راه های مهاجرت مطمئن و سریع به کانادا

0

امروزه مهاجرت به کانادا آرزوی بسیاری از افراد است. کانادا کشوری است پهناور و زیبا با موقعیت های فراوان. این کشور از نظر مساحت دومین کشور بزرگ دنیا است که حدوداً 22 درصد جمعیت آن را افراد مهاجر تشکیل می دهند. کانادا توانسته با فراهم کردن امکانات کاری، تحصیلی و کیفیت زندگی مطلوب، به یکی از مهاجر‌پذیر ترین کشور های دنیا تبدیل شود.

 

شرایط کلی مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید با شرایط عمومی آن آشنا باشند تا به نتیجه مطلوبی برسند. راه های مهاجرت به کانادا بسیارند. شرایط مهاجرت برای هر فرد رابطه مستقیمی دارد با روشی دارد که او برای مهاجرت خود انتخاب می کند. چرا که هر کدام از راه های مهاجرت شرایط و قوانین خاص خود را می طلبد. برای مثال، برای مهاجرت تحصیلی ممکن است سن شما در اولویت باشد؛ برای سرمایه گذاری تمکن مالی شما اهمیت بالاتری داشته باشد و یا در موارد مهاجرت کاری، سابقه کاری شما در پیش رفتن روند کارتان تاثیر مثبتی بگذارد.

از آنجایی که کانادا به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است، روش های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آنها بتوانند با دریافت انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کنند. بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری از طریق برنامه نیروی کار ماهر Skilled Worker، سرمایه گذاری در کشور کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ و کارآفرینی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا هستند.

یکی از شرایط عمومی مهاجرت به کانادا، شرط زبان است. در کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی رواج دارد. فردی که وارد این کشور می شود باید مهارت زبانی خوبی داشته باشد تا در ارتباط گرفتن دچار مشکل نشود. مدارک زبانی مورد تایید برای مهاجرت به کانادا، مدارک آیلتس، سِلپیپ و تِف هستند. فرد متقاضی می تواند با داشتن یک مدرک زبان معتبر با نمره عالی، شانس ویزای خود را تا حد زیادی بالا ببرد. ناگفته نماند که مهاجرت به کانادا بدون داشتن مدرک زبان هم ممکن است. در برخی راه های مهاجرت، داشتن مدرک زبان از اهمیت کمتری برخوردار است. دیگر موردی که شانس ویزای شما را بالا می برد، سن است. اگرچه مهاجرت به کانادا در هر سنی ممکن است اما بهترین سن بین 18 تا 35 سال می باشد.

 

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا

در میان راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ (start-up) روشی مناسب برای کسانی است که ایده های خلاقانه و مهارت های خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا دارند. کشور کانادا انتخابی بسیار خوب برای راه اندازی کسب و کار و اخذ ویزای استارتاپ است؛ چراکه طبق آمار منتشر شده، این کشور رتبه خوبی را برای راه اندازی استارتاپ ها را به خود اختصاص داده. بر اساس گزارش CEOWORLDMagazine ، کانادا رتبه سوم را در میان بهترین کشورها برای راه اندازی استارتاپ دارد.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا نسبت به روش های کاری و تحصیلی روش پرهزینه تری است، اما به دلیل داشتن مزایای بیشماری مانند دریافت اقامت دائم برای کل خانواده، پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید با کمترین ریسک به همراه خانواده مهاجرت کنید و از همان ابتدای ورود اقامت دائم دریافت کنید، روش استارت آپ کانادا را انتخاب کنید.

برنامه اخذ ویزای استارتاپ کانادا مزایا و جنبه های مثبت فراوان دارد. ابتدا آنکه اخذ این نوع ویزا زمان چندانی طول نمی کشد و نسبت به سایر برنامه های سرمایه گذاری، هزینه کمتری می برد. نکته مثبت دیگر آنکه فرد متقاضی نیاز به نمره زبان عالی ندارد و مدرک زبانی در حد آیلتس ۵.۵  برای او کفایت می کند. فرد متقاضی برنامه استارتاپ می تواند افراد دیگری را هم به طرح خود اضافه کند. نکته قابل توجه برای استارتاپ کانادا این است که فرد واقعا باید ایده، طرح یا اختراعی داشته باشد. او باید این نکته را در نظر بگیرد که طرح او از نظر اقتصادی ارزشمند باشد و امکان پیاده سازی و رقابت را در بازار کانادا داشته باشد. حتی الامکان بهتر است طرح به نام فرد ثبت شده باشد. اگر فردی طرح یا ایده کسی دیگر را بخرد، کار او غیر قانونی بوده و ممکن است او را به دردسر بیندازد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ چند شرط اصلی دارد: استارتاپ نباید با قوانین کانادا مغایرت داشته باشد؛ متقاضی باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشد؛ متقاضی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه و نیز، نامه حمایتی از سوی یک سرمایه گذار کانادایی داشته باشد.

 

مهاجرت کاری به کانادا

در میان راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری یکی از راه های متداول و پرطرفدار است. کانادا کشوری توسعه یافته است؛ اقتصاد پررونق و شرایط کاری مطلوب و با کیفیت این کشور سبب شده افرادی بسیاری آرزوی کار در این کشور را در سر بپرورانند. کمبود نیروی کار در کانادا باعث شده این کشور افراد مهاجر را جذب و به این طریق، مشکل کمبود نیروی کار را حل کند که این موضوع خبر خوبی برای مهاجران و کسانی است که قصد فعالیت در این کشور را دارند.

شرایط اقامت و مهاجرت کاری کانادا

با توجه به نیاز کشور کانادا به نیروی کار متخصص، فرصت بی نظیری برای افراد تحصیلکرده با مهارت های ویژه برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. نکته قابل توجه این است که براساس مطالبی که در بالا به تفصیل شرح داده شد، افراد متقاضی باید شرایط ویزای کار کانادا را داشته باشند که مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهمترین آنهاست.

چنانچه تخصص و مهارت کافی داشته باشید، احتمال بیکار ماندن شما در خاک کانادا بسیار پایین است. برخی مشاغل در کشور کانادا از رونق خوبی برخوردارند. در میان آنها می توان به مشاغل پزشکی و پیراپزشکی، فنی و مهندسی، وکالت، فناوری اطلاعات، حسابداری و امور مالی، بازاریابی و فروش و مشاغل اداری اشاره کرد. البته در زمینه های دیگر نیز افراد می توانند با داشتن تخصص و مهارت کاری مشغول به کار شده و از مزایای کار در کانادا بهره مند شوند.

فرد متقاضی ویزای کار کانادا باید شرایط عمومی این نوع ویزا را داشته باشد. از جمله این شرایط، سن (زیر 40 سال)، مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)، سابقه کار (حداقل یک سال)، مدرک زبان (آیلتس 6.5 معادل CLB 8) و امتیاز حداقل 67 در مرحله اول، می باشد. هر کدام از این شرایط شانس شما را برای دریافت ویزا بالا می برد. اگر در هر یک از این موارد ضعیف هستید، باید امتیاز خود را در بخش دیگری بالا ببرید تا موفق به اخذ ویزا شوید.

 

سخن آخر

مهاجرت به کانادا آرزوی افراد بسیاری است؛ اما باید در نظر داشت انتخاب راه نادرست و روش های نامناسب می تواند به جای برآورده کردن آرزوی فرد، برای او دردسر و ناراحتی به بار بیاورد. فرد متقاضی باید شرایط خود را به دقت بسنجد و در میان انواع راه های مهاجرت به کانادا که از سوی این کشور به او ارائه می شود، بهترین راه را برگزیند.

5/5 - (10 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.