چگونه سنگ شکن مورد نیاز خود را تعیین کنیم؟

0

ماسه سنگ، سنگ آهک، شن و گرانیت بدون شک رایج ترین سنگدانه هایی هستند که امروزه در صنعت ساختمان استفاده می شود، اما این سنگ ها دارای ویژگی های سختی و سایندگی بسیار متفاوتی هستند. بنابرین برای خرد کردن آن ها باید از سنگ شکن های متنوعی استفاده کرد. در ادامه این مطلب درباره سنگ شکن ها و گیربکس های کتابی به کار رفته در آن ها صحبت خواهیم کرد.

 

سنگ‌هایی که از معادن استخراج می‌شود اغلب به دلیل اندازه غیر طبیعی قابل استفاده نیستند از این رو از دستگاه‌های سنگ شکن استفاده می شود.

انواع سنگ شکن ها

اولین گام در شناسایی انواع سنگ شکن ها؛ شناختن نوع سنگی است که قصد دارید در عملیات خود بر روی پردازش تمرکز کنید، هرچه بیشتر در مورد نوع سنگی که می خواهید خرد کنید و کاربرد نهایی آن بدانید، انتخاب بهترین تجهیزات برای دستیابی به اهداف پروژه آسان تر است.

سوال “چند نوع سنگ شکن وجود دارد؟” بسته به آنچه که فرد سوال کننده در تلاش است در مورد سنگ، ماسه، شن، یا فرآوری مواد معدنی بیاموزد، می توان به روش های مختلفی پاسخ داد.

اگر در مورد راه اندازی ایستگاه در یک کارخانه سنگ شکن کامل صحبت می کنید، پاسخ ممکن است سه تا چهار باشد. این سنگ شکن های اولیه، ثانویه، و سوم/کواترنر/نهایی هستند.

البته سنگ شکن ها نیز سبک های مختلفی دارند. به عنوان مثال، سنگ شکن های فکی و مخروطی به سبک تراکمی، در ایستگاه های مختلف در مدار سنگ شکن قرار می گیرند (بسته به عواملی مانند اندازه، انواع، و سختی سنگی که برای خرد کردن نیاز دارید، و همچنین خروجی لازم).

تعداد انواع سنگ شکن از نظر سبک و پیکربندی می تواند کمی چالش برانگیز باشد، زیرا راه های زیادی برای سفارشی سازی سنگ شکن ها وجود دارد. با این حال، چهار طرح اصلی – سنگ شکن های مخروطی، فکی، چرخشی و ضربه ای- را خواهید یافت که در بسیاری از کارخانه های سنگ شکن کار می کنند.

  1. سنگ شکن های فکی

در سنگ شکن تراکمی، سنگ شکن های فکی در مقایسه با سنگ شکن های مخروطی، بیشتر ابزاری نرم هستند، به همین دلیل است که اغلب در مرحله مدار سنگ شکن اولیه استفاده می شوند.

سنگ شکن های فکی به عنوان “سنگ شکن” نیز شناخته می شوند و برای شکستن مواد بزرگتر و سخت تر به قطعات قابل کنترل تر استفاده می شوند. آنها تمایل دارند با انواع مختلف مواد به خوبی عمل کنند و به اندازه سنگ شکن های سبک ضربه ای سایش و پارگی را نشان نمی دهند. آنها همچنین حداقل مواد ریز و گرد و غبار را تولید می کنند، اگرچه محصول نهایی با این نوع سنگ شکن تقریباً همیشه نیاز به خرد کردن ثانویه دارد.

  1. سنگ شکن های چرخشی

سنگ شکن های چرخشی دارای سر مخروطی و سطح مقعر هستند (اغلب با فولاد منگنزی پوشیده شده اند) و مواد را با فشرده سازی از طریق چیزی که به عنوان حرکت خارج از مرکز شناخته می شود، از هم جدا می کنند.

مانند سنگ شکن های فکی، سنگ شکن های چرخشی اغلب در ایستگاه های سنگ شکن اولیه مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه گاهی اوقات ممکن است به عنوان سنگ شکن ثانویه نیز استفاده شوند.

  1. سنگ شکن های مخروطی

مشابه سنگ شکن های فکی و چرخشی، سنگ شکن های مخروطی با فشرده سازی کار می کنند، به این معنی که مواد را با فشردن آنها کاهش می دهند تا زمانی که از هم جدا شوند.

سنگ شکن های مخروطی با یک گوشته چرخان در یک کاسه مقعر با پوشش منگنز ساخته می شوند – این شبیه به سنگ شکن های چرخشی است، اما محفظه سنگ شکن در سنگ شکن های مخروطی به آن زاویه تند نیست. سنگ شکن های مخروطی می توانند خوراک های با سختی متوسط ​​تا بسیار سخت و ساینده را بپذیرند که ممکن است خشک یا مرطوب باشند، هرچند چسبناک نباشند (در حالی که سنگ شکن های چرخشی در مدیریت تغذیه نرم تر و خشک کن ها بهتر هستند). خروجی آنها یک محصول نسبتا مکعبی خواهد بود، با نسبت کاهش حدود 6 به 1 تا 4 به 1.

گیربکس کتابی چیست؟

گیربکس کتابی از چرخ دنده مخروطی با دندانه های مارپیچ تشکیل می شود. این دنده های مارپیچ باعث می شود که این محصول با نام گیربکس حلزونی نیز شناخته شود. گیربکس کتابی به دلیل تطبیق پذیری، واکنش بسیار کم و خطای انتقال کم در بازار ثابت شده اند و بسیار کاربرد دارند.

از مزایای استفاده از این گیربکس های کتابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 30 درصد صرفه جویی در مصرف برق
  • حداکثر 8 پدل چرخ در هر طرف.
  • بسیار کم سر و صدا و نویز اندک
  • بار به 4 یاتاقان تقسیم می شود.
  • راندمان بالا و اتلاف انرژی کمتر

این گیربکس به این دلیل که قابلیت های ویژه دارا می باشد و جایگزین مناسبی برای نمونه های مشابه موجود در بازار می باشند فروش بالایی دارد.

 

ماکان سنگ شکن

سنگ شکن جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه مورد استفاده قرار می گیرد، وبه منظور خرد کردن سنگ های بزرگ و تهیه خوراک در ماشین آلات دیگر بکار گرفته می شود .سنگ شکن ها انواع گوناگونی دارند.

شرکت ماکان سنگ شکن(https://makansangshekan.net)، با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش و با مدیریت آقای جعفرزاده اقدامات گسترده ای در زمینه طراحی انجام داده است. اين شركت علاوه بر تامین تجهیزات قید شده در داخل کشور، قابلیت ارائه این محصولات در سطوح بین المللی با کیفیت قابل رقابت را نیز دارا می باشد همچنين تيم ماكان تمام تلاش خود را می کند که خدمات خود را در حداقل زمان با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت به مصرف کننده ارائه نماید و آمادگی هر گونه همکاری با مجموعه های مختلف در زمینه طراحی ، ساخت و نصب و راه اندازی خطوط خردایش و فرآوری انواع کانی های معدنی ، بازسازی و تعمیر انواع دستگاه های سنگ شکن و همچنین ساخت و تامین قطعات یدکی مربوط به دستگاه های مذکور را دارد .

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.