از شما دعوت می کنیم تا با انواع شیشه آشنا شوید!

0

شیشه سکوریت و آن چه سبب استقبال از آن شده است؟

امروزه همگی ما نام شیشه سکوریت را زیاد شنیده ایم. علاوه بر این همواره در سطح شهر و در بخش های گوناگون شاهد و ناظر سازه هایی هستیم که نمایی بسیار زیبا و شیشه ای دارند. برای مثال ویترین فروشگاه های لوازم خانگی که سراسر شیشه هستند و لوازم خانگی مختلف در پشت آن ها به صورت کاملا منظم چیده شده است. یا مثلا سازه های فرودگاه یا ترمینال های شهر که سراسر از شیشه ساخته شده است. البته این زیبایی ظاهری حتی اگر شما در فضای داخلی چنین مکان هایی حضور داشته باشید نیز قابل درک است. چنین نماهایی علاوه بر زیبایی و جذابیت مزایای بسیار زیاد دیگری هم دارند. مثلا باعث می شوند تا فضای داخلی ساختمان از نور طبیعی به صورت حداکثری بهره بگیرد. بنابراین در مصرف انرژی برق صرفه جویی خواهند نمود. علاوه بر این سبب جلب نظر مشتریان و رونق کسب و کارهای مختلف خواهند شد و …

اما منظور از شیشه سکوریت چیست و چرا از شیشه های معمولی استفاده نمی کنیم؟ تصور کنید که شما برای بهره مندی از مزایای فوق از شیشه های معمولی در نمای ساختمان و سایر بخش های سازه ی خود استفاده نمایید. آیا مشکلاتی نظیر عدم ایمنی، اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی، انتقال آلودگی صوتی، عدم استحکام در مقابل ضربات ناگهانی و عواملی جوی و … شما را تهدید نمی کند؟ همه ی مواردی که گفتیم، عللی هستند که نمی توان از شیشه های معمولی در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد. بلکه نیاز داریم تا شیشه ها را به طریقی ایمن سازی کرده و خواص آن ها را بهبود بخشیم و در واقع به شیشه سکوریت تبدیل کنیم. با این کار علاوه بر مزایایی که در بخش اول بیان کردیم، می توانیم عایق حرارتی، عایق صوتی، ایمنی در برابر سرقت و استحکام در برابر عوامل جوی و ضربات ناگهانی را نیز تجربه کنیم.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر موارد مذکور، شیشه سکوریت دارای مزایای دیگری به شرح زیر است:

  • عدم تبدیل به قطعات ریز و تیز هنگام شکستگی های احتمالی در اثر وجود پیوند مولکولی با فرایند سکوریتبین
  • سهولت نظافت
  • دوام و طول عمر بالاتر

بدین ترتیب شما نیز با دلایل استقبال از شیشه سکوریت آشنا شدید و برای بهره مندی از مزایای آن می توانید با ما در تماس باشید.

شیشه سکوریت

چه چیزی سبب استقبال از شیشه لمینت شده است؟

شیشه لمینت مانند شیشه سکوریت، در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت شیشه لمینت با سکوریت در آن است که میان ورقه های شیشه ای آن نوعی غشای رزینی چسبانده می شود. البته ورقه های شیشه ای آن می توانند از جنس شیشه های معمولی، شیشه های سکوریت و … باشند. بدین ترتیب شیشه های لمینت نیز دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات ناگهانی خواهند بود. در ضمن نسبت به فشار و نیروی حاصل از جاذبه و عوامل جوی (باران، رطوبت، باد و …) نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. دوام و طول عمر بالایی هم دارند. محل کاربرد آن ها بسیار متنوع و گسترده است. مثلا از شیشه های لمینت در ساخت انواع در و پنجره، آکواریوم، اتومبیل، صفحات نمایش گوشی و تلویزیون، بانک، فرودگاه، بیمارستان، موزه، طلا فروشی، منازل شخصی و … استفاده می شود.

با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، شاید شما هم تفاوت هایی میان شیشه لمینت و شیشه سکوریت حس کرده باشید. در واقع از شیشه های لمینت بیشتر برای مواردی استفاده می شود که تامین امنیت و حفاظت از جان و مال افراد مطرح است. این مورد نیز به همان لایه ی رزینی موجود در میان لایه های شیشه ای آن باز می گردد. در واقع این لایه باعث می شود تا در صورت شکستگی ها و آسیب های احتمالی، قطعات شیشه به اطراف پرتاب نشده و صدمات تا حد امکان به صورت ترک بروز پیدا کنند.

بدین ترتیب کاملا قابل درک است که چرا در اتومبیل ها از شیشه لمینت استفاده می شود. در اتومبیل باید هر چهار طرف، دارای شیشه و دید مناسب به فضای بیرونی باشند. حال آن که راننده و سایر سرنشینان در فاصله ای بسیار نزدیک به این شیشه ها حضور دارند. بنابراین لازم است تا خطرات احتمالی در نظر گرفته شده و حتما در ساخت آن از شیشه لمینت استفاده شود. حال که با شیشه لمینت و مزایای آن آشنا شدید برای بهره مندی از آن تنها کافی است با ما همراه باشید.

شیشه لمینت

آیا شیشه های کنترل کننده انرژی و دلایل استقبال از آن ها را می شناسید؟

شاید نام شیشه کنترل کننده انرژی به خوبی بیان گر خصوصیات آن باشد. مهم ترین ویژگی این شیشه ها در عدم انتقال گرما از بیرون به داخل در فصول گرم و عدم انتقال گرما از داخل به بیرون در فصول سرد سال خلاصه می شود. این کار در واقع مانند همان کاری است که فلاسک های دو منظوره برای گرم نگه داشتن مایعات داغ و سرد نگه داشتن مایعات خنک انجام می دهند. با استفاده از شیشه های کنترل کننده انرژی (Low – E) در بخش های مختلف ساختمان مانند نما، درب و پنجره و … شما از مزایای زیادی بهره مند خواهید شد که زیبایی سازه، چشم انداز جذاب، ایمنی و مقاومت در برابر عوامل جوی و ضربات تنها بخشی از آن ها به شمار می آیند.

شیشه های کنترل کننده ی انرژی، نور مرئی و مفید خورشید را به داخل ساختمان راه می دهند اما از عبور اشعه های مادون قرمز و ماورا بنفش جلوگیری می کنند. با این کار شما در مصرف انرژی برق و سوخت صرفه جویی خواهید کرد. چرا که از نور طبیعی بهره ی حداکثری برده اما اتلاف و تبادل گرمایی حداقلی خواهید داشت. علاوه بر این اشعه ی مضر ماورا بنفش به پوست انسان آسیب می زند. لذا از صدمات احتمالی این اشعه نیز در امان خواهید بود. اشعه ی فرابنفش در واقع همان اشعه ای است که سبب رنگ پریدگی و پوسیدگی لوازم خانه مانند فرش، مبل و موکت خواهد شد. با جلوگیری از ورود آن به داخل ساختمان طول عمر لوازم منزل شما نیز افزایش می یابد. بنابراین اگر قصد استفاده از شیشه کنترل کننده انرژی را دارید، ما در کنار شما هستیم.

شیشه کنترل کننده انرژی

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.