۶ مدل دوچرخه دخترانه برای بازه های سنی مختلف

0

خرید دوچرخه دخترانه یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین هدیه‌هایی به شمار می‌رود که می‌توانید به کودکان خود تقدیم کنید. درصورتی‌که این دوچرخه به‌خوبی و با آگاهی کامل انتخاب شود، علاوه بر اینکه بادوام بوده و کودکتان می‌تواند تا چند سال از آن استفاده کند، همچنین علاقه او را به این ورزش مهیج و سالم افزایش می‌دهد. امروزه اغلب شرکت‌های دوچرخه‌سازی علاوه بر دوچرخه‌های بزرگ‌سالانه، دوچرخه‌های کودکانه و مخصوصاً دخترانه را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده متناسب با آناتومی بدن آنها تولید می‌کنند. این دوچرخه‌ها از نظر نحوه ساخت و طراحی تنه فرمان و زین با دوچرخه‌های پسرانه متفاوت هستند. یکی از بهترین راهکارها برای خرید دوچرخه دخترانه توجه به سایز آنها متناسب با سن و قد کودکان است. ما در این مطلب ۶ مدل از محبوب‌ترین دوچرخه‌های دخترانه بازار را متناسب با سن آنها را بررسی می‌کنیم، تا انتخاب را برایتان راحت‌تر کنیم.

دوچرخه دخترانه مناسب ۲ تا ۵ سال

یکی از بهترین دوچرخه‌ها برای آموزش اولیه دوچرخه‌سواری به کودکان، دوچرخه‌های سایز ۱۲ می‌باشد. درصورتی‌که دخترخانم شما برای اولین‌بار تصمیم به یادگیری دوچرخه‌سواری گرفته است و در چنین بازه سنی قرار دارد، بهترین راهکار خرید دوچرخه ۱۲ اینچی است که در تناسب با قد آن نیز باشد. یکی از بهترین و جدیدترین این دوچرخه‌ها، دوچرخه دخترانه راکی سایز ۱۲ مدل ROCKY HR210 است که علاوه بر برطرف‌کردن نیازهای کودکان در این سن، با بدنه مقاوم و قطعات باکیفیت خود، دوچرخه‌سواری را به آنها آموزش می‌دهد و البته که کمترین آسیب را نیز در طی این آموزش‌ها به خود می‌بیند.

این دوچرخه مجهز به چرخ‌های بغل‌بند، قاب زنجیر، گلگیر فلزی کامل و سبد فلزی بوده و کودکان را به رکاب زنی و مشغول‌شدن با تشویق می‌کند. فریم فلزی این دوچرخه از جنس آهن است و کمترین آسیب‌ها را در حین آموزش، افتادن و برخورد با موانع به خود می‌بیند. سیستم دنده آن تک سرعته بوده و امکانات پیشرفته‌ای از این بابت در اختیار کودکان قرار نمی‌دهد. بااین‌حال با برخورداری از ترمز بندی لقمه‌ای خود به شما این اطمینان را می‌دهد که فرزندتان می‌تواند به راحتی سرعت خود را کاسته و متوقف شود. به‌مانند بسیاری از دوچرخه‌های دخترانه فرمان آن از نوع bmx بوده و کنترل دقیق و واضحی را به محیط و سواری فراهم می‌کند.

دوچرخه دخترانه مناسب بازه سنی ۳ تا ۵ سال

برای خرید دوچرخه چه پسرانه و چه دخترانه، حتماً در کنار توجه به بازه سنی آنها قدشان را نیز بررسی کنید. برخی از کودکان رشد قدی بیشتری نسبت به هم سن و سالان خود دارند و ازاین‌جهت شاید دوچرخه سایز بزرگ‌تر برایشان کاربردی باشد. اگر دختری در بازه سنی سه تا ۵ سال دارید، می‌توانید از محصولات برند قناری که به طور تخصصی در زمینه دوچرخه‌های کودکانه کار می‌کند، کمک بگیرید. یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند که در بین دختران نیز محبوبیت بالایی دارد، دوچرخه دخترانه قناری ۱۴ مدل ام جی دینو MGDINO است.

در زمان خرید دوچرخه MGDINO قناری در وهله اول تنه زیبا و بسیار مستحکم آن را می‌توانید مشاهده کنید که قابلیت آن را دارد تا به‌خوبی از پس شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های دختران در این سن جان سالم به در ببرد. تایرهای آن علاوه بر اینکه بسیار زیبا هستند، به‌صورت پهن با دندانه‌های درشت طراحی شده‌اند تا تعادل کودکان را به راحتی در ابتدای مسیر حرفه‌ای شدن به نحو چشمگیری حفظ کنند. کودکان ۳ تا ۵ساله مخصوصاً دختران، قدرت فیزیکی کمتری نسبت به بزرگسالان خود دارند، ازاین‌جهت ترمزهای تهیه شده برای آنها باید اهرم‌های بسیار نرم برای واکنش سریع و به‌موقع را داشته باشند؛ قناری این نکته را نیز در این محصول خود به‌خوبی به انجام رسانده است.

مهم‌ترین نکته که در خرید دوچرخه دختران برای کودک خود باید در نظر داشته باشید، حفظ سلامت آن است. دوچرخه قناری ۱۴ مدل ام جی دینو MGDINO فریمی از جنس آلیاژ منیزیم دارد، متریال به‌کاررفته در آن ضدحساسیت بوده، سبک است و کمک می‌کند تا کودکان بتوانند سواری راحت با آن داشته باشد. لاستیک‌های به‌کاررفته در آن نیز عرضی به اندازه ۲.۴ اینچ دارند که در کنار چرخ‌های کمکی، شروع به سواری راحتی را در اختیار کودکان قرار می‌دهند. برخورداری از ترمزهای جدید دیسکی به همراه ضامن تنظیم زین از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این دوچرخه است که در مقایسه با دوچرخه‌های هم رده خود، پیشرفته‌تر بوده و ارزش خرید بالایی دارد.

خرید دوچرخه دخترانه مناسب برای کودکان در بازه سنی ۵ تا ۷ سال

کودکان در اثر رشد قدی و حتی سواری‌های قبلی با دوچرخه‌های کوچک‌تر خود می‌توانند به تعادل نسبی بالاتری از نظر هماهنگی دست‌ها و پاهایشان دست یابند؛ به همین دلیل دوچرخه‌های مناسب برای آنها نیز باید ارتقا یابد. دوچرخه اوکی سایز ۱۶ مدل OK HR 950 یکی از محصولات بسیار جذابی است که باکیفیت مناسب خود، کودکتان را در رسیدن به این هماهنگی یاری می‌کند.

دوچرخه دخترانه اوکی مدل OK HR 950 با ویژگی‌هایی همچون فریم آهنی، سیستم دنده تک سرعته بدون مکانیسم تعلیق، سیستم ترمز لقمه‌ای از نوع Direct Pull و فرمان رنگی BMX خود شناخته می‌شود. شاید این محصول به سبب جنس فریم خاص خود وزن زیادی داشته باشد؛ اما طراحی آن به‌صورت اختصاصی متناسب با بدن دختران انجام شده و ساختاری بسیار مستحکم و زیبا دارد. این محصول مجهز به آپشن‌های رفاهی همچون سبد، پشتی، صندوق، قاب زنجیر فلزی کامل و بغل‌بندهای تقویت شده می‌باشد و سواری بسیار دلچسب خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای دخترانتان فراهم می‌کند.

دوچرخه دخترانه مناسب برای بازه سنی ۷ تا ۹ سال

بسیاری از دختران در بازی سنی ۷ تا ۹ سال می‌توانند به راحتی از دوچرخه‌های دخترانه سایز ۲۰ استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم هرچه که کودکتان بزرگ‌تر می‌شوند، برای خرید دوچرخه از مدل‌هایی باکیفیت‌تر و از برندهایی شناخته‌شده‌تر کمک بگیرید تا علاوه بر اینکه رکاب زنی می‌کنند، بتوانند مهارت‌های خود را نیز ارتقا دهند. یکی از بهترین برندهایی که می‌توانید به سراغ آنها بروید، المپیا است. کمپانی المپیا به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده دوچرخه‌ در زمینه تولید دوچرخه‌های کودکانه و مخصوصاً دخترانه نیز فعال است.

دوچرخه دخترانه المپیا سایز ۲۰ مدل ۲۰۲۱۴ S-HR20708 یکی از تولیدات مطرح این برند به شمار می‌رود که کودکان شما در این بازه سنی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این محصول مجهز به صندوق، سبد پشتی، قاب زنجیر فلزی، گلگیرهای کامل فلزی به همراه بغل‌بندهای تقویت شده و محکم است که به آن اجازه می‌دهد تا گزینه مناسب برای آموزش رکاب‌زنی به کودکان در سن‌های بالاتر باشد. باوجوداینکه این دوچرخه در مقایسه با دوچرخه‌های بزرگ‌سالانه المپیا مجهز به سیستم دنده چندسرعته نبوده و ترمز بندی ساده لقمه‌ای دارد؛ اما می‌توانید مطمئن باشید که تمامی این بخش‌ها و قطعات از بهترین برندها و باکیفیت‌ترین‌ها در آن به کار رفته‌اند.

بهترین دوچرخه دخترانه برای بازه سنی ۸ تا ۱۰ سال

یکی از نکات مهمی که در خرید دوچرخه دخترانه باید به آن توجه کافی داشته باشید، فرصت دادن به برندهای کمتر شناخته شده است. گاهی اوقات این برندها محصولاتی هم سطح و حتی پیشرفته‌تر از تولیدات برندهای درجه یک ارائه می‌کنند که می‌توان آنها را با قیمتی بسیار مناسب‌تر نیز خریداری کرد. دوچرخه راپیدو ۲۰ مدل ۳R15 یکی از همین محصولات است که با کیفیت عالی خود در سرگرمی و رشد بهتر کودکتان نقش مؤثری دارد.

این دوچرخه با ویژگی‌هایی چون فرمان BMX ساده و کاربردی، فریم آلیاژی محکم و مقاوم، قاب زنجیره کاملاً فلزی، ترمز ویبریک، بغل‌بندهای تقویت شده و آپشن‌هایی چون طبق قامه چهارگوش و چرخ‌های بغل‌بند تقویت شده به همراه سبد و صندوق شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های بسیار خاص این دوچرخه همچنین ساخته‌شدن تمامی قطعات پلاستیکی آن از مواد ضد حساسیت است تا هیچ‌گونه مشکل پوستی یا آلرژی گریبان‌گیر فرزند دلبند شما نگردد. این محصول را می‌توانید در تنوع رنگی بنفش، قرمز و صورتی برای دختران خود تهیه کنید. این محصول در مقایسه با امکانات خود قیمت بسیار مناسب و به صرفه‌ای دارد.

خرید دوچرخه دخترانه مناسب برای بازه سنی ۱۰ تا ۱۳ سال

یکی از پایه‌های اساسی خرید دوچرخه دخترانه مناسب و استاندارد توجه به امکانات و تجهیزات جدیدی است که بر روی آن نصب شده است. یک دختر ۱۰ تا ۱۳ساله به همان اندازه که باید یک دوچرخه متناسب با آناتومی بدن خود داشته باشد، لازم است تا نحوه کار با دنده و سیستم تعلیق را بیاموزد تا در برخورد با موانع مختلف، آسیب کمتری را به دوچرخه وارد کرده و هم خود سواری نرم‌تر و روان‌تر را تجربه کند. دوچرخه ویوا سایز ۲۴ مدل ورتکس لیدی VIVA VORTEXE LADY، از برند شناخته شده ویوا به کودکان شما در این بازه سنی کمک می‌کند تا بیش از هر زمان دیگری یک گام به جلو برداشته و مهارت‌های خود را توسعه دهند.

با خرید دوچرخه دخترانه ویوا مدل ورتکس لیدی از محصولی با فریم آلومینیومی بسیار مقاوم در کنار سیستم دنده ۲۱سرعته به همراه دوشاخ کمک دار Zoom، طوقه آلومینیومی و ترمزهای ویبریک برخوردار خواهید بود. یکی از ویژگی‌های متمایزکننده این محصول برخورداری از سیستم دنده تماماً شیمانو است؛ به‌طوری‌که شیفتر آن از نوع SHIMANO ALTUS و شانژمان و طبق انداز آن از مدل SHIMANO TOURNEY هستند و می‌توانید مطمئن باشید که بدون دردسر تا مدت‌ها کار می‌کنند. سیستم ترمز آلومینیومی V-BRAKE آن توقف‌هایی با کمترین خطا را مهیا ساخته و روند کاهش سرعت را بهبود می‌بخشد.

جمع‌بندی

با خرید دوچرخه کودک دخترانه از برندهایی همچون ویوا، راپیدو، المپیا و اوکی علاوه بر اینکه سلامت کودکان خود را تضمین می‌کنید، در تقویت مهارت‌های آنها نقشی مؤثر ایفا خواهید کرد. این باور غلط را به‌دور بیندازید که با خرید دوچرخه بزرگ‌تر برای فرزندتان، برای چند سال از آن‌ها استفاده خواهند کرد؛ دوچرخه بزرگ‌تر علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا کودک شما ترس از رکاب‌زدن داشته باشد، تقویت مهارت‌های آن را به تعویق انداخته و لذت این ورزش هیجان‌انگیز را از آن خواهد گرفت. با مراجعه به فروشگاه آنلاین آریا چرخ می‌توانید مناسب‌ترین دوچرخه را برای دختران خود تهیه کنید. این فروشگاه تنوع بالایی از لحاظ جنس، برند و دخترانه و پسرانه بودن دوچرخه‌ها دارد و تمامی محصولات خود را به قیمت‌های رقابتی و بسیار مناسب ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.