آموزش نحوه ورود به فارکس، قدم به قدم تا معامله در فارکس

0

امروزه فرصت های شغلی مختلفی برای افراد علاقه مند به بازار های مالی و ترید فراهم هست. شما قادر هستین تا از بازار طلا بخرین و یا سهام شرکت خاصی را خریداری کنین. اما در میان تموم راه هایی که به منظور سرمایه گذاری و فعالیت در بازار های مالی وجود داره، یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین اونها سرمایه گذاری و فعالیت در بازار های فارکس هست.

در ادامه این مقاله میخوایم تا به معرفی مراحل ورود به فارکس خدمت شما دوستان عزیز بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

 

فارکس چیه؟

در ابتدا و قبل از توضیح هر چیزی شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود اومده باشه که اصلا بازار فارکس چیه؟ در جواب این سوال باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که بازار های فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی در دنیا شناخته میشه.

در صورتی که به گزارش های صندوق بانک بین المللی دقت کنین، متوجه میشین که مقدار تبادل و معامله های انجام شده در بازار فارکس در سال ۲۰۲۲ به طور روزانه بیشتر از ۷٫۵ تریلیون دلار بوده! واسه درک بهتر این اعداد و ارقام بهتره بدونین که میزان معاملات انجام شده در بازار های بورس در هر ماه سال ۲۰۲۲ حدود ۵۵۳ میلیارد دلار بوده.

مزایا و معایب فارکس چیه؟

توی ادامه مقاله آموزش نحوه ورود به فارکس میخوایم تا شما را با مزایا و معایب این بازار آشنا کنیم. اول میریم سراغ معرفی مزایای فعالیت توی فارکس. اولین مزیت بازار فارکس نسبت به بازار های دیگه در دسترس بودن اون در تمام ساعات روز و همه روز های هفته هست. بازار فارکس برعکس بازار های بورس و سهام که تابع ساعت های کاری هستن، زمان تعطیلی نداره و شما در هر ساعتی میتونین معامله های خودتون رو انجام بدین.

از مزایای دیگه ورود به فارکس میتونیم به نقدینگی بالای اون اشاره کنیم. بازار فارکس با وجود اینکه تعداد معامله گرای زیادی در اون فعالیت میکنن هنوز هم در حال گسترش هست. ویژگی های ذکر شده در قسمت بالا سبب میشن تا بازار فارکس پتانسیل بازدهی بالاتری نسبت به بازار های مالی دیگه داشته باشن.

در کنار مزایای ذکر شده، بازار فارکس دارای معایبی هم هست. یکی از اصلی ترین و بزرگترین معایب بازار فارکس نوسان شدید و عدم ثابت ماندن قیمت های اون هست. به طوری که طبق نظر کارشناسان وبسایت آکادمی مالی نصر، شما ممکنه بعد از انجام یه معامله توی همون لحظه سود کنین و یا حتی با ضرر مواجه بشین. به همین دلیل هم سرمایه گذاری توی این بازار ریسک بالایی داره.

بازار فارکس برخلاف بازار های بورسی زیر نظر ارگان های دولتی خاصی فعالیت نمیکنن و به همین صورت امکان کلاهبرداری توی اون وجود داره. شما دوستان موقع انتخاب کارگزاری و بروکری که میخواین توی اون فعالیت کنین باید از اون اطمینان حاصل کنین.

راهنمای انتخاب بهترین بروکر

با مطالعه مطالب بالا احتمالا این سوال توی ذهن شما به وجود میاد که چطور باید بروکر مناسب خودمون رو انتخاب کنیم؟ به طور کلی شما قبل از انتخاب بروکری که قصد فعالیت توی اون رو دارین باید به نکات مهمی توجه کنین. اولین نکته اینه که شما ساکن ایران هستین و کشور ما هم توسط تعداد زیادی از کشور های دنیا مورد تحریم قرار گرفته. به همین دلیل هم ممکنه که بروکر هایی که در کشور های دیگه قرار دارن به افراد مقیم ایران خدمات ندن.

از دیگر ویژگی های بهترین بروکر فارکس، رگولاتوری هست. پیشنهاد میشه افرادی که به دنبال بروکر برای ترید طلا هستن حتما رگولاتوری بروکر مورد نظر خودشون رو بررسی کنن. رگولاتوری در واقع همون سند و ضمانتی هست که از سوی یک شرکت معتبر به کارگزاری ها اهدا میشه تا اونا بتونن توی فارکس فعالیت کنن.

چطور حساب معاملاتی در فارکس رو انتخاب کنم؟

پس از انتخاب بروکر مناسب، نوبت به انتخاب حساب معاملاتی متناسب با نیاز های خودتون میرسه. بروکر های فارکس طرح های مختلفی رو به کاربران خودشون پس از افتتاح حساب ارائه میدن. شما عزیزان میتونین تا با در نظر گرفتن نیاز های خودتون و همچنین بودجه ای که کنار گذاشتین، حساب خودتون رو انتخاب کنین.

 

نحوه شارژ حساب آلپاری

شما دوستان بعد از ورود به فارکس باید حساب خودتون رو شارژ کنین. یکی از راه های آسون و راحت برای انجام این کار از طریق پرفکت مانی هست. شما برای انجام این کار میتونین پس از ورود به حساب آلپاری خودتون از بین گزینه های موجود برای شارژ حساب گزینه Perfectmoney رو انتخاب کنین. سپس میتونین مبلغ مورد نظر خودتون رو وارد کنین و روی گزینه ادامه کلیک کنین. در ادامه به صفحه ای منتقل میشین که جزئیات صورت حساب رو بهتون نشون میده. در صورتی که جزئیات مورد تاییدتون بود میتونین روی گزینه make payment کلیک کنین. به همین راحتی شما میتونین حساب آلپاری خودتون رو شارژ کنین.

انواع روش خرید و فروش در بازار فارکس

همونجوری که در قسمت های بالاتر این مقاله هم به اون اشاره کردیم، بازار فارکس خیلی بزرگه. به همین دلیل هم روش های خرید و فروش زیادی در اون وجود داره. به طور کلی تمام معامله های انجام شده توی این بازار به شش دسته کلی تقسیم بندی میشن.

انواع معامله هایی که شما پس از ورود به فارکس میتونین انجام بدین شامل معاملات نقدی، فیوچرز، آپشن، EFT ها، سوآپ و فوروارد میشن.

توضیحاتی در مورد جفت ارزها

در واقع شما در بازار فارکس واحد های پولی خودتون رو به صورت دوتایی مبادله میکنین. اگه به تابلو های مبادله هم نگاه کنین، متوجه میشین که همه ارز ها به صورت جفتی نمایش داده میشن. به عنوان مثال در ترکیب ارز های EUR/USD، یورو که در سمت چپ هست رو به عنوان ارز پایه و دلار که در سمت راست هست رو به عنوان ارز ثانویه میشناسن.

جفت ارز ها هم در فارکس به سه دسته کلی دسته بندی میشه. دسته اول اونا ارز های اصلی هستن. دسته های دیگه هم شامل ارز های فرعی و ارز های عجیب میشه.

آشنایی و معرفی کلی نمادهای فارکس

معمولا واحد های ارزی دارای نماد های خاصی توی فارکس هستن. نماد های قرار داده شده برای ارز ها توسط سازمان استاندارد جهانی قرار داده شدن و به صورت مخفف هم میباشن. به عنوان مثال فرانک سوئیس با نماد CHF نمایش داده میشه. شاید براتون جالب باشه بدونین که CH نماد کشور سوئیس و F هم نماد واحد ارزی این کشور هست.

 

آلپاری؛ بهترین بروکر برای ایرانیان علاقه مند ورود به فارکس!

همونطور که توی این مقاله اشاره کردیم، شما پس از اینکه تصمیم ورود به فارکس رو گرفتین باید بروکری رو انتخاب کنین که متناسب با نیاز های شما باشه. با توجه به نظر متخصصان و مدرسین آکادمی مالی نصر، بروکر آلپاری بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان هست. این بروکر نرخ کارمزد کمی داشته و یکی از قدیمی ترین بروکر های فعال در این زمینه به شمار میره.

شما عزیزان در صورتی که میخواین وارد بازار فارکس بشین ولی نمیدونین که آیا فعالیت توی این بازار برای شما خوبه یا نه و یا حتی اگه برای ورود به این بازار مشاوره میخواین، میتونین با سرچ عبارت ” آموزش فارکس پریسا نصر ” در گوگل و یا با وارد کردن آدرس: www.parisanasr.com  وارد سایت شده و فرم مشاوره را پر کنید و بصورت رایگان وارد کانال آموزش و سیگنال فارکس پریسا نصر شوید مطمئن باشید که مشاوران آکادمی مالی نصر با در نظر گرفتن نیاز های شما، به بهترین نحو ممکن شما دوستان رو راهنمایی میکنن.

در این مقاله سعی کردیم تا شما رو بیشتر با مراحل ورود به فارکس آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه.

5/5 - (21 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.