5 علامت کمربند سرپانتین خراب (و هزینه تعویض)

0

5 علامت کمربند سرپانتین خراب : ماشین شما از چندین قسمت متحرک مانند دینام، پمپ آب، پمپ فرمان و کمپرسور AC تشکیل شده است. برای اینکه وسیله نقلیه شما به درستی کار کند، همه این قطعات باید به طور هماهنگ کار کنند.

5 علامت کمربند سرپانتین خراب

تسمه محرک سرپانتین یا لوازم جانبی به پمپ فرمان، دینام، تهویه مطبوع و گاهی اوقات به پمپ آب متصل می شود. با تامین انرژی تمام این قطعات، این یک تسمه بلند است که تضمین می کند همه چیز به خوبی اجرا می شود.

از آنجایی که این تسمه قطعات مختلف را تامین می کند، می توان از این تسمه به عنوان تسمه فرمان، تسمه دینام یا تسمه فن نیز نام برد. البته هرگز نباید آن را با تسمه تایم اشتباه گرفت.

مهم نیست که چه نامی دارد، وقتی شروع به شکست کرد، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. خوشبختانه، علائم کمربند سرپانتین خراب  به راحتی قابل تشخیص است.

چگونه یک کمربند سرپانتین کار می کند

علائم کمربند سرپانتین خراب

مکانیک ساده است تسمه به نقاط مختلف اتصال متصل می شود. وقتی موتور شروع به کار کرد، تسمه فعال می شود. در امتداد کشیده و سفت می شود. همانطور که این کار را انجام می دهد، تسمه سایر اجزای سیستم را تامین می کند. آنها حرکت می کنند زیرا کمربند حرکت می کند.

اگر تنش تسمه سرپانتین خراب ی دارید، سیستم تهویه مطبوع، فرمان برقی و دینام شما تحت تأثیر نامطلوب قرار خواهند گرفت.

5 علامت خراب  کمربند سرپانتین

این یک مشکل جدی است، و اگر تسمه ببندد، متوجه خواهید شد که رانندگی ماشین چالش برانگیزتر می شود. علاوه بر این، اگر تسمه در هنگام استفاده تحت کشش زیاد بچسخراب ، می تواند به سایر سیستم های حیاتی نیز آسیب برساند. بهتر است این مشکل در اسرع وقت تعمیر شود.

در اینجا پنج راه وجود دارد که می‌دانید زمان تعویض کمربند سرپانتین فرا رسیده است:

شماره 1 – تهویه مطبوع شما کار نمی کند

اگر سیستم تهویه مطبوع شما به طور ناگهانی کار نمی کند، ممکن است این مشکل باشد. باید توجه داشته باشید که تهویه مطبوع کار نمی کند و صدایی از آن نمی آید. همچنین هیچ هوای سردی از دریچه ها خارج نخواهد شد.

چندین چیز می تواند مانع از کارکرد AC شود، اما در هر صورت تسمه درایو لوازم جانبی را بررسی کنید.

شماره 2 – صداهای جیغ

صدای جیغ

اگر به نظر می رسد که ماشین شما در حال تمرین برای مسابقه گراز است، بلافاصله کمربند مارپیچی را بررسی کنید. معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که تسمه لیز می‌خورد یا به درستی تراز نشده است و اغلب در صبح سرد قبل از گرم شدن موتور قابل توجه است.

هر دو وضعیت راه‌حل‌های ساده‌ای هستند – کمربند را سفت کنید و مطمئن شوید که کاملاً در یک راستا قرار دارد. موقعیت های دیگر به معنای خرید یک کمربند جدید است.

شماره 3 – خراب ون فرمان برقی

هنگام چرخش فرمان صدا ایجاد می کند

از دست دادن قدرت در مکانیزم فرمان می تواند کمی ترسناک باشد. گویی ماشین شما یک شبه غیرممکن می شود. فرمان برقی زمانی که کار می کند عالی است، اما زمانی که مشکلی پیش می آید، احساس می کنید که در حال رانندگی با یک مخزن ناتوان هستید.

بیشتر بخوانید : مقالات خودرویی 

در حالی که می توان خراب ون فرمان برقی رانندگی کرد (بیشتر خودروهای قدیمی آن را نداشتند)، تلاش زیادی به خصوص در سرعت های پایین نیاز دارد. پمپ فرمان معیوب یا کمبود مایع ممکن است در واقع مقصر باشد، اما ارزش بررسی کمربند مارپیچ خود را دارد.

شماره 4 – موتور بیش از حد گرم شده است

در خودروهایی که تسمه پمپ آب را به حرکت در می آورد، این موضوع رایج است. اگر تسمه پاره شود، پمپ آب کار نمی کند و موتور بیش از حد گرم می شود. اگر با این مشکل به رانندگی ادامه می دهید، به دنبال مشکل هستید.

اگر باید به مکانیک رانندگی کنید، مراقب دما باشید. به آرامی و با احتیاط رانندگی کنید تا از گرم شدن بیش از حد موتور و گرفتگی آن جلوگیری کنید. مطمئن‌ترین شرط یدک‌کشیدن ماشین است – هزینه آن کمی بیشتر است، اما نه به اندازه یک موتور جدید.

شماره 5 – کمربند ترک خورده است

یک بازرسی سریع تعمیر و نگهداری هر چند هفته یا زمانی که روغن خود را تعویض می کنید عاقلانه است. تسمه ها و سایر اجزای داخل خودرو را بررسی کنید. آیا برخی نیاز به سفت شدن دارند؟ یا تعویض شده؟

اگر دیدید که کمربند سرپانتین ترک خورده یا آسیب دیده است، وقت آن است که یک کمربند جدید تهیه کنید. شما می توانید صبر کنید تا تسمه ببندد، اما این خطر آسیب بیشتری به ماشین شما وارد می کند.

تعویض تسمه در اکثر موارد نسبتاً آسان است و گران نیست. هیچ توجیهی برای به تعویق انداختن این تعمیر وجود ندارد.

هزینه تعویض تسمه سرپانتین

تعمیر این مشکل ساده نباید بیش از یک ساعت (حداکثر دو ساعت) طول بکشد.هزینه تعمیر  بستگی  داردمدل ماشین و رسیدن به کمربند سرپانتین در چارچوب خودرو چقدر آسان است.

آیا باید کمربند را خودم تعویض کنم؟

با توجه به اینکه این کار می تواند مقدار قابل توجهی در هزینه شما صرفه جویی کند و این کار پیچیده ای نیست، ما توصیه می کنیم که افراد معمولی خود آن را امتحان کنند. این احتمال وجود دارد که از آنچه می توانید با جایگزینی تسمه درایو خود انجام دهید شگفت زده شوید.

آیا می توانم ماشینم را با کمربند سرپانتین خراب  رانندگی کنم؟

این سوالی است که اغلب می شنویم. مواردی وجود دارد که ممکن است بتوانید در مواقع اضطراری ماشین خود را رانندگی کنید، اما ما ترجیح می دهیم رویکرد محتاطانه تری اتخاذ کنیم.

اگر تسمه پاره شود، هدایت خودرو اگر غیرممکن نباشد، ممکن است دشوار باشد. اگر تسمه شروع به ساییدگی کرد، زمان زیادی نمی گذرد که بند می آید، بنابراین بهتر است آن را تعویض کنید.

کار درست را انجام دهید و بلافاصله با مکانیک خود تماس بگیرید. عواقب عدم انجام این کار ممکن است بعداً برای شما گران تمام شود. چه اتفاقی می افتد اگر تسمه در حالی که شما در اتوبان هستید بشکند؟ بهترین توصیه ما این است که ماشین را متوقف کنید و آن را به مغازه ببرید.

مجله خبری اوجکده در زمینه ی اطلاعات طراحی سایت،اخبار موبایل و فناوری ،گردشگری،گیم ، آشپزی و … فعالیت میکند .

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.