المان چه رشته‌هایی را سال ۲۰۲۴ بورسیه می‌کند

0

یکی از اهداف بزرگ دانشجویان در مسیر تحصیلی، تحصیل در کشورهای مطرح دنیا است. در میان کشورهای مختلفی که برای مهاجرت تحصیلی وجود دارند، کشور آلمان یکی از پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود. این کشور سالانه دانشجویان زیادی را از نقاط مختلف دنیا جذب می‌کند تا به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازند. بورسیه تحصیلی آلمان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. در این مقاله، قصد داریم راجع‌به شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان بیشتر صحبت کنیم و مرکزی معتبر برای مشاور مهاجرتی رایگان معرفی کنیم.

منظور از بورسیه تحصیلی چیست؟

در کشور آلمان از طرف دانشگاه‌ها یا دولت آلمان به دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اعطا می‌شود. بسیاری از دانشجویان با استفاده از مشاور مهاجرتی رایگان، از شرایط این نوع بورسیه‌های تحصیلی آگاه می‌شوند. شرایط هر نوع بورسیه تحصیلی متفاوت از سایرین است؛ بنابراین، قبل از اقدام باید در مورد شرایط بورسیه مدنظر اطلاع کسب کنید. برای اطلاع از شرایط مورد نیاز برای اخذ بورسیه باید به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. در وب‌سایت دانشگاه معمولا، شرایط و مدارک لازم قید می‌شود.  توجه کنید که به‌طور معمول، برای ثبت‌نام بورسیه‌های تحصیلی بازه زمانی خاصی را تعیین می‌کنند؛ بنابراین، سعی کنید حتما در بازه زمانی مربوطه اقدامات لازم را انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر شرایط بورسیه تحصیلی را دارید، حتما جهت اخذ آن اقدام کنید؛ زیرا با کمک بورسیه تحصیلی می‌توانید هزینه‌هایی از قبیل هزینه خوراک و پوشاک، تهیه بلیط برای سفر، هزینه مسکن و خدمات سلامت و… را به‌راحتی بپردازید. در دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود؛ اما اگر در دانشگاه خصوصی ثبت‌نام کنید، باید مبلغی را به‌عنوان شهریه به دانشگاه بپردازید.

بورسیه‌های پزشکی در کشور آلمان

دانشگاه‌های علوم پزشکی آلمان معمولا بورسیه‌های خوبی را برای تحصیل رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این بورسیه‌ها برای رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندان‌پزشکی و سایر رشته‌های علوم پزشکی مناسب هستند. برای اخذ بورسیه باید نمره کل شما در دروس شیمی، فیزیک و زیست در حد عالی باشد. جدای از آن، باید مدارک مربوط به مقطع دیپلم دبیرستان را هم ارائه دهید؛ علاوه‌بر موارد گفته‌شده، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی و قبولی در آزمون TestAS نیز از شرایط بورسیه تحصیلی محسوب می‌شوند.

بورسیه تحصیلی بیگز دانشگاه برمن

دانشگاه ژاکوبر برمن یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان است. در این دانشگاه، ماهیانه مبلغ ۱۳۰۰ یورو به دانشجویان جهت کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌شود. این بورسیه مخصوص دانشجویان ممتاز و با معدل بالا است. با کمک این بورسیه دانشجویان رشته‌های روانشناسی، علوم سیاسی و علوم جامعه‌شناسی می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کوفی عنان

این بورسیه برای دانشجویان مستعد کشورهای توسعه‌یافته است. درصورتی‌که، یک سال در رشته MBA در کشور المان درس خوانده باشید، می‌توانید از بورسیه تحصیلی کوفی عنان استفاده کنید. با کمک این بورسیه می‌توانید هزینه زندگی و هزینه شهریه دانشگاه را به‌‌راحتی پرداخت کنید.

بورسیه مبتنی‌بر شایستگی در هامبورگ

شرایط بورسیه تحصیلی هامبورگ نسبت‌به سایرین کمی ساده‌تر است. برای دریافت این بورسیه کافی است دو ترم حضور موفق در دانشگاه هامبورگ داشته باشید. بعد از آن می‌توانید برای دریافت بورسیه شایستگی اقدام کنید. میزان این بورسیه بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است.

بورسیه تحقیقاتی هامبولت

اگر به‌دنبال یک بورسیه خوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم بورسیه تحقیقاتی هامبولت را از دست ندهید. این بورسیه برای پژوهشگران پسادکترا و محققان خبره بسیار مناسب است. بورسیه هامبولت برای ملیت یا رشته خاصی نیست و هر فردی در هر رشته تحصیلی می‌تواند از آن استفاده کند. مبلغ بورسیه هم بین ۲۶۷۰ نت ۳۱۷۰ یورو در ماه است.

بورسیه رشته پرستاری در آلمان

شرایط بورسیه تحصیلی برای رشته پرستاری هم در کشور آلمان مناسب است. در آلمان بورسیه‌های مختلفی برای رشته پرستاری وجود دارند که این بورسیه‌ها شامل بورسیه دانشگاه اشتوتگارت، بورسیه داد و LIFE Scholarship هستند.

جالب است بدانید برای رشته پرستاری می‌توانید از دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری هم استفاده کنید. این دوره‌ها در بازه زمانی ۲ سال برگزار می‌شوند. در این دوره‌ها تدریس به‌شکل عملی و تئوری خواهد بود و از متقاضیان هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. این گزینه را می‌توان جدای از گزینه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، برای رشته پرستاری مناسب دانست.

بورسیه تحصیلی برای رشته زبان انگلیسی

شرایط بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته زبان انگلیسی هم در آلمان قابل توجه است. جالب است بدانید بورسیه‌های کشور آلمان فقط مخصوص تحصیل در رشته‌های آکادمیک زبان نیست، بلکه شما می‌توانید برای دوره‌های تابستانه زبان هم جهت اخذ بورسیه اقدام کنید. یکی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی در کشور آلمان بورسیه داد DAAD  است.

کلام آخر

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه‌های مهاجرتی است. با کمک بورسیه‌های تحصیلی می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های زندگی خود را در کشورهای مختلف پوشش دهید. در این مطلب، راجع‌به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آلمان برای رشته‌های مختلف صحبت کردیم. درصورتی‌که، به مشاور مهاجرتی رایگان نیاز دارید، می‌توانید به مجموعه سیم آخر مراجعه کنید. این مجموعه خدمات متنوعی برای مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا از راه‌های متفاوت ارائه می‌دهد. موسسه سیم آخر تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی اعم از مراحل پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای دانشجویی و ویزای همراه، مکاتبه با اساتید، اخذ وقت سفارت، رزرو خوابگاه و محل سکونت و… را برای دانشجویان ارائه می‌کند. موسسه سیم آخر https://simeakhar.org/ توانسته تا به امروز بیش از ۳۰۰۰ ویزای تحصیلی برای دانشجویان در مقاطع مختلف اخد کند.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.