بهترین فیلم‌ها برای کاهش استرس

0

استرس یکی از مشکلات رایج امروزی است که می‌تواند بر سلامت روانی و جسمی افراد تأثیر منفی بگذارد. برای کاهش استرس، راه‌های مختلفی وجود دارد، از جمله تغذیه سالم، ورزش، مدیتیشن، موسیقی و … اما گاهی اوقات هم نیاز داریم که خودمان را با چیزی سرگرم کنیم که هم خنده را به لبمان بیاورد و هم ذهنمان را از مشکلات دور کند. در این موارد، دیدن فیلم‌های کمدی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

فیلم‌های کمدی با شوخ‌طبعی، طنز، تقلید و تضاد با واقعیت، مخاطبان را به خنده و شادی دعوت می‌کنند و باعث می‌شوند که هورمون‌های خوشحالی در بدن تولید شود. همچنین فیلم‌های کمدی معمولاً پایان خوش دارند و به مخاطبان پیام‌های مثبت و امیدوارکننده می‌دهند.

فهرست برترین فیلم های کمدی برای کاهش استرس

برای شما پنج فیلم کمدی به انتخاب مجله ویکی، از بین بهترین فیلم‌های کمدی قرن 21 انتخاب کرده‌ام که مطمئن هستم با دیدن آن‌ها استرس شما از بین خواهد رفت.

۱دیکتاتور (The Dictator)

این فیلم در سال 2012 ساخته شده است و با بازی ساشا بارون کوهن، آنا فاریس، جان س. رایلی و بن کینگزلی، داستان زندگی گنده عالیداد عادلای حافظ، دکتاتور جعلی جمهوري واديي را روایت مي كند كه برای شركت در يك نشست سران در نيويورك به آمريكا سفر مي كند. اين فيلم پر از شوخي هاي تلخ و تحقيرآميز درباره حكومت هاي استبدادي، جامعه آمريكائي و سياسيون جهان است كه نظير خود ندارد.

۲رؤسای وحشتناک (Horrible Bosses)

این فیلم در سال 2011 ساخته شده است و با بازی جیسون بیتمن، چارلی دی، جیسون سودیکیس و استیو ویب، داستان سه دوست را روایت می‌کند که با رؤسای خود مشکل دارند و تصمیم می‌گیرند که آن‌ها را به قتل برسانند. این فیلم با شخصیت‌های عجیب و غریب، موقعیت‌های کمدی و توطئه‌های ناموفق، مخاطبان را به خنده وا می‌دارد.

۳کمپین (The Campaign)

فهرست برترین فیلم های کمدی برای کاهش استرس

این فیلم در سال 2012 ساخته شده است و با بازی ویل فرل، زک گالیفیناکیس، جیسون سودیکیس و دیلان مک‌درموت، داستان رقابت انتخاباتی بین دو نامزد نمایندگی کنگره را روایت می‌کند. این فیلم با طعنه‌های تند و تلخ به سیستم سیاسی آمریکا، اخلاق حرفه‌ای سیاسیون و نقش پول در انتخابات، مخاطبان را به تفکر و خنده همزمان دعوت می‌کند.

۴خبرآگاهافسانه ران برگاندی (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy)

این فیلم در سال 2004 ساخته شده است و با بازی ویل فرل، کرستینا آپلگِيت، استيو كارل و پول راد، داستان زندگي ران برگاندي، خبرآگاهي محبوب در سال هاي 1970 در شهر سان ديگو را روایت مي كند كه با حضور يك خبرآگاه زن به نام ورونيكا كورنينگ استون در تيم خبري اش مشكل پيدا مي كند. اين فيلم پر از شخصيت هاي عجيب و غريب، شوخي هاي بامزه و تقليد هاي خلاقانه است كه هر لحظه شما را به خودش جذب مي كند.

۵عشق، احمقانه، ديوانه (Crazy, Stupid, Love.)

این فیلم در سال 2011 ساخته شده است و با بازی استيو كارل، رايان گاسلينگ، جوليان مور و اما استون، داستان زندگي كال وِور (كارل) را روایت مي كند كه پس از جدائي از همسرش (مور) زير نظر يك جذاب پسر (گاسلينگ) قرار مي گيرد تا بتواند زندگی عشقی خود را دوباره شروع كند.

۶خنگ و خنگ‌تر (Dumb and Dumber)

این فیلم در سال 1994 ساخته شده است و با بازی جیم کری و جف دنیلز، داستان دو دوست احمق را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند یک چمدان پر از پول را که به اشتباه در ماشین آن‌ها گذاشته شده است، به صاحبش برگردانند. این فیلم با شوخی‌های بی‌مغزانه، حوادث ناگوار و تعاملات عجیب بین شخصیت‌ها، مخاطبان را به خنده می‌کشاند.

۷خبرآگاهافسانه ادامه می‌یابد (Anchorman 2: The Legend Continues)

فیلم کمدی برای کم کردن استرس

این فیلم در سال 2013 ساخته شده است و ادامه‌ای بر فیلم خبرآگاه: افسانه ران برگاندی است. در این فیلم، ران برگاندی (ویل فرل) و تیم خبری اش به نیویورک می‌روند تا در اولین شبکه خبر 24 ساعته شرکت کنند. این فیلم با شخصیت‌های عجیب و غریب، شوخی‌های بامزه و تقلید های خلاقانه، هر لحظه شما را به خودش جذب می‌کند.

۸زولاندر (Zoolander)

این فیلم در سال 2001 ساخته شده است و با بازی بن استيلر، اوين ويلسون، كريستين تيلور و ويل فرل، داستان زولاندر (بن استيلر) را روایت مي كند كه يك مدل معروف و نادان است كه قرار است توسط يك طرفدار ديوانه به قتل رسانده شود. اين فيلم با طعنه هاي تيز به دنياي مد و زيبائي، شخصيت هاي كاريكاتوري و صحنه هاي كمدي، مخاطبان را به خنده دعوت مي كند.

سخن پایانی

می‌توان گفت که فیلم‌های کمدی یکی از راه‌های موثر برای کاهش استرس هستند. این فیلم‌ها با ایجاد خنده و شادی، هورمون‌های خوشحالی را در بدن تولید می‌کنند و ذهن را از مشکلات دور می‌کنند. همچنین این فیلم‌ها معمولاً پایان خوش دارند و به مخاطبان پیام‌های مثبت و امیدوارکننده می‌دهند. من برای شما هشت فیلم کمدی را از بین بهترین فیلم‌های کمدی قرن 21 انتخاب کرده‌ام که امیدوارم با دیدن آن‌ها استرس شما راحت شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.