راهنمای کامل ثبت نام برای وام فوری: مراحل مهم و نکات حیاتی

0

اخذ وام فوری در کشورهایی با نرخ تورم بالا از جمله ایران اهمیت بسیاری دارد. برخی بانک ها و موسسات مالی در مدت زمانی کوتاه تامین مالی را برای متقاضیان انجام می دهند، حتی گاهی متقاضیان بدون داشتن حساب سپرده و یا داشتن سپرده در بازه زمانی مشخص و بدون نیاز به طی فرایندهای پیچیده و طولانی جهت اخذ وام نسبت به دریافت وام فوری اقدام می کنند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل مهم و نکات حیاتی در اخذ وام فوری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل ثبت نام برای وام فوری

مراحل ثبت نام وام فوری در بانک ها و موسسات مالی مختلف متفاوت است، اما اغلب این بانک ها و موسسات از فرایند ذیل جهت ارائه وام فوری به متقاضیان استفاده می کنند. این مراحل می تواند به صورت حضوری یا آنلاین انجام پذیرد و مراحل خاص خود را داشته باشد. از آنجا که مراحل و شرایط وام فوری در بانک ها و موسسات مالی مختلف متفاوت است، متقاضیان می بایست به صورت حضوری به شعب مراجعه کرده و یا به سایت رسمی بانک و موسسه مالی مراجعه نمایند و در خصوص تمامی شرایط و مراحل اخذ وام فوری اطلاعات لازم را کسب نمایند. اگرچه مراحل اخذ وام فوری با یکدیگر متفاوتند اما در کل متقاضی می بایست فرم و متن نمونه را تکمیل کرده و با در اختیار داشتن مدارک لازم هویتی، حقوقی و … نسبت به دریافت وام اقدام نماید. برای مثال بانک مسکن جهت پرداخت وام مراجعین را به خرید اوراق ترغیب می کند ولی دریافت نوعی دیگر از بانک نظیر وام خرید کالا از بانکی دیگر به خرید اوراق نیازی نخواهد داشت.

اخذ وام فوری

نکات حیاتی در ثبت نام برای وام فوری

بانک ها و موسسات مالی مختلف جهت اعطای  وام فوری به متقاضیان شرایطی را علاوه بر طی مراحل ثبت نام وام فوری قرار می دهند، برخی از این نکات حیاتی و شرایط لازم عبارتند از:

  • متقاضیان زمانی برای ثبت نام وام فوری می توانند اقدام نمایند که به سن قانونی رسیده باشند، حداقل سن قانونی برای متقاضیان اخذ وام در اکثر بانک ها و موسسات مالی ۱۸ سال سن است.
  • داشتن فیش حقوقی معتبر یا داشتن پروانه کسب که نمایانگر شاغل بودن متقاضی اخذ وام و به عنوان پشتوانه ای جهت پرداخت اقساط وام دریافتی خواهد بود، از شرایط لازم و حیاتی برای اخذ وام فوری است.
  • المان هایی در دریافت وام از بانک ها و موسسات و بازپرداخت آن نقش دارند. برای مثال نرخ بهره سالانه یا ماهانه بانک و موسسه مالی، مهلت بازپرداخت، مبلغ وام دریافتی، اقساط ماهیانه و … از مهمترین المان ها دریافت وام به شمار می روند. بر حسب نوع بانک و موسسه مالی، نرخ بهره و مهلت بازپرداخت متفاوت است. برای مثال ممکن است موسسه ای مبلغی را به عنوان خرید کالا به متقاضیان ارائه دهد و ظرف مدت ۳۶ ماه و با نرخ بهره ۱۸ درصد از آنها به صورت اقساط دریافت کند.
  • بر حسب نوع وام پرداختی به متقاضیان، نوع مدارک مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال در اخذ وام ازدواج، یکی از مدارک مورد نیاز در اختیار داشتن سند عقد است و یا در گرفتن وام خرید کالا، برخی موسسات و بانک ها پس از دریافت فاکتور خرید کالا به متقاضیان وام پرداخت می کنند.
  • برخی از بانک ها و موسسات مقداری از سپرده متقاضیان اخذ وام را به عنوان نوعی وثیقه تا انتهای دوره بازپرداخت وام نزد خود نگه می دارند.
  • داشتن ضامن به همراه  گواهی کسر از حقوق، چک و سفته بانکی از سوی ضامنین از دیگر شرایط اخذ وام فوری از بانک ها و موسسات مالی است.
  • اعتبارسنجی متقاضیان اخذ وام از شرایط حیاتی برای اخذ وام است. در واقع رتبه اعتباری عددی بین ۰ تا ۹۰۰ است که با توجه به تراکنش های فرد، بدهی های بانکی و تسهیلات و …تعیین می شود. هرچه این عدد بزرگتر باشد، ریسک معامله و ارائه وام به متقاضی کمتر خواهد بود. به عبارت ساده تر هرچه این عدد بیشتر باشد، احتمال پس دادن وام از سوی متقاضی بالاتر می رود. رتبه اعتباری با حروف A، B، C، D و E نشان داده می شود. رتبه های A1، A2 و A3 برای مشتریانی است که ریسک معامله با آنها بسیار پایین است و در این بازه اعتبارسنجی مشتریان عددی بین ۶۴۰ تا ۹۰۰ خواهد بود. مشتریان دسته دوم که در گروه B نشان داده می شوند، مشتریانی هستند که ریسک معامله با آنها پایین است و عدد اعتبارسنجی آنها بین ۵۸۰ تا ۶۳۹ خواهد بود. مشتریانی که ریسک معامله با آنها در حد متوسط است را با C نشان می دهند و عدد اعتبارسنجی این مشتریان عددی بین ۵۲۰ تا ۵۷۹ خواهد بود. ریسک بالا برای مشتریانی است که عدد اعتبارسنجی آنها بین ۴۶۰ تا ۵۱۹ بوده و با حرف D نشان داده می شوند. مشتریانی که رتبه اعتباری انها E است، مشتریانی هستند که ریسک معامله با آنها بسیار بالا بوده و عدد اعتبارسنجی این مشتریان بین ۰ تا ۴۵۹ خواهد بود. بسیاری از موسسات مالی و بانک ها با توجه به مبلغ وام و مهلت بازپرداخت و نرخ بهره، وام را به مشتریان گروه خاصی اعطا می نمایند و اعتبارسنجی پیش از ارائه وام به مشتریان امری حیاتی است که به صورت آنلاین و به راحتی قابلیت انجام دارد.
  • برخی از بانک ها و موسسات مالی بدون نیاز به ضامن و تنها از طریق ارائه سند ملکی به ارائه وام به متقاضیان می پردازند.
  • به منظور دریافت وام از بانک ها و موسسات مالی لازم است تا فرد بدهی بانکی نداشته و وام تسویه نشده نزد بانک نداشته باشند.

مراحل تایید و پرداخت وام

مراحل تایید و پرداخت وام بر حسب نوع وام، بانک و موسسه مالی و اعتباری که وام را پرداخت می کند متفاوت است. مراحل تایید و پرداخت وام خرید کالا توسط شرکت اکو اینوست مطابق زیر است

اکواینوست

  • ثبت نام برای اخذ وام خرید کالا در شرکت اکو اینوست
  • اعتبارسنجی مشتری
  • بررسی درآمد ماهانه مشتری، خالص این مبلغ می بایست از دو برابر مبلغ اقساط بیشتر باشد، این بررسی توسط کارشناسان اکو اینوست انجام می گیرد و ارائه وام به نظر کارشناسی این افراد بستگی خواهد داشت.
  • مهلت بازپرداخت ۳ تا ۱۵ ماهه و حداقل مبلغ ۶۰ و حداکثر مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان
  • اخذ چک صیادی برای مبالغ بالا و نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان
  • ارائه وام به صورت کارت اعتباری برای خرید کالای مورد نظر و یا ارائه پیش فاکتور کالا به شرکت و پرداخت مبلغ مورد نظر از طرف اکو اینوست به فروشگاه مربوطه بدون اینکه پرداختی در این فرایند از سوی متقاضی اخذ وام انجام گیرد.
  • پرداخت اقساط ماهانه وام دریافتی

مزایای وام فوری

از مزایای وام فوری که این نوع وام را برای متقاضیان اخذ وام، به عنوان آلترناتیوی اقتصادی مطرح می کند، عبارتند از:

  • دسترسی سریع به وام: سرعت بالای دریافت وام و دسترسی هرچه سریع تر به نقدینگی از مهمترین مزیت های دریافت وام فوری است.
  • فرایند دریافت ساده: دریافت وام فوری که می تواند به صورت آنلاین و یا با مراجعه حضوری انجام پذیرد، فرایندی راحت و بدون دردسر است.
  • انعطاف پذیری در شرایط دریافت وام فوری: انواع مختلفی از  وام فوری آزاد توسط بانک ها و موسسات مالی مختلف ارائه میگردد و میزان وام، نرخ بهره و مهلت بازپرداخت آن ها متفاوت است. انعطاف پذیری شرایط اخذ وام، این وام را به یکی از انواع وام های پرطرفدار تبدیل کرده است.
  • حداقل مدارک جهت اخذ وام فوری: حداقل مدارکی که بانک ها و موسسات مالی برای ارائه این وام از متقاضیان طلب می کنند این وام را به یکی از وام های پرطرفدار تبدیل می کند.
  • قابلیت اخذ وام توسط تمامی افراد با شرایط قانونی: افراد با شرایط اعتباری نازل تر نیز می توانند از این وام استفاده نمایند، زیرا اعتبارسنجی متقاضیان اخذ وام در این نوع وام ها با اولویت کمتری انجام می پذیرد.

انتخاب منبع وام

متقاضیان اخذ وام می توانند از بانک ها، موسسات مالی و یا شرکت های خصوصی انواع مختلفی از وام را دریافت نمایند. اغلب دریافت وام از بانک ها و موسسات مالی با بروکراسی های اداری بیشتری همراه بوده و زمان بیشتری را طلب می کند، اما اخذ وام از شرکت های خصوصی سریعتر صورت می پذیرد و افراد می توانند با استفاده از سند ملکی؛ خودرو، سند خط تلفن همراه و طلا از موسسات خصوصی وام فوری دریافت نمایید. اغلب نرخ بهره موسسات خصوصی از بانک ها و موسسات مالی بیشتر و مهلت بازپرداخت وام دریافتی از آن ها کمتر است. متقاضیان اخذ وام فوری می بایست بر حسب جوانب و شرایط به دریافت وام از هرکدام از منابع ذیربط اقدام نمایند، اما لازم است پیش از عملی سازی تصمیم دریافت وام در خصوص شرایط اخذ وام، نرخ بهره، مهلت بازپرداخت، اقساط ماهانه، شرایط لازم در خصوص داشتن ضامن، ارائه چک، سفته، گواهی کسر از حقوق، اعتبارسنجی بانکی و … اطلاعات لازم را به دست آورند.

بررسی شرایط و الزامات

بانک ها و موسسات مالی مختلف، شرایط متفاوتی برای پرداخت انواع وام دارند. لازم است تا متقاضیان تمامی شرایط را داشته باشند تا مشمول دریافت وام گردند. برای مثال وام ازدواج از انواع وام های فوری پرطرفدار است که مطابق قانون به هریک از طرفین وام ۳۰۰ میلیون تومانی پرداخت می گردد. وجود یک ضامن و سند ازدواج از مهمترین الزامات اخذ وام ازدواج است. وام خرید مسکن از دیگر وام های پرطرفدار است که افراد برای اخذ آن می بایست سپرده داشته باشند و از طریق خرید اوراق در فرابورس نسبت به دریافت این وام اقدام نمایند.

شرکت  اکو اینوست نیز به پرداخت وام خرید کالا به متقاضیان می پردازد. خالص درآمد فرد می بایست از دو برابر اقساط ماهانه وی بیشتر باشد، اعتبارسنجی افراد می بایست قابل قبول باشد تا معامله با آن ها ریسک کمتری داشته باشد، نظر کارشناسی کارشناسان اکو اینوست نی در خصوص بررسی مستندات افراد قابل قبول باشد تا این شرکت وام خرید کالا از ۶۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را در اقساط ۳ تا ۱۵ ماهه به متقاضیان پرداخت نماید.

تکمیل فرم ثبت نام

اولین مرحله جهت ثبت نام وام فوری در بانک ها و موسسات مالی مختلف تکمیل فرم ثبت نام آن نهاد است. فرم ثبت نام برگه است که نهاد ارائه دهنده وام در اختیار متقاضیان دریافت وام قرار می دهد تا اطلاعات مورد نیاز را در آن وارد کنند و به عنوان مستندی جهت دریافت تسهیلات به نهاد مربوطه ارائه دهند. تکمیل فرم ثبت نام به صورت اینترنتی یا حضوری تکمیل می گردد. در روش حضوری، متقاضی دریافت وام، فرم و مستندات درخواستی بانک ها و موسسات مالی را در اختیار آنها قرار می دهد و در روش اینترنتی تمامی مدارک مورد نیاز از جمله فرم ثبت نام به صورت اینترنتی تکمیل و بارگذاری می گردد و پیگیری دریافت وام از طریق کد رهگیری که برای وام گیرنده صادر می گردد، انجام می گیرد.

ارسال مدارک مورد نیاز

از مدارک لازم برای دریافت وام از بانک ها و موسسات مالی می توان به نمونه متن درخواست اخذ وام، وجود مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، عکس و … مدارک هویتی ضامنین، گواهی کسر از حقوق متقاضی، حکم کارگزینی و یا نامه اشتغال به کار فرد و … اشاره کرد. مدارک مورد نیاز دریافت وام بر حسب نوع وام متفاوت است، برای مثال برای دریافت وام ازدواج عقدنامه طرفین یکی از مدارک حیاتی خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.