تفاوت بین برنامه نویسی و طراحی وب را ببینید!

0

تفاوت بین برنامه نویسی و طراحی وب را ببینید. بله درست است که طراحی سایت نوعی برنامه نویسی است که در مراحل بعدی پیاده سازی و طراحی قرار دارد اما برنامه نویسی به طراحی سایت محدود نمی شود. طراحی وب سایت اساساً به هر چیزی مربوط به نویسی وب سایت طراحی وب سایت، قرار دادن عناصر و محتوا، اجرای سفارشات در وب سایت و توسعه وب سایت اشاره دارد.

حال در “تفاوت برنامه نویسی و طراحی سایت” باید توجه داشته باشید که برنامه نویسی در میان موارد دیگر به این موارد نیز اشاره دارد. برنامه مجموعه ای از دستورالعمل ها برای کامپیوتر برای انجام یک کار است. در واقع، به عبارت دیگر، برنامه نویسی مجموعه ای از دستورالعمل هایی است که یک کامپیوتر برای کارکرد از آنها پیروی می کند. برنامه نویسی چیزی نیست جز این که کامپیوتر را با منطقی خاص به کار ببندد و این کارها می توانند به هر شکلی باشند. اکنون که برنامه نویسی و طراحی وب سایت را با جزئیات بیشتری توضیح دادید، تفاوت بین برنامه نویسی و توسعه وب سایت را درک خواهند کرد. البته این دو مفهوم متفاوت تعریف شده اند و برای روشن شدن مسئله باید یک گام به عقب برداشته و این مفاهیم را دوباره ارزیابی کرد.

 

برنامه نویسی چیست؟

در تفاوت بین برنامه نویسی و طراحی وب سایت ابتدا باید مفهوم برنامه نویسی را درک کنیم. برنامه نویسی را می تواند برای بسیاری از موارد استفاده کرد، طراحی وب سایت، طراحی اپلیکیشن، توسعه اپلیکیشن، وب، توسعه نرم افزار و غیره. برنامه نویسی مستلزم دانش حوزه کاربرد، الگوریتم ها و زبان های برنامه نویسی است که از بسیاری جهات به دانش برنامه نویس برمی گردد. برنامه نویس عمدتا باید به موارد زیر توجه کنند:

دوام: برنامه به کار خودش ادامه می دهد.

قابل اطمینان الگوریتم باید به درستی طراحی و اجرا شود. عملکرد

حافظه و سخت افزار را برای کمک به بهینه سازی برنامه نظارت کنند. خواندن

: یک برنامه باشد همیشه خوانده و در دسترس باشد.

 

طراحی وب چیست

برنامه ریزی سایت اما در تمایز بین برنامه نویسی و طراحی سایت به محاسبه و ایجاد طراحی اطلاق می شود که به عملکرد سایت نسبت به نیاز کاربران بستگی دارد. طراحی وب سایت دارای سه قسمت اصلی و اصلی می باشد که به شرح زیر است:

– کد مشتری (کاربر)

– کد سرور

– مهندسی پایگاه داده

طراحی سایت به دو بخش front-end و back-end تقسیم می شود. بخش -end به اشیایی اطلاق می‌شود که کاربران بلافاصله در یک وب‌سایت می‌بینند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، اما بک‌اند بیشتر در بخش سرور وب‌سایت و طراحی وب‌سایت پنهان می‌شود. مرتبط با اشیاء

5 تفاوت بین برنامه نویسی و طراحی سایت

در اینجا می خواهیم 9 تفاوت مهم بین برنامه نویسی و طراحی وب سایت را بهتر درک کنیم تا بتوانید تفاوت بین این دو مفهوم را بهتر درک کنید.

1-تفاوت تعریف:

برنامه نویسی به برنامه ریزی، طراحی و اجرای یک برنامه اشاره دارد، در حالی که طراحی وب به توسعه و طراحی یک وب سایت برای اینترنت و انترانت اشاره دارد.

2-تفاوت برنامه برنامه نویسی

معمولاً در موقعیت های بی شماری غیر از یک وب سایت استفاده می شود و طراحی سایت فقط برای سایت ها است.

3- نقاط قوت آنها: برنامه نویسی

گسترده و کلی است و هنگامی که در یک وب سایت استفاده می شود به آنچه در پشت وب سایت نهفته است اشاره دارد و مختص ماهیت وب سایت و طراحی وب سایت است همان طرح و طراحی که در وب سایت ذکر شده است.

4-تفاوت علم.

شما باید نویسی و دانش فنی خوبی در برنامه نویسی داشته باشید و در طراحی سایت باید مهارت های خلاقانه و طراحی بصری خوبی داشته باشید.

5-تفاوت در تکنولوژی مورد استفاده:

دارای زبان های برنامه نویسی برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت، پی اچ پی، ASP و غیره است.

6-تفاوت در تمرکز: برنامه نویسی

بیشتر بر روی عملکرد داخلی تمرکزش دارد در حالی که طراحی وب سایت بر ظاهر و احساس مخاطب تمرکز دارد.

7-تفاوت کلیدی:

برنامه نویسی منطقی و متفکرانه و طراحی سایت خلاقانه و بصری است.

8 8-تفاوت پردازش: برنامه نویسی

زمان برنامه نویسی را در اولویت قرار می دهد و طراحی وب سایت عملکرد، امنیت و قابل اطمینان را در اولویت قرار می دهد.

9-تفاوت در رویکرد کیفی:

اولویت دادن به برنامه نویسی با کیفیت بر فروش و اولویت های طراحی فروش

 

تفاوت های مهم بین برنامه نویسی و طراحی سایت

جدای از تفاوت هایی که در بالا ذکر شد، تفاوت برنامه نویسی وب سایت با طراحی در بسیاری از مسائل ریز و هم آشکار می شود که ما همیشه به آنها توجه می کنیم. این تفاوت ها عبارتند از:

1- برنامه نویسی و طراحی وب هر دو به کدنویسی اشاره دارد. طرح های SIAT اکنون ممکن است شامل اجزای front-end یا client و back-end یا server باشد. اما تمامی این کارها با برنامه نویسی انجام می شود. در واقع می توان گفت طراحی وب سایت، کارهایی را که باید در این قسمت ها انجام بدهیم را برنامه ریزی کرده و دستورات برنامه را برای انجام این کار پیاده سازی می کند.

2- یک طراح وب تکنیک های زیادی در رابطه با صفحات وب دارد اما یک برنامه نویس نمی نداند چگونه یک وب سایت خوب طراحی کند، اما می بداند که سابقه و تجربه او عمدتاً مربوط به یک منطقه خاص است.

3- به طور کلی طراحی وب سایت و برنامه نویسی به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. یعنی همانطور که طراحی سایت به زیرشاخه های مختلفی تقسیم می شود، برنامه نویسی نیز زیرشاخه های خاص خودش را دارد. درست است که این دو مفهوم با هم در نظر گرفته می شوند و برنامه نویسی یکی از مهم ترین قسمت های طراحی وب سایت است، اما اگر بخواهیم به اصل مطلب برویم این دو مفهوم را از هم جدا می کنیم.

4- تاریخچه برنامه نویسی از طراحی سایت قدیمی تری است و زمانی که طراحی سایت ذکر نشده بود، برنامه نویسی به اشکال مختلفی ظاهر می شد.

 

نتیجه گیری

در نهایت، او تفاوت بین برنامه نویسی و طراحی وب را خلاصه می کند و تأیید می کند که این دو یکی هستند، با این حال، هیچ فایده ای ندارد که این دو را یکی بدانیم زیرا دنیای برنامه نویسی بسیار وسیع است و فقط از صفحات تشکیل نمی شود. اگرچه در دنیای طراحی وب وسعتی وجود دارد، اما با سالها تجربه و کدنویسی می توانید در تمام جنبه های طراحی وب به خوبی آشنا شوید. اما حتی اگر یک مرد تمام عمر خود را صرف برنامه نویسی کند، باز هم نمی تواند درصد زیادی از دانش برنامه نویسی را در زندگی محدود خود بیاموزد.

شاید سعی کرده ایم تفاوت برنامه نویسی و طراحی سایت را با استدلال های منطقی و مناسب توضیح دهیم اما به طور کلی نیازی به توضیح این دو مفهوم نیست زیرا تفاوت آنها کم است و قابل مشاهده نیست. تفاوت این دو کلمه به قدری زیاد است که شاید نیازی به توضیح نباشد اما هنوز این تصور غلط در بین مردم وجود دارد که وقتی صحبت از برنامه نویسی می شود، ذهنشان به سمت طراحی سایت می رود و معمولا فراموش می کنند که ما داریم صحبت می کنیم. تقریباً دو کلمه متفاوت که فقط یکی از آنها برنامه نویسی است. از این در این داستان با وبکارا بودید. متشکرم.

 

5/5 - (8 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.