علائم خرابی پمپ بنزین پژو 206

0

عوامل بسیاری هستند که باعث می‌شوند پمپ بنزین یک خودرو نیم سوز یا خراب شود. اگر جزء افرادی هستید که به روشن شدن چراغ بنزین خود اهمیتی نمی‌دهید؛ ممکن است که با علائم خرابی پمپ بنزین پژو ۲۰۶ رو به رو شوید. عادت به رانندگی با چراغ بنزین روشن، یکی از عمده‌ترین دلایل خرابی پمپ بنزین خودرو‌ها است. کم شدن سطح بنزین از جنبه‌های گوناگونی می‌تواند به پمپ بنزین آسیب برساند. بنزین باعث خنک شدن موتور پمپ بنزین می‌شود؛ در نتیجه با پایین آمدن سطح آن موتور گرم شده و به آن فشار وارد می‌شود.

از طرفی دیگر وقتی سطح بنزین کاهش می‌یابد؛ بر پمپ برای فراهم آوردن فشار لازم برای سوخت نیز فشار وارد می‌شود. از دیگر عوامل خرابی می‌توان به عدم تمیز کردن باک بنزین اشاره کرد. کیفیت بد سوخت مورد استفاده نیز از دیگر دلایل شایع خرابی پمپ بنزین پژو ۲۰۶ است. بر اثر عوامل گفته شده؛ پمپ بنزین خودرو ممکن است خراب یا نیم سوز شود که در چنین شرایطی با مراجعه به یک لوازم یدکی پژو ۲۰۶ باید اقدام به خرید یک پمپ جدید کرد. خرابی پمپ مسأله‌ای است که با علائمی واضح رخ داده و قابل تشخیص است. در ادامه با علائم خرابی پمپ بنزین پژو ۲۰۶ آشنا خواهید شد.

کاهش قدرت موتور در هنگام رانندگی با سرعت بالا

اگر پمپ بنزین خودرویی خراب شده باشد؛ به طور قطع خودرو مورد نظر در عملکرد با سرعت بالا ناتوان خواهد بود؛ به همین خاطر افرادی که به رانندگی در سرعت بالا علاقه دارند؛ زودتر متوجه این مسأله خواهند شد. ریپ زدن‌های مکرر و روند کاهشی قدرت موتور در هنگام خرابی پمپ بنزین خودرو، بسیار شایع هستند. بسیار پیش می‌آید که در صورت خرابی پمپ، خودرو روشن شده و پس از طی کردن مسافت نه چندان طولانی، شروع به ریپ زدن می‌کند و کمی بعد خاموش می‌شود. در صورت مشاهده چنین علائمی، خرابی پمپ از محتمل‌ترین دلایل به حساب می‌آید که باید با مراجعه به یک لوازم یدکی پژو ۲۰۶ این مشکل را برطرف کرد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد عبارت ” پمپ بنزین پژو 206 یدکی نما ” را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت شوید تا اطلاعات تکمیل تری بدست بیاورید .

 

افزایش دمای موتور خودرو

خراب شدن پمپ بنزین می‌تواند دمای پمپ و همچنین موتور خودرو را افزایش دهد. در چنین شرایطی از روشن شدن چراغ اخطار موتور خودرو می‌توان متوجه مشکل شد. چرا که در چنین شرایطی، بخار از قسمت موتور خودرو بلند می‌شود؛ در نتیجه‌ی بالا رفتن دمای آب و رسیدن دمای آن به منطقه قرمز، چراغ اخاطر موتور روشن می‌شود. ممکن است افراد از چک کردن دمای موتور پیش از روشن شدن چراغ اخطار نیز به این مسأله پی ببرند. معمولاً وقتی که دمای موتور از ۱۱۵ درجه تجاوز می‌کند؛ می‌توان گفت که جای نگرانی وجود دارد.

افت عملکرد پدال گاز

همه ما عادت داریم که با فشار دادن بیشتر پدال گاز، شاهد افزایش سرعت موتور و شتاب خودرو باشیم. زمانی که پمپ بنزین خودرو خراب می‌شود ممکن است افراد شرایطی را تجربه کنند که فشار دادن بیشتر پدال گاز، برخلاف تصور همیشگی نه تنها باعث افزایش سرعت نمی‌شود بلکه گا‌هاً باعث کاهش آن نیز می‌شود. این یک مسأله غیر عادی است که افراد به محض رخ دادن آن، متوجه می‌شوند که مشکلی وجود دارد. البته افت عملکرد پدال گاز از علائم خرابی پمپ بنزین در پژو ۲۰۶ است اما می‌تواند از علائم مشکلات دیگری نظیر کثیف شدن فیلتر هوا، اشتباه در زمان‌بندی احتراق، وصل شدن مبدل کاتالیک و… نیز باشد.

 

تست فشار پمپ بنزین

برای درصد غالب خودرو‌های روی ریل سوخت نظیر پژو ۲۰۶، در زیر کاپوت محلی خودرو معمولاً جایی برای تست فشار در نظر گرفته می‌شود که عدد نشان دهنده آن، می‌تواند در عیب‌یابی خودرو کمک‌های بسیاری کند. معمولاً فشاری که این فشار سنج نشان می‌دهد، ۸۰ بر ۳۰ Psi است‌. این فشار، فشاری است که در حالت معمولاً مشاهده می‌شود. اگر پمپ بنزین دچار نقص و خرابی شده باشد؛ فشار سنج معمولاً فشار کم‌تری را نشان می‌دهد. بدین ترتیب فشار پایین پمپ بنزین، از دیگر علائم خراب پمپ بنزین در پژو ۲۰۶ است.

 

شتاب کم در سربالایی

یکم شدن فشار در سربالایی، به خصوص سربالایی‌هایی با شیب تند یک مسأله کاملاً طبیعی است. اما اگر خودرویی در فراهم کردن شتاب لازم در سربالایی به مشکل برخورد؛ می‌توان نتیجه گرفت که یکی از قطعات خودرو دچار شده است؛ قطعه‌ای که باید با مراجعه به یک لوازم یدکی پژو ۲۰۶ اقدام به تعویض آن نمود‌. معمولاً زمانی که یک پمپ بنزین فرسوده یا خراب می‌شود؛ امر سوخت‌رسانی دچار اختلال می‌شود. در نتیجه‌ای این اختلال، نیاز سوختی سیلندر برای افزایش شتاب خودرو تأمین نشده و خودرو در زمان بالا رفتن از سربالایی، اصطلاحاً کم می‌آورد. این مورد نیز از علائم خرابی است که با تعویض پمپ بنزین در یک مرکز لوازم یدکی پژو ۲۰۶، مشکل برطرف خواهد شد.

روشن نشدن خودرو

ممشکلات بسیاری باعث می‌شوند که خودرویی استارت نخورد. اما اگر خودرویی به درستی و خوبی استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود قطعاً مشکل در امر سوخت‌رسانی است و بنابراین سه احتمال وجود دارد‌.

اولین احتمال، مسدود بودن فیلتر بنزین خودرو است. مسدود بودن این فیلتر با جلوگیری از عبور بنزین و فراهم آوردن سوخت برای موتور، باعث جلوگیری از روشن شدن خودرو می‌شود.

احتمال دوم گرفتگی و مسدود شدن مجاری سوخت‌رسانی است. که این مسأله می‌تواند در اثر رسوب کردن بنزین در این مجاری در اثر گذر زمان، رخ دهد.

سومین و آخرین مورد احتمالی که ممکن است عامل عدم سوخت‌رسانی باشد؛ خراب بودن پمپ بنزین است که این خرابی، باعث جلوگیری از رسیدن بنزین به موتور و در نتیجه روشن نشدن خودرو خواهد شد. این مسأله با مراجعه به یک لوازم یدکی خودرو حل خواهد شد.

 

یدکی نما، مرجع خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۶

اگر خودرو شما علائم گفته شده را داراست و مطمئن هستید که پمپ بنزین آن خراب شده است؛ زمان آن رسیده که هر چه سریع‌تر با خرید یک پمپ جدید از یک فروشگاه دارای قطعات یدکی پژو ۲۰۶، اقدام به تعویض آن نمایید. یدکی نما مرجعی کامل برای خرید لوازم یدکی انواع خودرو پژو ، کیا و..مثل لوازم یدکی ریو  است. این سایت در واقع پلی میان خریداران و تأمین‌کنندگان لوازم یدکی خودرو است که با به فروش گذاشتن محصولات فروشندگان مختلف، این امکان را به خریداران می‌دهد تا با مقایسه برند و قیمت، لوازم یدکی مورد نیاز خود را خریداری نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت یدکی نما به تشانی اینترنتی http://yadakinama.com مراجعه نمایید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.