خواندنی های جالب در مورد زندگی

0

زندگی یکی از پیچیده‌ترین عناصری است که هر انسان در طول حیات خود با سختی‌ها و آسانی‌های زیادی در آن روبه‌رو می‌شود و همین موضوع مفهوم عمیق زندگی را شکل می‌دهد. هر انسان ممکن است به روش و شیوه دلخواه خود زندگی کند؛ بنابراین، باید گفت که زندگی سالم گرچه یک هدف عالی است؛ اما بسیاری از انسان‌ها چنان درگیر حواشی کم اهمیت زندگی خود هستند که از بطن ماجرا عقب رانده شده‌اند. در این مطلب قصد داریم چندین و چند خواندنی جالب را درباره زندگی بررسی کنیم که بی‌شک می‌تواند چراغ راهنمای شما در یک زندگی سالم‌تر باشد.

چرا داشتن زندگی سالم مهم است؟!

زندگی مسیری است که هر انسان به کمک آن، می‌تواند رشد و توسعه یابد و به مسیر سعادت برسد. به واسطه یک زندگی سالم و درست است که انسان می‌تواند به بالاترین مراحل رشد خود برسد و نقطه کمال را تجربه کند. زندگی سالم نه‌تنها رضایت فرد از خود را به همراه دارد، بلکه رضایت خانواده و جامعه را نیز عملی خواهد ساخت.

درمورد چگونگی داشتن یک زندگی سالم و مناسب، برای هر فرد کتاب‌ها، مقالات، خواندنی‌ها و نظرات تخصصی فراوانی ارائه شده است؛ اما هیچ‌چیز بهتر از این نیست که بگوییم هر فرد فقط با رعایت کردن نکات معمولی زندگی و پذیرش عرف‌های عادی، می‌تواند رفته‌رفته مسیر رشد و ترقی را بپیماید و به نقطه کمال برسد. درغیر این‌صورت، انسان به ورطه تباهی افتاده و به مرور، زندگی سالم خود را فدای اهداف پوچ و بی‌اهمیت می‌کند.

بدانید که هر چیزی در نهایت فناپذیر و موقتی است

درک این نکته که هیچ‌چیز فناناپذیری در زندگی شما وجود ندارد، می‌تواند یک خودآگاهی دائمی نسبت‌به شناخت بهتر زندگی ایجاد کند. فهم و درک این مطلب خواندنی، اهمیت زمان در زندگی را به شما یادآور خواهد شد. همچنین به‌واسطه این درک می‌توانید زندگی خود را بر مبنای مولفه‌های پایدارتری بنا کنید، نه معیارهایی که خیلی زود رنگ می‌بازند.

زندگی و هرآنچه که در آن وجود دارد، درنهایت یک روز به پایان می‌رسد؛ اما مهم این است که پایان آن چگونه رقم بخورد. این موضوع یعنی باید یک دیدگاه متعادل و به دور از هرگونه افراط و تفریط نسبت‌به زندگی و دستاوردهای آن داشته باشیم. نه آنقدر درگیر مسائل جزئی باشیم که متوجه گذر زندگی نشویم و نه آنقدر بی‌خیال باشیم که هیچ دستاوردی خلق نکنیم. این نکته خواندنی اهمیت تعادل فکری را یادآور می‌شود.

کامل و بی‌نقص بودن غیر ممکن است

بسیاری از انسان‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که یک زندگی خوب یعنی یک زندگی کامل و بی‌نقص؛ یعنی در هر بخش از زندگی باید همه چیز به نحو احسن و به دور از کوچک‌ترین نقص و مشکلی باشد. متاسفانه تعداد زیادی از انسان‌ها با همین شیوه تفکر، عمر را خود را می‌گذرانند و هرگز احساس آرامش نمی‌کنند؛ چون هربار در یک موضوع به تکامل می‌رسند، موضوعات بعدی خودنمایی می‌کنند و این چرخه تکامل موضوعات هرگز پایان نمی‌یابد تا فرد از خود و زندگی احساس رضایت کند. این نکته خواندنی می‌خواهد یادآور شود که زندگی حتی با وجود نقص‌ها نیز زیباست و می‌توان از داشتن آن لذت برد.

واقع‌بین باشید و به دیگران نیز واقع‌بینی را یادآور شوید

برخی از انسان‌ها تصورات فانتزی و غیرواقعی نسبت‌به زندگی دارند. همین تفکر و دیدگاه سبب می‌شود فرد خود را شکست‌ناپذیر بداند و هنگام روبه‌رویی با شکست، به‌جای پذیرش آن و تلاش برای رشد و بهبود خود، شکست را انکار کند و دامنه شکست را به ابعاد مختلف زندگی خود وارد سازد. اینجاست که اهمیت و دلیل واقع‌بینی مشخص می‌شود.

یک فرد واقع‌بین، قطعا یک فرد موفق است؛ زیرا استراتژی‌ها و تصمیم‌هایش مبتنی بر دنیای واقعی است. این نکته خواندنی می‌خواهد به شما بگوید که زندگی مانند یک کارتون نیست که لزوما پایان خوشی داشته باشد؛ بلکه زندگی مسیری بزرگ و طولانی از احتمالات است، احتمال پیروزی، شکست، خنثی‌بودن، شادی و غم در هر لحظه وجود دارد.

از داشته‌هایتان لذت ببرید؛ بخاطر نداشته‌هایتان غصه نخورید

بدانید که بسیاری از داشته‌های شما، آرزوی دائمی و همیشگی دیگران بوده است. اغلب ما انسان‌ها توجه چندانی به داشته‌های خود نداریم و مدام در سوگ و عزای نداشته‌ها هستیم، برخی دیگر نیز دائما در تلاش برای به‌دست آوردن چیزهای جدید هستند و هرگز از داشته‌های فعلی خود لذت نمی‌برند.

این نکته جذاب خواندنی می‌خواهد به شما بگوید که در هر مرحله از زندگی، یک وقفه کوتاه داشته باشید تا از داشته‌هایتان لذت ببرید. ممکن است شغلی خوب داشته باشید؛ ولی مدام در حسرت شغلی پردرآمدتر و راحت‌تر باشید. ممکن است ماشین خوبی داشته باشید؛ اما مدام در فکر داشتن یک ماشین مدل بالاتر باشید. این شیوه زندگی سبب می‌شود همیشه احساس نارضایتی و ناخشنودی کنید؛ به‌جای آن از داشته‌هایتان لذت ببرید.

راه‌حل‌گرا باشید؛ نه سرکوب‌گر احساسات

همه ما می‌دانیم که رویارویی با برخی مشکلات چقدر سخت و دشوار است؛ اما هرکسی می‌داند که پس از گذشت مدت زمانی، باید به‌دنبال راه‌حل بگردیم. تاکید این نکته خواندنی بر این است که شاید در یک امتحان موفق نشوید یا در یک مسابقه مقام نیاورید و حتی ممکن است در یک مزایده پیروز نشوید….!

مسئله این است که برای رسیدن به هدف خود نباید صرف برخورد با اولین دیوار، از تلاش دست بکشید. یک فرد هدفمند باید تمام و کمال پیگیر هدف‌های خود باشد و در راه رسیدن به آن‌ها، از هیچ تلاشی دست نکشد. بدین‌ترتیب می‌توان به معنای واقعی هدفمندی رسید. هدفمندی صرفا هدف داشتن نیست، بلکه پیگیری جدی آن نیز مهم است.

سخن نهایی

در این مطلب با گفته‌ها و ایده‌های مهمی درباره زندگی روبه‌رو شدیم که هرکدام از اهمیت بالایی برخوردار است. این نکات مهم و خواندنی باعث می‌شود که نه‌تنها دید بهتری به اصول یک زندگی درست داشته باشیم، بلکه شیوه درست زندگی‌کردن را نیز بیاموزیم.

در کنار مطالب ذکر شده، همچنین باید به مجله جذاب آسمونی نیز اشاره کنیم که بی‌شک یکی از بهترین وب‌سایت‌های اجتماعی و سرگرم‌کننده در ایران است. آسمونی در زمینه‌هایی مثل سینما، فرهنگ، اخبار، تکنولوژی، مذهب، تاریخ، ورزش و ده‌ها مورد دیگر، محتوای مورد علاقه شما را منتشر می‌کند که می‌توانید ساعت‌ها از خواندن آن لذت ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.