پودر لباسشویی یا مایع شوینده کدام برای شستشو بهتر است؟

0

امروزه در قفسه های فروشگاه ها مجموعه عظیمی از مواد شوینده لباسشویی مانند پودر، مایع شوینده و کپسول وجود دارد که به طور جداگانه برای شستشوی لباس با جنس و رنگ مختلف مانند کتان سفید، مشکی، رنگی، ابریشم و پشمی و … اشتفاده می شوند . اما استفاده از کدام نوع شوینده برای ماشین لباسشویی مناسب تر است ؟  پودر یا مایع شوینده؟

پودر لباسشویی یا مایع شوینده کدام بهتر است؟

این معضل برای کاربران و خریداران به وجود آمد که از کدام مواد شوینده در ماشین لباسشویی خود استفاده کنند ، مایع یا پودر . غیرممکن است که به طور واضح بتوان به این سوال پاسخ داد که چه چیزی برای شستشو بهتر است – پودر، ژل یا کپسول .
اگر درست انتخاب کنید، هر گزینه ای می تواند برای شستشو مناسب باشد . استفاده از ماده شوینده بیشتر به پارچه، کثیفی، دمای آب و عوامل دیگر بستگی دارد. هر خریدار برای انتخاب بهترین گزینه ، معیارهای مختلفی را ارزیابی می کند، از جمله این معیارها می توان به قیمت؛ جذابیت بسته بندی؛ بو؛ ایمنی؛ قدرت شویندگی و … اشاره نمود . بطوریکه برخی از افراد شوینده های مایع را دوست دارند و برخی دیگر پودرهای شستشو.

تفاوت بین مایع لباسشویی و پودر چیست؟

مواد شوینده پودری قبل از نمونه های مایع ظاهر شده و از قدیم در بازار موجودند، بنابراین اکثر مصرف کنندگان آنها را شناخته و خریداری می کنند که این مسئله بیشتر از روی عادت و به دلیل بی اعتمادی به  مواد جدید و آزمایش نشده است . در واقع درست است که تفاوت مایع لباسشویی با پودرهای شوینده  در قوام آنها است ، اما کیفیت شستشو در درجه اول تحت تأثیر ترکیبات قرار می گیرد و نه به قوام.
اگر ترکیب شوینده پودری و مایع را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنیم، هنوز تفاوتی در آن وجود دارد: شوینده های پودری حاوی سورفکتانت ها، رایحه ها و اجزای سفید کننده هستند و در ترکیب آنها فسفات ها ممکن است برای نرم کردن آب و افزایش اثر بخشی سورفکتانت ها وجود داشته باشند . علاوه بر این، موادی که از تشکیل رسوب جلوگیری می کنند نیز وجود دارد، به همین دلیل المنت گرمایش ماشین لباسشویی زودتر از موعد از بین می رود و لباسشویی زودتر به تعمیر نیاز دارد .
برای تعمیر لباسشویی در مشهد ، از سامان سرویس کمک بخواهید. تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد ، تعمیر لباسشویی اسنوا و… توسط سامان سرویس در منزل انجام می شود .
مایع لباسشویی حاوی سورفکتانت کمتری نسبت به همتایان پودری خود بوده و نرم عمل می کنند.

کدام ایمن تر است ؟ پودرشوینده یا مایع لباسشویی؟

اگر برای شما معیار بی ضرر بودن مهمترین چیز است بهتر است مایع لباسشویی را انتخاب کنید. چرا آنها از انواع پودری ایمن تر هستند: هنگام پر کردن دستگاه با پودر شستشو بخش های میکروسکوپی به هوا و از آنجا به اندام های تنفسی منتقل می شوند. ذرات جامد همچنین بدتر حل می شوند، به طور کامل از الیاف پارچه شسته نمی شوند، و لباس های شسته شده بقایای این مواد شیمیایی را حمل می کنند. چنین مشکلی در مورد شوینده های مایع وجود ندارد.

کدامیک  برای حذف آلودگی  از لباس ها بهتر است – محصولات شوینده مایع یا پودر؟

پودرها بهتر از مواد شوینده مایع با آلودگی مقابله می کنند. آنها، می توانند سخت ترین آلودگی ها و لکه های قدیمی را از بین ببرند. پودرهای شستشو منسوجات ساخته شده از پارچه متراکم و مواد خشن را به خوبی شستشو می دهند و در آب گرم با دمای بیش از 90 درجه سانتیگراد موثر هستند. این دما معمولاً مایع شوینده را از بین می برد.

جمع بندی

– مایع لباسشویی بی خطرتر از پودرهای شستشو هستند. اگر هنوز از طرفداران پودرها هستید، پس کم ضررترین گزینه را انتخاب کنید ، زیرا مایع لباسشویی بدون فسفات و با حداقل غلظت سورفکتانت (تا 5٪) است .
– هنگام شستن ملحفه بهتر است از پودرهای شستشو استفاده کنید، زیرا  آنها در آب بسیار گرم فعال هستند که برای از بین بردن گرد و غبار ضروری است.
– برای درک اینکه کدام مواد شوینده  برای  دستگاه شما سودآورتر است، آزمایش لازم است. فقط با مقایسه و آزمایش، می توانید بفهمید که کدام گزینه برای شما مناسب شماست. فراموش نکنید که ایمنی محصول را در نظر بگیرید.
– مواد شوینده باید متفاوت استفاده شوند. برای شستن لباس های کمتر کثیف و برای پارچه های ظریف بهتر است از مایع شوینده استفاده کنید و برای شستشوی لباس های به شدت آلود  از پودرهای شستشو.
– محصولات ویژه ای برای گروه های آسیب پذیر جمعیت وجود دارد که ملایم تر عمل می کنند و آن  هم محصولات مایع است.
– هنگام انتخاب مواد شوینده، مهم است که نه تنها ویژگی های شستشو بلکه کیفیت محصول را نیز در نظر بگیرید. این به ویژه در مورد پودرها صادق است – آنها می توانند به طور چشمگیری در قیمت و خواص متفاوت باشند.
– استفاده از مایع شوینده قطعا راحت تر هستند، اما  پودرها موثرتر هستند. در میان دومی موارد مضر و ایمن وجود دارد.

09152066168
www.samanserviceco.com

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.