آشنایی با بزرگترین سایت نهالستان در شهرکرد

0

[خرید گارانتی دار نهال گردو و نهال میوه]

تا به حال به داشتن یک مرکز فرآوری و بسته بندی خشکبار فکر کرده‌اید؟ مرکزی که در آن محصولاتی مانند گردو و بادام را پوست گرفته خشک کنید و در نهایت با یک بسته بندی مناسب به بازار بفرستید، حتی می‌توانید این محصولات را برای فروش در بازارخارج از کشور صادر کنید.

برای این کار لازم است میوه‌ی گردو و بادام را از باغداران خریداری کرده و با انجام فرآوری روی آن اقدام به بسته بندی و فروش کنید، این یک مرحله خرید از باغدار خود می‌تواند روی قیمت تمام شده‌ی محصول تاثیر بگذارد، حال اگر یک گام به عقب برداشته و خودمان باغ گردو و یا بادام داشته باشیم و با فرآوری و بسته بندی آن را به فروش برسانیم چه؟ قطعا سود بیشتری عاید ما خواهد شد.

افراد فعال و پویایی که در شهر کوچک خود، شهری مانند شهرکرد، به دنبال کار هستند با این ایده‌های کوچک که می‌تواند زمینه ساز یک شغل بزرگ و پر درآمد باشد می‌توانند به سود زیادی دست پیدا کرده و حتی چندین نفر دیگر را هم صاحب کار کنند، در چنین ایده‌هایی با مشارکت سرمایه‌ی چند نفر می‌توانید یک باغ را به همراه مرکز فرآوری و بسته بندی ایجاد کرده و از مزیت داشتن یک کار گروهی و پر سود بهره ببرید.

بیاید زاویه‌های مختلف ایجاد یک چنین شغلی در شهری مانند شهرکرد را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

گام اول احداث باغ میوه:

مرکز فرآوری و بسته بندی میوه با قصد صادرات می‌تواند با هدف بسته بندی هر نوع میوه‌ای باشد که ارزش صادر کردن داشته باشد، اما زمانی که صحبت از فرآوری و بسته بندی به میان می‌آید در ذهن ما بیشتر محصولات خشکباری مانند گردو و بادام نقش می‌بندد.

به هر روی شما می‌توانید با تحلیل بازار در سال‌های آتی اقدام به انتخاب میوه‌ی مورد نظر کرده و درختان میوه پر سود تر را برای کاشت در زمین خود انتخاب کنید، زمین مورد نظر می‌تواند متعلق به یک شخص باشد و یا با مشارکت چند نفر برای احداث باغ با هکتار بالا خریداری شده باشد.

در زمان انتخاب زمین مورد نظر به بافت خاک آن دقت داشته باشید، هیچ درختی زمین سنگلاخی که در عمق خود دارای بستر و لایه‌ی سخت باشد نمی‌پسندد، همچنین زمینی که دارای خاک بسیار شور و یا خاک رسی و سنگین است نیز نمی‌تواند مناسب باشد، درست است که این مشکلات را می‌توان با عملیات اصلاحی تصحیح کرد اما با توجه به شدت مشکل هزینه بر بوده و ممکن است زیان ده باشد.

انتخاب و خرید نهال مورد نظر:

پس از در نظر گرفتن زمین مناسب و انجام آزمون تجزیه‌ی خاک از آن باید به نهالستان در شهرکرد مراجعه کرده و نهال مناسب را خریداری کنید، به عنوان مثال برای خرید نهال گردو در شهرکرد شما می‌توانید با مراجعه به نهالستان رقم مناسب گردو را خریداری کنید.

در انتخاب نوع میوه دقت داشته باشید که باید درخت میوه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با شرایط آب و هوایی شهرکرد داشته باشد و تولید آن از لحاظ اقتصادی پر سود و به صرفه باشد، به عنوان مثال با توجه به شرایط آب و هوایی شهرکرد که معتدل و سردسیری به شمارمی رود کاشت درختان گرمسیری مانند انبه و یا خرما مناسب نبوده و باردهی ندارند.

درختانی مانند انواع درختان میوه معتدله شامل درختان میوه دانه دار (انواع سیب، به، گلابی)، درختان میوه هسته دار (انواع آلو، آلبالو، شفتالو، گیلاس، گوجه سبز)، گردو و بادام و همینطور درختانی مانند انگور نیز می‌تواند برای کاشت در این شهر مناسب باشد.

خب در این مرحله با تحلیل بازار و قیمت میوه و همینطور مشورت با تاجرین در زمینه‌ی تجارت میوه باید تصمیم بگیرید که کدام نوع میوه برای تولید و همینطور فرآوری و صادرات پر سود تر است، پس از انتخاب نوع میوه می‌توانید وارد مرحله‌ی بعد یعنی انتخاب رقم مناسب برای کاشت شوید.

در زمان انتخاب رقم مناسب باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

  1. رقمی اقتصادی است که پر بازده باشد، ارقامی مانند گردو رقم ژنوتیپ پالیز تیپ 8 و تیپ 9، رقم بادام آذر خوشه‌ای
  2. رقمی اقتصادی است که زود بازده باشد، تقریبا اکثر ارقام اصلاح‌شده زود بازده هستند.
  3. رقمی مناسب است که مقاوم در برابر شرایط محیطی نامساعد و یا آفات و بیماریها باشد.
  4. شناسنامه دار و اصیل باشد.
  5. سالم بوده و برای تایید سلامت آن گواهی سلامت نهال داشته باشد

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا شما نسبت به همه‌ی ارقام اطلاعات کامل دارید یا خیر؟

قطعا شما تمام اطلاعات راجع به تمام ارقام موجود در بازار را نداشته و به همین دلیل ممکن است در اثر اطلاعات کم رقم نامناسب را انتخاب کرده و کل پروژه‌ی داشتن یک شغل پر سود را زیر سوال ببرید.

به دست آوردن این اطلاعات و همینطور جمع بندی در مورد اینکه کدام رقم می‌تواند برای شرایط آب و هوایی و همینطور غالبیت آفات و بیماریهای منطقه‌ی مورد نظر شما مناسب باشد نیز کار دشواری خواهد بود، اما خبر خوب اینکه افراد متخصص و کار بلد زیادی هستند که می‌توانند شما را در این امر یاری کنند.

این متخصصان که به صورت مستقل کار می‌کنند از شما هزینه‌ی مشاوره دریافت کرده و شما را در انتخاب رقم مناسب راهنمایی می‌کنند، اما آیا شما می‌دانید افرادی هم هستند که این راهنمایی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند؟

بله درست است به صورت کاملا رایگان و حتی ممکن است این افراد به شما راهنماییهای تکمیلی در زمینه‌ی چگونگی کاشت، داشت و برداشت هم بدهند، شاید اکنون بخواهید بدانید این افراد چه کسانی هستند؟ این افراد متخصصانی هستند که در وبسایتهای فروش نهال که به صورت معتبر فعالیت می‌کنند مانند وبسایت برتر نهال وسایر وبسایت‌های نهالستانهای معتبر فعالیت کرده و وظیفه‌ی آنها آگاهی رساندن به باغداران در زمینه‌ی خرید نهال و همچنین خدمات پس از فروش نهال است.

خب چه چیزی از این بهتر که شما بتوانید همزمان از جایی که قصد خرید نهال را دارید مشاوره دریافت کرده آن هم به صورت رایگان و حتی در زمینه‌های داشت و برداشت میوه نیز اطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و با دید باز نسبت به شروع تجارت خود اقدام کنید؟

با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که وبسایت‌های بسیاری هستند که در زمینه‌ی فروش نهال فعالیت می‌کنند اما بهتر است بدانید تنها به نهالستانی می‌توانید اعتما کنید که کار خود را به صورت مجوز دار انجام داده و مجوزهای لازم را از ارگانهای ذیصلاح مانند جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی دریافت کرده باشد.

وبسایتهایی که متعلق به نهالستانهای معتبر باشند این مجوزها را در بستر اینترنت و در پیج رسمی خود به نمایش گذاشته و مشتریان می‌توانند از طریق کد رهگیری مجوز را استعلام کرده و آسوده خاطر شوند، پس از انتخاب نهالستان مناسب می‌توانید از طریق پلهای ارتباطی که در وبسایت قید شده با مشاوران آنها تماس برقرار کرده و از سیر تا پیاز اطلاعات باغداری از انتخاب نهال گرفته تا کاشت نهال و حتی پس از آن را از این مشاوران ماهر جویا شوید.

گام دوم احداث محل انبار، فرآوری و بسته بندی میوه:

این گام قطعا هزینه‌ی زیادی را به دنبال خواهد داشت و تنها به افرادی توصیه می‌شود که بتوانند چند شریک قابل اطمینان با سرمایه‌ی مکفی فراهم کرده و این مجموعه را احداث کنند، اما با اطمینان خاطر می‌توان گفت چنانچه میوه‌ی مناسب و پر سودی را برای صادرات انتخاب کرده باشید و خود شما به عنوان یک بهره بردار عمده اقدام به کاشت و برداشت این میوه در شهرکرد باشید قطعا تجارت و سود حاصل از آن به اندازه‌ای خواهد بود که بتواند هزینه‌های ثابت و اولیه در احداث باغ را پوشش داده و شما و چندین خانواده‌ی دیگر بتوانند از طریق ایجاد اشتغال از این راه به درآمد برسند.

 

ایجاد یک چنین شغلی در شهرهای کوچک مانند شهرکرد سبب مهاجرت معکوس به شهر شده و تمام افراد بومی که به دلیل کمبود شغل مجبر به مهاجرت به شهرهای بزرگ و قبول سختیهای آن شده اند به شهر خود بر می‌گردند.

اما همانطور که گفته شد شما می‌توانید با بهره برداری از باغ خود که در سطح وسیع احداث کرده اید و در کنار آن احداث مرکز فرآوری به سود بیشتری دست پیدا کنید، این کاری است که برخی از باغداران رفسنجانی در مورد محصول پسته انجام می‌دهند و از این کار سود خوبی هم به دست می‌آورند.

برخی از باغداران محصول خود را به مراکز فرآوری برده و در آنجا فقط فرآوری می‌کنند و بنابراین باید هزینه فرآوری و بسته بندی بپردازند، برخی با مشارکت چند باغدار با هم خودشان اقدام به تاسیس مرکز فرآوری و بسته بندی مدرن کرده و محصول خود را صادر می‌کنند، حال از شما سوال می‌کنیم به نظر شما کدام گروه سود بیشتری به دست خواهند آورد؟

قطعا باغداری یک دست و مشارکتی و همینطور فرآوری محصول به قصد صادرات سود بسیار بیشتری در بر خواهد داشت، برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه‌ی احداث باغ در سطوح وسیع یا حتی کوچک و همینطور خرید نهال مناسب و با کیفیت می‌توانید به وبسایت فروش نهال به آدرس www.Bartarnahal.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره تماسهای زیر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تماس:

09141832393

09144501003

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.