شهر آهن تامین کننده میلگرد و آهن آلات پروژه های صنعتی و عمرانی

0

مجموعه آهن آلات شهر آهن یکی از مجموعه های فعال در حوزه آهن، میلگرد و انواع محصولات مرتبط با آهن است. این مجموعه می تواند آهن آلات مورد نیاز پروژه های صنعتی و عمرانی را در تناژهای بالا تامین کند. قیمت میلگرد را در شهرآهن دنبال نمایید.

آهن ­آلات و محصولات فولادی مانند: میلگرد در صنایع مختلف و پروژه­ های عمرانی و ساختمانی کاربرد بسیاری دارند. آهن ­آلات صنعتی به مجموعه ­ای از محصولات آهنی و آلیاژهای مختلف آن گفته می ­شود که در ساخت تجهیزات و بناهای مختلف در مقیاس صنعتی به کار می ­روند. این محصولات در انواع، شکل­ها و جنس­های متفاوتی به بازار عرضه می ­شود که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد. آهن ­آلات صنعتی انواع گوناگونی دارند که از جمله آن­ها می ­توان به مقاطع و ورق ­های فولادی، لوله ­های صنعتی، پروفیل آهن، ریل، تیرآهن، نبشی و ناودانی اشاره کرد. به طور کلی آهن، پرمصرف ­ترین فلز در صنایع به شمار­ می­رود. این فلز به دلیل قیمت پایین و استحکام بالا در بخش­های مختلفی از صنعت مثل ماشین ­سازی، ساخت پل، کشتی ­سازی و ساخت اماکن تجاری مورد استفاده قرار می ­گیرد. برای بررسی اهمیت آهن ­آلات در پروژه های صنعتی، با ما همراه باشید.

اهمیت میلگرد در پروژه­ های صنعتی

از بین محصولات فولادی به کار رفته در صنعت، میلگرد بیشتر مورد استفاده قرار می ­گیرد. میلگرد از جنس فولاد است و از نظر شکل ظاهری، سایز و ضخامت به انواع مختلفی تقسیم می ­شود که هر کدام در بخش خاصی از صنعت به کار می ­رود. این محصول از نظر ظاهری به دو دسته­  کلی ساده و آجدار تقسیم می ­شود. میلگرد 6 نوع دارد که شامل میلگرد اروپایی، فولاد کربن، گالوانیزه، اپوکسی پوشش داده شده، فایبرگلاس لیمر و فولاد ضدزنگ می ­شود. میلگرد از جمله مصالح پرفروش در صنعت و عمران به حساب می ­آید.

میلگرد قادر است مقدار نیروی مشخصی با نام علمی “تنش تسلیم” را تحمل کند، اما تغییر شکل ندهد. مهمترین کاربرد میلگرد ساده، تقویت بتن است. در پروژه ­های عمرانی حتما باید از میلگرد در کنار بتن استفاده کرد. بتن به تنهایی مقاومت کششی و چرخشی پایینی دارد؛ به همین دلیل در زمان زلزله ممکن است بشکند. در پروژه­ های عمرانی و ساختمانی از میلگرد برای پوشش دادن مقاومت پایین بتن کمک گرفته می ­شود. انواع میلگرد آجدار در بتن ­ریزی کف سازه­ ها و دیوارها، افزایش نیروی برشی و تقویت فونداسیون به کار می ­رود. مواردی که گفته شد اهمیت میلگرد در پروژه ­های صنعتی را نشان می ­دهد.

تامین ­کننده میلگرد با کیفیت

تولید میلگرد با کیفیت به عواملی مثل شمش مصرفی، وزن و رعایت استانداردها بستگی دارد. ماده اولیه سازنده میلگرد، فولاد است. در کارخانه­ ها از طریق نورد شمش فولادی این محصول به دست می ­آید. شمش گداخته با عبور از غلتک­ ها به صورت استوانه­ باریک و توپر از خط نورد خارج شده و بسته به نوع و ضخامت مورد نظر در اشکال متنوعی تولید می ­گردد. ممکن است شما هم اصطلاح میلگرد سبک یا سنگین را شنیده باشید. منظور از میلگرد سبک میلگردی است که وزن و کیفیت پایین ­تری نسبت به استاندارد ملی ایران دارد. وزن میلگرد سنگین مطابق با استاندارد تعریف ­شده است و کیفیت بالاتری نسبت به میلگرد سبک دارد. در ایران کارخانجات متعددی این محصول را تولید و به بازار عرضه می ­کنند. تفاوت در کیفیت و استاندارد میلگرد تولید­ی باعث شده نام بعضی از این کارخانجات بیشتر مطرح شود.

کلام آخر

میلگرد و آهن­ آلات در پروژه­ های صنعتی و عمرانی بسیار پرکاربرد هستند. این محصولات در شکل­ها و انواع گوناگونی تولید می ­شوند. آهن ­آلات صنعتی در اتومبیل ­سازی­ ، کشتی ­سازی و راه ­سازی مورد استفاده قرار می گیرند. میلگرد از جمله محصولات فولادی مهمی است که به علت قابلیت ارتجاعی و به منظور استحکام­ بخشی به بتن در صنعت به کار می ­رود. برای تهیه میلگرد باکیفیت باید علاوه بر رعایت استانداردهای ملی از شمش فولادی باکیفیت نیز استفاده کرد. کارخانه­ های تولیدی با توجه به مواد اولیه و تجهیزاتی که در اختیار دارند این محصول را تامین و روانه­ بازار می ­کنند.

یکی از تامین ­کنندگان میلگرد و آهن ­آلات صنعتی با کیفیت در کشور، شهر آهن است. این مجموعه به منظور تسهیل خدمت ­رسانی به مهندسین و پیمان­کاران حوزه صنعت ساخت و ساز و عمران اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی کرده ­­است. با مراجعه به وب سایت شهر­ آهن می ­توانید از آخرین اخبار بازار آهن و قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی و فلزی مطلع شده و خریدی مطمئن داشته باشید. کارشناسان این مجموعه می توانند راهنمایی های لازم برای خرید انواع آهن را ارائه دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.