیست دقیقه روی پوست بماند.

 

۵. استفاده از محصولات بهداشتی و زیبایی برای از بین بردن جوش

برای از بین بردن جوش ها می توانید از محصولات بهداشتی و زیبایی ضد جوش استفاده کنید.

قبل از معرفی انواع محصولات پیشنهاد میکنیم سرم ضد جوش برند اوردینری را بررسی نمایید زیرا یکی از محصولاتی است تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن جوش های صورت دارد.

محصولات زیبایی و بهداشتی که برای درمان جوش مفیدند انواع مختلفی دارند. در زیر انواع محصولات ضد جوش را بررسی می کنیم:

محصولات تمیز کننده 

اگر پوست را هر روز با کمک مواد شوینده مناسب پوست خودمان یا ژل شست و شو ی مناسبی تمیز کنیم و آلودگی ها را از روی پوست پاک کنیم،‌ احتمال جوش زدن را کم می کنیم.

تونر  

تونر پوست برای متعادل کردن رطوبت پوست و آبرسانی پوست مفید است و باعث می شود محصولات درمانی که برای از بین بردن جوش استفاده می کنیم تأثیر بهتری داشته باشند.

پیشنهاد ما برای آبرسانی پوست  ژل هیدروبوست نوتروژینا میباشد که علاوه بر آبرسانی بسیار عالی، از پیر شدن زودرس پوست و ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می‌کند.

کرم یا ژل ضد جوش 

محصولات ضد جوش حاوی مواد فعالی هستند که به کاهش التهاب پوست، تسکین التهابات و جلوگیری از تکثیر باکتری ها کمک می کنند. متانول، سالیسیلیک اسید و پروکسید بنزوئیل معمولاً به عنوان مواد فعال در این محصولات استفاده می شوند.

ماسک صورت 

استفاده از ماسک های صورت مرغوب و مناسب با نوع پوست باعث بهبود سریع تر جوش ها می شوند.

در صورتی که تماید دارید تفاوت کرم، پماد، لوسیون و ژل را بدانید، پیشنهاد میکنم اینجا را کلیک کنید.

سخن آخر

در این مقاله روش های مختلفی که برای درمان جوش های صورت مؤثرند را بررسی کردیم.

مثلا متوجه شدیم استفاده از ماسک ها و محصولات گیاهی و همچنین محصولات آرایشی بهداشتی مناسب و مرغوب برای پاکسازی پوست و درمان جوش ها مؤثرند.

با ارسال این مقاله به دوستانتان به آن ها برای داشتن پوستی سالم کمک کنید.

پیشنهاد ما این است که برای مشاهده انواع محصولات مراقبت از پوست به فروشگاه پوست زیبا مراجعه کنید و از محصولات با کیفیت و اورجینال دیدن نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.