مهاجرت به کانادا از طریق ثبت یا خرید شرکت

0

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه‌هایی است که می‌تواند منجر به اخذ اقامت  دائم و شهروندی این کشور شود؛ به همین دلیل عده‌ای برای مهاجرت به کانادا این روش را برمی‌گزینند.  این مطلب راهنمای کامل ثبت انواع شرکت در کانادا است. شرکت‌ها در کشور کانادا انواع مختلفی دارند و برای خرید و ثبت شرکت در این کشور لازم است تا شرایط و قوانین آن را در نظر بگیرید. اگر قصد ثبت یا خرید بیزینس در کانادا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در این مورد برای ما کامنت کنید؛ همچنین کارشناسان شرکت ادیسه همواره آماده هستند تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

اقامت کانادا از طریق ثبت یا خرید شرکت

اگر قصد ثبت شرکت جهت دریافت اقامت دائم کانادا را دارید، باید بدانید که همه این روش‌ها منجر به اخذ PR یا همان اقامت دائمی کانادا نمی‌شود. در واقع در بیشتر موارد افرادی که اقدام به ثبت شرکت در کانادا می‌کنند باید بتوانند در زمان تعیین شده به سوددهی دست پیدا کنند تا دولت کانادا با اخذ اقامت دائمی آن‌ها موافقت کند.

البته لازم است که توجه کنید ثبت شرکت در کانادا و کارآفرینی در کانادا دو روش مهاجرت مجزا هستند و شرایط متفاوتی دارند. علاوه بر این موضوع قوانین هر ایالت برای ثبت شرکت با یکدیگر متفاوت هستند. با وجود این که این شرایط و قوانین با یکدیگر تفاوت‌هایی هم دارند اما مهم‌ترین بخش قوانین هر ایالت ارائه بیزینس پلن است.

به طور کلی در این روش ابتدا اقامت یک ساله دریافت می‌کنید و اگر توانستید این اقامت را با توجه به شرایط موجود تا ۴ سال تمدید کنید، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

اگر برای مهاجرت به کانادا، قصد خرید یک شرکت را داشته باشید، باید به سراغ کسب‌وکاری بروید که ارزش آن حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود یک سوم صاحبان کسب‌وکار در کانادا مهاجر هستند. فاکتورهای دخیل در خرید یک کسب‌وکار در کانادا عبارتند از: مدرک تحصیلی، سابقه کار، سرمایه مورد نیاز، مدرک زبان و حداقل سهم خرید.

در خرید یک کسب‌وکار هم درست مانند ثبت شرکت اصلی‌ترین مولفه بیزینس پلن قوی است. شما باید بتوانید در بیزینس پلن خود این موضوع را نشان دهید که تاثیر مثبتی بر روی اقتصاد کانادا خواهید داشت.

ویزای ثبت شرکت در کانادا

اگر قصد دارید تا از طریق ثبت یا خرید یک شرکت به کانادا مهاجرت کنید، باید بدانید که ویزایی تحت عنوان ویزای ثبت شرکت وجود ندارد. در واقع کسانی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند باید به برای اخذ ویزای کار درخواست دهند و LMIA دریافت کنند. در این پروسه اگر بتوانند تاثیر مثبت خود بر روی اقتصاد کانادا را اثبات کنند ویزای کار را دریافت خواهند کرد.

انواع شرکت در کانادا

شرکت‌های مشغول به فعالیت در کانادا انواع مختلفی دارند. به‌طور کلی می‌توان این شرکت‌ها را در سه دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • شرکت سهامی (Corporation)
  • شرکت مالکیت انحصاری (Sole proprietorships)
  • شرکت مشارکتی (Partnership)
  • شرکت تعاونی (Cooperative)

در شرکت‌های سهامی، فرد سهام تجارت را می‌خرد و به نسبت دارا بودن سهام، حق مالکیت دارد. در شرکت‌ مالکیت انحصاری همه چیز توسط یک نفر اداره می‌شود. این نوع از مدیریت شرکت ساده‌ترین شیوه اداره یک کسب‌وکار است. شرکت مشارکتی به این شیوه اداره می‌شود که در آن دو یا چند شریک برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در حالت مشارکتی شرکت‌ها به سه صورت ثبت خواهند شد:
روش اول مشارکت عمومی است که در آن همه به یک اندازه در سود و زیان شریک هستند.
روش دوم مشارکت محدود است که یک یا دو نفر مسئولیت نامحدود دارند و مشارکت دیگر اعضا تنها در حد نظردهی است.
روش سوم مشارکت با مسئولیت محدود LLP است. در آن فرد با یکی از شرکای خود قرارداد می‌بندد و در صورت بروز مشکل تنها دارایی‌های آن‌ها به خطر می‌افتد و نه دارایی همه اعضای هیئت مدیره و شرکا.

در آخر شرکت تعاونی هم یک شرکت با مسئولیت محدود است که توسط اعضا مدیریت می‌شود.

روش های ثبت شرکت در کانادا

روش‌های متعددی برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنید. هم مدیران غیر کانادایی که کسب‌وکار خاص خود را دارند و هم مدیرانی که می‌خواهند برای اولین بار در کانادا شرکتی را برای خود تاسیس کنند می‌توانند این کار را انجام دهند. ثبت شرکت در کانادا می‌تواند به دو صورت ایالتی و یا فدرال صورت پذیرد سپس می‌توانید از طریق یکی از برنامه‌های زیر برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید:

  • ثبت شرکت استارتاپی در کانادا
  • ثبت شرکت از طریق برنامه ICT
  • ثبت شرکت از طریق Owner & Operator
  • ثبت شرکت از طریق برنامه IMP
  • ثبت شرکت از طرق کارآفرینی

شرایط ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت برای مهاجران غیر مقیم کانادا با توجه به منطقه‌ای که قصد ثبت شرکت در آن را دارند متفاوت است. با این حال شرایط کلی ثبت شرکت در کانادا عبارت است از برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، چندین برنامه مهاجرتی وجود دارد. شرایط ثبت شرکت در کانادا با توجه به اینکه از کدام برنامه اقدام کنید، متفاوت است؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که برای ثبت شرکت در کشور کانادا باید دو شرط اصلی زیر را داشته باشید:

  • سرمایه کافی
  • تجربه کاری مرتبط

علاوه بر این دو شرط لازم است تا بتوانید اثبات کنید که طرح شما بیزینس پلن شما اثر مثبتی بر روی اقتصاد کشور کانادا دارد.

مدارک لازم ثبت شرکت در کانادا

با توجه به محل تاسیس شرکت، مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا متفاوت است؛ اما به صورت کلی در بیشتر مناطق این مدارک برای ثبت شرکت لازم هستند:

  • تمکن مالی
  • اسناد املاک
  • مدارک سابقه مدیریتی
  • مدارک مالکیت شرکت
  • مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • مدارک شناسایی
  • بیزینس پلن یا طرح تجاری

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت انواع شرکت در کانادا به صورت فدرال 200 دلار کانادا است. در صورتی که شرکت خود را به صورت استانی ثبت کنید، هزینه‌ای که باید بپردازید با توجه به استان مقصد متغیر است. به طور کلی می‌توان گفت که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا 150 هزار دلار کانادا است. برای اطلاع دقیق از میزان این هزینه در هر یک از استان‌ها می‌توانید به مقاله ثبت شرکت در کانادا مراجعه کنید.

مالیات شرکت‌ها در کانادا

مالیات شرکت‌ها و کسب‌وکارها در کانادا  توسط آژانس درآمد کانادا (CRA) تنظیم و ارزیابی می‌شود. مالیات کسب‌وکارها علاوه بر سطح ایالت در سطح فدرال هم محاسبه و تعیین می‌شود. به همین دلیل  نرخ مالیات کسب‌وکارها علاوه بر نوع و اندازه کسب‌وکار، به ایالتی که در آن شرکت خود را راه‌اندازی کرده‌اید هم بستگی دارد.

قاعده کلی این است که شرکت‌های قانونی در کانادا سالانه حدود ۱۵٪از درآمد خالص خود را به عنوان مالیات پرداخت می‌کنند.

بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت

تورنتو، انتاریو

]تورنتو یکی از هاب‌های تکنولوژی کانادا است. بسیاری از شرکت‌هایی که در سطوح جهانی به رقابت می‌پردازند هم در این شهر واقع شده‌اند. تنوع فرهنگی و زبانی در این شهر از کانادا بی‌نظیر است و این شهر را به یکی از بهترین شهرها برای تاسیس شعبه شرکت در کانادا تبدیل کرده است.

ادمونتون، آلبرتا

]ادمونتون یکی از شهرهای استارتاپی کانادا است. این شهر در صنایع نفت، گاز و انرژی هم شناخته شده است. اقتصاد آلبرتا در حال رشد است و هزینه‌های اجاره خانه در این ایالت به نسبت دیگر ایالت‌ها به اندازه قابل توجهی کم‌تر است.

کلگری، آلبرتا

شهر کلگری دیگر شهر مشهور ایالت آلبرتا است. این شهر بیشتر به دلیل دانشگاه معروف کلگری شناخته شده است. شهر کلگری یکی از شهرهای اصلی توریستی در کانادا است و این موضوع خود، این شهر را تبدیل به یکی از شهرهای مناسب برای کسب‌وکارهای توریستی می‌کند.

ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور یکی از بهترین شهرهای ممکن برای راه‌اندازی یک استارتاپ است. بازار کار این شهر همواره لبریز از استعدادهای نو است. نکته دیگری که باید درباره ونکوور بدانید این است که این شهر مانند سیلیکون‌ولی کانادا است.

واترلو، انتریو

هرچند که واترلو به اندازه تورنتو بزرگ نیست اما باز هم در یکی از بزرگ‌ترین استان‌ها قرار گرفته است و یکی از روبه‌رشدترین اقتصادها را دارد. شرکت‌های ارزشمند زیادی در این منطقه وجود دارند. کسب‌وکارهای این منطقه به شدت متنوع هستند و این شهر قطب هیچ یک از مدل‌های کسب‌وکاری خاص نیست.

وینیپگ، منیتوبا

دلیل اصلی محبوبیت وینیپگ هزینه‌های زندگی پایین در این کشور است. اگر کسب‌وکار شما احتیاج به دسترسی به سیستم‌های حمل‌ونقل داشته باشد، موقعیت وینیپگ در قلب آمریکای شمالی برای شما مزیت بسیار بالایی محسوب می‌شود.

کلونا، بریتیش کلمبیا

کلونای بریتیش کلمبیا یکی از مناطق تفریحی سنتی کانادا به شمار می‌رفت و حالا تبدیل به یکی از شهرهای صنعتی کانادا هم شده است. هزینه‌های تجاری و هزینه‌های زندگی عادی، هر دو در کلونا تا حد بسیار زیادی پایین هستند. از شرکت‌های تکنولوژیکی و ساخت‌وساز گرفته تا کسب‌وکارهای مربوط به کشاورزی، هر نوع کسب‌وکاری را می‌توانید بر کلونا پیدا کنید.

هلیفکس، نوا اسکوشیا

هالیفاکس مرکز ایالت نوا اسکوشیا است. علاوه بر این بزرگترین شهر کانادا هم به شمار می‌رود. جمعیت این شهر بیش از ۳۷۰ هزار نفر است. علم، صنعت و آموزش در هالیفاکس پیشرفت خیلی زیادی داشته است. این شهر از نظر حمل موقعیت بسیار مناسبی دارد.

ساسکاچوان، ساسکچوان

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان این است که این کشور کمک‌های مالی فراوانی را برای کسانی که کسب‌وکارشان را در این شهر راه‌اندازی می‌کنند در نظر گرفته است. این شهر خصوصا برای شروع به کار ایده‌های استارتاپی و نوآورانه مناسب است.

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

نزدیکی ویکتوریا به ونکوور فرصت مناسبی را برای بسیاری از کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا بتوانند از بازارهای موجود در ونکوور هم نهایت استفاده را داشته باشند. البته با هزینه‌ای کمتر!

 

جدول مقایسه راه اندازی و خرید بیزینس در کانادا

خرید کسب‌وکار راه‌اندازی کسب‌وکار
هزینه بیش از ۱۵۰ هزار دلار بیش از ۵۰ هزار دلار
ریسک متوسط بالا
فعالیت کسب‌وکار قبل از اقامت دائم تعیین نشده حداقل ۱۲ ماه
شرط اقدام برای اقامت ۵۱٪ از سهام شرکت و حداقل یک کارمند کانادایی ۱۲ ماه فعالیت، حداقل یک کارمند کانادایی

مقایسه انواع شرکت های تجاری در کانادا

معایب توضیحات نام شرکت
مراحل اداری کند هرکس به اندازه سهام حق مدیریت دارد. شرکت سهامی
تامین مالی دشوار در این شرکت همه چیز توسط یک نفر مدیریت می‌شود. شرکت مالکیت انحصاری
خطر درگیری بین شرکا دو یا چند شریک راه‌اندازی می‌کنند. شرکت مشارکتی
تصمیم‌گیری کند یک شرکت با مسئولیت محدود که توسط اعضای هیئت مدیره مدیریت می‌شود. شرکت تعاونی

 

سوالات متداول

آیا می‌توان بدون اقامت کانادا به ثبت شرکت در این کشور پرداخت؟

بله. بدون اقامت کانادا همچنان می‌توان اقدام به ثبت شرکت در خاک این کشور کرد.

آیا ثبت شرکت در کانادا بدون سرمایه امکان پذیر است؟

خیر. بدون سرمایه نمی‌توان یک کسب‌وکار را در داخل کانادا راه‌اندازی کرد و فرد باید بسته به نوع کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارد، سرمایه کافی داشته باشد.

با ثبت شرکت و یا استارت آپ در کانادا امکان اخذ وام بانکی برای فرد متقاضی وجود دارد؟

بله امکان اخذ وام بانکی برای شرکت‌ها وجود دارد. البته باید به این نکته توجه کنید که معمولا بانک‌ها تمایل کمتری دارند که به شرکت‌های انحصاری وام پرداخت کنند و دیگر انواع شرکت در کانادا شانس بیشتری برای دریافت وام بانکی دارند.

آیا می توانم خودم یا دوستانم را در شرکتم در کانادا استخدام کنم؟

صاحبان کسب‌وکار تنها به شرطی می‌توانند یک نیرو کار را استخدام کنند که تخصص مورد نظر در کانادا پیدا نشود. اگر مالک کسب‌وکار هم تمایل داشته باشد تا خود را بیزینس خود استخدام کند باید از طریق خوداشتغالی اقدام کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.