معرفی کلینیک تخصصی رادیولوژی فک و صورت دکتر مشفقی

0

در رادیولوژی دکتر مشفقی کلیه خدمات رادیوگرافی و انجام انواع اسکنهای پیشرفته مانند اسکن پانورامیک OPG، توموگرافی کامپیوتری و MRI انجام می شود. این تصاویر به دندانپزشکان کمک می کنند تا با دقت بیشتری بیماری ها را تشخیص داده و با برنامه های درمانی موثرتری به درمان بیماران بپردازند.

 

 کلینیک تخصصی رادیولوژی فک و صورت دکتر مشفقی

رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد دکتر مشفقی یکی از مجهزترین کلینیک های تهران بوده که دارای اتاق های تصویربرداری متعددی می باشد و خدمات زیر در آن ارائه می گردد:

  • ارائه عکس او پی جی دندان
  • ارائه اسکن CBCT
  • رایوگرافی اکلوزال
  • عکس رادیولوژی آنوئید کودکان
  • عکس رادیولوژی لوزه سوم
  • پانورکس و سفالومتری دیجیتال
  • رادیوگرافی پری اپیکال یا تک دندان
  • رادیوگرافی بایت وینگ دندان

عکس OPG در رادیولوژی دکتر مشفقی

برای اسکن دندان و  تشخیص عفونت ریشه دندان با رادیوگرافی، بهترین گزینه انتخاب کلینیک رادیولوژی دکتر مشفقی می باشد. این تصویربرداری پانورامیک دهان و دندان (عکس opg)، تصویر کاملی از دندان ها، فک ها و سایر ساختارهای مرتبط با دهان و فک ها را فراهم می کند تا دندانپزشک با دقت بیشتری به تشخیص عفونت  یا بیماری های دیگر مانند شکستگی، تومورها و پوسیدگی دندان بپردازد.

پانورکس و سفالومتری در مرکز دکتر مشفقی

پانورکس و سفالومتری دیجیتال دو تکنولوژی پیشرفته در ارتباط با تصویربرداری و تشخیص مشکلات دندان ها و فک می باشد. در مرکز رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد، پانورکس دیجیتال، تصاویر پانورامیک از دندان ها و فک ها ارائه می دهد تا دندان پزشکان با دقت بیشتری مشکلاتی مانند عفونت ها، شکستگی ها و عقب رفتگی ها را مورد بررسی قرار دهند. از کاربرد رادیوگرافی سفالومتریک در ارتودنسی می توان به اندازه گیری دقیق ساختارهای دندانی و فکی اشاره نمود.

اسکن دندان

رادیو گرافی پری اپیکال

رادیوگرافی پری اپیکال یا تک دندان چیست؟ نوعی تصویربرداری دندانی بوده که برای مشاهده یک دندان خاص آسیب دیده به صورت دقیق با جزئیات کامل انجام می شود. در این نوع تصویربرداری از دندان آسیب دیده مورد نظر، ریشه و بافتهای مجاور آن در رادیولوژی دکتر مشفقی عکس می گیرند. مرکز رادیولوژی فک و صورت  سعادت آباد با این عکس می تواند مواردی مانند تومورها، التهاب ریشه دندان مورد نظر، شکستگی یا کیفیت ترمیم صورت گرفته را مورد بررسی قرار دهد.

رادیولوژی آنوئید کودکان

آدنوئیدها به همراه لوزه ها بخشی از سیستم لنفاوی را تشکیل می دهند که عفونت را از بین می برند و مایعات بدن را در حد تعادل نگه می دارند. وقتی کودک فقط از طریق دهان نفس می کشد یا خواب بی قراری دارد یعنی آدنوئید متورم شده و نیاز به درمان دارد. پزشکان قبل از هر درمانی رادیولوژی تجویز می کنند. در رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد دکتر مهکامه مشفقی عکس رادیولوژی آنوئید با بهترین کیفیت ارائه می گردد تا پزشکان مناسب ترین درمان را برای بیماران ارائه دهند.

رادیوگرافی اکلوزال

رایوگرافی اکلوزال نوعی تصویربرداری داخل دهانی است که در مرکز رادیولوژی دکتر مشفقی  توسط اشعه ایکس از دندان  گرفته می شود. به عبارت دیگر، نوعی رادیوگرافی داخل دهانی است که برای بررسی نواحی وسیعی از فک بالا و پایین بر روی یک فیلم کاربرد دارد. از این نوع رادیوگرافی می توان به عنوان رادیوگرافی تکمیلی همراه با رادیوگرافی های پری اپیکال یا بایت وینگ استفاده کرد. از اهداف این نوع تصویربرداری می توان به تشخیص ریشه های باقی مانده، پیدا کردن سنگ های بزاقی و ارزیابی مرزهای سینوس ماگزیلاری اشاره کرد.

عکس cbct در مرکز رادیولوژی دکتر مهکامه مشفقی

رادیوگرافی cbct نوعی تصویربرداری سه بعدی بوده که از دهان، دندان، فک و ساختارهای مجاور گرفته می شود. در رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد این نوع عکسبرداری توسط یک پرتو x مخروطی شکل، صورت گرفته که تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق از ساختمان داخلی دهان و فک ها می باشد. عکس cbct به دندانپزشکان در تشخیص و بررسی دقیقتر مشکلات دهانی و دندانی کمک می کنند تا برنامه ریزی مناسبی را برای درمان مشکلات ارائه نمایند.

رادیوگرافی دندان در بارداری

در رادیولوژی دکتر مشفقی برای جلوگیری از تاثیرات نامطلوب رادیولوژی دندان زنان باردار بر جنین، از تکنیک های محافظتی مانند پرده های پرتویی و کاورهای سر در هنگام انجام رادیوگرافی استفاده می کنند تا خطر آسیب جنین به وسیله اشعه ایکس کاهش یابد. متخصصین رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد به مادران باردار توصیه می کنند، رادیولوژی دندان را در دوران دوم و سوم بارداری انجام دهند تا خطر آسیب به جنین کاهش یافته و اشعه ها بر رشد اولیه  و تکامل جنین تاثیر کمتری بگذارند.

رادیوگرافی دیجیتال

رادیوگرافی دیجیتال در رادیولوژی دندان میدان کاج

رادیوگرافی دیجیتال چیست؟ یک تکنولوژی تصویربرداری پزشکی است که از سنسورهای الکترونیکی اشعه ایکس به جای فیلم رادیوگرافی استفاده می ‌کند. در این روش، تصویر به صورت الکترونیکی ثبت شده و به سرعت توسط کامپیوترها مورد تحلیل قرار می گیرد. این نوع رادیوگرافی در رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد با دقت بسیار بالا قابل انجام می باشد.

متخصصین فک و صورت یا دندان پزشکان برای بررسی مشکلات فک یا دندان رادیوگرافی دیجیتال را پیشنهاد می دهند. در این نوع رادیوگرافی، تصاویری از ریشه دندان ها، استخوان بندی جمجمه، سینوس ها، استخوان فک و میزان پوسیدگی دندان ها  را می توانند مشاهده نمایند.

اسکنر داخل دهانی در مرکز رادیولوژی دندان سعادت آباد

اسکنر داخل دهانی چیست؟ اسکنر یه دستگاه تصویربرداری بوده که برای تهیه تصاویر دقیق و سه بعدی از دهان، دندان و بافتهای مرتبط کاربرد دارد. در مرکز رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد، اسکنر داخل دهانی برای تصویربرداری داخل دهان مانند عکس cbct  مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع اسکنرها برای تشخیص دقیق مشکلات دندانی مانند ترمیمات، برنامه ریزی برای جراحی فک و دندان، ایمپلنت و غیره استفاده می کنند.

رادیوگرافی بایت وینگ در مرکز دکتر مشفقی

رادیوگرافی بایت وینگ چیست؟ نوعی تصویربرداری دهانی است که برای نشان دادن عکس دقیقی از تاج دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.  در این مدل رایولوژی، دندان های بالا و پایین در یک عکس دقیق با جزئیات کامل نشان داده می شوند. با انجام این رادیوگرافی در مرکز رایولوژی دکتر مشفقی، دندان پزشکان بهتر می توانند مشکلات دندان ها مانند تخریب و شکستگی، تجمع پلاک، تخلیه میان دندان ها یا نقاط مخفی زیر ترمیمات انجام شده را تشخیص دهند و به بررسی آن ها بپردازند.

سخن پایانی

ما در این نوشته انواع فعالیت رادیولوژی دکتر مشفقی را معرفی کردیم و بیان نمودیم در مرکز رادیولوژی فک و صورت سعادت آباد کلیه خدمات رادیولوژی و رادیوگرافی با بهترین کیفیت ارائه می گردد.

کلینیک رادیولوژی دهان، فک و صورت دکتر مهکامه مشفقی

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی، جنب ایستگاه اتوبوس، پلاک ۱۱، ساختمان پزشکان سینا، نیم طبقه اول واحد ۴

شماره تلفن: ۲۲۳۷۱۴۸۵ و ۲۲۳۵۱۱۲۵-۰۲۱

روزهای مراجعه: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب، پنج شنبه ساعت ۹صبح الی ۳ بعدازظهر

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.