21 مزیت سئو برای شرکت ها

0

 

امروزه سئو یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای تبلیغ کسب‌وکارهای آنلاین است. به احتمال زیاد، با بهینه‌سازی موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن آشنا هستید. اما آیا می‌دانید شرکت شما دقیقاً چگونه می‌تواند از سئو بهره ببرد؟ ما مهم‌ترین مزایای سئو را لیست کردیم که باعث می‌شود کسب‌وکار شما بازدهی بیشتری داشته باشد.

 

چرا سئو برای وب‌سایت شما مهم است؟

سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) یکی از راه حل‌های ضروری برای تبلیغ کسب‌وکار شما در اینترنت است. با سئو، می‌توانید به راحتی ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید و رتبه خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی خاص بهبود ببخشید. چرا مهم است؟ دلیل آن ساده است: زیرا بسیاری از مشتریان بالقوه در جستجوی محصولات و خدمات مورد نیاز یا علاقه‌مند به جستجوی وب هستند و از موتورهای جستجو برای این منظور استفاده می‌کنند – به ویژه گوگل. دقیقاً به همین دلیل است که صفحه اول آن جذاب‌ترین مکان برای تبلیغ کسب‌وکار شما و جذب مشتریان جدید است.

صفحه نتایج (SERP) گوگل

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که سئو یک فرآیند دائمی نیست. متأسفانه، راهی جادویی برای حفظ موقعیت دلخواه وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل وجود ندارد. الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم به‌روز می‌شوند و رقابت همیشه کار می‌کند، بنابراین شما باید همراه و همگام با این جریان باشید و وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو مستلزم زمان و مشاهده مداوم است؛ اگر می‌خواهید نتایج طولانی مدت داشته باشید باید برای کار طولانی مدت با سایت خود آماده باشید.

 

مزایای اصلی سئو؛ سئو چگونه کمک می‌کند!

موقعیت وب‌سایت می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد! شما باید از آنها آگاه باشید و هنگام انتخاب بهترین روش‌ها برای تبلیغ آنلاین شرکت خود، آنها را در نظر داشته باشید. مزایای اصلی سئو عبارتند از:

 

1.  بهبود جایگاه وب‌سایت در صفحه نتایج

اگر وب‌سایت خود را به درستی بهینه‌سازی کنید، می‌توانید بر رتبه آن برای کلمات کلیدی مورد نظرتان در جستجوی گوگل تأثیر بگذارید – هم عبارات مربوط به کسب‌وکار شما و هم کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی. اینها عبارت‌های جستجوی بسیار خاصی هستند که توسط مشتریان آگاه‌تر که به دنبال محصولات خاصی هستند استفاده می‌شوند. کلمات کلیدی طولانی در واقع تعداد پرس‌وجوهایی را افزایش می‌دهند که باعث افزایش ترافیک و در نتیجه تبدیل در وب‌سایت شما می‌شود.

عبارات Long Tail بسیار خاص، شامل چند کلمه هستند و به روشی دقیق نیاز کاربر را توصیف می‌کنند. به لطف چنین عباراتی، مشتریان به راحتی می‌توانند محتوایی را که جستجو می‌کنند پیدا کنند.

 

2.  افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت

یکی از مزایای مهم سئو، توانایی دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر است. سئو به رتبه‌بندی برای طیف گسترده‌ای از کلمات کلیدی که در بین کاربران موتورهای جستجو محبوب هستند کمک می‌کند. با این کار می‌توانید به صفحه اول نتایج جستجو برسید. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری برای وب‌سایت جذب کنیم، شانس تبدیل و پرس‌وجو در مورد محصولات یا خدمات ما بیشتر می‌شود. همچنین مطمئن شوید که وب‌سایت شما کاربر پسند است و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. به این ترتیب بازدیدکنندگان بیشتری در وب‌سایت شما باقی می‌مانند و در واقع تبدیل می‌شوند.

با این وجود، سئو به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید بلکه ابتکار عمل‌های خاص سئو می‌تواند باعث شود که وب‌سایت شما در بسیاری از منابع خارجی نیز ذکر شود، که این امر باعث افزایش ترافیک به وب‌سایت شما می‌شود.

 

3.  دستیابی به مشتریان بالقوه

شما می‌توانید مشتریان بالقوه را با استفاده از یک انتخاب دقیق و مرتبط از کلمات کلیدی هدف قرار دهید. حتی می‌توانید آن‌ها را به دو بخش تقسیم کنید: مصرف‌کنندگان آگاه که دقیقاً می‌دانند به دنبال چه هستند، و کسانی که هنوز از آنچه نیاز دارند آگاه نیستند. اجرای مناسب سئو، دسترسی به هر دو گروه را ممکن می‌کند.

در این مرحله، ارزش ذکر یک مورد بسیار مهم برای هر عنصر استراتژی بازاریابی را دارد – آیا می‌دانید پرسونای کسب‌وکار شما کیست؟Business Persona  تصویری از کل گروه هدف شماست. این در واقع شمایلی از خریدار بالقوه شماست.

 

4.  افزایش سود

تعداد رو به رشد مشتریان مستقیماً به درآمد و توانایی بیشتر برای رشد تجارت‌تان تبدیل می‌شود. با مشتریان بیشتر، می‌توانید کسب‌وکار خود را گسترش داده و درآمد شرکت خود را هر ماه افزایش دهید. با توجه به میزان هزینه پرداختی برای فرآیند سئو و در برابر آن بازگشت سرمایه از طریق فروش محصول و یا انجام خدمات، بازدهی، بهره‌وری و سود بیشتر است که این امر سئو را محبوب کارشناسان بازاریابی کرده است.

 

5. افزایش آگاهی از برند

دارا بودن وب‌سایت خود، شناخت برند را در بین کاربران اینترنت تا حد زیادی افزایش می‌دهد. حضور در رسانه‌های اجتماعی، و همچنین دریافت نظرات متعدد، بررسی‌های محصول، و نشان دادن کسب‌وکارتان در محتوای ارزشمند دیگر، در واقع مشتریان بالقوه را تشویق می‌کند تا به وب‌سایت شما بازگردند و به مشتری بالفعل تبدیل شوند. در نهایت فقط با برجسته بودن می‌توانید به یک رهبر در حوزه کاری‌تان تبدیل شوید و هر روز مشتریان جدیدی جذب کنید.

 

6. ایجاد اعتماد به برند در فضای آنلاین

یکی دیگر از مزایایی که از سئو و تبلیغ کسب‌وکار شما به صورت آنلاین ناشی می‌شود، توانایی ایجاد اعتماد به برند شما است. افرادی که قبلاً آن را می‌شناسند و می‌دانند که می‌توانند اطلاعات مربوطه را در وب‌سایت شما بیابند، نه تنها احتمال بیشتری دارد که دوباره از شما خرید کنند، بلکه می‌توانند خدمات شما را به دیگران نیز توصیه کنند.

 

7. کسب مزیت رقابتی

رتبه‌بندی بالا در SERP‌ها یک راه عالی برای به دست آوردن مزیت رقابتی در حوزه کاری شما است. هر چه کلمات کلیدی محبوب‌تری برای آنها رتبه‌بندی کنید، بازدیدکنندگان بیشتری را برای وب‌سایت جذب می‌کنید. به این ترتیب تعداد ورودی‌های مستقیم به وب‌سایت شما افزایش می‌یابد.

رشد ورودی سایت با سئو

8. کسب‌وکار خود را رشد می‌دهید

سئو یک راه عالی برای رشد کسب‌وکار شما است. به لطف افزایش نمایش شما و به دست آوردن مشتریان جدید، تجارت شما رشد می‌کند. در واقع به شما امکان می‌دهد محصولات و خدمات جدیدی را به پیشنهادات خود اضافه کنید. سئو شما را قادر می‌سازد تا بازار محلی خود را هدف قرار دهید و همچنین جهانی شوید تا واقعاً بتوانید تجارت خود را در سطح بین المللی گسترش دهید.

 

9. تصویر خود را به عنوان یک متخصص بسازید

به اشتراک‌گذاری دانش به طور منظم، به عنوان مثال در قالب مقالات با کیفیت در وبلاگ‌تان، نه تنها می‌تواند به شما کمک کند که شاخص شوید، بلکه به بسیاری از افراد در تجارت شما کمک می‌کند تا دیدهای مرتبط وسیعی را به دست آورند. در نهایت با آموزش مخاطبان خود می‌توانید به یک متخصص تبدیل شوید و حتی به افراد بیشتری که به دنبال منابع جدید، جالب و ارزشمند هستند دسترسی پیدا کنید.

 

10. ایجاد لینک

از جمله موارد دیگر سئو، یک محتوای با کیفیت و مرتبط است که می‌تواند هم بک‌لینک‌ها و هم مشتریان بالقوه را به وب‌سایت شما جذب کند. طبیعتا به این دلیل است که کاربران اینترنت تمایل دارند منابع مرتبط را در سراسر شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و توصیه کنند. به این ترتیب، در واقع آنها به وب‌سایت شما به صورت ارگانیک لینک می‌دهند، که به طور مثبت بر رتبه سایت شما در SERP‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

11. جذب مشتری در بلند مدت

سئو نه تنها با قرار دادن سایت شما در صفحه اول گوگل، دسترسی به بسیاری از مشتریان جدید را ممکن می‌کند، بلکه آنها را تشویق می‌کند تا به وب‌سایت شما بازگردند، به خصوص اگر پیشنهاد شما جذاب به نظر می‌رسد و محتوای ارزشمندی ایجاد می‌کنید. منابع جذابی که به سؤالات کاربران اینترنت پاسخ می‌دهند می‌توانند ترافیک وب‌سایت شما و در نتیجه تبدیل‌ها را افزایش دهند.

 

12. افزایش ریزتبدیل‌ها

فعالیت‌های صحیح سئو منجر به اصطلاحا ریزتبدیل‌ها می‌شود. اینها اقدامات تکی هستند که توسط کاربران انجام می‌شود، مانند افزودن یک نقد و بررسی برای محصول شما، گذاشتن نظر یا ثبت نام در خبرنامه، که سپس به شما امکان می‌دهد پایگاه مشتری خود را ایجاد و گسترش دهید.

 

13. هزینه‌های انعطاف پذیر برای جذب مشتریان جدید

اکثر تبلیغات، که هدف آنها جذب مشتریان بالقوه در مدت زمان معین است، هزینه‌های قابل توجهی را ایجاد می‌کند. با این حال، در مورد سئو، این امکان وجود دارد که مناسب‌ترین مدل هزینه‌کرد را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. به جای آن می‌توانید برای یک هزینه ثابت و ماهانه استفاده کنید یا برای سطح مشخصی از نتایج بپردازید. هزینه جذب مشتری بسته به نیاز تجارت شما به راحتی قابل تنظیم است.

الف) کارمزد ماهانه: مبلغ ثابتی است که باید هر ماه به آژانس بپردازید. اثرات کار آژانس بر مقدار تأثیر نمی‌گذارد – فقط زمانی که تصمیم به افزایش بودجه خود دارید، به طوری که آن آژانس خدمات گسترده‌تری به شما ارائه می‌دهد.

ب) پرداخت در ازای تاثیر: اغلب برای دستیابی به یک رتبه خاص برای یک کلمه کلیدی معین، رسیدن به صفحه اول موتور جستجو یا رسیدن به هدف تعیین شده انجام می‌شود.

همچنین در مورد برخی از آژانس‌های سئو می‌توانید به سراغ سیستمی بروید که ترکیبی از دو روش ذکر شده است. این اساساً یک سیستم هزینه ثابت و اضافی برای اثرات خاص است. هزینه به دست آوردن مشتری بسته به نیاز تجارت‌تان می‌تواند به طور مداوم افزایش یا کاهش یابد.

 

14. هدف‌گذاری جغرافیایی

یکی دیگر از مزایای مهم سئو، هدف‌گذاری جغرافیایی است. اگر شرکت شما به آن علاقه دارد، این یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان محلی شماست. فرآیند سئو محلی به شما امکان می‌دهد گروه خاصی از افراد را در یک مکان انتخابی هدف قرار دهید، که می‌تواند برای شرکت‌های کوچکتر تفاوت ایجاد کند و آنها را برجسته کند. حتی زمانی که آنها رقبای بسیار بزرگتری دارند. بطور مثال در ارتباط با موضوع همین مقاله رقابت عجیب و شدیدی درباره سئو مشهد وجود دارد که مالکان وب‌سایت‌های حاضر در نتایج گوگل بطور خاص شهر مشهد را هدف‌گذاری کرده‌اند.

هدف‌گذاری جغرافیایی در سئو

15. افزایش فروش مستقیم در یک کسب‌وکار محلی

سئو همچنین افزایش فروش در یک کسب‌وکار محلی را ممکن می‌کند. چطور؟ زیرا افراد بیشتری از موتورهای جستجو برای یافتن فروشگاه‌ها یا رستوران‌های اطراف استفاده می‌کنند. اطلاعاتی که آنها در اینترنت با آنها مواجه می‌شوند مستقیماً به تصمیمات خرید آفلاین آنها تبدیل می‌شود. با این حال، ابتدا باید اجازه دهید کسب‌وکار شما پیدا شود.

بنابراین، چگونه می‌توان از SEO در هنگام تبلیغ کسب‌وکار محلی استفاده کرد؟ پروفایل Google My Business خود را بهینه کنید، از یک وب‌سایت موبایل فرندلی بهره ببرید، لینک‌های محلی دریافت کنید یا برای یک مکان خاص بهینه‌سازی کنید.

 

16. رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی با بیشترین تبدیل

سئو گسترده به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در واقع تبدیل می‌شوند، که بسیاری از آنها کلمات کلیدی قدرتمندی هستند. انتخاب عبارات کلیدی خاصی که شامل نام برند شما یا ویژگی‌های آن است، که هم با محتوای وب‌سایت شما و هم برای جستجوی پرس‌وجوی‌های مشتریان شما تنظیم شده است، به کاربران اینترنت این امکان را می‌دهد که دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت شما بیابند. این بر ترافیک وب‌سایت شما و نرخ تبدیل تأثیر می‌گذارد.

 

17. شناخت اولویت‌های مشتری

هنگام ایجاد استراتژی سئو خود، از عبارات کلیدی خاصی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل ترجیحات مشتریان خود استفاده کنید و کسب‌وکار خود را برای روندهای همیشه در حال تغییر آماده کنید. درک مشتریان شما نیز به لطف ابزارهای تحلیلی امکانپذیر است که باید بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئو شما باشد.

در این مرحله، خوب است به Search Intent در سئو اشاره کنیم. هدف جستجو اساساً هدف پشت پرس‌وجو کاربر است. فرآیند سئو و تجزیه و تحلیل به ما کمک می‌کند تا اهداف را درک کرده و در فعالیت‌های بعدی از آن استفاده کنیم. اگر اهداف تجاری را به درستی تعیین کنیم و نیازهای مشتریان را بیاموزیم، می‌توانیم محتوای مورد نظر آنها را ارائه دهیم.

 

18. اثر بلند مدت سئو

سئو اغلب یک فرآیند سخت و پیچیده است، اما اثرات آن برای مدت بسیار طولانی قابل مشاهده است. کمپین‌های سئو مناسب که توسط یک متخصص برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند، می‌توانند نتایج بلند مدت کسب‌وکار شما را به ارمغان بیاورند و وب‌سایت شما را در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بالا نگه دارند.

 

19. نظارت مستمر بر تلاش‌های خود

اثرات فعالیت‌های سئو قابل اندازه‌گیری هستند. می‌توانید دائماً تعداد تبدیل‌ها و منابع آنها را زیر نظر داشته باشید. به لطف ابزارهای اختصاصی، می‌توانید ترافیک ارگانیک و تغییرات جایگاه خود را در SERPها نیز نظارت کنید. علاوه بر این، می‌توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی برای حوزه فعالیت شما مرتبط‌تر هستند.

نظارت بر فعالیت‌های فعلی‌تان به شما امکان می‌دهد کارایی استراتژی خود را ارزیابی کنید و اینکه آیا این استراتژی برای شما سود مناسبی به همراه دارد یا خیر. اگر نتایج ضعیف هستند، باز هم راهی عالی برای تشخیص خطاها و تغییر استراتژی است. تجزیه و تحلیل مداوم اثرات، در مورد فرآیند SEO، یک کلید واقعی برای موفقیت است.

 

20. بازگشت سرمایه با سئو بهتر از تبلیغات است

فعالیت‌های سئو نسبت به تبلیغات، بازگشت سرمایه (بازده سرمایه‌گذاری) بالاتری دارند. بنابراین، بازده کلی سرمایه‌گذاری در تمام فعالیت‌های بازاریابی بیشتر است، به این معنی که جذب مشتریان جدید بالقوه هزینه کمتری دارد.

 

21. جذب استعدادها

جویندگان کار اغلب با جستجوی آنلاین در موتور جستجو شروع می‌کنند. هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موقعیت‌های شغلی خاص، می‌توانید شانس جذب متخصصان با استعداد را برای پیوستن به تیم خود افزایش دهید.

 

به غیر از سئو چه چیز دیگری وجود دارد؟

سئو یک روش موثر برای تبلیغ وب‌سایت شما است، اما تنها روش جذب مشتری نیست. برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر، رشد کسب‌وکار و ایجاد درآمد بیشتر، عاقلانه است که از کمپین سئو خود با فعالیت‌های بیشتر بازاریابی بهره ببرید.

به عنوان مثال، می‌توانید روی لینک‌های sponsored سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت کنند و همچنین از حضور شما در رسانه‌های اجتماعی مراقبت کنند. در واقع، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برند شما را مورد توجه قرار دهند و به شما در ایجاد روابط با مخاطبان‌تان کمک کنند.

 

حرف پایانی

موتورهای جستجو ابتدایی‌ترین مکان برای ملاقات با مشتریان جدید و تبلیغ کسب‌وکار شما هستند. بنابراین، فعالیت‌های صحیح سئو می‌تواند نتایج عالی برای شرکت شما به ارمغان بیاورد. مهم‌تر از همه، آنها بر روی نمایش وب‌سایت شما در رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. آنها همچنین به دستیابی به مشتریان بالقوه جدید و افزایش درآمد شرکت شما کمک می‌کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند آگاهی از برند را افزایش دهند، اعتماد ایجاد کنند و به کسب‌وکار شما اجازه دهند مزیت رقابتی کسب کند. هزینه‌های سئو انعطاف پذیر است، در حالی که اثرات آن برای مدت طولانی قابل مشاهده خواهد بود.

4.7/5 - (6 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.