معرفی و مقایسه لاستیک های کره ای و ژاپنی

0

معرفی و مقایسه لاستیک های کره ای و ژاپنی

اگر از آن دست افرادی باشید که ماشین یا موتور خود را مانند یک دوست و همراه می‌دانند و دائماً همسفر هم در جاده‌ها و خیابان‌ها هستند، حتماً اهمیت لاستیک‌ها را به خوبی درک می‌کنید. گاهی اتفاقاتی در حین رانندگی می‌افتند که ناشی از ایرادی کوچک در لاستیک‌ها هستند یا انتخاب لاستیک نامناسب باعث بروز آن‌ها می‌شود. از آنجا که تمام وزن وسایل نقلیه و سرنشینان آن بر لاستیک‌ها تحمیل می‌شود، بدیهی است که این فشار می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. البته این در صورتی است که توجه لازم را برای خرید لاستیک‌هایی باکیفیت و مناسب به کار نبرده باشید.

در واقع، تحقیق و بررسی انواع مختلف لاستیک‌ها این امکان را برایتان فراهم می‌کند که در نهایت بهترین لاستیک‌ها را با توجه به نیازها و شرایط خودتان انتخاب کنید. با توجه به اینکه همواره رقابتی میان لاستیک‌های کره‌ای و ژاپنی وجود دارد، تصمیم داریم تا در این مقاله با معرفی سه برند لاستیک مطرح از این دو کشور، به مقایسه آن‌ها بپردازیم. اگر به انتخاب لاستیک باکیفیت اهمیت می‌دهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نکات مهم در انتخاب لاستیک مناسب

لاستیک به عنوان آخرین عضو از سیستم انتقال قدرت، نقشی مهم و اساسی در کنترل خودرو دارد و به همین دلیل است که انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری درست از آن‌ها اهمیت زیادی دارد. وقتی برای خرید لاستیک به فروشگاه مربوطه مراجعه کنید، اعداد و ارقام مختلفی را روی بدنه لاستیک می‌بینید که هر یک از آن‌ها نشان‌دهنده معیار خاصی هستند و توجه به آن‌ها از ضروریات است. چند نکته مهم در خرید لاستیک خودرو را در ادامه قید کرده‌ایم.

حداکثر سرعت مجاز

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید لاستیک به آن توجه داشت، حداکثر سرعت مجاز است. این عدد بیانگر بیشترین سرعتی است که لاستیک می‌تواند به مدت ده دقیقه آن را تحمل کند. البته این میزان تحمل به فشار باد و بارگذاری لاستیک نیز بستگی دارد.

سایز لاستیک

سایز لاستیک از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. برای آنکه بتوانید سایز مناسب را برای لاستیک انتخاب کنید، بهتر است به جای تکرار اعداد نوشته شده روی لاستیک قدیمی، معنای آن‌ها را بدانید. برای خرید لاستیک با سایز مناسب به اعداد زیر نیاز خواهید داشت:

  • پهنای لاستیک بر حسب میلی‌متر
  • نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن بر حسب درصد
  • رادیال
  • قطر رینگ بر حسب اینچ

حداکثر بار مجاز

عدد شاخص وزن میزان باری است که می‌توانیم روی لاستیک‌ها اعمال کنیم. این عدد بین 75 تا 105 است و از سوی سازندگان خودرو مشخص می‌شود. اگر لاستیکی با شاخص وزن کمتر از مقدار مشخص شده روی ماشین نصب کنید، ترکیدن لاستیک محتمل است. حداکثر بار مجاز نیز به همین شاخص مربوط است و در صورتی که بیش از حد باشد، باعث ترکیدن لاستیک و وقوع تصادفات سنگین خواهد شد.

توجه به نکات دیگری همچون ساییدگی، چسبندگی، تاریخ تولید، حداکثر فشار باد در زمان خرید لاستیک، مقاومت حرارتی، ترکیبات سازنده لاستیک و مواردی از این دست، برای انتخاب بهترین لاستیک توصیه می‌شود. حال در میان لاستیک‌های کره‌ای و ژاپنی نیز بهترین‌های آن‌ها باید بتوانند تمام موارد گفته شده را در بالاترین سطح فراهم کنند.

لاستیک هانکوک

مقایسه لاستیک هانکوک، کومهو و دانلوپ

برای آنکه با بازار تولید لاستیک در کره و ژاپن آشنا شوید، سه مورد از مطرح‌ترین کمپانی‌های لاستیک‌سازی یعنی لاستیک کومهو، لاستیک هانکوک و لاستیک دانلوپ را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

لاستیک هانکوک

لاستیک هانکوک یکی از مطرح‎‌ترین کمپانی‌های تولید لاستیک در جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر سئول واقع شده و از سال 1941 فعالیت خود را آغاز کرده است. این کمپانی این روزها از شهرت جهانی قابل قبولی برخوردار است و سالانه 102 میلیون حلقه لاستیک را به سرتاسر دنیا صادر می‌کند. ویژگی‌های مثبت و مزایای این لاستیک‌ها سبب شده تا افراد زیادی لاستیک هانکوک را برای ماشین‌های خود انتخاب کنند.

ویژگی های لاستیک دانلوپ

  • تولید انواع مختلف لاستیک هانکوک متناسب با شرایط آب‌وهوایی مختلف
  • مقاومت بسیار بالا در برابر اصطکاک
  • عملکرد بسیار عالی در روزهای بارانی، برفی و جاده‌های خیس
  • فرمان‌پذیری عالی در چرخ‌ها
  • مؤثر در کاهش مصرف سوخت
  • دوام و طول عمر بسیار بالا

لاستیک کومهو

لاستیک کومهو یکی دیگر از برندهای تولید لاستیک در کره جنوبی است که علاوه بر دفتر و کارخانه مرکزی در کره، سه کارخانه در چین و یک کارخانه در ویتنام نیز دارد. افزون بر آن، کمپانی لاستیک کومهو مراکز تحقیقاتی متعددی را نیز در انگلیس، آمریکا و چین تأسیس کرده است. لاستیک کومهو در گذشته تولیداتی با نام «مارشال» نیز عرضه می‌کرد که احتمالاً برای بسیاری از رانندگان قدیمی آشناست.

ویژگی های لاستیک کومهو

  • بهره‌مندی از استانداردهای به‌روز دنیا
  • نصب آسان
  • عملکرد فوق‌العاده در انواع خودروها
  • سطح ایمنی بسیار بالا
  • مؤثر بر کیفیت رانندگی و کاهش مصرف سوخت
  • فرمان‌پذیری عالی
  • صدای پایین در هنگام رانندگی

لاستیک دانلوپ

لاستیک دانلوپ یکی دیگر از لاستیک‌های شناخته‌شده در جهان است که بیش از یک قرن به فعالیت در این حوزه پرداخته است و افتخارات زیادی دارد. قصه از جایی شروع می‌شود که جان دانلوپ به فکر قرار دادن یک روکش پلاستیکی روی چرخ فلزی دوچرخه پسرش می‌افتد و همین مسئله، آغاز تحولی عظیم در صنعت ساخت تایر در دنیا می‌شود. نخستین کمپانی این مجموعه در کشور ایرلند بنیان‌گذاری شد؛ اما بعدها به سایر کشورها نیز گسترش پیدا کرد.

ویژگی های لاستیک دانلوپ

  • منطبق با استانداردهای روز دنیا
  • استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در ساخت
  • کشش عالی
  • دوام و طول عمر بالا
  • بهبود عملکرد خودرو و کنترل آن
  • مناسب برای انواع شرایط آب‌وهوایی
  • صدای بسیار کم

خرید بهترین لاستیک‌ها از لاستیک مارکت

حقیقت این است که تعدد لاستیک‌ها به قدری زیاد است که کشورهای کره و ژاپن افزون بر لاستیک کومهو، لاستیک هانکوک و لاستیک دانلوپ، چندین برند تولیدکننده دیگر دارند که بررسی آن‌ها به ساعت‎‌ها زمان نیاز خواهد داشت. با این حال، لاستیک دانلوپ، لاستیک کومهو و تمام لاستیک‌ها از برندهای مطرح دنیا، استانداردهای لازم را داشته و برای استفاده مناسب‌اند. اگر قصد بررسی هر چه بهتر انواع لاستیک دانلوپ، هانکوک و … را دارید، بهتر است سری به وب‌سایت لاستیک مارکت بزنید و بدون عجله تمام نکات گفته شده در قسمت اول را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین لاستیک را برای خودروتان انتخاب کنید. لاستیک مارکت، بهترین مرجع خرید آنلاین انواع لاستیک است که با ارائه بهترین خدمات در دسترس شماست.

کلام آخر

در این مقاله به نکات مهم در خرید لاستیک و بررسی انواع لاستیک کره‌ای و ژاپنی پرداختیم. همچنین بهترین منبع برای خرید انواع لاستیک دانلوپ، لاستیک کومهو، لاستیک هانکوک و … به شما معرفی شد. فروشگاه آنلاین لاستیک مارکت، ارائه‌دهنده بهترین لاستیک‌ها به مشتریانی است که به سلامت خودرو و سرنشینان آن اهمیت می‌دهند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.