روشویی سرامیکی

0

روشویی سرامیکی

روشویی سرامیکی برای راحتی و کاربرد افراد به کار می رود اما هیچ کس نمی تواند منکر نقش موثر آن در زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی شود. یکی از معروف ترین و بهترین انواع سینک ظرفشویی، روشویی سرامیکی میباشد که هم دوام بالایی دارد و هم زیبایی فضا را به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار میدهد. در این مقاله از وبلاگ روشویی سایت سبک مدرن، قصد داریم راهنمای کاملی از روشویی سرامیکی جدید را در اختیار شما قرار دهیم که شامل ویژگی های سینک سرامیکی، مزایا، معایب، انواع و قیمت آن میباشد، همچنین به آموزش ساخت روشویی با سرامیک نیز میپردازیم.

تولید کننده روشویی سرامیکی

هم اکنون برندهای مختلفی از تولید کنندگان این محصولات در حال رقابت با یکدیگر می باشند . مجموعه باهر برای سال‌های طولانی و متمادی اقدام به تولید این محصولات می‌نماید. توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی براساس استانداردهای روز دنیا با استفاده از مرغوب‌ترین مواد و مصالح موجود در کنار دستگاه‌های مدرن، سبب شده تا رضایت مشتریان عزیز از این برند تامین شود.

انواع روشویی سرامیکی

  • روشویی وال هنگ
  • روشویی پرسلان
  • روشویی اسلب
  • روشویی پایه دار
  • روشویی بدون پایه

معرفی انواع روشویی ها از نظر جنس

همان طور که گفته شد تنوع روشویی ها بسیار بالاست. یکی از این تنوع ها، تنوع در جنس می باشد. این موضوع به این معنا است که جنس ها و متریال مختلفی برای تولید روشویی ها به کار برده می شود. برخی از آن ها به شرح ذیل می باشند:

سرامیکی
سنگی
پی وی سی
شیشه
چوب
کورین و کوارتز
و … .

نگهداری و نظافت روشویی سرامیکی به چه صورت است؟

سرامیک بسیار سخت ، صاف و کاملاً مهر و موم شده است. به دلیل این ویژگی ها ، خاک نمی تواند به سطح سینک نفوذ کند. این امر نظافت و نگهداری را بسیار آسان می کند. به سادگی پاک کردن خاک و گرد و غبار با یک پارچه خشک نرم برای تمیز کردن روزانه کافی است. برای تمیز کردن کامل تر ، توصیه می کنیم از یک محصول تمیز کننده همه کاره ملایم و یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید.

قیمت روشویی سرامیکی

در زمان کنونی روشویی‌ها و چینی‌آلات بهداشتی بخش عمده‌ای از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اما یکی از دلایل مهم این مقبولیت، قیمت مناسب در کنار کیفیت بسیار بالای این محصولات است. قیمت روشویی با توجه به ابعاد و طرح‌های متنوع آن قیمت‌گذاری می‌شود. از این رو متقاضی، قادر به تهیه آن براساس بودجه موردنظر خواهد بود و قیمت روشویی سرامیکی بسته به نوع، اندازه، طرح و رنگ آن متفاوت است. به طور کلی، روشویی های پایه دار ارزان تر از روشویی های کابینتی هستند.

عمر مفید روشویی های سرامیکی بسیار بالاست.

از جمله مواردی که می تواند محبوبیت یک محصول را چندین برابر نماید، طول عمر زیاد و دوام می باشد. در نتیجه این دسته از روشویی ها با داشتن چنین ویژگی ای توانسته اند به این محبوبیت دست یابند. حال شاید برای شما این موضوع شکل بگیرد که چرا دوام و طول عمر این دسته از محصولات بالاست؟ دلیل این موضوع آن است که متریال به کار برده شده در ساخت آن ها از مقاومت بالایی در برابر موارد زیر بهره می برند:

حرارت
ضربه
مواد شیمیایی
آب
رطوبت
لکه
و …. .

روشویی وال هنگ

روشویی وال هنگ یا روشویی دیواری معمولا برای فضاهای کوچک گزینه ی بسیار مناسبی است و علاوه بر اشغال کردن فضای کم به سرویس بهداشتی شما زیبایی می بخشد .

مزایای وال هنگ چیست؟

طراحی و ساخت توالت وال هنگ به‌گونه‌ای بوده است که اشخاص گوناگون در سنین مختلف توانسته‌اند مزایای آن را تجربه کنند. این مزایا شامل موضوعاتی هستند که همه افراد با خرید وال هنگ می‌توانند متوجه آن‌ها شوند. برای مثال انواع آن به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که هیچ تماسی با زمین ندارند و به سرویس‌های بهداشتی شامل حمام و دستشویی جلوه‌ای تازه می‌بخشند.

در واقع مزایای وال هنگ مواردی هستند که ثابت می‌کنند خرید آن مناسب است و ارزشش را دارد. اصلی‌ترین منافع این انتخاب چنین مواردی را پوشش داده‌اند:

اشغال کمترین فضای ممکن

اولین مزیت واضحی که با نصب وال هنگ می‌توان مشاهده و تجربه کرد، ایجاد فضای بیشتر در سرویس‌های بهداشتی است. درست برعکس اکثر نمونه‌های توالت فرنگی قدیمی که فضای زیادی را اشغال می‌کردند، توالت فرنگی دیواری با طراحی منحصر به فرد کمترین فضا را اشغال می‌کند.

به عبارتی قرار گرفتن اکثر اتصالات وال هنگ یا توالت توکار در درون دیوار باعث اشغال فضای کمتری شده و به‌طبع ظاهر بهتری را هم به وجود آورده است. به این ترتیب حتی افراد با داشتن توالت یا حمام‌های کوچک به نگرانی در خصوص جای دادن توالت فرنگی نیازی نخواهند داشت.

طراحی جدید و چشمگیر

خصوصیتی که در اکثر مدل‌های توالت وال هنگ کاملاً نمایان است، طراحی خاص و ویژه آن‌ها می‌باشد. این طراحی باعث می‌شود که بتوان آن‌ها را در هر دو حالت سرویس‌های بهداشتی با طرح سنتی و طرح مدرن استفاده نمود. همچنین شرایطی نظیر درون دیوار قرار گرفتن اکثر اجزا از جمله فلاش تانک توکار، به یک ظاهر مرتب و منظم منتهی شده است.

نیاز نداشتن به مخزن آب خیلی بزرگ

در اکثر مدل‌های توالت دیواری در مقایسه با توالت فرنگی‌های قدیمی آب مصرفی مورد نیاز به میزان قابل توجهی کمتر است و به‌طبع به مخزن آب خیلی بزرگی احتیاج نخواهد بود. پس در نتیجه از زاویه‌ای دیگر این مزیت می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب هم منجر شود و کمک بزرگی در کاهش میزان مصرف در خانه باشد.

قیمت مقرون به صرفه

همان‌طور که اشاره کردیم اغلب نمونه‌های قابل‌اعتماد و شناخته‌شده توالت دیواری از برندهای معتبر دارای قیمتی مناسب و مقرون به صرفه هستند. حتی در مقایسه با انواع توالت فرنگی معمولی در قیمت آن‌ها اختلاف چندانی مشاهده نمی‌شود. پس عموماً برای خرید انواع وال هنگ در خصوص هزینه و تعرفه‌ها نگرانی وجود نخواهد داشت.

دارای قابلیت تخلیه قوی

وال هنگ یا توالت دیواری با مدل دارای تخلیه واش داون (Wash Down) از نمونه‌هایی با تخلیه قوی محسوب می‌شوند. در ضمن میزان شدت پاشیدن آب در این تخلیه بالا است و به‌طبع نظافت و تمیزی بیشتری را ارائه خواهد کرد.

دارای قابلیت عدم گرفتگی

جایگزین شدن سیستم تخلیه سیفون با سیستم تخلیه واش داون باعث می‌شود که امکان مشکلاتی مثل گرفتگی در توالت وال هنگ به حداقل برسد.

معایب استفاده از وال هنگ

به صورت کلی هر نوع تجهیزات سرویس های بهداشتی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. نصب وسایل سرویس بهداشتی به شیوه وال هنگ نیز از این مسئله مستثنی نیست و با توجه به ساختار ویژه خود معایبی نیز دارد. آشنایی با این معایب به شما کمک میکند تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

تعمیر

خرابی تجهیزات وال هنگ اگر مربوط به قسمت های داخل دیوار آن باشد، مشکل ساز است. برای تعمیر این قسمت ها لازم است دیوار را خراب کرده و پس از انجام تعمیرات، دوباره آن را بازسازی کنید. این مسئله هم هزینه زیادی برایتان به همراه دارد و هم زمان بر خواهد بود. اما رفع مشکلات رایج توالت فرنگی و تجهیزات وال هنگ، مانند گرفتگی لوله به همان شیوه های عادی قابل انجام است.

انواع روشویی وال هنگ یا دیواری

روشویی وال هنگ بدون پایه

روشویی وال هنگ میتواند بدون پایه باشد و فقط سیفون آن در زیر مشخص باشد و با توجه به تنوع و زیبایی سیفون ها در حال حاضر در بازار ، بسیار زیبا به نظر میرسد.

روشویی وال هنگ پایه دار

روشویی وال هنگ یا دیواری دارای نیم پایه است تا روی سیفون را بپوشاند. که برای کسانی که علاقه به دیدن سیفون ندارند مناسب خواهد بود.

روشویی وال هنگ کنج

روشویی وال هنگی است که در ابعاد مختلف ، قابل نصب در کنج دیوار است و باز هم به فضای کمتری برای نصب نیاز دارد.

قیمت وال هنگ

یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیار های تصمیم گیری برای خریداران، قیمت و هزینه می باشد. لوازم وال هنگ قیمت به مراتب بالاتری نصبت به تجهیزات معمولی سرویس بهداشتی دارند و این یکی از معایب این روش نصب می باشد. علاوه بر این، نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه بالاتر فقط مربوط به هنگام خرید تجهیزات نمی شود، هر بار تعمیر و یا تعویض قطعات سرویس وال هنگ احتیاج به یک فرد متخصص و هزینه بیشتری دارد.

روشویی پرسلان

آیا می‌دانید منظور از روشویی پرسلان چیست؟ سرامیک پرسلان از مقاوم‌ترین سرامیک‌هاست و جهت استفاده برای کف، نما، دیوار، پارکینگ، حیاط و صفحه روی کابینت می باشد. در توضیح بیشتر باید گفت ” پرسلان نوع خاصی از سرامیک بوده که در طی فرآیند خاصی تولید و مقاوم سازی می‌شود” .

مهم ترین مزایای روشویی سرامیکی پرسلان

روشویی سرامیکی از جمله روشویی های پرکاربرد و پرطرفدار به شمار می رود. از مهم ترین دلایل اقبال مردم به این نوع روشویی را می توان، مزیت های متعدد آن دانست. در ادامه به مهم ترین مزایای این نوع روشویی اشاره خواهیم کرد:

  1. نظافت و نگهداری سهل و آسان
    از آنجا که رنگ بیشتر این روشویی ها سفید می باشد، آلودگی ها را نشان می دهند رنگ سفید باعث می شود تا شما بسیار آسان تر از آلودگی های روشویی باخبر شوید. تمیز کردن این نوع روشویی ها نیز بسیار آسان می باشد و می توانید با بسیاری از پاک کننده ها، آنها را شست و شو نمایید و تمیز کنید.
  2. دوام و ماندگاری بالا
    یکی مهم ترین مزایای روشویی سرامیکی، ماندگاری بالای این جنس می باشد. به ویژه آن دسته از روشویی هایی که از خاک رس تقویت شده ساخته شده اند. این جنس در مقایسه با سرامیک های معمولی محکم تر می باشد. همچنین در برابر انواع ضربه، لکه، حرارت، مواد شیمیایی و … نیز مقاوم تر می باشد.
  3. طرح های متعدد و گوناگون
    از آنجا که روشویی های سرامیکی از پرطرفدارترین جنس ها در بازار به شمار می روند، تنوع قابل ملاحظه ای نیز دارند. این تنوع به ویژه در شکل ها و مدل ها خود را نشان داده است. همچنین امروزه به جز رنگ سفید، رنگ های متنوعی نیز به بازار آمده است. شما می توانید به راحتی رنگ روشویی خود را با رنگ کابینت، کف و … هماهنگ و ست کنید. علاوه بر این تنوع و گوناگونی در تعدد کاسه های روشویی نیز به چشم می خورد و شما می توانید به سهولت روشویی دلخواه و مطلوب خود را سفارش دهید.
  4. مقاوم در برابر جذب رطوبت
    از آنجا که سرامیک از موادی ساخته شده است که آب را جذب نمی کنند، این جنس، جنس بسیار مناسبی برای روشویی به شمار می رود. شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی با انواع محصولات پاک کننده اقدام به نظافت روشویی خود نمایید و مطمئن باشید که این کار هیچ تأثیر منفی بر کیفیت روشویی نخواهد گذاشت.

تفاوت ظاهری سرامیک پرسلان و معمولی

یک از مسائل مهمی که در خرید سرامیک به آن توجه می کنیم، ظاهر آن می باشد. تفاوت های زیادی از لحاظ ظاهری بین پرسلان و معمولی وجود دارد. بسیاری از مصرف کنندگان، با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته، سرامیک پرسلان را نسبت به سرامیک معمولی چشم نواز تر و زیباتر می دانند و علت محبوبیت زیاد آنها را نیز می توان همین مسئله دانست.
لک شدن سرامیک معمولی به دلیل داشتن بافت متخلخل، به راحتی اتفاق می افتد. از این رو، بهتر است از پرسلان برای فضاهای مستعد لک شدن و پرتردد استفاده گردد.

نگهداری و مراقبت پرسلان به چه صورت است؟

از یک شوینده ملایم مانند صابون، مایع ظرفشویی یا پاک کننده همه کاره استفاده کنید و از پاک کننده های ساینده که می توانند به سینک شما آسیب برسانند، خودداری کنید. روشویی سرامیکی خود را هر روز تمیز کنید تا از جمع شدن صابون، چربی و خاک جلوگیری شود و روشویی را با یک پارچه نرم خشک کنید تا از ظهور لکه های آب جلوگیری شود. روشویی سرامیکی را با سرکه تمیز نکنید. اگرچه سرکه برای تمیز کردن بسیاری از وسایل دیگر در خانه مفید است، اما اسید زیاد آن می تواند به سطح پرسلان آسیب برساند.

منبع : بازرگانی زولانو

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.