خرید الکتروموتور با ضمانت پس از فروش

0

الکتروموتور یا موتور الکتریکی وسیله ای الکترومکانیکی است که برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده می شود. به منظور تولید انرژی مکانیکی، موتور الکتریکی شامل اجزای متعددی بوده که از یک میدان الکترومغناطیسی برای ایجاد انرژی مکانیکی استفاده می کنند.

الکتروموتور ها در اندازه های مختلف وجود دارند. برخی از آن ها به اندازه کافی قدرتمند هستند تا کل وسایل نقلیه را به حرکت در آورند و برخی دیگر به قدری کوچک هستند که می توانند در کوچکترین وسایل الکترونیکی جای بگیرند. علاوه بر این، الکتروموتور یکی از کارآمدترین تجهیزات تولید انرژی مکانیکی هستند و به دلیل کارایی و دوام بالا، کاربرد های گوناگونی در صنعت دارند.

کاربرد الکتروموتور

موتورهای الکتریکی را می‌توان در مجموعه وسیعی از کاربردها استفاده کرد. به عنوان مثال، هر پنکه در خانه احتمالاً دارای یک موتور الکتریکی است که پره‌ها را به حرکت در می‌آورد و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و انرژی مکانیکی پره‌ها را به نسیمی تبدیل می‌کند که هوا را در اتاق به گردش در می‌آورد. موتورهای الکتریکی یا الکتروموتورها را می‌توان در ابزارهای برقی نیز یافت. آنها در مته‌ها، تیغه روی اره‌های مدور و غیره استفاده می‌شوند. طول عمر و دوام الکتروموتورها در صنایع مختلف بیشتر از سایر دستگاه‌ها است.

با وجود این که الکتروموتورها را به طور معمول نمی‌بینید، اما آن‌ها تأثیر زیادی بر زندگی روزمره شما دارند. الکتروموتورها به قدری در همه جا وجود دارند که به سختی می‌توان تعداد کمی از لوازم خانگی بدون یافتن موتور الکتریکی مشاهده کرد. از اسباب‌بازی‌ها گرفته تا فن‌های سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایش و فراتر از آن، الکتروموتورها جزو رایج‌ترین قطعات الکتریکی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای سری در جرثقیل‌ها، جاروبرقی، چرخ خیاطی و کمپرسورهای هوا و غیره استفاده می‌شوند.

انواع الکتروموتور

همان طور که گفته شد، الکتروموتور وسیله‌ای است که برای تبدیل الکتریسیته به انرژی مکانیکی استفاده می‌شود. این نوع الکتروموتور ها مطابق با اصول الکترومغناطیس عمل می‌کنند، که نشان می‌دهد وقتی یک جریان الکتریکی در یک میدان مغناطیسی وجود دارد، نیرو اعمال می‌شود.

این نیرو بر روی حلقه سیم موجود در میدان مغناطیسی گشتاور ایجاد می‌کند که باعث می‌شود موتور بچرخد و کار مفیدی انجام دهد. موتورها در طیف گسترده‌ای از کاربردها مانند فن‌ها، ابزارهای برقی، وسایل برقی، وسایل نقلیه الکتریکی و غیره استفاده می‌شوند. علاوه بر این، الکتروموتورها بسته به نوع جریانی که استفاده می‌کنند، طراحی سیم‌پیچ‌ها و نحوه تولید میدان مغناطیسی به اشکال مختلف تولید می‌شوند. بر این اساس، آنها را می‌توان به چند نوع دسته بندی کرد. ما دو نوع الکتروموتور را بر اساس منبع تغذیه طبقه بندی می کنیم:

  • الکتروموتور جریان مستقیم یا موتورهای DC
  • الکتروموتور جریان متناوب یا موتور های AC

الکتروموتورهای DC

الکترو موتور های DC موتور هایی هستند که توسط منبع تغذیه DC کنترل می شوند. الکترو موتور های DC در طرح های مختلفی تولید می شوند. موتورهای DC برس خورده، موتورهای DC آهنربای دائم و غیره وجود دارد. وجه مشترک آن ها این است که موتور های DC همگی از جریان مستقیم به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می کنند. الکترو موتور DC برای کاربرد های مختلف که به گشتاور بالا و طراحی ساده نیاز دارند، استفاده می شوند.

 

الکترو موتور های AC

موتور های AC، موتور هایی هستند که توسط منبع تغذیه AC کنترل می‌ شوند. موتورهای AC به دلیل قیمت بسیار پایین، بسیار کارآمد و به دلیل استفاده در طیف گسترده ای از کاربرد های مختلف قابل توجه هستند. این الکتروموتور ها از جریان متناوب به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می کنند و می توانند در اندازه های بسیار بزرگ تولید شوند.

همچنین، موتور های AC در طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله انبردست، ابزار برقی و غیره استفاده می شوند. آن ها همچنین در بسیاری از کاربرد های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

موتور های AC بر اساس اصل کارکرد به دو دسته سنکرون و آسنکرون طبقه بندی می شوند این بدان معنی است که در اولی، سرعت چرخش روتور با فرکانس دورانی میدان مغناطیسی در استاتور منطبق بوده و در دومی، اینطور نیست.

 

الکتروموتور های سنکرون

عملکرد الکترو موتور های AC سنکرون نیز بر اساس اصل تعامل میدان هایی است که در داخل دستگاه ایجاد می شود، اما در طراحی آنها آهنرباهای دائمی روی روتور ثابت می شوند و سیم پیچی در امتداد استاتور انجام می شود

 

الکتروموتور های آسنکرون یا القایی

در یک الکترو موتور القایی  AC، یک میدان مغناطیسی دوار توسط سه سیم پیچ استاتور  ایجاد می شود. اتصال آن ها به منبع تغذیه از طریق جعبه تغذیه و خنک سازی آن توسط یک فن نصب شده در موتور انجام می شود. اصل کار یک موتور القایی بر پایه قانون القای الکترومغناطیسی است.

مدل های آسنکرون تک فاز، دو و سه فاز هستند. واحدهای تک فاز مورد استفاده در لوازم خانگی کم مصرف، فن ها، پمپ ها قرار می گیرند. الکتروموتور دو فاز به صورت دو سیم پیچ عمود بر هم قرار گرفته اند. یکی به طور مستقیم به شبکه متصل می شود، دیگری از طریق یک خازن، یک میدان EM ایجاد می کند. آنها در ماشین های لباسشویی و ماشین های پردازش کم قدرت استفاده می شوند. الکتروموتور های سه فاز با وجود سه سیم پیچ استاتور که نسبت به یکدیگر 120 درجه جابجا شده اند، طبق دو طرح مثلث و ستاره متصل می شوند.

خرید الکتروموتور از تلمبه موتور غرب

همان طور که گفته شد، الکتروموتور برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی طراحی شده است. اولین نمونه های اولیه این موتور ها در قرن نوزدهم ایجاد شد و امروزه این دستگاه ها حداکثر در زندگی بشر استفاده می شوند. نمونه هایی از کاربرد های این دینام را می توان در هر حوزه ای از زندگی مانند حمل و نقل عمومی گرفته و وسایل خانگی یافت.

با توجه به کاربرد گسترده این تجهیزات، خرید الکتروموتور از فروشگاه های مورد نیاز توصیه می شود. گروه تلمبه موتور غرب بهترین نمایندگی فروش تجهیزات الکتریکی و آبرسانی، انواع الکتروموتور را با مناسب ترین قیمت عرضه می کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.