نصب دزدگیر ماشین در محل با کالا بست

0

ماشین نیز جزو وسایل ارزشمند هر شخصی محسوب میشود و نیاز است که از آن حفاظت شود. متاسفانه امروزه سارقان با دستکاری درب خودرو، به راحتی آن را باز کرده و ماشین را به سرقت میبرند. شما میتوانید با نصب دزدگیر ماشین در محل ماشین خود را ضد سرقت کنید. با دزدگیر ماشین نه تنها خیال شما به هنگام شب راحت خواهد بوده بلکه در مسافرت های مختلف خود نیز میتوانید به راحتی ماشین خود را در محلی پارک کرده و به گردش و تفریح بپردازید.

مزایای نصب دزدگیر ماشین

همان طور که گفتیم اصلی ترین دلیل نصب دزدگیر خودرو، جلوگیری از سرقت آن است. اما متاسفانه برخی از مجرمان میتوانند پیشرفته ترین دستگاه ها را نیز هک کرده و ماشین را به سرقت ببرند. اما به طور کلی نصب دزدگیر ماشین یک سری مزایایی دارد که به شرح زیر میباشند؛

نصب دزدگیر ماشین به شما این امکان را میدهد تا در هنگام پارک خودرو در پارکینگ های عمومی سریع تر و راحت تر ماشین خود را پیدا کنید. به این صورت که با لمس یک دکمه در ریموت، سیستم دزدگیر فعال میشود و با تولید صدا و نور شما را از محل وجود خودرو آگاه میسازد.

برخی از سارقین وقتی علامت دزدگیر خودرو را روی ماشین میبینند، از نزدیک شدن به خودرو خودداری میکنند. در واقع احتمال سرقت خودرو پایین می آید.

اگر سیستم دزدگیر ماشین شما دارای قابلیت کنترل از طریق گوشی باشد، شما میتوانید در هر لحظه از وضعیت خودروی خود باخبر باشید.

انواع دزدگیر ماشین

دزدگیر پسیو یا دزدگیر غیر فعال

اگر بخواهیم رایج ترین نوع دزدگیر خودرو را مثال بزنیم، میتوانیم به دزدگیر پسیو اشاره کنیم. این دزدگیر زمانی فعال میشود که سوئیچ را از روی خودرو برمیدارید و ماشین را قفل میکنید. این دزدگیر امنیت بالایی دارد و در صورت برخورد هر جسمی با ماشین، دزدگیر خودرو فعال میشود.

دزدگیر فعال

نوع دیگری از دزدگیر های خودرو وجود دارد که فعال هستند. به این صورت که شما باید پس از قفل کردن خودرو، برای فعال کردن دزدگیر باید ریموت دزدگیر را روشن کنید.

دزدگیر ردیاب

نوع دیگری از دزدگیر های پیشرفته وجود دارد که دارای جی پی اس یا ردیاب هستند. این نوع از دزدگیر ها در هنگام گم شدن خودرو میتواند کمک زیادی برای پیدا کردن ماشینتان بکند. از طرفی وقتی ردیاب موقعیت جغرافیایی ماشین شما را تشخیص میدهد، در صورت تغییر موقعیت ماشین، پیامی جهت هشدار به شما ارسال میکند. از دیگر قابلیت های این نوع از دزدگیر میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

به شما این امکان را میدهد تا در هر لحظه موقعیت جغرافیایی ماشین خود را چک بکنید.

میتوانید آدرس مقصدی که میخواهید به آن جا بروید، روی جی پی اس فعال کنید و خودرو شما را راهنمایی کند. در این شرایط در صورت تغییر ناگهانی موقعیت به شما هشدار خواهد داد.

برخی از مدل های این نوع از دزدگیر، میتوانند از راه دور خودرو را باز یا بسته کنند.

دزدگیر ایموبلایزر

دزدگیر های ایموبلایزر احتمال سرقت خودرو را کاهش و امنیت آن را افزایش میدهند. به این صورت که وقتی سارق درب خودرو را باز کرده و در تلاش است که به وسیله کارت هوشمند و یا راهکاری دیگر خودرو را استارت بزند، سیستم دزدگیر فعال میشود و ماشین را قفل میکند به این گونه که دیگر سارق نمیتواند ماشین را روشن کند.

دزدگیر صوتی

وقتی دزدگیر صوتی فعال میشود، بوق خودرو به صدا در می آید و تا زمانی که راننده با کمک ریموت دزدگیر را خاموش نکند، ماشین همچنان به بوق زدن ادامه میدهد.

دزدگیر بی صدا

این نوع از سیستم دزدگیر، نه صدا و نه هشدار جهت اطلاع رسانی از خود تولید نمیکند. فقط در صورت فعال شدن، پیامی به صاحب خودرو جهت اطلاع وضعیت خودرو ارسال میکند.

اجزای تشکیل دهنده انواع دزدگیر خودرو

اگر بخواهیم سیستم تشکیل دهنده انواع دزدگیر های ماشین را تقسیم بندی کنیم، میتوانیم آن ها را در دو دسته ساده و پیچیده قرار دهیم؛

دزدگیر های ساده

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر های ساده به صورت زیر میباشد،

  • چراغ های چشمک زن و یا آژیر صدا
  • دارای حداقل یک نوع سنسور
  • واحد کنترل برای بررسی کارکرد درست دزدگیر

در دزدگیر های ساده، سنسور روی درب خودرو متصل میشود و زمانی که درب بدون ریموت باز گردد، سنسور فعال شده و پیامی به واحد کنترل ارسال میکند. در نهایت واحد کنترل سبب روشن شدن چراغ های چشمک زن و یا تولید آژیز صدا میگردد.

دزدگیر های پیچیده

سیستم دزدگیر های پیچیده از اجزای زیر تشکیل شده است؛

  • سنسور ها: انواع مختلفی از سنسور وجود دارد که در سیستم دزدگیر پیچیده فعال میباشند که از جمله میتوان به سنسور های حرکتی، جا به جایی و ضربه ای اشاره کرد. این سنسور های فعالیت های مشکوک را تشخیص میدهند و پیامی به قسمت های دیگر دزدگیر ارسال میکنند.
  • واحد کنترل مرکزی: واحد کنترل مرکزی در واقع مغز سیستم محسوب میشود و تمامی سنسور های سیستم و عملگر ها را تحت کنترل خود نگه میدارد.
  • عملگر ها: عملگر ها سیستم دزدگیر را فعال میکنند و از انواع آن میتوان به چراغ چشمک زن، آژیر و قفل مرکزی اشاره کرد.
  • فرستنده: ریموت دزدگیر نوعی فرستنده است که شما میتوانید به علت کوچک بودن آن را در کنار خود حمل کنید و از راه دور دزدگیر را فعال و غیر فعال کنید.
  • گیرنده: گیرنده با پیام های ارسالی از طریق فرستنده عمل میکند. این قسمت درون واحد کنترل مرکزی قرار دارد و با پیام های فرستنده، سیستم دزدگیر را فعال و یا غیر فعال میکند.

نکات مهم در انتخاب بهترین دزدگیر برای ماشین

بهتر است قبل از هرکاری نیاز و هدف خود را از خرید دزدگیر ماشین تعیین کنید. در نهایت بر اساس این که میخواهید دزدگیرتان چه ویژگی هایی داشته باشد، آن را انتخاب میکنید. مراکز مختلفی برای خرید و نصب دزدگیر ماشین وجود دارد ولی سایت کالا بست ضمن داشتن تنوع بالا در بین دزدگیر ها، محصولات با کیفیتی نیز عرضه میکند. از طرفی شما میتوانید از بابت ارسال به موقع دزدگیر ماشین نیز از طرف سایت کالا بست خیالتان راحت باشد.

https://kalabest.com/

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.