طراحی سایت پزشکی در تبریز

0

این روزها، فضای تمامی کسب‌وکارها بسیار رقابتی شده و دنیای کسب‌وکارهای پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست. شما به عنوان یک پزشک فعال در شهر تبریز، در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، ده‌ها و صدها پزشک و مراکز سلامتی دیگر وجود دارند که سرویسی مشابه را به مراجعانشان ارائه می‌دهند؛ در چنین موقعیتی چطور می‌توانید افراد را از حضور خودتان و خدماتی که ارائه می‌دهید آگاه ساخته و مراجعان بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید؟ پاسخ، در طراحی سایت پزشکی است. می‌گویید چرا؟ دلیل را به شما خواهیم گفت.

بیل گیتس می‌گوید: «فناوری اطلاعات و فناوری پزشکی، دو حوزه‌ای هستند که به شدت در حال تحول‌اند. 20 سال بعد، دنیای این دو تخصص، بسیار متفاوت‌تر از چیزی خواهد بود که امروز می‌بینیم.»

طبق آمارهای جهانی مرکز معتبر تحقیقاتی Pew، حدود 70 درصد مردم، برای تحقیق در زمینه سلامت و پزشکی، سراغ بسترهای آنلاین می‌روند.
در کشور ما ایران و متعاقبا شهر تبریز نیز روال مشابه سایر نقاط جهان است و اینترنت و گوشی تلفن همراه به یار 24 ساعته مردم تبدیل شده است. تقریبا همه افراد، قبل از خرید هر محصول یا سرویسی، سری به فضای مجازی زده و در مورد آن تحقیق می‌کنند. شما به عنوان یک پزشک نیز حتما متوجه شده‌اید که در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از بیماران وقتی به شما مراجعه می‌کنند، پیش‌تر در اینترنت، راجع به نوع مشکل، شیوه‌های درمان آن و همچنین داروی مرتبط و کارایی و اثر آن، مطالعه کرده و سوالاتی تخصصی را با شما مطرح می‌کنند.
آیا می‌دانستید کلمه «کاشت مو» ماهانه 360 بار در گوگل جستجو می‌شود، عبارت «جراحی بینی» نیز هر ماه 170 بار در این موتور جستجو مورد سرچ قرار می‌گیرد و تک‌تک این سرچ‌ها می‌توانند یک مراجع بالقوه برای شما به شمار بیایند!
بنابراین، یکی از جذاب‌ترین و کارآمدترین روش‌های بازاریابی، پا گذاشتن به دنیای بی‌انتهای آنلاین است. اگر شما وب‌سایتی داشته باشید که در آن، مطالب جذابی را  در مورد انواع بیماری‌ها، راه‌های تشخیص ، داروها و دستگاه‌های درمانی، راهکارهای پیشگیری و … منتشر کنید، به یک مرجع در حوزه کاری خودتان تبدیل خواهید شد. با قرار دادن آدرس مطب، نمونه کارها و رضایت مراجعان قبلی در این مرجع آنلاین، پازل تکمیل خواهد شد و کاربران سایت، شما را به عنوان پزشک قابل اعتماد، انتخاب خواهند کرد.

 

طراحی سایت پزشکی در تبریز

کلانشهر تبریز، جزو قطب‌های اصلی پزشکی کشور به شمار می‌رود. صنعت پزشکی این شهر، بازار هدف گسترده‌ای دارد؛ به‌طوری‌که علاوه بر هموطنان، ساکنین کشورهای همجوار، به‌ویژه همزبانان، برای معالجه به این شهر  مراجعه می‌کنند؛ ازاین‌رو، طراحی سایت پزشکی در این شهر، مزایای چشمگیری را برای صاحب سایت به همراه می‌آورد. این مزایا را در ادامه می‌خوانید:

هزینه طراحی سایت پزشکی در تبریز

قیمت طراحی سایت پزشکی در  تبریز می‌تواند از چند میلیون تا چند ده میلیون متغیر باشد. از  جمله فاکتورهایی که می‌توانند در هزینه نهایی طراحی سایت دخیل باشند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع دامنه
  • زبان برنامه‌نویسی و CMS
  • سازگاری سایت با موبایل
  • کار کردن روی اصول سئو
  • پیاده‌سازی خبرنامه و وبلاگ
  • پیاده‌سازی پشتیبانی آنلاین
  • فراهم کردن پنل کاربری برای بیماران
  • و …

مزایای طراحی سایت پزشکی

تعدادی از مهم‌ترین دستاوردهای طراحی یک سایت پزشکی برای شما، شامل موارد زیر است:
1)    ایجاد پل ارتباطی با بیماران
با قرار دادن شماره تلفن، آدرس دقیق و ساعات کاری مطب یا کلینیک در وب‌سایت، یک راه ارتباطی دائمی شبانه‌روزی بین شما و بیماران ساخته می‌شود. همچنین می‌توانید نام بیمه‌هایی که خدمات شما را پوشش می‌دهند را داخل وب‌سایتتان قرار بدهید تا بیمارانتان را هر چه بهتر در انتخابشان هدایت و یاری کنید.
2)    به دست آوردن اعتماد بیماران
برخورد اول مهم است. وقتی یک سایت حرفه‌ای و زیبا طراحی می‌کنید و در سایت خودتان، تاریخچه‌ای در مورد سوابق تحصیلی و حرفه‌ای‌تان می‌نویسید، در همان نگاه اول، تاثیر مثبتی روی ذهن کاربران می‌گذارید و در نظر آن‌ها، حاذق جلوه می‌کنید. درج نظرات مثبت بیماران قبلی هم معجزه می‌کند و باعث می‌شود مراجعان جدید راحت‌تر به شما اطمینان کنند. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه در رشته‌های داندانپزشکی یا زیبایی فعالیت دارید، از قرار دادن تصاویر نمونه‌کارهایتان در وب‌سایت غافل نشوید.

3)    فراهم کردن امکان وقت‌دهی آنلاین
وقتی وب‌سایتی داشته باشید که بیماران با مراجعه به آن، بتوانند به شکل آنلاین زمان ملاقات رزرو کنند، هم تجربه کاربری مراجعان بهبود پیدا می‌کند و هم وقت‌دهی تلفنی که شیوه‌ای سنتی است، رو به کمرنگ شدن می‌گذارد.
4)    پیشی گرفتن در میدان رقابت
در عصر دیجیتال، تقریبا همه به دنبال فعالیت و بازاریابی در دنیای مجازی هستند. در حیطه سلامت نیز روند مشابه است و تعداد بالایی از رقبای شما، رو به حضور در فضای اینترنت آورده‌اند. در چنین فضایی، هر مرکز سلامتی که با روند روز همراه نشود، رفته رفته از میدان رقابت حذف خواهد شد.
5)    برندسازی
طی سال‌های گذشته، هر پزشکی که حاذق، همدل و خوش‌برخورد بود، از طریق تبلیغات دهان به دهان تبلیغ می‌شد و آوازه او روز‌به‌روز در بین مردم می‌چرخید؛ اما اکنون با ظهور و پیشروی اینترنت، فرصتی مهیا شده تا از پتانسیل بی‌نظیر این دنیا برای شناساندن خود و خدمات پزشکی‌تان بهره گرفته و در سمت‌وسوی برندسازی حرفه‌ای قدم بردارید و طراحی سایت، بنیادی‌ترین گام برای حضور در این دنیای مجازی به شمار می‌رود.

 

در طراحی سایت پزشکی حرفه‌ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر می‌خواهید یک سایت پزشکی موفق و پربازده داشته باشید، مولفه‌های زیر را باید در آن بگنجانید:
1)    طراحی تمیز، ساده و آرامش‌بخش
فرد بیمار و اطرافیانش، معمولا در وضعیت روحی نامساعدی به سر می‌برند، بنابراین وب‌سایت شما باید به شکلی طراحی شده باشد که حس آرامش خاطر را به کاربر انتقال دهد، رنگ‌های شاداب در آن به کار گرفته شوند و دسترسی به صفحات مختلف آن بدون مشکل انجام بگیرد تا کاربر مسیرش را به‌راحتی پیدا کرده و به صفحه مورد نظرش برسد.
2)    ارائه اطلاعات سلامتی صحیح
اطلاعات مربوط به بیماری‌ها، سندروم‌ها، نشانه‌ها و روش‌های درمان حوزه تخصصی خودتان را در بخش بلاگ وب‌سایت‌تان منتشر کرده و در دوره‌های زمانی متعدد آن‌ها را به‌روز کنید. با این کار، به کاربر وب‌سایت نشان می‌دهید که تا چه حد در کارتان تبحر دارید و با دانش روز همگام هستید.

3)    تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و تعامل‌برانگیز
اکثریت مردم جامعه، با حافظه تصویری است که نکات را یاد می‌گیرند. محتواهای بصری، بیشتر از محتواهای متنی به یاد می‌مانند، بنابراین، در کنار تولید محتواهای علمی متنی، از تولید ویدیوها و عکس‌هایی که حاوی پیام‌های آموزشی هستند نیز غافل نشوید.
4)    تصاویر مربوط به مطب یا مرکز درمانی شخصی شما، دستگاه‌های مورد استفاده و خدماتتان
نمی‌توانید تصور کنید که ویدیوها و تصاویر حاوی یک چهره خنده‌رو از شما، در کنار کارکنان مطب و تجهیزات سلامتی مورد استفاده‌تان، تا چه حد می‌تواند بر بازدیدکننده وب‌سایت حس خوب منتقل کرده و روی تصمیم او برای انتخاب شما به عنوان پزشک، موثر واقع شود.
5)    اطلاعات موثق مربوط به رزومه تخصصی و پیشینه کاری شما
در زمان اندکی که بازدیدکننده برای وب‌سایت شما وقت می‌گذارد، شما باید از تمامی راه‌ها استفاده کنید تا خودتان را متخصص و حاذق نمایش بدهید و بهترین روش برای رسیدن به این هدف، به‌اشتراک‌گذاری مدارک تحصیلی، گواهی دوره‌ها و جوایز شماست.
6)    آدرس، شماره تلفن و دیگر راه‌های ارتباطی با شما
بیشتر بیمارانی که در فضای مجازی با شما آشنا می‌شود، در نهایت می‌خواهند که به صورت حضوری به شما مراجعه کنند، پس لازم است که آن‌ها را معطل نگذارید و تمامی راه‌های ارتباطی را در وب‌سایت درج کنید تا کار برایشان آسان شود.
7)    سیستم نوبت‌دهی آنلاین
انسان پرمشغله امروزی، ترجیح می‌دهد در فوری‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن، کارهایش را به انجام برساند؛ از همین رو، بهتر است با پیاده‌سازی یک سیستم نوبت‌دهی آنلاین، لزوم تماس تلفنی را از سر راهش برداشته و مسیر مراجعه را برایش هموار سازید.

یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای و کاربلد، در جلسات مشاوره، نیازهای شما به عنوان پزشک را می‌سنجد، خواسته‌های بیماران از وب‌سایت را بررسی می‌کند، بودجه شما را در نظر می‌گیرد و در نهایت، بهینه‌ترین پکیج طراحی وب‌سایت را به شما پیشنهاد می‌دهد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.