به جای کاشت مو از این روغن گیاهی فوق العاده استفاده کنید!

0

روغن سیاه دانه از دیرباز به عنوان محصولی برای ریزش مو شناخته میشد. روغن سیاه دانه به عنوان منبع غنی از آنتی‌اکسیدانی و درمانی در زمینه ی زیبایی و بهبود جریان خون در انواع محصولات به کار می رود. این محصول، که در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها به همراه دیگر روغن‌ها در شکل های مختلف عرضه میشود توانایی بسیاری در بهبود و درمان مشکلات پوستی را دارد. با خرید روغن سیاه دانه از هزینه های اضافی درمان ریزش مو، خشکی پوست و رفع التهاب صورت جلوگیری کنید. در ادامه قصد داریم تا به بررسی دقیق خواص روغن سیاه دانه بپردازیم.

خواص روغن سیاه دانه برای زیرش مو و سلامتی

خواص روغن سیاه دانه برای  سلامتی

استفاده از روغن سیاه دانه، به تقویت و حفظ سلامت پوست کمک کرده و مصرف روتین و روزانه آن ریزش مو را تا حد چشمگیری کاهش میدهد .خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی چندان زیاد است و این محصول جذابیت‌های زیادی برای بهبود برخی مشکلات سلامتی دارد. در زمینه مراقبت از مو، این روغن نه تنها خواص ضدقارچ و ضد باکتری دارد بلکه به عنوان یک مکمل طبیعی در درمان برخی از مشکلات پوستی نیز به کار می‌رود. برخی از خواص روغن سیاه دانه عبارتند از:

  • کاهش فشار خون :
  • مصرف مداوم این روغن نشان‌دهنده‌ی کاهش فشار خون در افرادی که به مشکل فشار خون بالا مبتلا بودند، بوده است. این خاصیت می‌تواند نقش موثری در حفظ سلامت قلب داشته باشد.
  • کاهش کلسترول: روغن سیاه دانه ممکن است باعث کاهش کلسترول بد شود، زیرا حاوی اسیدهای چرب مفیدی می‌باشد که به حفظ کلسترول خوب کمک می‌کنند.
  • بهبود آرتروز مفصلی: مصرف خوراکی روغن سیاه دانه در کاهش علائم التهابی آرتروز مفصلی تاثیرگذار بوده و به عنوان یک راهکار طبیعی برای مدیریت درد مفاصل به کار میرود.
  • کاهش حملات تنفسی : خواص ضدالتهابی این روغن می‌توانند به بهبود علائم آسم کمک کنند و در کاهش التهابات دستگاه تنفسی مؤثر باشند.
  • کاهش مشکلات گوارشی: مصرف روغن سیاه دانه در کاهش درد معده، دل پیچه، و انقباض دردناک شکم و کاهش گازهای معده و پیشگیری از زخم معده نیز مؤثر است.

استفاده مداوم از روغن سیاه دانه به عنوان خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری ، یک مکمل طبیعی باعث بهبود سلامتی و کاهش برخی مشکلات سلامتی شما میشود.

خواص روغن سیاه دانه برای ریزش مو

روغن سیاه دانه برای ریزش مو فواید بسیاری دارد. سیاه دانه از گیاه گلداری در آسیای غربی، شمال آفریقا و اروپای شرقی به دست می‌آید. روغن سیاه دانه سرشار از عناصر آنتی‌اکسیدان، ضدقارچ، ضدباکتری و ضدعفونت است. هر کدام از این عناصر می‌تواند تغییرات محسوسی در سلامت پوست سر و در نتیجه رشد موهای شما ایجاد کند. کافی است خواص این روغن را بشناسید و روش استفاده از آن را بدانید.

استفاده از روغن سیاه دانه چه مزیتی دارد؟

استفاده از روغن‌ها به عنوان یک روش درمانی برای ریزش مو، مزایای مهمی دارد که ممکن است برای افراد مختلف جذاب باشد. یکی از این مزایا، امکان استفاده طولانی‌مدت از روغن‌ها بدون نگرانی بابت عوارض جانبی آن‌ها است. بسیاری از روش‌های دیگر درمان ریزش مو ممکن است دارای عوارض جانبی ناخواسته باشند، در حالی که روغن‌های درمانی به دلیل طبیعت گیاهی و غیرشیمیایی‌شان، به افراد امکان استفاده بلندمدت بدون نگرانی از عوارض ناخواسته را می‌دهند.

مزیت دیگر این روش، مقرون به صرفه بودن نسبت به روش‌های دیگر از جمله درمان‌های جراحی یا مصرف داروهای گروهی است. همچنین، استفاده از روغن‌ها نیازی به مصرف داروها و درمان‌های ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد، این امر نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه از لحاظ ایمنی نیز مزیت دارد. همچنین، این روش امکان بهره‌مندی همزمان از خواصی که روغن‌های گیاهی و طبیعی دارند را فراهم می‌کند، که می‌تواند به بهبود کلیت سلامت موها و پوست کمک کند.

روغن سیاه دانه چه خواصی برای ریزش مو دارد؟

خواص روغن سیاه دانه برای رفع ریزش مو

استفاده از این روغن از هزاران سال پیش برای درمان بیماری‌هایی مانند آلرژی، آسم، سردرد، چاقی و کرم روده رایج بوده است. اما در سال‌های اخیر و با کشف تمام خواص این محصول، از آن در حوزه زیبایی استفاده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از محصولات مراقبت از مو و شامپوها حاوی مقادیری از این روغن است.

۱٫ خواص ضد شوره

این روغن دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد درد است و همگی این عناصر به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کنند. این روغن به دلیل همین خواص با اختلالاتی مانند شوره سر مقابله کرده و شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را تسکین می‌دهد. روغن سیاه دانه همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست سر کمک کرده و تولید چربی را متعادل می‌کند.

۲٫ بهبود گردش خون مو

روغن سیاه دانه حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است که گردش خون را به خصوص در پوست سر تقویت می‌کند. این خاصیت به رشد مو سرعت می‌بخشد. به علاوه با گردش خون متعادل، فولیکول توان مبارزه با عوامل ریزش مو را دارد.

۳٫ درمان بیماری‌های پوست سر

روغن استخراج شده از سیاه دانه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به تسکین التهاب روی پوست کمک می‌کند. به عبارتی تیموکینون موجود در این محصول یک ترکیب آنتی‌اکسیدان و ضد‌التهاب است که با بیماری‌های پوستی ناشی از باکتری و قارچ مبارزه می‌کند. تیموکینون حاوی پروتئین‌ها، آلکالوئیدها و ساپونین‌هایی است که رشد مو را تقویت کرده و روند پیری سلول‌ها را کند می‌کند. در نتیجه بهره‌مندی از این عنصر از نازک شدن، شکستن و در نهایت ریزش موها جلوگیری می‌کند. این ماده مؤثر و قدرتمند ریزش مو ناشی از التهاب فولیکول‌های مو را کاهش می‌دهد.

۴٫ تنظیم چرخه رشد مو سر

این روغن چرخه رشد نامتعادل مو را تنظیم کرده و فولیکول‌های مو را فعال می‌کند. از طرفی با عناصر معدنی که این محصول در اختیار فولیکول مو قرار می‌دهد، فولیکول می‌تواند با قدرت از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری کند. این مهم‌ترین مزیت روغن سیاه دانه برای مو است. این روغن حاوی بیش از ۱۰۰ ماده مغذی مختلف است که منابع غنی برای فولیکول‌ها محسوب می‌شوند. این مواد مغذی سلامت را به فولیکول‌های مو برمی‌گرداند.

۵٫ تحریک رشد مجدد مو

این روغن حاوی نیگلون و تیموکینون است که هر دو آنتی‌هیستامین قوی محسوب می‌شوند. آنتی‌هیستامین‌ها همان درمانی است که برای بیماران مبتلا به ریزش مو از نوع آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی‌آره‌آتا تجویز می‌شوند. در واقع استفاده از این روغن یک روش طبیعی و بدون عارضه برای استفاده از مزایای آنتی‌هیستامین‌ها برای رشد مجدد مو است.

۶٫ تنظیم چربی پوست سر

سبوم، روغن طبیعی تولید شده در پوست سر، موهای شما را مرطوب و تغذیه می‌کند. پوست سر همه افراد به یک اندازه سبوم تولید نمی‌کند، بنابراین انواع موها از خشک تا چرب وجود دارد. اما گاهی در تولید سبوم اختلال ایجاد شده و بیشتر یا کمتر از حد طبیعی تولید می‌شود. در مواردی که سبوم بیشتر تولید می‌شود، سبوم اضافی روزنه‌های پوست سر را مسدود کرده و آلودگی را به خود جذب می‌کنند. این یکی از علت‌های ریزش مو است. از طرفی سبوم کم هم باعث خشکی پوست سر که یکی از عوامل ریزش مو است، می‌شود. یکی از خاصیت‌های مهم روغن استخراج‌شده از سیاه‌دانه دقیقاً تنظیم این چربی و پیشگیری از ریزش مو است.

۷٫ پیشگیری و کاهش اثرات آسیب‌های محیطی

رادیکال های آزاد موجود در محیط می‌توانند به پوست سر و موهای شما آسیب وارد کنند. روغن سیاهدانه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که اثرات رادیکال‌های آزاد را بر روی موهای شما خنثی می‌کند.

روش مصرف روغن سیاه دانه برای درمان ریزش مو

روغن را در کف دست خود بریزید و آن‌ها را به یکدیگر بمالید تا روغن و دست شما گرم شود.سپس با کف دستان و انگشتان خود پوست سرتان را ماساژ دهید. روی نواحی که بیشترین ریزش مو را دارند تمرکز کنید.زمانی که پوست سرتان با روغن پوشانده شد، روغن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید.اجازه دهید روغن حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس آن را با شامپوی معمولی و ملایم بشویید.

عوارض احتمالی روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد و تأثیرات آنها را افزایش دهد، به ویژه در مورد داروهایی نظیر متوپرولول و وارفارین که مصرف همزمان آن باعث افزایش فشار خون میشود. اگر شما از هر نوع دارویی به طور منظم استفاده می‌کنید، مهم است که با پزشک خود در مورد استفاده از روغن سیاه دانه صحبت کنید و هیچ گونه تغییر یا قطع داروهای مصرفی خود را بدون مشورت با پزشک معالج انجام ندهید.مصرف زیاد روغن سیاه دانه می‌تواند برای سلامتی کبد و کلیه ضررآور باشد

قیمت روغن سیاه دانه

قیمت روغن سیاه دانه به عوامل مختلفی مانند کیفیت، تازگی، حجم و نوسانات بازار بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت دقیق روغن سیاه دانه، کافی است که به سایت مرجع و تخصصی هایار طب در زمینه فروش و عرضه انواع محصولات گیاهی مراجعه کرده و از قیمت روغن سیاه دانه به صورت بادام و در بسته بندی های مختلف مطلع شوید.

خرید روغن سیاه دانه از فروشگاه هایار طب با بهترین قیمت

خرید عمده روغن سیاه دانه

مجموعه هایار طب به نشانی https://hayar.ir ، به عنوان سایت مرجع و تخصصی در زمینه خرید و فروش انواع محصولات گیاهی ، امکان خرید انواع روغن سیاه دانه را با بهترین قیمت و به صورت عمده برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت خرید روغن سیاه دانه، کافی است که وارد فروشگاه هایار طب شده و انواع روغن سیاه دانه را با بهترین قیمت و کیفیت از سراسر ایران سفارش دهید.

در فروشگاه هایار طب امکان خرید محصولاتی مانند روغن سیاه دانه، بادام، کنجد، مومیای کوهی، گزانگبین، اسانس نعناع، شوید کوهی، تره کوهی، چایی کوهی، روغن بادام تلخ، رازیانه، اسطخودوس را با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت ثبت سفارش خرید بادام به صورت عمده با بهترین قیمت با شماره پشتیبانی هایار طب تماس بگیرید:

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱

آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک ۶۶

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.