معرفی انواع دستگاه‌های تصفیه آب

0

انواع دستگاه‌ تصفیه آب هر یک برای تصفیه آب، با ساختار و عملکردهای متفاوتی هستند. قطعاً که آب به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای بدن است اما کیفیت آب آشامیدنی برای سلامتی بدن اهمیت دارد. یک آب سالم آشامیدنی باید فاقد هرگونه آلودگی باشد که به بدن ضرر می‌رساند. از این رو برای حذف باکتری ها و آلودگی ‌های آب از دستگاه‌ های مخصوصی به نام دستگاه تصفیه آب استفاده می ‌شود. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. لازم به ذکر است شرکت آبان شیمی پالایش ارائه دهنده انواع دستگاه تصفیه آب، آنتی اسکالانت، دترجنت ممبران  و … و تمام تجهیزات تصفیعه آب است که شما می توانید جهت خرید به این شرکت مراجعه نمایید.

اهمیت تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب یکی از دستگاه‌های ضروری و مهمی است که برای حذف آلودگی‌های آب از آن استفاده می ‌کنند. اهمیت پاکسازی این آلودگی‌ها برای سلامتی بدن است. آب آشامیدنی مناسب باید فاقد هرگونه باکتری، میکروب و دیگر آلودگی‌های مربوط به آب باشد. ساختار مولکولی غیرمعمول آب باعث شده تا ترکیبات بسیار زیادی در آن حل شود، به همین منظور نیاز به دستگاه تصفیه برای پاکسازی آب شهری است. این دستگاه‌ها نیز توسط فیلترهای مخصوصی آلودگی‌ها را حذف می ‌کنند. در صورت وجود هرگونه آلودگی قطعاً آب آشامیدنی رنگ و بوی نامطلوبی به خود می‌گیرد.

اما آب‌ تصفیه شده هیچگونه بو و مزه نامطلوبی ندارد. یک دستگاه تصفیه آب با تصفیه ۴ تا ۶ مرحله‌ای آب باعث پاک کردن تمامی ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها می‌شود. معمولاً ۹۰ درصد از آلودگی‌های داخل آب با کمک این دستگاه از بین می‌رود. هر یک از انواع دستگاه‌های تصفیه آب دارای ساختار و عملکردی هستند.

معمولا هم قدرت تصفیه هر یک از این دستگاه‌ها نیز می‌تواند بر اساس مشخصات و ساختار آنها متفاوت باشد. همه ما به دنبال بهترین دستگاه‌های تصفیه با قدرت پاک کنندگی و حذف بالای میکروب‌ها و آلودگی‌های آب هستیم. به جای اینکه با جوشاندن آب، کولر زنی یا تقطیر باعث حذف آلودگی‌ها شویم، تنها با کمک یک دستگاه مناسب از تصفیه آب مطمئن خواهیم شد. لازم به ذکر است که تصفیه آب نیز طی مراحل مختلفی صورت می‌گیرد و این مرحله نیز بیشتر توسط فیلترهای مخصوص دستگاه تصفیه آب انجام می‌شود.

با توجه به استانداردهای کیفیت آب مطلوب آشامیدنی که توسط سازمان‌های بین‌المللی بهداشت تعیین شده، می توان استاندارد و کیفیت آب آشامیدنی را بررسی کرد. هدف از تصفیه آب نیز کاهش تمامی آلودگی‌های آب است که باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها در بدن می‌شود. مهمترین این بیماری‌ها سنگ کلیه و بسیاری از سرطان‌ها با ورود میکروب‌های خطرناک به بدن است.

انواع دستگاه تصفیه آب

در رابطه با دستگاه تصفیه آب تا حدودی آشنایی پیدا کردید. بیشتر شما عزیزان در منزل خود از این دستگاه استفاده نموده‌اید. دستگاه تصفیه آب شامل انواع متعددی است. هر یک از انواع دستگاه تصفیه آب قدرت میکروب زدایی خاصی دارند. برای حذف میکروب‌ها و باکتری‌ها و مقابله در برابر عفونت‌ها و البته نفوذ آنها در بدن، خرید دستگاه تصفیه آب اهمیت دارد. اما چه نوع تصفیه آبی را با چه مشخصاتی تهیه کنیم؟

دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از دستگاه‌های منحصر به فرد و پیشرفته است. در صورت اسیدی بودن آب مشکلات و بیماری‌های بسیار زیادی بدن را درگیر خود کند. برای حذف خاصیت قلیایی و اسیدی آب باید از دستگاه تصفیه آب قلیایی استفاده کنید. چنین آب‌هایی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. حتی بسیاری از بیماری‌ها نظیر مشکلات گوارشی، قند و چربی را نیز کاهش می‌دهند. این دستگاه برای از بین بردن آلاینده‌های آب نظیر خاصیت اسیدی با حفظ مواد معدنی آن است. این دستگاه با استفاده از روش اسمز معکوس فرآیند تصفیه‌سازی را انجام می‌دهد. این خاصیت حتی باعث اضافه کردن مواد معدنی مفید به آب نیز می‌شود. فیلتر قلیایی این دستگاه ph آب را افزایش و باعث کاهش اسید آب خواهد شد.

دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون

 دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون به عنوان دستگاه‌های خاص دیگر تصفیه آب است. در میان انواع دستگاه تصفیه آب این دستگاه خاصیت گند زدایی بیشتری دارد. این دستگاه فاقد پمپ است و از فشار هیدرواستاتیکی آب برای تصفیه استفاده می‌کنند. فیلترهای متعددی در این دستگاه استفاده شده که فرآیند تصفیه تنها با کمک آنها صورت می‌گیرد. قدرت تصفیه دستگاه اولترا فیلتراسیون در مقایسه با مدل ‌های تصفیه آب قلیایی کمتر است. این دستگاه قیمت بسیار کمتری دارد و همین هزینه مقرون به صرفه باعث شده تا بسیاری از افراد اقدام به خرید این مدل از دستگاه تصفیه آب کنند.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی که قدرت تصفیه آن بسیار زیاد است، مدل اسمز معکوس می‌باشد. این دستگاه دارای چندین فیلتر متعدد، یک پمپ و حتی مخزن است. همچنین این دستگاه‌ها دارای قطعات ریز و درشت بسیار زیادی نیز هستند که هر یک عملکرد خاصی دارند. عملکرد این دستگاه با قدرت بیشتری انجام می‌شود و معمولاً تمامی آلاینده‌ها و باکتری‌ها را پاک می‌کند. برای حذف آلاینده‌ها، این روش به عنوان پیشرفته‌ترین روش و دستگاه تصفیه آب است. زمانی که آب از غشای فیلتر این دستگاه عبور کند، تمامی املاح مضر و آلودگی‌های آن نیز به راحتی حذف می‌شود. قیمت این دستگاه به دلیل پیشرفته بودن و قدرت تصفیه بالای آن کمی بیشتر از مدل‌های دیگر است. فیلتر به عنوان مهم‌ترین قسمت این دستگاه محسوب می‌شود که نقش مهمی نیز در حذف میکروب‌ها دارد.

اهمیت استفاده آب تصفیه شده

هر یک از انواع دستگاه تصفیه آب برای پاکسازی آب از آلودگی‌ها طراحی می‌شود. قطعاً نوشیدن آب آشامیدنی تمیز و بدون آلودگی فواید بسیار زیادی دارد: اما در غیر این صورت  میکروب و آلودگی‌ها ممکن است بیماری‌های بسیار زیادی را وارد بدن کنند. از این آب برای پخت و پز و حتی شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کنند. استحمام نیز باید با آب تصفیه شده انجام شود. تنها برای نوشیدن از آب آشامیدنی استفاده نمی ‌کنند، بلکه برای پخت و پز نیز باید حتماً آب‌های تصفیه شده باشد. در رابطه با استحمام نیز باید گفت، آلوده بودن آب ممکن است حساسیت‌های پوست و مو به وجود بیاید. قطعاً که این آلودگی‌ها در وهله اول باعث ایجاد خارش، حساسیت پوستی و در آخر هم بسیاری از بیماری‌های پوستی می‌شود. شستشوی لباس‌ها نیز به همین طریق خواهد بود.

چرا که در غیر این صورت شما با پوشیدن لباس‌ها به دلیل وجود میکروب و آلودگی که از آب به آنها منتقل شده احساس ناراحتی می‌کنید. بوی نامطبوع همچنین ایجاد حساسیت پوستی می‌تواند از جمله معایب شستشوی لباس با آب تصفیه نشده باشد.

نتیجه

قطعاً انسان بدون آب هرگز زنده نمی‌ماند، به ویژه اینکه درصد بالایی از بدن را آب تشکیل می‌دهد: اما آب مناسب که تصفیه شده باشد.‌ معمولا آب‌های غیر تصفیه شده میکروب‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و عوامل بیماری‌زای بسیار زیادی در آنها وجود دارد. چنین آب‌هایی باعث بیماری‌های بسیار متعددی در بدن می‌شوند، به طور کلی سلامتی را به خطر می‌اندازند. به جای اینکه از روش‌های قدیمی وقتگیر استفاده کنید با خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب، تمامی آلودگی‌های آب را حذف کرده و از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کنید. در مجموعه آبان شیمی پالایش تنوعی از انواع دستگاه‌های تصفیه آب وجود دارد. هر یک از دستگاه‌های این مجموعه با کیفیت مطلوب و قیمت کاملاً اقتصادی عرضه می‌شوند. می‌توانید همین حالا جهت خرید بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.