نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی + نکات مهم شستشو

0

اگر تابه‌حال با شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده در مورد روش صحیح قرار دادن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی بحث کرده‌اید، تنها نیستید. بهترین نحوه قرارگیری قاشق و چنگال ها و ظروف آشپزخانه در ماشین ظرفشویی موضوعی است که در بسیاری از خانواده‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است!

نظرات زیادی در مورد نحوه چیدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی وجود دارد، در واقع نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی نیاز به هنر و خلاقیت دارد و بسته به برند و مدل ماشینی که دارید ممکن است برای هرکدام متفاوت باشد. اما در کل این مسئله به سلیقه شما و دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی و جنس ظروف آشپزخانه شما بستگی دارد.

خوشبختانه، یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای اطمینان از تمیزی و درخشان کردن ظروف انجام داد این است که بدانیم کارد غذاخوری، قاشق و چنگال ها را در ماشین ظرفشویی به کدام سمت قرار دهیم؟

البته باید بگوییم که چه بخواهید چاقوها، چنگال‌ها و قاشق‌هایتان را به سمت بالا یا پایین در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید، هدف شستن ظروف است تا هر دفعه همه چیز تمیز و خشک شود.

ما به عنوان گزارشگر، به پیش متخصص فروش قاشق چنگال یعنی کفچک رفتیم و برای شما در این مورد اطلاعات مفیدی را جمع آوری کردیم.

ما می‌خواهیم در این گزارش درباره نکات استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستن قاشق چنگال ها و نحوه چیدمان آن‌ها داخل ماشین اطلاعات جامعی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

با استفاده از این نکات ساده شما می‌توانید از علاوه بر ظروف آشپزخانه خود به افزایش دوام و عمر ماشین ظرفشویی آشپزخانه‌تان کمک کنید.

آیا می توان قاشق و چنگال و چاقوها را با ماشین ظرفشویی شست؟

آیا به عنوان هدیه عروسی سرویس قاشق چنگال دریافت کرده‌اید؟ یا به تازگی برای آشپزخانه‌تان قاشق چنگال خریداری کرده‌اید، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا می‌توان قاشق چنگال ها را با استفاده از ماشین ظرفشویی شست؟

از نظر فنی، می‌توانید قاشق چنگال یا کاردهای میوه خوری و غذا خوری را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، اما پس از مدتی ممکن است از خود بپرسید که چرا قاشق چنگال زنگ می‌زند؟

باید بدانید که وقتی فلز (قاشق چنگال) در معرض اکسیژن قرار می‌گیرد اکسیداسیون رخ می‌دهد. اما اگر جنس کارد و قاشق چنگال از استیل ضد زنگ تولید شده باشد درصد بروز اکسیداسیون و خوردگی قاشق چنگال تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند!

البته، باید توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن قاشق چنگال و چاقوهای مختلف در ماشین ظرفشویی باید راهنمای خرید این محصولات را مطالعه کنید؛ زیرا برخی از این کالاها برای شستشو با استفاده از ماشین ظرفشویی مناسب نیستند.

شستن چاقوهای تیز در ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث کدر یا کند شدن تیغه آن‌ها شود به همین دلیل شستن دستی چاقوهایی که برای پوست کندن، خرد کردن، کنده کاری و غیره استفاده می‌شود؛ آن‌ها را برای مدت بیشتری تیز نگه می‌دارد.

همچنین بهتر است چاقوهایی که دسته چوبی دارد نیز خارج از ماشین ظرفشویی نگه دارید، زیرا چوب به گرما و رطوبت واکنش خوبی نشان نمی‌دهد.

سرویس قاشق چنگال

نحوه صحیح چیدن قاشق چنگال و چاقو در ماشین ظرفشویی

برای افزایش کیفیت شستشو و تمیزی عمیق‌تر ابزارهای آشپزی، بهتر است که قسمت مورد استفاده از آن‌ها مانند گودی قاشق، دندانه‌های چنگال و تیزی چاقوها را به سمت پایین قرار دهید.

توصیه می‌کنیم که دسته چاقوها را حتماً به سمت بالا قرار دهید تا هنگام تخلیه و برداشتن آن‌ها دست‌هایتان آسیب نبیند؛ همچنین سایر چاقوها مانند چاقوهای استیک، چاقوی سرآشپز و چاقوهای قصابی را به هیچ وجه نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. زیرا گرما و نیروی آب می‌تواند دسته‌های چاقوها را منبسط و منقبض کند و باعث شکستن یا شل شدن آن‌ها شود.

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای قفسه سوم و ظرفیت اضافی هستند. می‌توانید سبد کارد و چنگال را کنار بگذارید و ظروف تخت خود را در این قفسه‌ها نگه دارید تا راحت‌تر بارگیری و تخلیه شوند.

بهتر است اقلام و ظروف بزرگ‌تر را در قفسه‌های بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید در واقع، بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی در قفسه بالایی جای مخصوصی برای چاقوهای بلند، ظروف و حتی چاپستیک دارند.

ملاقه‌ها و دیگر ابزار آشپزی مانند کفگیر، چاقو میوه خوری، قاشق و چنگال ها را باید جدا از هم قرار دهید تا آب و باقیمانده مواد غذایی در بین آن‌ها جمع نشود. رنده‌ها را می‌توان در هر قفسه‌ی دلخواهی قرار داد؛ توجه داشته باشید دسته انبرها باید حداقل تا حدی باز باشند تا غذا در بین آنها گیر نکند.

هنگام بارگیری، اقلام را به طور مساوی در سبدهای ماشین ظرفشویی توزیع کنید. سبدهای ظروف ممکن است برای اقلام کوچک مانند قاشق های اندازه گیری، بطری‌ها، درب‌های پلاستیکی و غیره نیز استفاده شوند.

نکات اضافی برای چیدن کارد و چنگال و ظروف

به نقل از کفچک، متخصص فروش قاشق چنگال، به هنگام استفاده از ماشین ظرف شویی برای شستشوی ابزار آشپزی، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  • چاقوهای تیز را با استفاده از سبدهای کارد و چنگال جدا کنید، بهترین چاقوهای شما باید همیشه از هم جدا باشند، به‌طوری‌که در طول شستشو با وسایل دیگر تماس پیدا نکنند؛ زیرا به‌مرورزمان باعث کند شدن آنها می‌شود.
  • یک قفسه مخصوص شستن چاقوها برای ماشین ظرفشویی بخرید، این کار باعث می‌شود که چاقوهای شما به طور مؤثر تمیز شوند.
  • همیشه چاقوهای خود را وارونه قرار دهید تا از بریدن دستان خود در هنگام خارج کردن وسایل جلوگیری کنید.
  • از قرص‌های مناسب ماشین ظرفشویی استفاده کنید، این کار به حداکثر استفاده از قدرت تمیز کنندگی ماشین ظرفشویی شما کمک می‌کند و به حفظ درخشندگی قاشق چنگال و چاقوهای تیز شما کمک می‌کند.
  • از قرار دادن کارد و قاشق چنگال در کنار هم خودداری کنید؛ کفچک اشاره می‌کند، زمانی که کارد و قاشق چنگال ها را برای شستشو کنار یک دیگر قرار می‌دهید، بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و به سختی جدا می‌شوند، بنابراین این محصولات به طور کامل تمیز و خشک نمی‌شوند.
  • چاقوهای سر آشپز را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ زیرا آنها از فولاد کربن ساخته شده‌اند که در شرایط گرم و مرطوب ماشین ظرفشویی عملکرد خوبی ندارند و می‌توانند خورده شوند، همچنین عملکرد ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث کندی لبه‌های تیز چاقوی سرآشپز شود.
  • به چند دلیل نباید ابزارهای آشپزی از جنس چوب را در ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ زیرا مواد شوینده چوب را می‌خورد، و گرما و رطوبت باعث تاب برداشتن و شکافتن آن می‌شود؛ بنابراین بهتر است ابزارهای آشپزی چوبی با دست شسته شوند.

با رعایت این نکات راهنمایی می‌توانید از تمام وسایل آشپزخانه که برای شستشو داخل ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید، در طولانی مدت نیز استفاده کنید.

کارد و قاشق چنگال طلایی

سخن پایانی

در نهایت، نحوه قرار دادن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی باید با توجه به راهنمای قاشق چنگال و ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شود، همچنین جزئیات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام قرار دادن کارد و چنگال در دستگاه در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که از شکاف‌های تعیین شده در قفسه ظروف دستگاه خود استفاده کنید تا از چسبیدن قاشق چنگال ها و چاقوها به هم و ایجاد آثار لک آب جلوگیری شود.

برای بهترین عملکرد خشک کردن و جلوگیری از ایجاد لک و خرابی، مطمئن شوید که مواد شوینده مناسب را به ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید.

پس از اتمام چرخه شستشو، بهتر است قبل از تخلیه لوازم آشپزی صبر کنید تا اقلام خنک شوند.

برای جلوگیری از زنگ زدگی قاشق چمگال بهتر است که قبل از شروع شستشو، حتماً مطمئن شوید که کارد و قاشق چنگال شما در ماشین ظرفشویی قابل شستشو هستند.

اما بهترین راه برای پیشگیری از زنگ زدگی لوازم آشپزی خرید سرویس قاشق چنگال استیل ضد زنگ است؛ با این کار شما نه تنها خیالتان از زنگ نزدن راحت می‌شود؛ بلکه با آسودگی و زحمت کمتری می‌توانید از ماشین ظرفشویی برای شستن کارد و قاشق چنگال آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

امیدواریم که این گزارش برای شما مفید واقع شده باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.