چگونه یک دزگیر منزل مناسب انتخاب کنیم؟

0

دزدگیر منزل یکی از تجهیزات امنیتی و حفاظتی به شمار می رود که امروزه در ساختمان های مسکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از اسم این محصول مشخص است، در واقع دزدگیر منزل ابزاری برای کمتر شدن سرقت است. نحوه کارکرد دزدگیر منزل به این صورت است که با فعال شدن سنسورهای آن در زمان تشخیص خطر، آژیر اعلام سرقت از طرق مختلفی ما و دیگران را از این موضوع آگاه می سازد. انواع دزدگیر منزل در انواع مختلفی از جمله سیم دار، بی سیم، خط ثابت و سیم کارتی تولید می شوند. همچنین در حال حاضر شرکت های فراوانی مانند بتا، کلاسیک، سیماران، سایلکس و… در تولید این تجهیزات فعال هستند. با نظر به این موضوع، برای خرید دزدگیر منزل ابتدا می بایست فاکتور ها و نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم. در ادامه برخی از این فاکتور ها را ذکر خواهیم کرد.

تلفن کننده معمولی دزدگیر

1- سنجش میزان امنیت منزل

در وهله اول لازم است تا میزان امنیت منزل خود را تخمین بزنیم. به طور مثال اگر منزل ما از قفل درب، جک پارکینگ و دوربین مداربسته برخوردار است، در این صورت باید از نوع خاصی از دزدگیر منزل استفاده کنیم.

2- دزدگیر منزل تلفن کننده و بدون تلفن کننده

در یکی از دسته بندی های دزدگیر منزل، این محصول در دو نوع تلفن کننده و بدون تلفن کننده قرار می گیرد. دزدگیر های بدون تلفن کننده در زمان فعال شدن، تنها آلارم می زنند و بدینوسیله اعلام خطر می کنند. از سوی دیگر دزدگیر های منزل تلفن کننده علاوه بر ایجاد صدا، ما را نسبت به خطر به وجود آمده از طریق برقراری تماس مطلع می سازند. با این وصف می توان گفت که دزدگیر تلفن کننده برای افرادی که نیازمند امنیت بالایی هستند، مناسب تر است.

3- اطلاع از قابلیت های دزدگیر انتخابی

در زمان خرید دزدگیر منزل باید از قابلیت ها و نحوه کارکرد آن آگاهی پیدا کنیم. هرچه دانسته های ما نسبت به دزدگیر انتخابی و عملکرد آن بیشتر باشد، به طبع بهره برداری ما از آن بیشتر و امنیت خانه ما بالاتر خواهد بود. از این رو فروشگاه های اینترنتی معتبر توضیحات مناسبی را به منظور آشنایی مشتریان با قابلیت های دزدگیر منازل در وبسایت خود قرار می دهند.

4- شناخت سنسورهای دزدگیر منزل

یکی از مهمترین بخش های دزدگیر منزل، سنسور آن است. این سنسورها در انواع تشخیص حرکت، آهنربایی در و پنجره، دود، نشت آب، تشخیص لرزش، خطی، شکسته شدن شیشه و… موجود هستند. با توجه به فراوانی سنسورهای دزدگیر منزل، لازم است تا از کارایی و محل مورد استفاده آنها آگاهی یابیم.

5- انتخاب پکیج مناسب و فروشگاه معتبر

پس از انتخاب پکیج مورد نظر، می بایست فروشگاهی معتبر را برای خرید برگزینیم. فروشگاهی که علاوه بر سابقه طولانی در فروش انواع دزدگیر منزل، خدمات پس از فروش منحصر به فردی را برای مشتریان فراهم کند. در ادامه چهار پکیج دزدگیر منزل را که هر کدام در رنج قیمت خود بی نظیر هستند را معرفی خواهیم کرد.

پک دزدگیر اماکن

پکیج دزدگیر بتا خط ثابت با 5 تا 12 چشمی بی سیم یا ساده

پکیج دزدگیر منزل بتا با 5 تا 12 چشمی بی سیم اغلب برای اماکن بزرگ به کار می رود. این پکیج از مرکز کنترل بتا Z7 برخوردار است که به وسیله آن قابلیت شماره گیری از طریق خط ثابت و سیم کارت فراهم می شود. چشمی این دزدگیر از نوع وایرلس یا بی سیم است و مشتریان برای نصب آنها نیازی به سیم کشی پیدا نخواهند کرد. محتویات پکیج دزدگیر منزل بتا خط ثابت شامل مرکز کنترل، باتری، بلندگو و کاور، چشمی و ریموت است و در حال حاضر این محصول با یک سال گارانتی عرضه می شود.

 

پکیج دزدگیر کلاسیک با 1 تا 4 چشمی ساده و تلفن کننده ثابت

پکیج پیشنهادی بعدی این مقاله، پکیج دزدگیر کلاسیک با 1 تا 4 چشمی ساده و تلفن کننده ثابت نام دارد. این دزدگیر از مرکز فرمان Z4 Ultra بهره می برد و دارای 4 زون است. دزدگیر اماکن کلاسیک با دو عدد ریموت با قابلیت کنترل از فاصله حداکثری 100 متر به فروش می رسد. همچنین این دزدگیر از قابلیت اتصال به تلفن کننده ثابت پشتیبانی می کند. با این وصف امکاناتی مانند فعال و غیر فعال کردن دزدگیر با کمک تلفن همراه برای خریداران فراهم می شود. برخی دیگر از مزیت های پکیج دزدگیر کلاسیک تلفن کننده ثابت عبارت اند از امکان ست کردن 15 ریموت، سیستم رمز 64 بیتی با رمز متغیر، ارسال گزارشات به وسیله پیامک، اپلیکیشن موبایل برای ارتباط با دستگاه و… . این پکیج با یک و نیم سال گارانتی به فروش می رسد.

پکیج دزدگیر بتا با 4 چشمی بی سیم و تلفن کننده ثابت یا سیم کارتی

یکی دیگر از محصولات پر فروش شرکت بتا با نام پکیج دزدگیر بتا با 4 چشمی بی سیم و تلفن کننده ثابت یا سیم کارتی شناخته می شود. مرکز کنترل Z4-FL بتا از 2 زون بی سیم و 5 زون با سیم برخوردار است و قابلیت کد دهی تا 10 چشمی بی سیم را فراهم می کند. مرکز کنترل این پکیج دارای مدار شارژ باتری بوده و در هنگام قطع برق و سیم بلندگو، مشتریان را آگاه می سازد. همچنین مصرف کنندگان و کاربران دزدگیر بتا قادر به دریافت گزارشات کامل از طریق اپلیکیشن های مخصوص خواهند بود.

 

پکیج دزدگیر کلاسیک با 12 چشمی و تلفن کننده

پکیج دزدگیر کلاسیک با 12 چشمی و تلفن کننده، آخرین و یکی از کامل ترین پکیج های دزدگیر منزل است که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. محتویات این پک شامل مواردی از جمله مرکز فرمان و دزدگیر Z4 ULTRA، 2 عدد ریموت، آژیر، باتری، 4 عدد چشمی بی سیم و 1 عدد تلفن کننده ثابت است. تلفن کننده G1 PLUS از قابلیت ارسال پیامک و ارتباط تماس تلفنی با کمک سیم کارت یا خط ثابت را فراهم می کند. علاوه بر این قابلیت ها، خریداران می توانند دزدگیر را به وسیله آن خاموش یا روشن کنند. همچنین تلفن کننده این پکیج از زبان فارسی پشتیبانی می کند و دارای 50 حافظه تلفن است. پکیج دزدگیر کلاسیک با 12 چشمی و تلفن کننده مانند سایر محصولات این شرکت با 5/1 سال گارانتی به دست مشتریان می رسد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.