قیمت گیربکس فرانسوی 206

0

قیمت گیربکس فرانسوی 206

گیربکس، مهم‌ترین قسمت موتور یک خودرو است. این قطعه، وظیفه انتقال قدرت بین موتور و چرخ‌های خودرو را بر عهده دارد. خودرو 206 یکی از خودروهای محبوبِ بیست سال اخیر در کشورمان است. گیربکس 206 از نوع تیپ ترونیک و ساخت شرکت رنو فرانسه است.

در ادامه این مقاله، مشخصات، شرایط خرید و قیمت گیربکس پژو 206 را بیان کرده‌ایم. همچنین درباره روغن گیربکس 206، اهمیت آن در سلامت قطعات خودرو و زمان تعویض آن مطالبی را ذکر کرده‌ایم. لطفاً تا پایان این مقاله کوتاه ما را همراهی بفرمایید.

مشخصات گیربکس 206 (4AL)

گیربکس Al4 یکی از گیربکس‌های اتوماتیک است که برای خودرو 206 طراحی و تولید شده است. گیربکس پژو 206 یا همان AL4 دارای پنج دنده عرضی است. چهار دنده حرکتی این گیربکس به سمت جلو است و یک دنده حرکتی به سمت عقب دارد. این گیربکس الکترومکانیکی است و کنترل یونیتی به نام EGS آن را کنترل می‌کند. گیربکس فرانسوی خودرو 206 هوشمند است و می‌تواند الگوی تعویض دنده را بر اساس رانندگی هر فرد و به صورت خودکار تنظیم کند.

گیربکس Al4 با کیفیت مناسبی طراحی و ساخته شده است و از سیستم تعویض کلاچ سیاره‌ای استفاده می‌کند. سیستم تعویض کلاچ سیاره‌ای موجب شده تا کارایی این قطعه بهبود یافته و دقت زیادی در انتقال قدرت میان موتور و چرخ‌ها داشته باشد. همچنین، این گیربکس دارای سیستم تعویض دنده دستی و اتوماتیک است که به رانندگان، امکان تنظیم دنده را بر اساس نیاز و شرایط جاده فراهم می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مثبت گیربکس 206، داشتن محدوده سرعت مناسب برای دنده‌هاست که باعث بهبود کارایی و کنترل بهتر خودرو می‌شود. همچنین، این گیربکس دارای سیستم هوشمندی است که به صورت خودکار عملکرد خود را با توجه به شرایط جاده و رانندگی تنظیم می‌کند. این ویژگی‌های گیربکس Al4، امکان استفاده راحت و آسان را برای رانندگان فراهم می‌کند.

اجزای اصلی گیربکس 206

به طور کلی، قسمت‌های اصلی در گیربکس به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند و در کنترل حرکت و سرعت خودرو نقشی اساسی دارند. گیربکس خودرو 206 دارای قسمت‌های اصلی زیر است.

  • مبدل گشتاور تورک کنورتور
  • پمپ روغن
  • مجموعه محور ورودی و بلوک هیدرولیک
  • دیفرانسیل
  • محور خروجی گیربکس

 

روغن گیربکس پژو 206

با توجه به حساسیت بالای گیربکس ال4، برای افزایش عمر و عملکرد بهینه آن، باید به این قطعه مهم و کاربردی، توجه بیشتری داشته باشید. بهترین روش برای این منظور، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 206 در دوره‌های منظم است. این عمل در حفظ کیفیت روغن و عملکرد بهینه گیربکس آن نقش حیاتی دارد.

روغن گیربکس اتوماتیک 206 دارای ماندگاری محدود است و رنگ ابتدایی و مرغوب آن قرمز یا زرد شفاف است. برای تشخیص زمان تعویض روغن گیربکس، می‌توانید از رنگ و بوی آن استفاده کنید. زمانی که رنگ روغن تیره و بوی آن نامطبوع شده باشد، باید نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.

در هنگام خرید روغن گیربکس باید اهمیت زیادی به کیفیت آن بدهید. بهترین روغن برای استفاده در گیربکس اتوماتیک 206، روغنی با کیفیت و مطابق با سطح ویسکوزیته مورد نیاز گیربکس است. در نظر داشته باشید که استفاده از روغن نامناسب، باعث استهلاک جعبه دنده و گیربکس می‌شود؛ بنابراین، برای حفظ عمر مفید گیربکس، توصیه می‌شود که در هنگام تعویض روغن، از روغن مناسب استفاده کنید.

علائم نشان‌دهنده کم بودن روغن گیربکس 206

کارکرد گیربکس تا حد زیادی به روغن گیربکس وابسته است. استفاده از روغن بی‌کیفیت یا عدم تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب، عوامل اساسی خرابی گیربکس به‌شمار می‌روند. همچنین در صورت کم بودن روغن گیربکس، گرمای زیادی در موتور خودرو، تولید می‌شود که منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک 206 خواهد شد.

نشتی گیربکس 206 نیز یکی از عوامل کم شدن روغن است. پایین آمدن سطح مابع خودرو، موجب گرم شدن بیش از اندازه گیربکس و لغزش آن خواهد شد. در نتیجه این امر دور موتور بالا می‌رود. با این اوصاف کاهش سطح روغن، اجزای داخلی خودرو را تحت تأثیر قرار داده و عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند.

با توجه به مطالب ذکر شده و برای جلوگیری از خرابی گیربکس و سایر اجزای داخلی موتور خودرو، باید اهمیت زیادی به خرید و تعویض روغن گیربکس بدهید. خرابی گیربکس، اختلالات دیگری را در سایر قسمت‌های خودرو ایجاد می‌کند. باید اهمیت زیادی به خرید و تعویض روغن گیربکس بدهید تا گیربکس و اجزای دیگر خودروی شما دچار آسیب نشوند. اما در هر حال اگر گیربکس شما آسیب دید، باید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

 

نکات مهم خرید گیربکس 206

همانطوری که اشاره کردیم گیربکس به عنوان قلب تپنده خودرو، نقش مهمی در عملکرد بهتر خودرو ایفا می‌کند. گیربکس 206 تیپ 6 یکی از بهترین گیربکس‌های عرضه در بازار است. برای خرید گیربکس باکیفیت از بهترین برند باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • توجه به نوع گیربکس: از آنجایی که دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک برای خودروهای 206 وجود دارد، باید نوع مناسب و سازگار با خودروی خود را خریداری کنید.
  • سال ساخت: توجه به سازگاری گیربکس با سال ساخت خودرو
  • بررسی وضعیت فنی: مطمئن شوید که گیربکس خراش نداشته باشد و قطعات آن به خوبی کار کند.
  • مدت زمان استفاده گیربکس: در مورد گیربکس‌های دست دوم و کارکرده، حتما مدت زمان استفاده و وضعیت فنی آن را بررسی کنید.
  • توجه به قیمت و خرید از مکان‌های معتبر

قیمت گیربکس 206

با توجه به نوسانات شدید بازار، قیمت گیربکس 206 نیز در معرض این نوسانات قرار می‌گیرد. برای خرید گیربکس با قیمت مناسب، بهتر است به مراکز معتبر فروش گیربکس از جمله فروشگاه اینترنتی گیربکس هاب مراجعه کنید و حتما قبل از خرید، قیمت‌های بازار را بررسی کنید تا از خرید با بهترین قیمت، مطمئن شوید.

 

خرید گیربکس از گیربکس هاب

خرید از مراکز معتبری مثل فروشگاه اینترنتی گیربکس هاب، چند مزیت مهم را به همراه دارد. یکی اینکه از اصالت کالا و کیفیت آن خیالتان راحت خواهد بود. دوم امکان مشاوره در مورد خرید، قیمت روز گیربکس و قطعات آن برایتان وجود دارد. سوم هم اینکه در صورت خرید آنلاین قطعات خودرو از جمله گیربکس، روند خرید به آسانی و با سرعت انجام خواهد شد.

 

سخن پایانی

گیربکس یکی از قطعات مهم خودرو است و نقش مهمی در عملکرد بهتر موتور خودرو و به تبع کارکرد کلی آن دارد. در مورد گیربکس باید به نکات مهمی همچون خرید روغن گیربکس باکیفیت و تعویض در دوره‌های زمانی منظم توجه داشته باشید. گیربکس 206 یکی از قطعات پرفروش در فروشگاه‌های لوازم یدکی محسوب می‌شود. در هنگام خرید این قطعه باید به سال ساخت، نوع گیربکس، سازگاری با خودرو و قیمت متعارف آن اهمیت زیادی بدهید. خرید از مکان‌های معتبر به‌دلیل اطمینان از اصالت کالا، ضمانت و قیمت مناسب، به نعفتان خواهد بود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.