معرفی یکی از بهترین شرکتهای طراحی و معماری ایران (شرکت چینه ایوان پردیس)

0

چینه ایوان پردیس یک شرکت معتبر مهندسی است که دارای تجربیات طراحی ساختمان های خاص و پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی می باشد و در زمینه اجرای پروژه‌ ها نیز فعالیت گسترده ای دارد. از جمله فعالیت‌های دیگر این مجموعه طراحی و اجرای نماهای هوشمند دو پوسته، کلاسیک و معاصر، طراحی نمای ساختمان، طراحی و اجرای انواع سبک های نوین معماری و دکوراسیون داخلی می باشد. شما می‌توانید طراحی داخلی ویلا و طراحی ویلا خود را با خیالی آسوده به این گروه مهندسی بسپارید. چینه ایوان پردیس دارای سابقه درخشان و طولانی بوده و همیشه کیفیت را اولویت کار خود قرار داده است. لازم به ذکر است این شرکت توانسته است پروژه های متعدد تجاری و اداری بسیاری را در ایران طراحی و اجرا نماید و ساختمان چینه نیاوران یکی از پروژه های ماندگار این شرکت در قلب نیاوران است که با تلفیق سبک معماری نوین خود و همچنین طراحی نمای دو پوسته خودزیبایی و شکوه بسیاری را در این مروژه و منطقه ایجاد کرده است. در این مقاله میخواهیم به بررسی طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی و تفاوت آنها بپردازیم.

شرکت چینه ایوان پردیس بهترین شرکت طراحی و معماری

شاید فکر کنید که طراحی داخلی اهمیت زیادی ندارد و تفاوت چشمگیری ایجاد نکرده است، اما حقیقت این است طراحی داخلی ساختمان نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. از یک شام دلپذیر در خانه یک دوست گرفته تا فروشگاهی که دوست دارید بارها و بارها از آن خرید کنید، interior design این قدرت را دارد که فضاها را جذاب‌تر کرده و تجربیات شما را لذت‌بخش‌تر نماید‌.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی علمی است که نیازمند احاطه کامل بر روانشناسی محیط است و باید علاوه بر فنون طراحی بر ارگونومی، نورپردازی و رنگ شناسی و مصالح شناسی نیز مسلط باشد زیرا که موارد ذکر شده ابزار بیان طراح داخلی هستند.

 

طراحی داخلی فرایندی جهت شکل بخشیدن به فضای داخلی از طریق طراحی کف – سقف و دیوارها است. در واقع طراحی داخلی به فعالیت انسان ها بسیار وابسته است و می‌توانیم آن را به صورت هنر و دانش درک رفتار انسان ها تعریف کنیم.

 

در واقع طراحی داخلی کاربردی ترین هنری است که وجود دارد زیرا که برخلاف یک نقاش هدف اش خلق اثر هنری نیست که صرفا زیبا باشد یا مانند یک صنعتگر هدفش محصولی کاربردی باشد بلکه می‌تواند ظریف تر باشد؛ فرایندی که از معماری آغاز و به دکوراسیون داخلی ختم می‌شود .

 

طراحی داخلی اگر که به صورت پیشرفته صورت گیرد دارای چند وجه است که شامل : بسط و وسعت ذهنی، طرح ریزی، ابداع و پیدایش، بررسی و رسیدگی، نگرش عمومی و ارتباط با دارنده و مالک پروژه است.

 

یکی از حرفه هایی که با زندگی تمامی افراد جامعه در ارتباط بوده و تاثیر مستقیمی بر روی آن می گذارد، طراحی داخلی می باشد. این حرفه به عنوان یک هنر و صنعت شناخته شده در تمام جهان می باشد که جهت بهینه سازی فضا های داخلی ساختمان ها از آن استفاده می شود. همانطور که می دانید قسمت بزرگی از عمر ما در فضا های داخلی سپری می شود و بسیار از فعالیت های ما در آن صورت می گیرد. از همین رو کیفیت فضا می تواند بر انجام فعالیت های تاثیر گذاشته و نگرش، احوال و شخصیت ما را تغییر دهد.

 

به طور کلی بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا جهت راحت سازی زندگی، از اهداف طراحی داخلی ساختمان می باشد و بدون آن، فضای معماری قابل استفاده نخواهد بود و یا کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت. طراحی داخلی مربوط به قشر خاصی از جامعه نم انواع سبک های طراحی داخلی

طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی مدرن یک سبک طراحی داخلی است که بر اساس استفاده از فضاهای باز، طرح های ساده و کاربردی، استفاده از مصالح صنعتی و طرح های خلاقانه برای ایجاد یک فضای زندگی مدرن و آرامش بخش است.

 

طراحی داخلی مینیمالیست

طراحی داخلی مینیمالیستی یک سبک معاصر است که به استفاده از طراحی های ساده و فضاهای باز تاکید زیادی دارد. در این سبک، استفاده از اجسام و مواد اصلی با تزئینات کمتر، فضاهای باز، و رنگ‌های نیمه تازه به طراحی‌ها اهمیت داده می‌شود.

 

طراحی داخلی کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک از تاریخ و فرهنگ‌های گذشته الهام گرفته است. رنگ‌های گرم ، مبلمان با کاورهای پارچه‌ای با الگوها و طرح‌های مختلف، و کمد‌ها و قفسه‌های نمایشی با جزئیات منحصربه‌فرد از ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک است که باعث می‌شود فضای داخلی یک خانه به یک اثر هنری زنده تبدیل شود.

از دیگر سبک های طراحی داخلی می توان به سبک روستیک، سبک معاصر، سبک صنعتی و سبک ترانزیشنال اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با هر کدام از این سبک ها پیشنهاد می کنیم صفحه انواع سبک دکوراسیون داخلی را حتما بخوانید.ی شود و برای تمامی جامعه و طبقات موجود در آن اهمیت داشته و مفید خواهد بود.

طراحی داخلی توسط شرکت چینه ایوان پردیس

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی  که امروزه خیلی ها آن را به عنوان دکوراسیون داخلی منزل می شناسند، هنر دیزاین فضای معماری ،‌ هنر خلق و آفرینش فضایی ست که انسان در آن زیست می کند، اما در حالت کلی برای اینکه بدانید مفهوم این واژه چیست لازمست بدانید که این هنر، به لحاظ آنکه با زندگی روزمره انسان سروکار بسیار دارد و تاثیرات مستقیم بر سلامت روانی و عملکرد افراد دارد،‌ بایستی به لحاظ کاملا علمی و اصولی آموخته شود.

 

فضایی که به اصطلاح “دکور شده” نامیده می شود، اگرچه با عملکردهای تعریف شده انسان سازگار است، اما صرفا کارآمد بودن و کاربردی بودن مبلمان و چیدمان نیست که در آن لحاظ شده ، بلکه زیبایی ، نظم و تعلق خاطر نیز بدان معنا میدهد.

 

یک نکته مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی ،‌توجه به هویت مخاطب و درخواست های اوست و این هنر دکوراتور است که بتواند طوری به سلیقه مخاطب توجه کند که اصول زیباشناسی و شاید بتوان گفت جنبه های معنوی و روانی ، تامین شوند و در عین حال، ‌عملکردها به شیوه ای صحیح شکل گیرند.

بهترین شرکت طراحی نما و دکوراسیون داخلی ایران چینه

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

“معماری داخلی” و “طراحی داخلی” دو عبارت هستند که از لحاظ کاربردی بسیار به یکدیگر شباهت داشته و حتی کارفرمایان این دو را به اشتباه جایگزین هم می دانند.

یک طراح داخلی برای بازسازی هر فضا (مسکونی- تجاری) قطعاً به مشورت و نظارت یک معمار داخلی نیاز دارد. زیرا یک مهندس معمار داخلی است که اشراف کامل بر مباحثی همچون ایمن‌سازی، قوانین و مقررات ساختمان، هنر طراحی، طراحی صنعتی و علم معماری دارد.

معماری داخلی به تعریف ویکی پدیا:« طراحی فضایی است که توسط مرزهای ساختمانی ساخته شده‌است. همچنین می‌تواند طراحی نخستین نقشه برای استفاده، طراحی تجدی برای تغییر دادن طرح، یا تجدید نظر کردن در مورد طرح و استفاده‌های مطابق نیاز نیز باشد.» معماری داخلی ( Interior architecture) در حوزه‌های مختلف به یک میزان توجه و دقت دارد.

جامعه “طراحان داخلی آمریکا (ASID)” طراحی داخلی را چنین تعریف کرده‌اند:« متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی، با عملکرد و کارایی بالا که تخصص خود را از طریق آموزش‌های رسمی کسب کرده‌است.» مهم ترین بخش حرفه‌ی یک (interior designer) ، داشتن هنر و درک خواسته ها و نیاز مردم از یک فضا و تغییر آن به سمت و سوی خلق فضای کاربردی، آرامش بخش و زیبا است. طراحان داخلی وظایف و مسئولیت های متفاوتی دارند برخی از وظایف آن‌ها عبارتند از:

 

۱٫ یک طراح داخلی به‌سرعت با کارفرما ارتباط موثر برقرار می‌کند و خواسته های او را به شیوه‌ای کاملاً حرفه ای و فنی اجرا می‌کند.

 

۲٫ یک طراح داخلی مسئولیت انتخاب و چیدمان لوازم منزل و مبلمان، رنگ، نور و… را هم می‌تواند انجام دهد. در حقیقت این بخش در حوزه‌ی کاری دکوراسیون داخلی است ، ولی یک طراح داخلی قادر به انجام آن است.

 

۳٫ یک طراح داخلی باید مهارت های نرم افزاری کامل و جامع همچون (CAD)، (۳D Home Design)، (RoomSketcher) و حتی (AutoDesk) را داشته باشد و بتواند نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی طراحی و ارائه دهد.

 

همان طور که قبلاً هم اشاره شد باتوجه به تشابه زیاد حوزه‌ی فعالیت معماری داخلی و طراحی داخلی این دو اصطلاح گاهی در زیر گروه یکدیگر قرار می‌گیرند. اما اگر به بررسی، فعالیت و وظایف هرکدام از آن ها بپردازیم، می‌توانیم تفاوت کار این دو با یکدیگر را متوجه شویم.

 

یک مهندس معمار داخلی باید ساختار مواد و مصالح را بشناسد و پیشنهاد استفاده از هر مصالح را با توجه به سبک و فضای کاربردی بدهد. نیازهای پروژه را مرور کند، طراحی را با توجه به بودجه کارفرما و قوانین و مقررات انجام دهد. باید به نرم افزارهای معماری و نرم افزارهای طراحی مسلط باشد تا بتواند به بهترین نحو طرح خود را به کارفرما ارائه داده و از آن دفاع کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۲۲۸۰۹۷۴۳-۰۲۱  یا ۲۲۸۰۹۷۴۶-۰۲۱ تماس حاصل نمایید

منبع سایت شرکت چینه ایوان پردیس:  https:// cheenehepc.com

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.