گوگل ویس (Google Voice) چیست؟ ۳ معایب گوگل ویس

0

گوگل ویس (Google Voice) یک خدمت مبتنی بر اینترنت است. این سرویس یک شماره تماس صوتی به مخاطبین شما اختصاص می دهد و تماس ها را به چندین شماره تلفن ثابت یا شماره تلفن همراه که شما مشخص کرده اید، فوروارد می کند. همچنین می توانید از این خدمات بر روی رایانه شخصی خود استفاده نمایید. پس زمانی که ارائه دهنده خدمات تلفن خود را عوض کنید و یا محل کار و محل زندگی خود را تغییر دهید، شماره تلفن شما برای افرادی که قصد دسترسی به شما دارند ثابت خواهد ماند.

این سرویس تماس های کاربر را بررسی کرده و دارای قابلیت بلاک کردن شماره های دلخواه است. همچنین قوانین از پیش تعیین شده توسط کاربر را برای هر تماس گیرنده اعمال می کند. زمانی که کاربر یک پیام صوتی دریافت می کند، گوگل آن را رونویسی کرده و یک ایمیل یا پیام متنی هشدار به کاربر ارسال می شود.

چگونگی استفاده از گوگل ویس در ایران

برای استفاده از گوگل ویس، به یک حساب کاربری گوگل، یک شماره تلفن همراه یا شماره تلفن ثابت مستقر در ایالات متحده نیاز است. سرویس Google Fi از این موضوع مستثنا است چرا که با استفاده از آن میتوانید از یک شماره تلفن معمولی به عنوان شماره گوگل ویس استفاده کنید.

هزینه های استفاده از گوگل ویس در ایران

حساب های کاربری گوگل ویس برای امریکایی ها رایگان هستند. دارا بودن شماره گوگل ویس برای کاربران غیر امریکایی پولی است. همچنین برقراری تماس های بین المللی و تغییر شماره تلفن گوگل پس از ایجاد حساب کاربری، تنها اقداماتی است که گوگل برای آن هزینه دریافت می کند.

چگونه گوگل ویس را فعال کنیم؟

پس از ثبت نام در گوگل ویس باید یک شماره از بین مجموعه ای از شماره های موجود انتخاب کنید.

پس از اینکه شماره خود را دریافت کردید، می بایست شماره هایی که میخواهید با آنها تماس بگیرد را تنظیم کرده و سپس این شماره ها را Verify کنید. توجه داشته باشید که محدودیت های زیر برای ثبت شماره ها در گوگل ویس وجود دارد:

شماره تلفن‌هایی را که به آنها دسترسی ندارید، نمی‌توانید استفاده کنید.

نمیتوانید تماس ها را از طریق چند حساب کاربری گوگل ویس به یک شماره تلفن فوروارد کنید.

بدون حداقل یک شماره تلفن Verify شده امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

نحوه برقراری تماس گوگل ویس

برای برقرای تماس از طریق حساب کاربری گوگل ویس، ابتدا باید به آدرس رسمی وب سایت این سرویس مراجعه نمایید. سپس گوگل ویس با شماره تلفن شما و شماره ای که می خواهید با آن تماس بگیرید ارتباط برقرار کرده و این دو شماره را به یکدیگر متصل می کند. همچنین می توانید از اپلیکیشن گوشی این سرویس برای شماره گیری مستقیم استفاده نمایید.

برقراری تماس های بین المللی

شما فقط میتوانید تماس های گوگل ویس را به شماره تلفن های مستقر در ایالات متحده فوروارد کنید. اما بسته به اینکه چه کسی تماس را برقرار کرده و مبدا آن کجاست، میتوانید از این سرویس برای برقراری و دریافت تماس های بین المللی به صورت ارزان و رایگان استفاده نمایید. برای این منظور میتوانید از طریق گوگل اعتبار خریداری کنید و از طریق وب سایت گوگل ویس یا اپلیکیشن تلفن همراه برای برقراری تماس اقدام نمایید.

گوگل ویس چیست

نحوه فوروارد کردن تماس ها

شما میتوانید تماس های خود را به طور همزمان به چندین شماره فوروارد کنید. برای مثال این ویژگی برای زمانی مفید است که کسی با شما تماس می گیرد و شما میخواهید که هم شماره تلفن ثابت و هم شماره موبایتان به طور همزمان زنگ بخورد.

همچنین می توانید شماره ها را برای زنگ خوردن در ساعات خاصی در روز تنظیم کنید. بطور مثال، ممکن است بخواهید شماره تلفن محل کارتاندر روز های کاری بین ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر زنگ بخورد، و در عصر ها و روز های آخر هفته، تماس ها به شماره تلفن همراه شما فوروارد شود.

در گذشته قابلیت فوروارد کردن پیام های SMS نیز جزو خدمات گوگل ویس بود، اما این قابلیت برای جلوگیری از ارسال اسپم به کاربران حذف شد. اگر در تنظیمات سرویس خود گزینه Email Forwarding را فعال کرده باشید، پیام های متنی همچنان به ایمیل شما و اپلیکیشن موبایل ارسال خواهند شد. اما پیام متنی SMS دریافت نخواهید کرد.

استفاده از پیامگیر صوتی گوگل ویس

دریافت تماس صوتی فوروارد شده از گوگل ویس، مشابه دریافت تماس در تلفن همراه است. شما می توانید تماس را پاسخ دهید و یا مستقیم آن را به پیامگیر صوتی بفرستید. پیام گیر صوتی از تماس گیرندگان جدید میخواهد تا نام خود را بیان کنند و پیغام بگذارند. سپس شما میتوانید تصمیم بگیرید که چطور تماس را مدیریت کنید. همچنین می توانید تماس های برخی شماره ها را به طور مستقیم و همیشگی به پیامگیر صوتی ارجاع دهید.

شما می توانید، یک پیام خوش آمدگویی برای پیامگیر صوتی خود تنظیم کنید. زمانی که یک پیام صوتی دریافت می کنید، میتواند آن را بازپخش کنید و یا رونوشت آن را مشاهده کنید. برای مشاهده این پیام ها میتوانید هم از طریق وب سایت گوگل و هم از طریق اپلیکیشن گوشی اقدام نمایید.

استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه گوگل ویس

با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه گوگل ویس، می توانید از این سرویس برای ارسال پیام تصویری نیز استفاده کنید. همچنین می توانید از شماره گوگل به عنوان شماره تلفن خروجی تلفن همراه خود استفاده کنید، بنابراین با هرکسی که تماس میگیرد، آن شخص شماره گوگل ویس شما را بر روی کالر آیدی خود خواهد دید.

۳ مشکل گوگل ویس که کاربران آمریکایی را کلافه کرده است!

گوگل ویس یکی از چندین ابزار و محصول گوگل است و برای افرادی مفید است که می خواهند تماس آنلاین یا تماس پستی داشته باشند. در ادامه‌ی مقاله مشکلاتی که در این محصول وجود دارد آورده شده است:

1-‌ پشتیبانی ضعیف از مشتریان و کاربران:

هرچند شرکت گوگل به عنوان یک شرکت بزرگ و پایه شناخته می شود؛ اما نتوانسته مشکلات مربوط به پشتیبانی از مشتریان خود را مرتفع کند. بدون در نظر گرفتن اینکه چه اتفاقی می افتد؛ به نظر می رسد گوگل برای رسیدگی به خواسته ها و برطرف کردن نیازهای پشتیبانی مشتریان خود هیچ گونه تلاشی نمی کند.

دلیلش این است که این شرکت بسیار بزرگ و قدرتمند است. بنابراین ناراضی بودن مشتریان حتی اگر تعدادشان زیاد هم باشد، نمی تواند ضرری به این شرکت وارد کند و از سود آن بکاهد. با وجود اینکه برخی از کاربران ناراضی هستند اما آنها باز هم از سایر محصولات گوگل که تعدادشان کم هم نیست استفاده می کنند. در نتیجه این نارضایتی باعث کاهش تعداد مشتریان و سود گوگل نمی شود.

در واقع ” Google ” به عنوان یک فعل و یک عمل شناخته می شود تا یک اسم خاص. چنانچه شما هم تمایل به استفاده از VoIP (Voice over Internet Protocol) هستید و می خواهید که در مورد نیازهای خاص خود پشتیبانی آنلاین دریافت کنید؛ باید این نکته را در نظر بگیرید که شما مانند یک ماهی خیلی کوچک در یک برکه بسیار بزرگ و پر از ماهی هستید.

2-‌ محدود بودن تماس های اضطراری و مهم در گوگل ویس:

ممکن است شما در وضعیتی قرار بگیرید که نیاز داشته باشید یک تماس فوری با شخص خاصی داشته باشید و یا اینکه به پلیس یا اورژانس زنگ بزنید و مراقبت های پزشکی فوری را دریافت کنید. در این شرایطGoogle Voice به حساب های Google Workspace دسترسی به تماس های مهم و اضطراری را می دهد.

اما با این تفاوت که این ویژگی به طور استاندارد برای همه کاربران در نظر گرفته نشده است. به این معنی که کاربرانی که از گوگل ویس (Google Voice) استفاده می کنند؛ برای اینکه بتواند در مواقع ضروری از تماس های اضطراری استفاده کنند حتما باید دارای حساب پرمیوم باشند و آن را پرداخت کنند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که VoIP برای برقراری تماس در مواقع مهم و ضروری اصلا مناسب نیست. به عبارتی مانند تلفن ثابت یا تلفن همراه دقت و اطمینان موقعیت جغرافیایی بالایی را ندارد و نمی توان در مواقع اضطراری و مهم روی آن حساب کرد. ناگفته نماند مشکلات و نواقص این محصول فقط همین چند مورد نیست.

3-‌ VoIP به عنوان یک راه حل غیراستاندارد:

هرچند شرکت گوگل یک شرکت بزرگ در زمینه فناوری است؛ اما نمی توان کیفیت و قابلیت اطمینان و اتصال گوگل ویس (Google Voice) را نشانه‌ی موفقیت گوگل دانست. این محصول گوگل رقبای جدی و سرسختی دارد. در خصوص ارائه VoIP می توان گزینه های بهتری نیز انتخاب کرد که توانایی ارائه‌ی تماس با کیفیت و قابل اطمینان را دارند.

نرم افزار Textnow یکی از این گزینه ها است و تماس هایی باکیفیت خیلی بهتر و مقرون به صرفه تر را ارائه می کند. به علاوه یک آزمایش رایگان نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید آن را امتحان کرده و در صورت رضایت آن را جایگزین Google Voice کنید.

هرچند برای ما ایرانیان گوگل ویس برترین و معتبرترین شماره مجازی جهت حضور در وب بین الملل است. این ابزار برای ایرانیان قابلیت های فراوانی دارد و با قیمتی بسیار به صرفه توسط شرکت جک‌ بلک ارائه می‌شود.

چگونه گوگل ویس را فعال کنیم

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.