نحوه کارکرد چشمی درب دیجیتال

0

امروزه ما شاهد طیف وسیعی از سیستم های امنیتی هوشمند همچون دستگیره الکترونیکی، قفل هوشمند و… هستیم که هرکدام کارکرد های مخصوص به خود را در ساختمان ها و مراکز تجاری دارند. یکی از این سیستم های پرکاربرد و محبوب که کمک شایانی در ارتقاء امنیت ساختمان ها، محل کار و منازل می کند، چشمی درب دیجیتال نام دارد.

چشمی های درب خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که جدید ترین آنها تحت عنوان چشمی درب دیجیتال شناخته می شوند. با این اوصاف ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی چشمی درب دیجیتال و نحوه کارکرد آن به طور کامل بپردازیم.

چشمی درب دیجیتال چیست؟

چشمی های درب در دو نوع ساده و الکترونیک تقسیم بندی می شوند. همچنین چشمی های الکترونیک که پیشرفته تر از سایر انواع چشمی درب هستند، خود در دو نوع بیسیم و باسیم در بازار به فروش می رسند.

به طور کلی چشمی حفره ای کوچک است که بر روی درب نصب می شود و دارای یک لنز زاویه باز (لنز چشم ماهی) است. به وسیله این محصول می توان پیش از باز کردن درب، فردی که پشت آن است را مشاهده کنید و چنانچه آن فرد را نشناختید، فرصت تصمیم گیری برای باز کردن یا نکردن درب را خواهید داشت.

با استفاده از چشمی های درب دیجیتال دیگر حتی نیازی نیست تا برای دیدن افراد پشت درب ورودی به سمت درب بروید. زیرا این چشمی ها دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی هستند که این امکان را از طریق گوشی همراه برای شما فراهم می کنند.

چشمی درب دیجیتال چه تفاوتی با سایر چشمی ها دارد؟

همانطور که گفته شد، چشمی درب دیجیتال نمونه پیشرفته تر و بروز شده تر چشمی های ساده (اپتیکال) است که قابلیت های بسیاری در آن گنجانده شده. چشمی دیجیتال تصاویر را با کیفیت بالا تر و نیز با زاویه دید گسترده تری در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین امکان تصویر برداری و ضبط صدا در این چشمی ها و ذخیره آن ها در حافظه وجود دارد.

برای استفاده از چشمی های اپتیکال فرد باید حتما به درب نزدیک می شد و تنها می توانست قسمتی از پشت درب را با یک چشم مشاهده کند. این امر موجب ایجاد سایه در پایین درب و متوجه شدن افراد از حضور شما در طرف دیگر درب می شد. اما چشمی های درب دیجیتال به دلیل برخورداری از نمایشگر با ابعاد 3 در 5 اینچ و وضوح تصویر بالا، امکان مشاهده افراد پشت درب را از راه دور به راحتی برای شما فراهم می کنند.

از طرفی دیگر چشمی های ساده در صورت عدم وجود نور کافی کارایی چندانی نداشتند و تصویر مطلوبی را برای ساکنین ساختمان ها فراهم نمی کردند. ولی چشمی درب دیجیتال به دلیل بهره گیری از تکنولوژی مادون قرمز، تصاویر مناسب تری را در این شرایط در اختیار افراد قرار می دهد.

همچنین از دیگر تفاوت های میان چشمی درب دیجیتال با انواع ساده (اپتیکال) می توان به مواردی نظیر قابلیت بزرگنمایی و زوم تصاویر، متریال با کیفیت و مقاوم، ظاهری مدرن و شیک، امکان مشاهده تصاویر بدون محدودیت قدی و… اشاره کرد.

سازوکار چشمی درب دیجیتال

زمانی که چشمی درب دیجیتال را نصب می کنید، فردی که در طرف دیگر درب قرار دارد تنها یک سوراخ معمولی بر روی آن مشاهده می کند و متوجه مجهز بودن خانه شما از چشمی درب نخواهد شد.

برای استفاده از چشمی درب دیجیتال در زمانی که شخصی درب منزل شما را می زند کافی است که دکمه روشن و خاموش آن را بفشارید. همچنین انواع مدرن تر چشمی های درب دیجیتال که از عملکرد های اضافی مانند مکث و بزرگنمایی تصویر مجهز هستند می توانند به شما در زمانی که می خواهید بررسی دقیق تری داشته باشید کمک کنند.

اغلب مدل های جدید چشمی درب دیجیتال دارای قابلیت ضبط تصاویر در کارت میکرو اس دی هستند. با این وجود مشتریان چشمی درب دیجیتال می توانند از این محصول به عنوان یک دوربین فیلمبرداری استفاده و تصاویر افراد پشت درب را به سادگی ذخیره کنند. در صورتی که قصد انتقال تصاویر و فایل های ذخیره شده چشمی درب دیجیتال را به رایانه یا دیگر دستگاه های الکترونیکی دارید، به راحتی از قسمت تعبیه شده بر روی دستگاه می توانید کارت MicroSD را جدا کنید.

محل مناسب برای نصب چشمی درب دیجیتال

به طور کلی توصیه می شود تا چشمی درب دیجیتال را بر روی درب اصلی نصب کنید. اکثر آپارتمان ها تنها یک درب ورودی دارند. اما چنانچه آپارتمان و منزل شما بیش از یک درب دارد، پیشنهاد می شود تا تمامی درب ها را به طور مساوی با چشمی های دیجیتال مجهز و ایمن کنید.

خوشبختانه روش نصب چشمی درب دیجیتال بسیار ساده است و تنها در چند دقیقه می توان آن را بر روی درب ضد سرقت نصب کرد. اما این بدان معنا نیست که برای راه اندازی آن هیچگونه نیازی به متخصص ندارید. با این اوصاف توصیه ما به شما این است که نصب چشمی درب دیجیتال را به منظور ارتقاء حداکثری امنیت خانه خود به متخصصان این حوزه بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.